Από την επίσκεψη στο Διαδραστικό Λαογραφικό Μουσείο Βαρνάβα του Δήμου Μαραθώνα

Από την επίσκεψη στο Διαδραστικό Λαογραφικό Μουσείο Βαρνάβα του Δήμου Μαραθώνα

Μία    από  τις  πιο  ενδιαφέρουσες  σχολικές  εκδρομές  για  τα  παιδιά  της  Γ΄ τάξης του σχολείου μας,   πραγματοποιήθηκε  την  Τρίτη  23  Οκτωβρίου   2012,  στο  Διαδραστικό  Λαογραφικό  Μουσείο   Βαρνάβα  του Δήμου  Μαραθώνα.

Στόχος  της  εκπαιδευτικής  μας  επίσκεψης, ήταν  η  αναπαράσταση  του  τρύγου  μέσα  από  την  οργάνωση  αληθινών  βιωματικών  δραστηριοτήτων,  η  γνωριμία  με  την  πολιτιστική   μας κληρονομιά  και  η   ευαισθητοποίηση   ως  προς  τη  συνέχισή  της.

Φτάνοντας  εκεί,  η  καταρρακτώδης  βροχή  μας  εμπόδισε  να  υλοποιήσουμε  μέρος  των  προγραμματισμένων  δραστηριοτήτων  αλλά,  όπως  λέει  και  ο  σοφός  λαός  μας, «κάθε  εμπόδιο  για  καλό», γιατί  επεκταθήκαμε  σε  δράσεις  που  αφορούσαν  «τον  άρτο», από  την  καλλιέργεια  και  τη  σπορά  ως  την  παραγωγή  αλευριού  και  την  παρασκευή  κεντημένου  ψωμιού.

Έτσι,  αμέσως  μετά  τη  θερμή  υποδοχή  των  συντονιστών  και  του  υπεύθυνου  κου  Π. Κατσίκη,  περάσαμε  στην  παραδοσιακή  αίθουσα  εκθεμάτων  και  συλλογών.  Αφού  δόθηκε  χρόνος  στα  παιδιά  να  φάνε  το  δεκατιανό  τους,  τρεις  από  τους  συντονιστές  ανέλαβαν, με  την  παρουσίασή  τους, να  μας  μεταδώσουν  πολλές  πληροφορίες – αληθινά  πρωτάκουστες  για  τους  περισσότερους.

Παράλληλα,  είχαμε  την  ευκαιρία να  δούμε,  να  αγγίξουμε, να  περιεργαστούμε  γεωργικά  εργαλεία,  όπως το αλέτρι, το  υνί, τα  δρεπάνια  αλλά  και  τα  στάχυα και το  σιτάρι. Ο  πλούσιος  διάκοσμος  της  αίθουσας  με  εικόνες  και σκηνές  από  τον  τρύγο  και  το  όργωμα  της  γης, μας  μετέφερε  θαυμαστά  πίσω  στο  χρόνο!       Μοναδική  εμπειρία  ήταν  η  αναπαράσταση αλέσματος  του  σιταριού  και  το  γύρισμα  του  χειροκίνητου  μύλου  για  την  παραγωγή  αλευριού,  από  τον  καθένα  χωριστά.

Από  την  παραγωγή,  περάσαμε   στη  φάση  της  παρασκευής  και  χωριστήκαμε  ανά  ομάδες  σε  δύο  διαφορετικές  αίθουσες. Τ’  αγόρια  έπλυναν  τα  χέρια  τους,  φόρεσαν  τις  ποδιές  τους  και  με  τη  βοήθεια  της   συντονίστριας, ξεχώρισαν  τα  υλικά   για  να  φτιάξουν  μουστοκούλουρα. Τα  κορίτσια  επέλεξαν  να  ασχοληθούν  με  το  ψωμί. Η  καθεμία  έβαζε  τα  δυνατά  της, για  να  μορφοποιήσει  ένα  κομματάκι  ζυμαριού σε  διάφορα  σχήματα  που  είχε  δει  από  την  έκθεση,  να  το  κεντήσει  με  διάφορα  εργαλεία  και  να  το  μετατρέψει  σε  μικρό  διακοσμητικό  αριστούργημα.

Λίγο  πριν  φύγουμε, ξεναγηθήκαμε  στο  τμήμα  ιστορικού  αρχείου, στο  εργαστήρι  υφαντικής  κι  αργαλειού, αποχαιρετήσαμε  το  παραδοσιακό  πατητήρι  και αγοράσαμε  παραδοσιακά  προϊόντα, όλα  ντόπιας  εξαιρετικής δημιουργίας.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΓΟΝΕΩΝ

Ενημερώνουμε όλους τους/τις ενδιαφερόμενους/ες γονείς ότι ο Δήμος Ιλίου και η Κοινωνική του Υπηρεσία διοργανώνουν Σχολές Γονέων σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης δια του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας.

