« Μαθαίνουμε, δημιουργούμε και θυμόμαστε την 28η Οκτωβρίου».

Με αφορμή την εθνική μας επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, τα παιδιά του 16ου Νηπιαγωγείου Βόλου συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε ποικίλες δημιουργικές δραστηριότητες.

Μέσα από την ανασύσταση εικόνων ,εικαστικές δημιουργίες, κατασκευές, γνώρισαν τα ιστορικά γεγονότα με τρόπο απλό και βιωματικό, εκφράζοντας τα συναισθήματά τους για την ειρήνη, την ελευθερία και την πατρίδα.

Οι μικροί μας δημιουργοί γέμισαν την τάξη με χρώματα, φαντασία και υπερηφάνεια.

foto 1afoto1b 1foto1 17foto2 13foto3 13foto4 12foto1g

« Συμμετοχή στο ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό πρόγραμμα eu code week».

Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε φέτος με ιδιαίτερο ενθουσιασμό στο ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό πρόγραμμα eu code week».

Tίτλος προγράμματος « μαθαίνουμε τις ημέρες της Εβδομάδας με τον Λύκο Ζαχαρία»

Στόχος μας ήταν να καλλιεργήσουμε τις δεξιότητες του 21ου αιώνα και να δείξουμε πως ο προγραμματισμός μπορεί να είναι παιχνίδι, φαντασία και χαρά.

Παρέα λοιπόν με τον Λύκο Ζαχαρία και την βοήθεια της bee-bot μαθαίνουμε τις ημέρες της εβδομάδας!!!

foto1 14foto2 10foto3 10foto4 9foto4 10foto5 6foto6 4

 

foto7 3

ΠΙΣΤΟΠΙΗΤΙΚΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Ρούλα η Τροφούλα και η περιπέτειά της στον κόσμο της υγιεινής διατροφής

2ο Εργαστήριο:

1ηΔραστηριότητα: Από που προέρχεται το αγαπημένο μου φαγητό.

Η Ρούλα η Διατροφούλα ζήτησε από τα παιδιά να της πούνε το αγαπημένο τους μεσημεριανό φαγητό.

Έτσι συζητήσαμε  το αγαπημένο μας μεσημεριανό φαγητό ποιο είναι……

Και στη συνέχεια μιλήσαμε για τα γεύματα της ημέρας.

Παρακολουθήσαμε ένα διδακτικό βίντεο για τα υγιεινά γεύματα της ημέρας και ποιο αντιστοιχεί σε κάθε ώρα της μέρας. Τέλος αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε το αγαπημένο μας μεσημεριανό.

foto1 13foto2 9foto3 9

2η Δραστηριότητα: Η Ρούλα η Τροφούλα ήρθε πάλι κοντά μας για να μας δείξει το δυνατό της σώμα.

Μας έδειξε ασκήσεις, τα γερά της δοντάκια και τα λαμπερά της μαλλιά.

Ρώτησε τα παιδιά αν γνωρίζουν πως τα απέκτησε όλα αυτά: Τρώει σωστά!!!

Οπότε η συζήτηση στην ομάδα επικεντρώθηκε στις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές.

foto1a 1foto1 15foto2 11foto3 11foto4 11

Και αφού βοηθήσαμε τη Ρούλα την Τροφούλα να ξεχωρίσει τις τροφές, ώρα για λίγο χορό που κάνει και καλό!!!!

« Η παρέλαση των φρούτων και το ραπ των φθινοπωρινών φρούτων».

foto1 16foto2 12foto3 12

3η Δραστηριότητα:

Συζήτηση στην ομάδα με το ανάλογο εποπτικό υλικό για την προέλευση των τροφών.

Από τα ζώα, από τη γη , από τη θάλασσα και επεξεργασμένες τροφές.

foto1 18foto2 14foto3 14

Ρούλα η Τροφούλα και η περιπέτειά της στον κόσμο της υγιεινής διατροφής

 

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ:

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα Διατροφής ξεκινήσαμε το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο:

 

«Ρούλα η Τροφούλα και η περιπέτεια της στον κόσμο της υγιεινής διατροφής».

1η Δραστηριότητα:

Γνωριμία με την Ρούλα την τροφούλα που είναι μια κούκλα φραουλίτσα!!!

Συστήθηκε στα παιδιά….. έπαιξε μαζί τους παιχνίδια γνωριμίας.

Ρώτησε τα παιδιά αν γνωρίζουν τραγούδια με φαγητά που τους αρέσουν.

