« Βήμα-βήμα προχωρώ από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό».
Με βάση το σχέδιο δράσης που υλοποιούμε τα παιδιά του νηπιαγωγείου έφτιαξαν και έγραψαν πασχαλινές κάρτες για όλους τους δασκάλους του δημοτικού σχολείου.
Στη συνέχεια αποφασίσαμε με τα παιδιά να δοκιμάσουμε να φτιάξουμε και να στείλουμε μία ψηφιακή πασχαλινή κάρτα στον διευθυντή του δημοτικού σχολείου.
Τέλος πήραμε τις κάρτες και πήγαμε στον χώρο του Δημοτικού Σχολείου να τους πούμε τον Λάζαρο και να τις παραδώσουμε στους δασκάλους.
Από την δράση ενθουσιάστηκαν τόσο τα παιδιά όσο και οι εκπαιδευτικοί και έδωσαν αμοιβαία υπόσχεση για την επόμενη συνάντηση.
« Πασχαλινό Εργαστήριο».
Το Κέντρο Στήριξης Ρομά Αγίας Παρασκευής για άλλη μια φορά συνεργάστηκε άριστα με το νηπιαγωγείο μας και υλοποίησε ένα πασχαλινό εργαστήρι.
Η κ. Γκανιά Εβίτα και η κ. Δημοπούλου Μαρία ήταν υπεύθυνες του εργαστηρίου.
Έπαιξαν με τα παιδιά παιχνίδια ταύτισης με πασχαλινά αυγά, έδωσαν στα παιδιά όμορφα χαρτόνια και τα παιδιά δημιούργησαν πασχαλινό στεφανάκι, τέλος έβαψαν κίτρινο το χεράκι των παιδιών και με το τύπωμα το μεταμόρφωσαν σε κοτοπουλάκι. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία για τα παιδιά γεμάτη όμορφες εικόνες. Ευχαριστούμε θερμά για μία ακόμη φορά το Κέντρο Στήριξης για τις δράσεις που προσφέρει στο νηπιαγωγείο μας με τόσο μεράκι.
« Πασχαλινά Έθιμα».
« Ήρθε πάλι πασχαλιά»
« Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου».
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2 Απριλίου 2025:
Η έμπνευση μας δόθηκε από τον Μάνο Κοντολέων : Η πρώτη λέξη
( από το βιβλίο « ένα συρτάρι γεμάτο όνειρα »,εκδ. Άγκυρα )
Διηγηθήκαμε στα παιδιά την παρακάτω ιστορία.
Ήταν, κάποτε, τα γράμματα. Μικρά , μοναχικά γράμματα που τριγύριζαν μέσα σ΄ένα κόσμο γεμάτο ήχους .Ήχους σαν κι αυτούς : ααα ή οοο ή εεε ή σσσ ή πππ.Τέτοιους ήχους.
Ώσπου μια μέρα ένα από αυτά – νομίζω πως ήτανε το ι – βαρέθηκε να τριγυρνά ολομόναχα.Κοίταξε γύρω του και ξεχώρισε ένα άλλο γράμμα – λένε πως ήταν το β . Το ξανακοίταξε και μαγεύτηκε από την ομορφιά του.
« Τι χαριτωμένο που είναι »! σκέφτηκε κι έτρεξε δίπλα του.
« Θες να κάνουμε παρέα ; » το ρώτησε
Το β κούνησε το κεφάλι του .
« Ναι » συμφώνησε .
Τώρα που ενωθήκανε τα δύο τους μέσα στον κόσμο ακούστηκε ένας ακόμη ήχος βι βι βι …
Το άκουσε τούτον τον ήχο το λ κι έτσι όπως ήταν παιχνιδιάρικο – έδωσε ένα πήδο και χώθηκε ανάμεσα στ άλλα δυο γράμματα .
Είχανε, λοιπόν, ενώσει και τα τρία τις φωνές τους. Και τι όμορφο που ήταν το τραγούδι τους ! βλι βλι βλι … Ένα χαρούμενο τραγούδι.
« Μα λίγο τρελούτσικο !» μουρμούρισε το σοβαρό ο .Κι επειδή ετούτο ήταν ένα γράμμα που του άρεσε η τάξη, πλησίασε τους τρεις φίλους.
« Καιρός να ενώσω μαζί με τις δικές σας και τη δική μου φωνή » είπε και δίχως να περιμένει απάντηση , πήγε και κόλλησε δίπλα τους.
Μέσα στον κόσμο ένας νέος ήχος ακούστηκε : βιβλίο , βιβλίο, βιβλίο …
Η πρώτη λέξη . και πόσο όμορφο ήταν !
Φαίνεται λοιπόν , πως ζηλέψανε τα άλλα τα γράμματα και γι αυτό άρχισαν να ψάχνουν για συντροφιά.
Το α έτρεξε προς το γ , και μαζί πήγανε να βρούνε το π και το η .Κι έτσι ακούστηκε : αγάπη, αγάπη, αγάπη…
Και σε λίγο το ίδιο έκαναν και τα υπόλοιπα τα γράμματα. Παγαίνανε το ένα δίπλα στο άλλο , αλλάζανε θέσεις – φτιάχνανε λέξεις : χαρά και φιλί, φως χαμόγελο, ειρήνη .
Και μέσα στο πανηγύρι, μέσα σ όλη αυτήν την ομορφιά κανείς δεν ξεχνούσε πως τα πάντα είχανε ξεκινήσει από την πρώτη εκείνη λέξη . Βιβλίο. Και γι αυτό ίδια με μάνα την αγάπαγαν. Ίδια με μάνα την τιμούσαν.