Στο πλαίσιο των Σχολών Γονέων, αναπτύσσονται 7 εκπαιδευτικά προγράμματα.

Τα προγράμματα που παρέχονται στις Σχολές Γονέων είναι τα εξής:

  • Η οικογένεια στην σύγχρονη εποχή (διάρκειας 50ωρών)
  • Διαφυλικές σχέσεις (διάρκειας 25ωρών)
  • Ανάπτυξη στην Τρίτη ηλικία (διάρκειας 25 ωρών)
  • Συνεργασία εκπαιδευτικών-οικογένειας (διάρκειας 25 ωρών)
  • Ψυχολογική υποστήριξη και αγωγή υγείας ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (διάρκειας 25 ωρών)
  • Συμβουλευτική γονέων Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες (διάρκειας 50 ωρών)
  • Στερεότυπα και διακρίσεις στην οικογένεια (διάρκειας 25 ωρών)

Σκοπός του έργου των Σχολών Γονέων είναι η στήριξη των γονέων, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν με επιτυχία στο σύνθετο και δύσκολο ρόλο τους όπως αυτός διαμορφώνεται στις σύγχρονες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες. Το έργο θα προσφέρει στους γονείς και στο οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον γνώσεις και ευκαιρίες για προβληματισμό. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε γονείς παιδιών όλων των ηλικιών, κάθε εθνικής προέλευσης, ηλικίας και μόρφωσης, σε μελλοντικούς γονείς, γονείς ατόμων με ειδικές ανάγκες, εκπαιδευτικούς, ενήλικες τρίτης ηλικίας, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

Εκπαιδευτές στις Σχολές Γονέων είναι εξειδικευμένοι επιστήμονες (ψυχολόγοι, κοινωνιολόγοι, εκπαιδευτικοί)

Τα σεμινάρια είναι δωρεάν και δίδεται πιστοποιητικό παρακολούθησης και εκπαιδευτικό υλικό.

Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στην κα Μαρία Γλουστιάνου, Υπεύθυνη Σχολών Γονέων, τηλ.: 6936465487, email: mgloustianou@gmail.com ή στη Δ/νση του Σχολείου μας.

Εμπιστεύομαι τα ελληνικά προϊόντα, αγοράζω ελληνικά προϊόντα! Πώς να τα αναγνωρίσω από τον γραμμωτό κώδικα.

Ο γραμμωτός κώδικας (barcode) είναι γνωστός σε όλους κυρίως από την παρουσία του στην πλειονότητα των συσκευασμένων προϊόντων, σε βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες,  κ.λπ. Τα τρία πρώτα ψηφία στον γραμμωτό κώδικα κάθε προϊόντος δείχνουν και πιστοποιούν την χώρα προέλευσής του.
Η Ελλάδα εισήλθε στον… κόσμο του barcode στα τέλη της δεκαετίας του ’80, γεγονός που συνδυάστηκε με τον πολλαπλασιασμό των πολυκαταστημάτων και σούπερ μάρκετ.

barcodegrΗ Ελλάδα, για κάθε προϊόν της που παράγει ή και φτιάχνει στον τόπο της, φέρει τον κωδικό αριθμό 520 στο ξεκίνημα του γραμμωτού κώδικα πάνω στην συσκευασία κάθε προϊόντος της. Αυτός ο αριθμός, ο 520, είναι η ελληνική σφραγίδα διεθνούς πιστοποίησης για κάθε ελληνικό προϊόν (made in Greece)!  Υπάρχουν βέβαια και ορισμένα προϊόντα που εισάγονται μεν, αλλά συσκευάζονται στην Ελλάδα και έχουν τον ίδιο γραμμωτό κώδικα 520.

Αν λοιπόν θέλουμε να ενισχύσουμε την ελληνική παραγωγή ας προτιμούμε προϊόντα που έχουν τις σχετικές ενδείξεις που πιστοποιούν ότι έχουν φτιαχτεί από ελληνικά χέρια. Και αυτές είναι, εκτός από το 520, η ελληνική σημαία και  φράσεις όπως “Ελληνικής κατασκευής”, “Ελληνικό προϊόν”, “Κατασκευάζεται στην Ελλάδα” ή “Μade in Greece”.

Δείτε και τους υπόλοιπους αρχικούς αριθμούς του barcode που αντιστοιχούν σε κάθε χώρα, για να γνωρίζετε τι αγοράζετε.