Στη συνέχεια τους πρότεινε να ακούσουμε όλοι μαζί 2 τραγούδια και τα παιδιά να ψηφίσουν αυτό που τους άρεσε περισσότερο  και αυτό το τραγούδι θα το ακούμε κάθε φορά που η Ρούλα η τροφούλα θα έρχεται στο νηπιαγωγείο μας για να ζήσουμε μαζί τις περιπέτειες στον κόσμο της υγιεινής διατροφής.

foto1 9foto2 6foto3 6foto4 6foto5 3

2η Δραστηριότητα:

Το Συμβόλαιο της ομάδας μας.

Μετά από συζήτηση καταλήξαμε στους κανόνες της παρεούλας που θα μας βοηθήσουν να ταξιδεύουμε στον κόσμο της υγιεινής διατροφής.

Τους γράψαμε, τους υπογράψαμε και έτοιμοι!!!!!

foto1 10foto2 7foto3 7foto4 7

foto5 4

3η Δραστηριότητα:

Η Ρούλα η τροφούλα ρωτάει τα παιδιά αν γνωρίζουν κάποιες υγιεινές τροφές και στη συνέχεια παρουσιάζει τα σπιτάκια των ομάδων των τροφών.

foto1 11

Και καλεί τα παιδιά να φτιάξουν τα δικά τους:

foto1 12foto2 8foto3 8foto4 8foto5 5

Για αποχαιρετιστήριο και επειδή χάρηκε πάρα πολύ που μας γνώρισε η Ρούλα η τροφούλα μας επιφύλασσε μια έκπληξη!!!!

Ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για να παίζουν μέχρι την επόμενη φορά που θα την ξανασυναντήσουν!!!

Θα την περιμένουμε με μεγάλη χαρά!!

foto6 3foto7 2foto8 1

« Παγκόσμια ημέρα ψυχικής υγείας».

Για την Παγκόσμια ημέρα ψυχικής υγείας ο κύριος στόχος όλων των δράσεων είναι τα παιδιά να μάθουν να αναγνωρίζουν, να εκφράζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους, καθώς και να κατανοήσουν τη σημασία της καλής ψυχικής τους διάθεσης.

Για τον σκοπό αυτό το  νηπιαγωγείο μας υλοποίησε μια σειρά από δράσεις : αρχικά παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο με τα συναισθήματα. Παίξαμε με τις εκφράσεις του προσώπου μας, μιλήσαμε για το πως νιώθουμε εμείς στο σχολείο, για το πότε νιώθουμε χαρούμενοι και πότε λυπημένοι, τα παιδιά ζωγράφισαν τις αντίστοιχες εκφράσεις. Τέλος αφηγηθήκαμε στα παιδιά την ιστορία« το νησί των συναισθημάτων» κατασκευάσαμε τις φιγούρες της ιστορίας και τα παιδιά έπαιξαν την ιστορία στο κουκλοθέατρο.

foto1afoto1bfoto1 8foto2 5foto3 5foto4 5foto5 2foto6 2foto7 1

« Παίζω με τα σχήματα»

Το ταξίδι στην χώρα των σχημάτων ξεκίνησε έχοντας για πολύτιμο βοηθό μας ένα παιχνίδι-ζάρι. Μέσα από αυτό το δημιουργικό παιχνίδι τα παιδιά προσέγγισαν πολύ πιο δημιουργικά τις έννοιες των σχημάτων.

foto1 5foto2 4

 

foto1 3foto2 3foto4 3foto3 3foto5 1foto6 1

Στη συνέχεια  με το σώμα τους δημιουργούν σχήματα.

foto3 4foto1 4

 

 

Στο τέλος του ταξιδιού μας στην σχηματούπολη τα παιδιά αποφάσισαν τα κατασκευάσουν την πολιτεία στην οποία ταξίδεψαν.

FOTO1 7

 

« Τα χρώματα του Φθινοπώρου»

Φθινόπωρο μία από τις πιο όμορφες εποχές.

Η φύση με τα δικά της μαγικά χρώματα στολίζει τα πάντα γύρω μας θαρρείς και τα έχει ζωγραφίσει ο πιο διάσημος ζωγράφος.

Έτσι λοιπόν και εμείς πειραματιστήκαμε με τα χρώματα του φθινοπώρου, κάναμε όμορφες δημιουργίες.

foto1 2foto2 2foto3 2foto4 2

« Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων».

H 4η Οκτωβρίου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Ζώων . Όλα τα ζώα γεννιούνται με ίσα δικαιώματα στη ζωή και στη δυνατότητα ύπαρξης.

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων πρωτογιορτάστηκε το 1931 σ’ ένα συνέδριο περιβαλλοντιστών στη Φλωρεντία, ως ένας τρόπος για την ευαισθητοποίηση κοινού και ειδικών για τα υπό εξαφάνιση ζώα. Από τότε, η γιορτή διευρύνθηκε και περιλαμβάνει όλα τα είδη του ζωικού βασιλείου.

