ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ-Εργαστήρια δεξιοτήτων του τμ. Δ1

20220405 110202Oι «Μικροί Εξερευνητές» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα STEM-STE(Α)M και αποσκοπεί στο να προετοιμάσει τους μαθητές/τριες  της να αναπτύξουν δεξιότητες απαραίτητες για το μελλοντικό ρόλο τους ως πολίτες του κόσμου. Ο σκοπός αυτός υλοποιείται με τη δημιουργία ενός μαθησιακού περιβάλλοντος, όπου οι μαθητές εξερευνούν, ανακαλύπτουν, οικοδομούν τη γνώση με τη χρήση πραγματικών προβλημάτων και καταστάσεων, οι οποίες σχετίζονται με τα βιώματά τους.

Βασικός παράγοντας στην υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος καλλιέργειας δεξιοτήτων είναι ο εκπαιδευτικός. Ο ρόλος του είναι του διαμεσολαβητή που θα βοηθήσει τους μαθητές στην ανάπτυξη της αυτονομίας τους, στην καλλιέργεια της δημιουργικής σκέψης και της συνεργασίας

Οι μαθητές/τριες μαθαίνουν για τέσσερα από τα μνημεία της παγκόσμιας κληρονομιάς  όπως είναι η Ακρόπολη στην Αθήνα, ο πύργος του Άιφελ στην Γαλλία, Το Κολοσσιαίο στην Ρώμη και  το Σιμπέλιους στο Ελσινκι  της Φιλανδίας, δουλεύουν σε ομάδες και συγκεντρώνουν υλικό για το κάθε ένα από τα παραπάνω μνημεία. Το ταξινομούν ανάλογα με την χρονική περίοδο κατά χώρα , χρόνο, υλικά κατασκευής, ποιοι τα κατασκεύασαν κ.τ.λ. και αναρτούν στον  ψηφιακό πίνακα linoit φωτογραφίες και στοιχεία για το μνημείο που ήταν υπεύθυνη η ομάδα τους.

2022 05 06 12Επίσης ο εκπαιδευτικός δείχνει στους μαθητές/τριες πως μπορεί να δημιουργήσουν  ένα ηχογραφημένο  μήνυμα με την εφαρμογή (voki) , μαθαίνουν να δημιουργούν μια ομιλούσα μορφή avatar  την Κατερίνα  η οποία είναι ξεναγός. https://avatarmaker.com/   μέσω του λογαριασμού του εκπαιδευτικού φτιάχνουν ψηφιακά παζλ με την εφαρμογή https://www.jigsawplanet.com/ 

2022 04 06 2

εξερ

2022 05 06 16

 

 

 

 

Οι μαθητές/τριες  σε ομάδες περιηγούνται και εντοπίζουν στο χάρτη με την βοήθεια της διαδικτυακής εφαρμογής  google earth  https://www.google.com/intl/el/earth/
τα μνημεία της Ευρώπης. Έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν τον δικό τους διαδραστικό χάρτη, να εξοικειωθούν με τα σύμβολα και τα εργαλεία των χαρτών σε ψηφιακό περιβάλλον (σμίκρυνση μεγέθυνση, εντοπισμός θέσης), να αναγνωρίσουν στο χάρτη τα ονόματα των πόλεων και των χωρών.

2022 05 07 4 2022 05 07 6

 

 

 

 

Ο εκπαιδευτικός δείχνει στους μαθητές ένα παιχνίδι προγραμματισμού του bee bot https://beebot.terrapinlogo.com/  Ένα προγραμματισμένο ρομπότ( μελισσούλα) μετακινείται σύμφωνα με τις οδηγίες των μαθητών. Κάθε ομάδα πειραματίζεται και μαθαίνει πως μπορεί να προγραμματιστεί η κίνηση του ρομπότ μέσα από την εφαρμογή αυτή. Επειδή η εφαρμογή αυτή ήταν κατόπιν συνδρομής οι μαθητές σχεδίασαν σε ένα χαρτί ένα τετραγωνισμένο πλαίσιο . Πάνω στα κουτάκια τοποθετούνται εικόνες από τα μνημεία της Ευρώπης που διδάχτηκαν.

2022 05 07 8

2022 05 09 2

 

 

 

 

Οι μαθητές/τριες σε ομάδες ζωγραφίζουν ψηφιακά τα μνημεία σύμφωνα με τα γεωμετρικά σχήματα που αποτελούνται τα μνημεία.

akropoli

aifel

kolossaio

simpelious

 

 

 

 

Στο τέλος δημιουργούν   μια αφίσα με τα μνημεία κολλώντας φωτογραφίες και πληροφορίες ψηφιακά χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα e-me  και την εφαρμογή e-me content.

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1181945

Επίσης δημιουργούν ένα διαδραστικό video μέσω της ψηφιακής εφαρμογής  (move maker) την οποία μπορούν να ανεβάσουν στην ιστοσελίδα της σχολικής μονάδας για να διαφημίσουν  τα μνημεία.

https://youtu.be/3q6pjiOSuNs μνημεία

Το εργαστήριο ολοκληρώνεται με την απονομή βραβείου του καλύτερου ξεναγού σε όλους τους μαθητές.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός : Μποτίνη Γεωργία.

λήψης