EAN•UCC Prefixes Country ISO country code
00 to 13 UCC (Η.ΠΑ. & ΚΑΝΑΔΑΣ) us/ca
20 to 29 In-store numbers
30 to 37 ΓΑΛΛΙΑ fr
380 ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ bg
383 ΣΛΟΒΕΝΙΑ si
385 ΚΡΟΑΤΙΑ hr
387 ΒΟΣΝΙΑ – ΕΡΖΕΓΟΒΙΝΗ ba
400 to 440 ΓΕΡΜΑΝΙΑ de
45 + 49 ΙΑΠΩΝΙΑ jp
460 to 469 ΡΩΣΣΙΑ ru
471 ΤΑΪΒΑΝ tw
474 ΕΣΘΟΝΙΑ ee
475 ΛΕΤΟΝΙΑ lv
476 ΑΖΕΡΜΠΑΪΤΖΑΝ az
477 ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ lt
478 ΟΥΖΜΠΕΚΙΣΤΑΝ uz
479 ΣΡΙ ΛΑΝΚΑ lk
480 ΦΙΛΙΠΠΙΝΕΣ ph
481 ΛΕΥΚΟΡΩΣΙΑ by
482 ΟΥΚΡΑΝΙΑ ua
484 ΜΟΛΔΑΒΙΑ md
485 ΑΡΜΕΝΙΑ am
486 ΓΕΩΡΓΙΑ ge
487 ΚΑΖΑΚΣΤΑΝ kz
489 ΧΟΝΓΚ ΚΟΓΚ hk
50 e.centre gb
520 ΕΛΛΑΣ gr
528 ΛΙΒΑΝΟΣ lb
529 ΚΥΠΡΟΣ cy
531 FYROM mk
535 ΜΑΛΤΑ mt
539 ΙΡΛΑΝΔΙΑ ie
54 ΒΕΛΓΙΟ – ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ be/lu
560 ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ pt
569 ΙΣΛΑΝΔΙΑ is
57 ΔΑΝΙΑ dk
590 ΠΟΛΩΝΙΑ pl
594 ΡΟΥΜΑΝΙΑ ro
599 ΟΥΓΓΑΡΙΑ hu
600 – 601 ΝΟΤΙΟΣ ΑΦΡΙΚΗ za
608 ΜΠΑΧΡΕΪΝ bh
609 ΑΓΙΟΣ ΜΑΥΡΙΚΙΟΣ mu
611 ΜΑΡΟΚΟ ma
613 ΑΛΓΕΡΙΑ dz
616 ΚΕΝΥΑ ke
619 ΤΥΝΗΣΙΑ tn
621 ΣΥΡΙΑ sy
622 ΑΙΓΥΠΤΟΣ eg
624 ΛΥΒΥΗ ly
625 ΙΟΡΔΑΝΙΑ jo
626 ΙΡΑΝ ir
627 ΚΟΥΒΕΊΤ kw
628 ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ sa
629 ΕΝΩΜ. ΑΡΑΒ. ΕΜΙΡΑΤΑ ae
64 ΦΙΛΑΝΔΙΑ fi
690 – 695 ΚΙΝΑ cn
70 ΝΟΡΒΗΓΙΑ no
729 ΙΣΡΑΗΛ il
73 ΣΟΥΗΔΙΑ se
740 ΓΟΥΑΤΕΜΑΛΑ gt
741 ΣΑΝ ΣΑΛΒΑΔΟΡ sv
742 ΟΝΔΟΥΡΑ hn
743 ΝΙΚΑΡΑΓΟΥΑ ni
744 ΚΟΣΤΑ ΡΙΚΑ cr
745 ΠΑΝΑΜΑΣ pa
746 ΔΟΜΙΚΑΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ do
750 ΜΕΞΙΚΟ mx
759 ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑ ve
76 ΕΛΒΕΤΙΑ ch
770 ΚΟΛΟΜΒΙΑ co
773 ΟΥΡΟΥΓΟΥΑΗ uy
775 EAN Peru pe
777 EAN Bolivia bo
779 ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ ar
780 ΧΙΛΗ cl
784 EAN Paraguay py
786 ECOP (Ecuador) ec
789 – 790 ΒΡΑΖΙΛΙΑ br
80 to 83 IΤΑΛΙΑ it
84 ΙΣΠΑΝΙΑ es
850 ΚΟΥΒΑ cu
858 EAN Slovakia sk
859 ΤΣΕΧΙΑ cz
860 EAN YU (Yugoslavia) yu
867 EAN DPR Korea (North Korea) kp
869 ΤΟΥΡΚΙΑ tr
87 EAN Nederland nl
880 ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ kr
885 EAN Thailand th
888 SANC (Singapore) sg
890 ΙΝΔΙΑ in
893 EAN Vietnam vn
899 EAN Indonesia id
90 – 91 ΑΥΣΤΡΙΑ at
93 EAN Australia au
94 EAN New Zealand nz
955 EAN Malaysia my
958 EAN Macau mo
977 ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ (ISSN)
978 – 979 BΙΒΛΙΑ (ISBN)
980 Refund receipts
981 – 982 Common currency coupons
99 Coupons

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ !

Χαιρετισμός του Διευθυντή του Σχολείου μας Κωνσταντίνου Δούμα,  με την ευκαιρία του Αγιασμού για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

…….

…… Αγαπητοί γονείς και παιδιά,

Μια νέα σχολική χρονιά αρχίζει και όπως όλα τα σπουδαία  πράγματα αρχίζουν από το Θεό, έτσι κι εμείς  με τη μικρή τελετή του Αγιασμού που κάναμε, πήραμε τις ευλογίες της εκκλησίας και ζητήσαμε τη βοήθεια του Θεού!

Σας ευχόμαστε καλή και δημιουργική χρονιά, γεμάτη δύναμη, υγεία και καλή πρόοδο!

Ανάμεσά μας βρίσκονται τα παιδιά της Πρώτης Τάξης, τα ξεπεταρούδια του Νηπιαγωγείου, που δεν είναι πολύς καιρός που άνοιξαν τα φτερά τους και έκαναν το πρώτο πέταγμά τους προς το Δημοτικό Σχολείο. Τα υποδεχόμαστε όλοι με μεγάλη χαρά, αγάπη, με μια ανοιχτή καρδιά και αγκαλιά. Αξίζουν συγχαρητήρια! Χρέος μας είναι να δυναμώσουμε  τα φτερά τους, να ενισχύσουμε την αυτοπεποίθησή τους και να τα κάνουμε να πετούν πλέον με σιγουριά. Για να νιώσουν έτσι, πρέπει και οι μαθητές των υπόλοιπων τάξεων να τα αγκαλιάσουν, να τα καθοδηγούν με υπομονή, αγάπη και να τα προστατεύουν σαν τα μικρά τους αδελφάκια.

Αγαπητοί γονείς εκ μέρους όλων των συναδέλφων, παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα που δεν λείπουν και αυτή τη χρονιά, θέλω να σας υποσχεθώ ότι το ενδιαφέρον μας, η μέριμνά μας και το μεράκι της εργασίας μας θα είναι  σε ύψιστο βαθμό, ώστε οι μαθητές να εργάζονται σε κλίμα ευχαρίστησης, σε χώρο ασφάλειας και σε πνεύμα αποδοχής και αγάπης.

Για να πετύχουμε στο έργο μας  χρειαζόμαστε και τη δική σας αρμονική συνεργασία. Οι ρόλοι μας πρέπει να είναι διακριτοί και συμπληρωματικοί. Οι καλές σχέσεις θα βοηθήσουν στη συνοχή,  θα ενισχύσουν το κλίμα του σχολείου και κατ΄ επέκταση  την επίδοση διδασκόντων και διδασκομένων. Στόχος μας να αγαπήσουν τα παιδιά το σχολείο και τη μάθηση, ώστε μέσα από τη σχολική πρόοδο, τη ψυχοσωματική υγεία, τη δημιουργία και την ατομική ευτυχία να γίνουν κατά τον ποιητή Γ. Ρίτσο «Αυτό που ζητάει η ευτυχία του κόσμου».

Καλή δύναμη σε όλους μας!! !

ΚΑΛΗ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!

Βράβευση μαθητών του Σχολείου μας σε Διαγωνισμό Παραμυθιού στα πλαίσια Πολιτιστικών Εκδηλώσεων του Δήμου Ιλίου.

Το πολιτιστικό κέντρο του Δήμου Ιλίου οργάνωσε για τα Δημοτικά σχολεία του Δήμου Ιλίου διαγωνισμό παραμυθιών για τους μαθητές των μεγάλων τάξεων.  Στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του Δήμου “ΤΑ ΙΛΙΑ 2012”, που γίνονται κάθε χρόνο από σχολεία, συλλόγους και διάφορους φορείς,  το σχολείο μας  διακρίθηκε ανάμεσα σε 18 σχολεία που συμμετείχαν με 400 περίπου παραμύθια με το δεύτερο  βραβείο καλύτερου παραμυθιού το οποίο απονεμήθηκε στο μαθητή της Ε1΄ τάξης  Σωτήρη Αλ..  Επίσης απονεμήθηκαν δύο ενδοσχολικά βραβεία σε επίπεδο σχολείου δηλαδή  βραβεύτηκαν  ο ίδιος μαθητής Σωτήρης  Αλ. και η Εμμανουέλα Κρ.της Ε2′ τάξης.


Τα παιδιά του Σχολείου μιλάνε για τις δύσκολες μέρες της χώρας μας…

Δημιουργία του Video από την Καθηγήτρια Καλλιτεχνικών κ. Καραγιάννη Ελένη

“Έφτιαξα αυτό το video με τις σκέψεις των ίδιων των παιδιών από το σχολείο όπου διδάσκω. Στο video είναι τα συναισθήματά τους για την χώρα τους, το πώς βιώνουν την Ελλάδα της κρίσης, οι φόβοι τους, οι ιδέες και οι ελπίδες τους. Μπορεί να είναι “μικρά”, αλλά η “Κρίση” τα έχει αγγίξει βαθιά στις ψυχές τους. Εγώ έδωσα την ιδέα, τα παιδιά μίλησαν. Τα ακούμε.”