Στο νηπιαγωγείο μας την συγκεκριμένη ημέρα την αφιερώσαμε στα ζώα κάνοντας δημιουργικές δράσεις.

Τραγουδήσαμε τραγούδια με πρωταγωνιστές τα ζώα, αφηγηθήκαμε προσωπικές μας ιστορίες με ζώα, μιλήσαμε για τις ανάγκες και τα δικαιώματα που έχουν τα ζώα.

Δημιουργήσαμε ομαδική εργασία, ατομικές εργασίες  με τα δικαιώματα των ζώων.

Τέλος με την ενεργό συμμετοχή και του εκπαιδευτικού των Αγγλικών τα παιδιά έκαναν διαδήλωση φωνάζοντας  συνθήματα για τις ανάγκες-δικαιώματα των ζώων.

foto1 1foto2 1foto3 1 foto5foto6foto7foto8foto9foto10foto11

 

foto12

fotoa

« Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας».

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ηλικιωμένων, γνωστή και ως «Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας» εορτάζεται κάθε χρόνο την 1η Οκτωβρίου. Υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1990, για να αποτίσει τον οφειλόμενο φόρο τιμής στην ηλικιακή αυτή ομάδα, αλλά και να επισημάνει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Με αφορμή λοιπόν αυτή την σπουδαία ημέρα γεμάτη όμορφες αναμνήσεις για όλους , στο νηπιαγωγείο μας συζητήσαμε με  τους μικρούς μαθητές για τους λόγους που αγαπάμε ιδιαίτερα τον παππού και την γιαγιά, τραγουδήσαμε τραγούδια που μιλούν για εκείνους.

Τέλος η ομάδα αποφάσισε να δημιουργήσουμε ένα όμορφο δωράκι που θα το χαρίσουμε στον παππού και την γιαγιά.

foto1foto2foto3foto4

« Ευρωπαϊκή Ημέρα γλωσσών».

Η 26η  Σεπτεμβρίου έχει καθιερωθεί ως ευρωπαϊκή ημέρα γλωσσών.

1)Στο νηπιαγωγείο μας η αφόρμηση για τον εορτασμό της ημέρας δόθηκε στην παρεούλα.

Μετά την “καλημέρα” μας στον κύκλο της παρέας η νηπιαγωγός ζήτησε από τον συνάδελφο της παράλληλης στήριξης που έχει 2  μητρικές γλώσσες να μας πει την καλημέρα στα Γερμανικά. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και άρχισαν και εκείνα να λένε λέξεις που γνωρίζουν από άλλες γλώσσες. Με αυτό τον τόσο δημιουργικό τρόπο άρχισε ένα μικρό ταξίδι……

Τραγουδήσαμε το τραγούδι των γενεθλίων στα Αγγλικά…. Μιλήσαμε για την   eurovision, ακούσαμε τραγούδια από διάφορες χώρες, συζητήσαμε με τα παιδιά για το αν γνωρίζουν και εκείνα κάποιο τραγούδι από άλλη χώρα ή πιθανόν κάποια παιδική σειρά και αποφασίσαμε να κάνουμε τον δικό μας διαγωνισμό χορού με ένα τραγούδι της Eurovision.

Tέλος όλοι μαζί φτιάξαμε ομαδική εργασία με την λέξη αγάπη σε διάφορες γλώσσες.

foto1 7foto2 7foto3 6foto4 6foto5 2

2) Δράσεις για την ευρωπαϊκή ημέρα γλωσσών έγιναν και στο μάθημα των Αγγλικών.

Στα παιδιά ο συνάδελφος των Αγγλικών έδειξε τον χάρτη της Ευρώπης , τους μίλησε για την ημέρα την Ευρωπαϊκών Γλωσσών, παρακολούθησαν βίντεο  με όλες τις χώρες και τις σημαίες τους.

Το μήνυμα της ημέρας ήταν η αποδοχή και η αγάπη των λαών.

Όλοι διαφορετικοί και όλοι ίσοι.

Στα πλαίσια των παραπάνω δράσεων έγινε αφήγηση του παραμυθιού με τίτλο« ο βάτραχος κι ο ξένος».

Η μέρα έκλεισε το τραγούδι του Γιάννη Βογιατζή με τίτλο « σ΄ αγαπώ».

Ένα τραγούδι που μιλά για την λέξη σ΄ αγαπώ σε όλες τις γλώσσες.

foto1 8foto2 8foto3 7foto4 7foto5 3