Μετά την αφήγηση της ιστορίας δημιουργήσαμε ομαδική εργασία όπου τα παιδιά έγραψαν τα συναισθήματα και τις λέξεις που τους δημιουργεί το βιβλίο.
Στην συνέχεια τα παιδιά παρακολούθησαν εκπαιδευτικό βίντεο για το πως δημιουργούνται τα βιβλία.
Τέλος τα παιδιά δημιούργησαν σελιδοδείκτες με πρωταγωνιστές ζωάκια.
« Βήμα -βήμα προχωρώ από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό».
Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης με τίτλο «Βήμα -βήμα προχωρώ από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό» πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στην τάξη της Ά Δημοτικού.
Τα νήπια παρακολούθησαν το μάθημα της γλώσσας.
Βίωσαν την όλη καθημερινότητα με την οποία ξεκινάει η ημέρα στην Ά Δημοτικού, παρατήρησαν την δομή της τάξης, έκαναν σύγκριση με την τάξη του νηπιαγωγείου.
Τέλος η εκπαιδευτικός της τάξης κέρασε ένα γλύκισμα τα παιδιά και έδωσαν υπόσχεση για νέα συνάντηση.
Με την επιστροφή στην τάξη τα νήπια αφηγήθηκαν στα προνήπια την εμπειρία τους και αποτύπωσαν με ζωγραφική τις εντυπώσεις τους από το πρωινό στην Ά Δημοτικού.
Ευχαριστούμε ιδιαίτερα την εκπαιδευτικό της τάξης κ. Όλγα για την συνεργασία την βοήθεια στο σχέδιο δράσης και την πολύ θερμή φιλοξενία.
«Υπεύθυνα παιδιά υπερασπιστές των ζώων».
3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ:
Ζώα που ζουν ελεύθερα και ζώα που ζουν σε μονάδες εκτροφής.
1)Προβλήθηκαν στα παιδιά εικόνες ζώων που ζουν ελεύθερα και εικόνες ζώων που ζουν σε μονάδες εκτροφής.
Υπήρξε έντονος προβληματισμός στην ομάδα για τα συναισθήματα των ζώων.
Τα παιδιά προσπάθησαν με να αποτυπώσουν πως νιώθουν τα ζώα που είναι ελεύθερα και πως τα ζώα που ζουν σε μονάδες εκτροφής.
2) Τα παιδιά δημιούργησαν με δική τους πρωτοβουλία δύο ομάδες.
Στην πρώτη ομάδα ανήκαν τα ζώα που ζουν ελεύθερα και στην άλλη ομάδα τα ζώα που ζουν σε μονάδες εκτροφής.
Τα παιδιά της κάθε ομάδας αναζήτησαν τις αντίστοιχες εικόνες και δημιούργησαν την δική τους αφίσα.
Τέλος η κάθε ομάδα έκανε παρουσίαση στην τάξη.
« Υπεύθυνα παιδιά υπερασπιστές των ζώων».
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Άνθρωπος και ζώα μια σχέση αλληλεπίδρασης. Παρουσιάζουμε στα παιδιά τον πίνακα του Μαρκ Σαγκάλ “Εγώ και το χωριό”. Τα παιδιά τον παρατηρούν και εκφράζονται στην ομάδα. Στη συνέχεια γνωρίζουν την ζωή και την ιστορία του ζωγράφου.
Ο Μαρκ Σαγκάλ γεννήθηκε σε μια πόλη της σημερινής Λευκορωσίας πριν από 130 χρόνια περίπου. Όταν ήταν παιδί του άρεσε να παίζει βιολί και να σχεδιάζει. Όταν μεγάλωσε έγινε σπουδαίος ζωγράφος. Οι πολύχρωμοι πίνακές του θυμίζουν μαγικά παραμύθια: άνθρωποι πετούν ή μιλούν με ζώα, σπίτια αιωρούνται στον ουρανό, βιολιστές, χωρικοί, χωριατοπούλες, αμαξάδες, αγελάδες και γαϊδούρια ζουν όλοι μαζί αρμονικά στο ίδιο σύμπαν.
Ένα από τα αγαπημένα θέματα του Σαγκάλ ήταν η ζωή στο χωριό. Ζωγράφιζε εικόνες γεμάτες από τα όνειρα και τις αναμνήσεις από το χωριό του.
Τα παιδιά θέλησαν να γίνουν και εκείνα ζωγράφοι και να αποδώσουν και εκείνα την σχέση αλληλεπίδρασης του ανθρώπου με τα ζώα.
Έτσι δημιούργησαν τα δικά τους έργα τέχνης.
« Τιμούμε την 25η Μαρτίου 1821».
Ρήγας Φεραίος:
«Όποιος ελεύθερα συλλογάται, συλλογάται καλά»
«Κάλλιο για την πατρίδα κανένας να χαθεί,
παρά να κρεμάσει φούντα για ξένον στο σπαθί»
Με οδηγούς μας τον Ρήγα Φεραίο και τους ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης τα παιδιά γνώρισαν την σπουδαιότητα της Εθνικής Επετείου του 1821.Δημιουργήσαμε μικρά έργα τέχνης και παρουσιάσαμε στους γονείς μια όμορφη γιορτή.










































































