Καραγιάννη Ελένη

Καθηγήτρια Καλλιτεχνικών

Στον τελικό του Σχολικού Πρωταθλήματος Μπάσκετ του Δήμου Ιλίου το σχολείο μας αλλά…

Η σχολική ομάδα basket του σχολείου μας κατάφερε για πρώτη φορά να φτάσει στο τελικό που έγινε στις 11 Μαϊου 2012 στο κλειστό γυμναστήριο «Κακούρης» του πρωταθλήματος που διοργάνωσε ο Δήμος Ιλίου.

Η ομάδα αποτελείτο από 13 μαθητές της Ε΄και ΣΤ΄τάξης  του σχολείου. Κατάφερε μετά από τρεις νίκες (με 2 εκτός έδρας αγώνες) να φτάσει στο μεγάλο τελικό.

Αντιμετωπίσαμε την ομάδα του  15ο δημοτικό σχολείο η οποία κατέκτησε την πρώτη θέση επάξια.

Η 2η θέση έφερε στο σχολείο μας ένα κύπελλο που κοσμεί την τροπαιοθήκη μας…. αλλά και πολλές ελπίδες και προσδοκίες για τις επόμενες χρονιές!

Αξίζουν συγχαρητήρια οι μαθητές μας:  Παρασκευάς Κ. Ε1,  Ανδρέας-Ραφαήλ Ανδρ. Στ1,  Παναγιώτης Γκ. Στ1,  Παναγιώτης Κορ. Στ1,  Δημήτρης Προδρ. Στ2,  Άρης Σαλτ. Στ2, Σπύρος Γαλ. Στ2,  Μιχάλης  Μπ. Στ2,   Γιώργος Π. Στ2,  Άγγελος  Μερκ. Στ2,  Κωνσταντίνος Διαμ. Ε1, Βασίλης Ντ. Ε1,  Εμμανουέλ Ιον. Στ1 οι οποίοι πήραν μετάλλια και αναμνηστικά διπλώματα.


Την 3η θέση πήρε το Σχολείο μας στο Σχολικό Πρωτάθλημα Βόλεϋ του Δήμου Ιλίου

Στις 25 Μαΐου 2012 ολοκληρώθηκε με επιτυχία  το σχολικό πρωτάθλημα βόλεϊ Δημοτικών Σχολείων που διοργάνωσε ο Δήμος Ιλίου.

Πιστοί στο ραντεβού μας και φέτος το σχολείο μας έδωσε το παρόν με μια ομάδα 12 μαθητριών από τις τρεις τελευταίες τάξεις του σχολείου. Το εσωτερικό πρωτάθλημα που άρχισε πριν  το Πάσχα μας έδωσε τη δυνατότητα να προπονηθούμε και κατά συνέπεια  να βελτιωθούμε.

Η πρώτη αγωνιστική με αντίπαλο το 6ο Δημοτικό σχολείο μας έκανε πιο δυνατούς μιας και το παιχνίδι κρίθηκε στο tie break (5ο σετ) και μας έδωσε το προβάδισμα.

Η επόμενη νίκη  με το 9ο σχολείο μας έδωσε την δυνατότητα να ανασυντάξουμε  τις  δυνάμεις μας και να προετοιμαστούμε για τον ημιτελικό.  Στον ημιτελικό με το 26ο Δημοτικό σχολείο βάλαμε τα δυνατά μας αλλά οι αντίπαλοί μας είχαν το προβάδισμα συνεχώς. Ήταν ένας δύσκολος αγώνας που μας πείσμωσε και μας έδωσε δύναμη ώστε να κυνηγήσουμε τον μικρό τελικό  στο οποίο  είχαμε προκριθεί. Με το γήπεδο γεμάτο και τους συμμαθητές μας να μας ενθαρρύνουν καταφέραμε να πάρουμε την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα και να φέρουμε άλλο ένα κύπελλο στο σχολείο μας.

Συγχαρητήρια στις μαθήτριες: Ελένη Τρ. Στ2,  Άννα Παπ. Στ2,  Άννα Τσ. Στ2,  Στεφανία Γ. Στ1,  Χαρά Ευθ. Στ1, Σοφία Ηλ. Στ1,  Ελένη Μ. Ε2,  Βικτώρια Γλ. Ε1, Μαρία-Ελένη Γιωτ. Ε1,  Πολυδώρα Τ. Στ2,  Εμμανουέλα Κρ. Ε1,  Μαρία Κλ. Δ2.

Ευχόμαστε να συμμετάσχουμε την επόμενη χρονιά και να φέρουμε καλύτερα αποτελέσματα!  Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία για όλους μας!


Τα παιδιά του Σχολείου μας δημιουργούν…

Δημιουργίες των μαθητών του Σχολείου μας στο μάθημα των Εικαστικών. Υπεύθυνη διδασκαλίας η καθηγήτρια Καλλιτεχνικών  κ. Καραγιάννη Ελένη

Μεγάλα ομαδικά έργα

Διαγωνισμός Γαλλοφωνίας 2012. Διάκριση για το 16ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου

Το 16ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου συμμετείχε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό της Γαλλοφωνίας 2012 και βραβεύτηκε καταλαμβάνοντας μία από τις πρώτες θέσεις μεταξύ 5500 συμμετεχόντων. Οι μαθητές διαγωνίστηκαν με θέμα τις περιπέτειες του Οδυσσέα παρουσιάζοντας ένα θεατρικό δρώμενο στη Γαλλική Γλώσσα. Σ΄αυτό ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα σκηνικά και τα κοστούμια που ήταν φτιαγμένα από υλικά ανακύκλωσης. Στη διάκριση αυτή καθοριστική ήταν η συνεργασία των καθηγητριών Καραγιάννη Ελένης καθηγήτριας Εικαστικών και Χαραλαμποπούλου Βασιλικής καθηγήτριας Μουσικής με τους μαθητές της Ε΄τάξης και με την καθηγήτρια των Γαλλικών Μπενέτου Ευαγγελία.

(Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για τις δείτε σε μεγάλο μέγεθος)

ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΣ ΛΙΤΣΑΣ ΨΑΡΑΥΤΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Η γνωριμία των μαθητών του του 16ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου με την συγγραφέα Λίτσα Ψαραύτη ήταν μια καταπληκτική εμπειρία!

Διαβάστε παρακάτω τις εντυπώσεις  τους, μετά συνάντησή τους με τη βραβευμένη συγγραφέα, που έγινε στα πλαίσια των εκδηλώσεων του σχολείου για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου.

Θανάσης Δ2 : Στην έκθεση βιβλίων είχε βιβλία από διάφορους συγγραφείς.

Νίκος Γ. Ε1 : Ήταν μια ξεχωριστή μέρα, διότι επισκέφτηκε το σχολείο μας μια σπουδαία συγγραφέας .

Μαρία Σ. Δ2: Εγώ χάρηκα πολύ γιατί πρώτη φορά συνάντησα μια συγγραφέα.

Μαρία Κ. απ’το Δ2 : Τη ρωτήσαμε τι  χρειάζεται για να γίνει κανείς παιδικός συγγραφέας και μας απάντησε ότι πρέπει να νιώθεις μέσα σου παιδί.

Λίνα απ΄το Δ1 : Μας είπε ότι παλιά ήταν βιβλιοφάγος . Σε ένα διαγωνισμό έγραψε το καλύτερο βιβλίο και από τότε έγραφε βιβλία.

Κάλλη Δ1 : Μου έκανε πολλή εντύπωση που δεν συναγωνίζεται  τους άλλους συγγραφείς .

Δημήτρης από το Δ1: Η Λίτσα Ψαραύτη έγραψε 35 αστεία  βιβλία .Κάποια από αυτά είναι : «Το κόκκινο σουτζουκάκι» , «Η γάτα που δε  νιαούριζε» , «Η μαμά κάνει απεργία»,  «Τάλως ο χάλκινος γίγαντας της Κρήτης» κ.ά

Μάρθα απ’ το Δ2 : Ήταν πολύ ευγενική μαζί μας, απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις μας και μας έδωσε να καταλάβουμε ότι πρέπει να διαβάζουμε λογοτεχνικά βιβλία, γιατί είναι ο καθρέφτης της ζωής .

Μανώλης Δ2: Δε θα ξεχάσω ποτέ που μίλησα μαζί της, δεν το περίμενα. Μου είπε ότι ήταν σωστό αυτό που είπα και ανακουφίστηκα!

Μάριος Δ2 : Μας είπε πόσο καιρό κάνει να γράψει ένα βιβλίο και από πού παίρνει τις ιδέες.

Ευαγγελία Ε1: Μίλησε για την ομορφιά των βιβλίων, ότι δημιουργούν συναισθήματα, επηρεάζουν τη συμπεριφορά μας και μας μαθαίνουν τον έξω κόσμο.

Διονύσης Ε1 : Μας έδινε οδηγίες πώς να ευχαριστηθούμε από το διάβασμα ενός βιβλίου.

Πάνος Ε1: Η κυρία Ψαραύτη ήταν ευγενική και έδειχνε σεβασμό σε μας .

Αρτενίσα Ε1: Μου άρεσε που μιλούσε με αγάπη και ηρεμία. Απορώ πώς εμπνέεται και γράφει παιδικά βιβλία, αφού τα παιδικά της χρόνια ήταν δύσκολα.

Ελένη Κ. Δ2: Μου έκανε εντύπωση πώς μπορεί να μπαίνει στη σκέψη του παιδιού και να γράφει βιβλία για παιδιά.

Στεφανία ΣΤ1: Εμένα μου έκανε εντύπωση που παρότι είναι μεγάλη σε ηλικία γυναίκα, γράφει ακόμα παιδικά βιβλία. Μας μίλαγε μ’ ένα τρόπο που την καταλαβαίναμε . Ξέρει να μιλάει με μικρά παιδιά. Μου άρεσαν πολύ οι ερωτήσεις που έκανε, δε βιαζότανε να τις απαντήσει, αλλά μας άφηνε να πούμε τη δική μας γνώμη.

Σοφία ΣΤ1: Η μεγαλύτερή μου εντύπωση ήταν ο τρόπος που σκεφτόταν και μίλαγε απέναντι στα παιδιά. Πολλά βιβλία της έχουν βραβευτεί και έχει πάρει ένα κρατικό βραβεία λογοτεχνίας.

Μιχάλης απ’ το Δ1: Εμένα με εντυπωσίασε το βιβλίο «Η μαμά κάνει απεργία», γιατί αυτό που περιγράφει, γίνεται σε πολλές ελληνικές οικογένειες και πρέπει να βοηθάμε στις δουλειές του σπιτιού.

Γιώργος Α. ΣΤ1: Αυτό που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση είναι πως μια συγγραφέας μπορεί να πάρει εικόνες απ’ την καθημερινή ζωή και να τις κάνει βιβλίο.

Γεωργία απ΄το Δ1 : Μας διάβασε «Το κόκκινο σουτζουκάκι» που μιλούσε για ένα παλιό αυτοκίνητο, που είχε γίνει σκουπιδότοπος.

Βασίλης Ε1: Μας ξάφνιασε λέγοντάς μας ότι είναι πιο δύσκολο να γράψεις βιβλία για μικρούς παρά για μεγάλους.

Σοφία Δ2 :  Η κ. Λ. Ψαραύτη, για να γράψει ένα βιβλίο, δε θέλει μέρες ούτε βδομάδες αλλά μήνες και χρόνια

Τάσος Δ2 :  Μας είπε  ότι γράφει βιβλία, επειδή της αρέσει και επειδή αγαπάει τα παιδιά..

Μαριεύη Ε1: Η στιγμή που μίλησε για τη ζωή της ήταν ενδιαφέρουσα.

Νίκος Κ. Ε1 : Μου έκανε εντύπωση που έζησε τον 2ο Παγκόσμιο πόλεμο. Σταύρος Ε1: Πήγε πρόσφυγας στην Παλαιστίνη μαζί με την οικογένειά της .

Μαρία Β. από Ε1: Την σήμερον ημέρα τα παιδιά δε διαβάζουν πολλά βιβλία ,αλλά τώρα έχω αλλάξει γνώμη.

Δήμητρα Λ. Δ2: Όταν διαβάζουμε βιβλία, μας είπε ότι αυτό μας βοηθάει στις εκθέσεις μας .

Γιώτα Δ2 : Μαγεύτηκα!!! Μου φαίνεται ότι έγινε η αγαπημένη μου συγγραφέας .

Kωνσταντίνος ΣΤ1: Θεωρώ πως είναι από τις καλύτερες συγγραφείς παιδικού βιβλίου και ήταν τιμή μας που μας επισκέφτηκε και μας δίδαξε την αξία της λογοτεχνίας με λόγια κατανοητά. δηλ.  τι καλό μας προσφέρουν τα λογοτεχνικά βιβλία και πόσο μας ευχαριστούν.

Κώστας Δ1: Μου έκανε αφιέρωση στο βιβλίο της: « Στον Κώστα με αγάπη Λίτσα Ψαραύτη».

Νίκη απ΄το Δ1: Η επίσκεψη της συγγραφέας και η έκθεση βιβλίου ήταν πράγματα  πολύτιμα   και μακάρι να ξαναγίνουν παρόμοιες διοργανώσεις. Τα βιβλία μαγεύουν τα παιδιά και μας ταξιδεύουν σε άγνωστους κόσμους.

Στράτος Ε1 : Ήταν μια τέλεια εμπειρία που δεν θα ξεχάσω ποτέ!

Δημήτρης Δ1: Η μέρα αυτή θα μου μείνει αξέχαστη, γιατί δεν είχα γνωρίσει ποτέ μου  από κοντά συγγραφέα.

Νίκη Δ1: Έζησα μια καταπληκτική εμπειρία!

Χρυσάνθη Ε1: Θέλω να έρθει πάλι και να μας παρουσιάσει τα καινούρια της βιβλία.


BIOΓPAΦIKO ΣHMEIΩMA (ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΣ www.psarafti.gr/)

H Λίτσα Ψαραύτη γεννήθηκε στη Σάμο. Mετά τις σπουδές της στο Πυθαγόρειο Γυμνάσιο σπούδασε αγγλικά και εργάσθηκε στο Παγκόσμιο Συμβούλιο των Eκκλησιών και στην Aμερικανική Πρεσβεία στην Aθήνα.Tο πρώτο της βιβλίο εκδόθηκε το 1980 και από τότε είχε μια γόνιμη καριέρα γράφοντας μυθιστορήματα, διηγήματα και ανθολογίες (για τα ελληνόπουλα που ζουν στο εξωτερικό). Tο έργο της γρήγορα αναγνωρίσθηκε ευρύτατα στην Eλλάδα και τιμήθηκε με πολλά ελληνικά βραβεία. Tο μυθιστόρημά της “Tο διπλό ταξίδι” γράφτηκε το 1988 στον Tιμητικό Πίνακα “Πιέρ Πάολο Bερτζέριο” για την παιδική λογοτεχνία του Πανεπιστημίου της Πάντοβα της Iταλίας. Tο 1991 το βιβλίο της “Tο αυγό της έχιδνας” πήρε Έπαινο της Aκαδημίας Aθηνών. Tο μυθιστόρημά της “Tα δάκρυα της Περσεφόνης” γράφτηκε το 1996 στον Tιμητικό Πίνακα της IBBY (International Board on Books for Young People). Πήρε επίσης τη μεγαλύτερη στην Eλλάδα διάκριση για την παιδική λογοτεχνία, το “Kρατικό Bραβείο 1996” του Yπουργείου Πολιτισμού για το βιβλίο της “Tο χαμόγελο της Eκάτης”. Tο έτος 2000 ήταν υποψήφια για το Bραβείο Άντερσεν, το Nόμπελ της παιδικής λογοτεχνίας.

Πηγές έμπνευσης της Λίτσας Ψαραύτη είναι η ιστορία της ιδιαίτερης πατρίδας της, οι προσωπικές της εμπειρίες και η καθημερινή πραγματικότητα. Θέματα πολλών βιβλίων της είναι τα προβλήματα των σημερινών εφήβων. Bρήκε καινούριες τεχνικές για να αφηγηθεί τις ιστορίες της και η γραφή της διακρίνεται για την ποιότητα και το εύρος της φαντασίας, την επιτυχημένη μίξη πραγματικού και φανταστικού και για τα μηνύματα που στέλνει στα παιδιά γεμάτα αισιοδοξία, χαρά και ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον.

Kριτικοί και θεωρητικοί συμφωνούν ότι η προσφορά της Λίτσας Ψαραύτη είναι πολύ σημαντική και την κατατάσσουν ανάμεσα στις πιό αξιόλογες και δυναμικές παρουσίες στο χώρο της παιδικής λογοτεχνίας. Tα βιβλία της, 30 ως τώρα, έχουν πάρει λαμπρές κριτικές και έχουν γίνει θέματα για μελέτες φοιτητών στα ελληνικά Πανεπιστήμια. Συνεργάστηκε με την επιστημονική ομάδα του Πανεπιστημίου Iωαννίνων για τη δημιουργία Aνθολογίου για τα παιδιά των δημοτικών σχολείων του Aπόδημου Eλληνισμού. Eπίσης είναι μέλος της ομάδας που συνέγραψε την πατριδογνωσία “Σάμος, πατρίδα μου”. Tο βιβλίο διδάσκεται στα δημοτικά σχολεία της Σάμου και αποτελεί πιλοτικό πρόγραμμα και για άλλες περιοχές της Eλλάδας.

Έχει λάβει μέρος σε διεθνή συνέδρια: π.χ. το 1986 εκπροσώπησε την ελληνική παιδική λογοτεχνία στο Διεθνές Συνέδριο Συγγραφέων και Eικονογράφων Παιδικής Λογοτεχνίας στο Oχάϊο των HΠA και το 1987 προσκλήθηκε από την Ένωση Σοβιετικών Συγγραφέων και το περιοδικό “Nτέτσκαγια Λιτερατούρα” στο πλαίσιο προγράμματος μορφωτικών ανταλλαγών. H Λίτσα Ψαραύτη καλείται πολύ συχνά σε σχολεία και σε άλλες εκδηλώσεις “συνάντησης με το συγγραφέα” σε όλη την Eλλάδα και είναι ομιλήτρια σε πολιτιστικά γεγονότα, συνέδρια και παρουσιάσεις βιβλίων. Eίναι μέλος πολιτιστικών σωματείων όπως ο “Kύκλος του Eλληνικού Παιδικού Bιβλίου” και η “Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά”. Eίναι επίσης μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του περιοδικού “Διαδρομές”.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση