ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Χορήγηση Μικρογεύματος- Δεκατιανού σε μαθητές που οι

οικογένειές τους αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα

από τον Δήμο Ιλίου

Διαβάστε τη σχετική ανακοίνωση του Δήμου Ιλίου  πατώντας  εδώ:

Πληροφορίες – αιτήσεις στην Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου Ιλίου (Νέστορος 101, 2ος όροφος, Ίλιον) τηλέφωνα: 213 20 30 020 &  213 20 30 018.

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΙΔΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ

ΙΛΙΟΥ

Ο Δήμος Ιλίου απευθύνει κάλεσμα για τη συγκέντρωση σχολικών ειδών, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες παιδιών των οικονομικά αδύναμων οικογενειών του Δήμου για τη νέα σχολική χρονιά.
Η συγκέντρωση των σχολικών ειδών έχει ξεκινήσει  από τη Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου 2014 και ώρες 9:00 με 17:00 στο κτήριο των Κοινωνικών Δομών Ιλίου, Κάλχου 64 & Ικάρου 28 στο Ίλιον.
Περισσότερες λεπτομέρειες διαβάστε πατώντας εδώ:
                                                                                <<<<<>>>>>

Η ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

(Υποχρεωτική ανάρτηση)

ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ 16ου ΔΗΜ.  ΣΧΟΛΕΙΟΥΙΛΙΟΥ

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ, ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ

ΠΟΣΟΤ. ΔΕΙΚΤΗΣ  :  1  2   3þ  4

Στο Σχολείο υπάρχουν 18 αίθουσες διδασκαλίας απ΄ τις οποίες 3 (τρεις) αίθουσες διαθέτουν διαδραστικούς πίνακες. Από τις παραπάνω αίθουσες ακατάλληλη θεωρείται η αίθουσα πληροφορικής λόγω του μικρού μεγέθους και του συνωστισμού των μαθητών. Δεν υπάρχουν αίθουσες ειδικοτήτων και αίθουσα  σίτισης των μαθητών του Ολοήμερου.

Το σχολείο επίσης διαθέτει:

1. μεγάλο αμφιθέατρο πολλαπλών χρήσεων για πραγματοποίηση εκδηλώσεων με  επαρκή εξοπλισμό και διαδικτυακή καλωδίωση, όπου γίνονται προβολές. Επιπλέον χρειάζεται ανακατασκευή του πατώματος της σκηνής  και κλιματισμό..

2. μικρό εργαστήριο πληροφορικής με εξοπλισμό .

3.  γυμναστήριο με ελλιπή εξοπλισμό.

4.  γραφείο του συλλόγου διδασκόντων με πλήρη εξοπλισμό.

5.  μικρή βιβλιοθήκη

6.  εσωτερικό κυλικείο.

7.  ερμάριο με 12 Laptopς που μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ποικίλους τρόπους απ’ τους εκπαιδευτικούς στην αίθουσα διδασκαλίας .

Το προαύλιο είναι μικρό  σε σχέση με τον αριθμό των μαθητών. Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί το διπλανό οικόπεδο που διεκδικεί ο Δήμος Ιλίου, για να μεγαλώσει ο χώρος.

Τα έσοδα του σχολείου δεν επαρκούν για την κάλυψη των διδακτικών αναγκών, με αποτέλεσμα το σχολείο να αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα. Προτείνουμε την αύξηση επιχορήγησης προς το σχολείο.

 ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

ΠΟΣΟΤ. ΔΕΙΚΤΗΣ  : 1  2þ  3  4

Στη σχολική μονάδα δουλεύουν 30 εκπαιδευτικοί: 18 δάσκαλοι, 3 καθηγητές Αγγλικών, 1 Γαλλικών, 1 Ειδικής Αγωγής, 1 Θεατρικής Αγωγής, 2 Εικαστικών, 1 Μουσικής, 1 Πληροφορικής και 2 Γυμναστικής.

Όλοι οι καθηγητές είναι απόφοιτοι Α.Ε.Ι. ,ενώ κάποιοι από τους δασκάλους   είναι απόφοιτοι Παιδαγωγικών Ακαδημιών. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που διαθέτουν και δεύτερο πτυχίο πανεπιστημίου, ξένων γλωσσών,  χρήσης Τ.Π.Ε , μεταπτυχιακό, δάσκαλοι που έχουν κάνει εξομοίωση και μετεκπαίδευση, καθώς και άλλες επιμορφώσεις: Π.Ε.Κ., σεμινάρια, ημερίδες κ.τ.λ.

25 εκπαιδευτικοί είναι μόνιμοι. Οι 14 από αυτούς έχουν οργανική στο σχολείο μας και οι περισσότεροι δουλεύουν σ’ αυτό πάνω από 10 χρόνια. Υπάρχει 1 αναπληρωτής μειωμένου ωραρίου μέσω ΕΣΠΑ και 6 αναπληρωτές μέσω ΕΣΠΑ.

Περίπου οι μισοί εκπαιδευτικοί έχουν αρκετά έτη διδακτικής εμπειρίας.

Όλοι οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στο σχολείο διδάσκουν γνωστικά αντικείμενα αντίστοιχα των ειδικοτήτων τους.

Στο σχολείο λειτουργεί Τμήμα Ένταξης.

Οι εκπαιδευτικοί, εκτός από το διδακτικό τους έργο, αναλαμβάνουν και άλλα καθήκοντα μέσα στο εργασιακό τους ωράριο, όπως παραλαβή και διανομή των σχολικών βιβλίων, γραμματειακή υποστήριξη κ.τ.λ.

Οι εκπαιδευτικοί συνεργάζονται με τους σχολικούς συμβούλους των ειδικοτήτων τους, καθώς και με εξειδικευμένα κέντρα του ΥΠΑΙΘ., για καθοδήγηση και υποστήριξη.

Στο σχολείο δεν υπάρχει καθηγητής Γερμανικών και αυτό προκαλεί ιδιαίτερο πρόβλημα, μια και οι μισοί μαθητές των τμημάτων της ΣΤ΄ τάξης κάνουν εκείνη την ώρα Γαλλικά, ενώ οι υπόλοιποι-για δεύτερη συνεχή χρονιά- μένουν χωρίς δεύτερη ξένη γλώσσα.

Όλοι οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στο σχολείο δεν ήρθαν έγκαιρα. Τρεις (3) δάσκαλοι ήρθαν με υποχρεωτική απόσπαση από την υπηρεσία, για να φύγουν ύστερα από ένα μήνα και να έρθουν άλλοι στη θέση τους. Το διδακτικό ωράριο των μαθητών συμπληρώθηκε μόλις στις 14 /4/2014 (πλην το μάθημα των Γερμανικών που δεν έγινε ποτέ). Λόγω της μη έγκαιρης κάλυψης των κενών, αλλά και του γεγονότος ότι οι εκπαιδευτικοί που στέλνονταν έρχονταν ένας ένας, συνολικά χρειάστηκε να δημιουργηθούν 16  διαφορετικά εβδομαδιαία προγράμματα.

Προτείνεται η κατανομή όλων των εκπαιδευτικών να γίνεται πριν ξεκινήσει η σχολική χρονιά και να μην υπάρχουν μετέπειτα μετακινήσεις.

 *Στο δείκτη αυτό συμμετείχε και ένας  εκπ/κός που έκανε διαρκή στάση εργασίας σύμφωνα με τη ΔΟΕ και συντάχθηκε με το κείμενο της ΔΟΕ για την ΑΕΕ:

«Το σχολείο μας κάλυψε το σύνολο των (αναγνωρισμένων) αναγκών του σε διδακτικό προσωπικό πολύ μετά την αρχή της σχολικής χρονιάς. Η κάλυψη όλων των αναγκών θα έπρεπε να ολοκληρώνεται στο τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς. Ένα επιπρόσθετο πρόβλημα αποτελεί και ο ανεπαρκής τρόπος καθορισμού των ίδιων των αναγκών. Η ύπαρξη σχολικής αποτυχίας, η συγκέντρωσή της σε συνήθη κοινωνικά προφίλ και η δυνατότητα έγκαιρου εντοπισμού της, θα έπρεπε να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο καθορίζονται οι ανάγκες για εκπαιδευτικό προσωπικό με τρόπο που να  επιδιώκει την καθολική σχολική επιτυχία. Τέλος, η μονιμοποίηση των συναδέλφων με ελαστικές σχέσεις εργασίας θα βοηθήσει την αποστολή των σχολείων, αφού με αυτόν τον τρόπο θα σταθεροποιηθούν οι ομάδες συνεργασίας στα σχολεία, θα περιοριστεί η γενικευμένη ανασφάλεια και θα ενισχυθεί η δημιουργικότητα και την αφοσίωση όλων μας.»

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ

ΠΟΣΟΤ. ΔΕΙΚΤΗΣ  :   1  2   3þ  4

 Από την αρχή της σχολικής χρονιάς και ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων είχε διατυπώσει και θέσει συγκεκριμένους στόχους και προτεραιότητες του σχολείου για το τι οφείλει να επιτύχει. Ο σύλλογος διδασκόντων ενημερώνεται τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα από τη δ/νση για διάφορα τρέχοντα θέματα αλλά και θέματα λειτουργίας του σχολείου. Συχνά προγραμματίζονται και πραγματοποιούνται συνεδριάσεις συλλόγου διδασκόντων. Επίσης οι εκπαιδευτικοί του σχολείου ενημερώνονται και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Στο σχολείο μας εφαρμόζεται σχολικός κανονισμός σχετικός με το ωράριο, τα καθήκοντα των διδασκόντων και τους κανόνες εφημερίας. Προγραμματίζονται και πραγματοποιούνται με τρόπο ικανοποιητικό οι εορταστικές εκδηλώσεις και οι εκπαιδευτικές επισκέψεις. Επίσης υλοποιούνται προγράμματα αγωγής υγείας και περιβάλλοντος. Τη  γραμματεία του σχολείου έχει αναλάβει η διεύθυνση με τη συνεπικουρία  εκπαιδευτικών που γνωρίζουν το αντικείμενο και  στους οποίους  εκχωρούνται αρμοδιότητες, ενώ την ηλεκτρονική ενημέρωση η υποδιεύθυνση. Λόγω του φόρτου εργασίας όμως θα ήταν προτιμότερο για τη γραμματειακή υποστήριξη να υπάρχει και η βοήθεια ενός διοικητικού υπαλλήλου.

*Στο δείκτη αυτό συμμετείχε και μία εκπ/κός που έκανε διαρκή στάση εργασίας σύμφωνα με τη ΔΟΕ και συντάχθηκε  με το κείμενο της ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ για την ΑΕΕ:

 «(Οι εκπ/κοί) αντιμετωπίζουμε, στην καθημερινή προσπάθεια για τη διαπαιδαγώγηση και τη μόρφωση των μαθητών μας, πολλά και οξυμμένα προβλήματα που αφορούν συνολικά το πλαίσιο λειτουργίας της εκπαίδευσης. Είναι προφανές ότι η αξιολόγηση και οι σχετικές διαδικασίες της, π.χ. απαντήσεις σε ερωτηματολόγια, βαθμολόγηση δεικτών κ.λπ., μάλιστα με εντολή (!), δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα στην ανάδειξη και κυρίως στη λύση των προβλημάτων της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Για τα προβλήματα του σχολείου και συνολικά της εκπαίδευσης, που είναι αποτέλεσμα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, καταγεγραμμένα και γνωστά στο Υπουργείο Παιδείας, οι εκπαιδευτικοί είτε ως άτομα είτε ως σύλλογος είτε μέσα από την ΕΛΜΕ είτε από κοινού με τους γονείς και μαθητές έχουμε καταθέσει, προφορικά ή γραπτά, τις απόψεις μας και τα αιτήματά μας στη διοίκηση και στο Υπουργείο Παιδείας χωρίς καμία ανταπόκριση. Κοινή διαπίστωση είναι ότι τα σχολεία λειτουργούν χάρη στο φιλότιμο, στην προσπάθεια και την προσφορά των εκπαιδευτικών που, εκτός από τα διδακτικά καθήκοντα, αναλαμβάνουν και διεκπεραιώνουν πλήθος άλλων εργασιών και δραστηριοτήτων. Οι εκπαιδευτικοί και ο σύλλογος διδασκόντων θα συνεχίσουν, όπως έκαναν μέχρι τώρα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, να συμβάλλουν στη λειτουργία του σχολείου και ταυτόχρονα, μέσα από το σωματείο, ν’ αγωνίζονται για ένα σχολείο Δημόσιο Δωρεάν για όλους, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις.»

 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΡΩΝ

*Στο δείκτη αυτό συμμετείχε μόνο ένας  εκπ/κός που έκανε διαρκή στάση εργασίας σύμφωνα με τη ΔΟΕ και συντάχθηκε  με το κείμενο της ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ για την ΑΕΕ.

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ, ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ

ΠΟΣΟΤ. ΔΕΙΚΤΗΣ  :   1  2   3þ  4

Ο συνδυασμός ικανής εκπαιδευτικής κατάρτισης, πολυετούς παρουσίας στο σχολείο των περισσοτέρων εκπαιδευτικών και η συστηματική συνεργασία μεταξύ τους καλύπτουν τις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών.

Παράλληλα, η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε καινοτόμες δράσεις και επιμορφωτικά προγράμματα καθώς και σε δραστηριότητες του Δήμου Ιλίου και πολιτιστικές εκδηλώσεις ενισχύουν και συμπληρώνουν την διαπαιδαγώγηση των μαθητών.

Στα θέματα προς επίλυση συμπεριλαμβάνονται η μη στελέχωση του ολοήμερου με ειδικότητες, οι ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό και η υποχρηματοδότηση του σχολείου από την σχολική επιτροπή. Για τους λόγους αυτούς  προτείνουμε την έγκαιρη στελέχωση του διδακτικού δυναμικού καθώς και την αύξηση της χρηματοδότησης από την επιτροπή, ώστε να καλύπτονται οι επιτακτικές ανάγκες.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ

*Στο δείκτη αυτό συμμετείχαν  δύο εκπ/κοί που έκαναν διαρκή στάση εργασίας σύμφωνα με τη ΔΟΕ και συντάχθηκαν με το κείμενο της ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ για την ΑΕΕ.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

 *Στο δείκτη αυτό συμμετείχε  ένας  εκπ/κός που έκανε διαρκή στάση εργασίας σύμφωνα με τη ΔΟΕ και τάσσεται με το κείμενο της ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ για την ΑΕΕ.

ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ – ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΠΟΣΟΤ. ΔΕΙΚΤΗΣ  :   1  2   3   4þ

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας αντιμετώπισαν τους μαθητές τους με αγάπη, σεβασμό, δικαιοσύνη και σύμφωνα με τις παιδαγωγικές αρχές και τις αρχές της αξιοκρατίας. Κύριο μέλημά τους εκτός από την κατάκτηση της γνώσης, ήταν η κοινωνικοποίησή τους και η ολοκλήρωση της προσωπικότητάς τους. Η δημιουργία ομάδων μέσα στην τάξη, οι σχολικές γιορτές, οι αθλητικές δραστηριότητες, οι εκπαιδευτικές επισκέψεις και όλες γενικά οι σχολικές δράσεις που οργάνωσαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου για τους μαθητές τους, στόχο είχαν να αναπτυχθούν σχέσεις αμοιβαίας αγάπης και εμπιστοσύνης. Έμαθαν τα παιδιά να συνεργάζονται δημιουργικά μεταξύ τους, να δημιουργούν φιλίες και να υπάρχει αλληλοβοήθεια, να αποδέχονται τη νίκη και την ήττα στο παιχνίδι. Ο δάσκαλος του τμήματος ένταξης σε συνεργασία με τους δασκάλους των τάξεων βοήθησε τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, ώστε να μην αναπτύξουν αισθήματα κατωτερότητας και αντικοινωνική συμπεριφορά. Οι μαθητές με προβληματική συμπεριφορά αντιμετωπίστηκαν με παιδαγωγικό τρόπο από τους δασκάλους σε συνεργασία με το διευθυντή και τους σχολικούς συμβούλους Γενικής και Ειδικής Αγωγής. Οι μαθητές έμαθαν να πειθαρχούν στους κανόνες του σχολείου, ώστε να ‘ναι ομαλή η λειτουργία του.

*Στο δείκτη αυτό συμμετείχε και μία   εκπ/κός που έκανε διαρκή στάση εργασίας σύμφωνα με τη ΔΟΕ και συντάχθηκε  με το κείμενο της ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ για την ΑΕΕ .

ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ

ΠΟΣΟΤ. ΔΕΙΚΤΗΣ  :   1  2   3þ  4

Το σχολείο οργανώνει σε ικανοποιητικό βαθμό και εφαρμόζει διαδικασίες που διευκολύνουν τη συστηματική επικοινωνία με όλους τους γονείς των μαθητών, διασφαλίζοντας έτσι τη δημιουργία κλίματος συνεργασίας, αλληλοεκτίμησης και αλληλοκατανόησης με τους γονείς. Το σχολείο συνεργάζεται με τους γονείς για την αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς των μαθητών και ενημερώνει άμεσα για σοβαρές παραβατικές συμπεριφορές. Δίδεται η ευκαιρία στους γονείς να συμμετέχουν σε δραστηριότητες και πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει το σχολείο, ενώ ενημερώνει συστηματικά και υπεύθυνα όλους τους γονείς για την επίδοση και πρόοδο των παιδιών τους και σε συνεργασία με αυτούς έχει παρατηρηθεί βελτίωση στη συμπεριφορά αλλά και την επίδοση πολλών μαθητών.

Το σχολείο συνεργάζεται τακτικά με τον Δήμο και τη Σχολική Επιτροπή και δέχεται την αρωγή αυτών σε θέματα που άπτονται της σχολικής ζωής και δραστηριότητας, π.χ στην οργάνωση και την τεχνική υποστήριξη των σχολικών εορτών. Παράλληλα συνεργάζεται με άλλα σχολεία της περιοχής για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων, π.χ. σχολικά πρωταθλήματα σε διάφορα αθλήματα (ποδόσφαιρο, μπάσκετ, βόλεϊ), τα οποία προάγουν την ευγενή άμιλλα και το πνεύμα  συνεργατικότητας μεταξύ των μαθητών.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ, ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

ΠΟΣΟΤ. ΔΕΙΚΤΗΣ  :   1  2   3  4þ

Στο σχολείο αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες για τη συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία υποστηρίζονται και ενισχύονται  από τους εκπαιδευτικούς. Οι μαθητές συμμετέχουν σε προγράμματα: Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Αγωγής και σε αθλητικές εκδηλώσεις. Πραγματοποιούνται επισκέψεις και αναπτύσσονται πρωτοβουλίες για τη συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες (π.χ. περιποίηση σχολικού κήπου). Με αυτούς τους τρόπους ενθαρρύνεται η ανάπτυξη αξιών, στάσεων και δεξιοτήτων.

Μερικοί από τους εκπαιδευτικούς εφαρμόζουν καινοτόμες δράσεις και πρωτοβουλίες. Στο σχολείο λειτουργούν προγράμματα υποστηρικτικού και αντισταθμιστικού χαρακτήρα, όπως του Τμήματος Ένταξης απ’ το οποίο τρεις μαθητές μπορούν πλέον να παρακολουθούν χωρίς τις δυσκολίες που είχαν το πρόγραμμα της κανονικής τους τάξης.

Το σχολείο μεριμνά για την παροχή ίσων ευκαιριών, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες και δράσεις με σκοπό την καταπολέμηση του αποκλεισμού και την ενδυνάμωση της αλληλεγγύης και της συνεργασίας.

ΦΟΙΤΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΡΡΟΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΠΟΣΟΤ. ΔΕΙΚΤΗΣ  :   1  2   3þ  4

Αριθμητικά  στοιχεία :

Στο 16ο Δ.Σ Ιλίου φοιτούν 324 μαθητές, 161 αγόρια και 163 κορίτσια.

Στον αριθμό αυτό περιλαμβάνονται 28 αλλοδαποί μαθητές , 17 αγόρια και 11 κορίτσια δηλ. ποσοστό 8,6%  του συνόλου των μαθητών του σχολείου και απ’ τους μαθητές αυτούς το 85% των αλλοδαπών προέρχεται από Αλβανία. Στο σχολείο μας επίσης φοιτούν και 8 ρομά ποσοστό 2,5% του συνόλου των μαθητών , 2 αγόρια και 6 κορίτσια.

Στο Τμήμα Ένταξης  φοιτούν  15 μαθητές ποσοστό 4,5% του συνόλου των μαθητών, 8 αγόρια και 7 κορίτσια.

Κατά το σχολικό έτος 2013-14 ήρθαν με μετεγγραφή  8 μαθητές  και έφυγαν προς άλλα σχολεία της χώρας μας  10 μαθητές, ενώ 1 μαθητής πήρε μετεγγραφή σε σχολείο της Γερμανίας  (συνολικά 11 μαθητές ).

Όλοι οι μαθητές φοίτησαν έως το τέλος και ολοκλήρωσαν με επιτυχία την τάξη τους , εκτός από μία μαθήτρια που διέκοψε τη φοίτηση για δύο συνεχόμενα σχολικά έτη και δεν εγγράφεται στην ίδια τάξη για το 2014-15.

Απ’ την  ΣΤ΄ Τάξη θα αποφοιτήσουν 53 μαθητές και με βάση τον προγραμματισμό των εγγραφών 2014-15 θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη 70 μαθητές.

Θα σημειωθεί δηλ. μικρή αύξηση 05% στον αριθμό των μαθητών για το σχολ. έτος  2014-15

Ποιοτικά στοιχεία:

Το σχολείο δεν αντιμετωπίζει προβλήματα φοίτησης και διαρροής.

Μια μαθήτρια της Δ΄τάξης διέκοψε τη φοίτηση και η οικογένειά της επέστρεψε στην Αλβανία χωρίς να ενημερώσει το σχολείο και χωρίς να κάνει τις προβλεπόμενες ενέργειες μετεγγραφής. Παρ’ όλα αυτά  το σχολείο προέβη στις νόμιμες ενέργειες για την αναζήτησή  της .

Το σχολείο παρακολουθεί και εξετάζει πάντα τις περιπτώσεις μαθητών που απουσιάζουν συχνά ή για μεγάλο  χρονικό διάστημα και ελέγχει καθημερινά τη φοίτηση των μαθητών.

Πιο συγκεκριμένα, κάθε εκπ/κός παρακολουθεί και καταγράφει καθημερινά τις απουσίες  των μαθητών στα Φύλλα Ημερήσιου Ελέγχου, οι οποίες στη συνέχεια μεταφέρονται στο Απουσιολόγιο του Σχολείου και  καταγράφονται στη βάση δεδομένων (my school).

Οποιοδήποτε πρόβλημα αφορά τη φοίτηση των μαθητών αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά  μέσα απ’ την  καθημερινή επικοινωνία και επαφή με τους γονείς.

Στο θέμα της έγκαιρης προσέλευσης των μαθητών και της παρακολούθησης των ημερήσιων μαθημάτων του Ω.Π δεν παρατηρείται ιδιαίτερο πρόβλημα.

Αντίθετα στην αποχώρηση κατά τη λήξη των μαθημάτων  παρατηρείται το φαινόμενο κάποιοι  γονείς να καθυστερούν να παραλάβουν τα παιδιά τους, ενώ φαίνεται ότι δεν θεωρούν υποχρέωσή τους να ενημερώνουν το σχολείο γι’ αυτό.

Προτείνεται να συνεχιστούν οι καλές πρακτικές του σχολείου με μεγαλύτερη συνέπεια, ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα στο μέλλον.

ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΔΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

*Στο δείκτη αυτό συμμετείχε μία εκπ/κός που έκανε διαρκή στάση εργασίας σύμφωνα με τη ΔΟΕ και συντάχθηκε με το κείμενο της ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ για την ΑΕΕ.

 ΑΤΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΠΟΣΟΤ. ΔΕΙΚΤΗΣ  :   1  2   3þ  4

Με στόχο τους την ατομική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας προέβησαν στις εξής ενέργειες: πραγματοποίησαν εκπαιδευτικές επισκέψεις, δημιούργησαν σχολική βιβλιοθήκη και υλοποίησαν καινοτόμα προγράμματα (Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Αγωγή Υγείας).

Επίσης οι μαθητές σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς συμμετείχαν σε σχολικά πρωταθλήματα (μπάσκετ και βόλεϊ), στον μαθηματικό διαγωνισμό της Μαθηματικής Εταιρείας αλλά και στη συγγραφή παραμυθιού (οι δύο μεγαλύτερες τάξεις), γνώρισαν το φυσικό περιβάλλον της περιοχής τους μέσα από εκπαιδευτικές εκδρομές, παρακολούθησαν θεατρικές και μουσικές παραστάσεις, ανέλαβαν εθελοντική δράση σε πρόγραμμα της Action Aid και πραγματοποίησαν χριστουγεννιάτικο παζάρι με δικές τους κατασκευές.

Επίσης, όταν παρατηρήθηκαν στο σχολείο συγκρούσεις μεταξύ των μαθητών οι εκπαιδευτικοί, με τον Διευθυντή και τον Σχολικό Σύμβουλο αντιμετώπισαν άμεσα το φαινόμενο.

Προτείνεται να συνεχισθεί η εφαρμογή των παραπάνω καλών πρακτικών και η συνεργασία του σχολείου με την κοινωνία και τους διάφορους φορείς υποστήριξης. Επίσης, πολύτιμη θα ήταν η καθοδήγηση των εκπαιδευτικών από ειδικούς επιστήμονες για την αντιμετώπιση των διάφορων συμπεριφορών των μαθητών αλλά και η γνωριμία των μαθητών με αυτούς άλλων σχολείων.

 *Στο δείκτη αυτό συμμετείχε και ένας  εκπ/κός που έκανε διαρκή στάση εργασίας σύμφωνα με τη ΔΟΕ και τάσσεται με το κείμενο της ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ για την ΑΕΕ.

       α. Σημεία υπεροχής σχολείου:

 Δείκτης 1.1 Σημαντική Βελτίωση του τεχνολογικού εξοπλισμού του σχολείου.

  1. Δείκτης 1.2 Άριστη συνεργασία μεταξύ των εκπ/κών για την επίλυση των προβλημάτων που προέκυψαν στην μη έγκαιρη στελέχωση του σχολείου.
  2. Δείκτης 2.1 Εύρυθμη λειτουργία του σχολείου όσον αφορά καθήκοντα, εφημερίες, ενημερώσεις , εκδηλώσεις, επισκέψεις, προγράμματα.
  3. Δείκτης 2.3 Επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση, εμπειρία και σταθερότητα προσωπικού με πλούσια συμμετοχή σε σχολικές δραστηριότητες και επιμορφώσεις.
  4.  Δείκτης 4.1 Αντιμετώπιση συμπεριφορών μαθητών με αποτελεσματικό τρόπο σύμφωνα με τις παιδαγωγικές αρχές και μέσα από τη συνεργασία και τη διαρκή ενημέρωση των γονέων  και του σχολικού συμβούλου.
  5. Δείκτης 4.2 Πολύ καλή συνεργασία του σχολείου με το Σύλλογο Γονέων, το Δήμο καθώς και με άλλους κοινωνικούς φορείς που συνέβαλαν στη βελτίωση της εικόνας του σχολείου και στην ενίσχυση της αγωγής των μαθητών.
  6. Δείκτης 5.1 Ανάληψη καινοτόμων προγραμμάτων και διεκπεραίωση αθλητικών δραστηριοτήτων, μαθητικών διαγωνισμών, που συνέβαλαν στην καταπολέμηση του αποκλεισμού και στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών.
  7. Δείκτης 6.1 Καθημερινή και αποτελεσματική παρακολούθηση φοίτησης μαθητών με άμεση ενημέρωση των γονέων σε περίπτωση απουσίας και  τακτική  ενημέρωση παρουσιολογίων. Μηδενική διαρροή και  υψηλά επίπεδα φοίτησης μέσα από την ευχάριστη παραμονή των μαθητών στο σχολείο. 
  8.    Δείκτης 6.3 Ανάληψη δραστηριοτήτων και δράσεων του σχολείου  που συνέβαλαν αρκετά στην κοινωνικοποίηση των μαθητών, στην ανάπτυξη της κοινωνικής αλληλεγγύης  της συλλογικότητας, του ανθρωπισμού και της αξίας της ζωής.

 β. Αδυναμίες του σχολείου:

 1.   Δείκτης 1.1 Υποχρηματοδότηση: τα έσοδα δεν καλύπτουν τις λειτουργικές δαπάνες του σχολείου. Ανύπαρκτες αίθουσες  ειδικοτήτων και σίτισης Ολοήμερου, ελλιπής  σταθερός εξοπλισμός οργάνων γυμναστηρίου, πολύ μικρό εργαστήριο Πληροφορικής.

2.   Δείκτης 2.2 Μη έγκαιρη στελέχωση του σχολείου από εκπ/κούς όλων των ειδικοτήτων, συχνές αλλαγές ωρολογίων προγραμμάτων με επιπτώσεις στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου .

3.   Δείκτης 2.1 Ανύπαρκτη γραμματειακή υποστήριξη από διοικητικό προσωπικό.

      Ύπαρξη περιορισμένου υλικού για την ανάρτηση στην ιστοσελίδα του σχολείου

4.   Δείκτης 6.1 Μη έγκαιρη παραλαβή των μαθητών κατά την αποχώρηση.

5.   Δείκτης 6.3 Παραβατικές συμπεριφορές ελαχίστων περιπτώσεων μαθητών.

Ιεράρχηση προτεραιοτήτων για δράση:

  1. 1.       Βελτίωση και  εμπλουτισμός της ιστοσελίδας του σχολείου
  2. 2.       Μεταστέγαση του 15ου και 30ού Ν/γείου, ώστε να αποδεσμευτούν οι αίθουσες  και να αξιοποηθούν για τις  αίθουσες ειδικοτήτων και ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ.
  3. 3.       Εξοπλισμός όλων των αιθουσών με διαδραστικούς πίνακες
  4. 4.       Έγκαιρη στελέχωση του σχολείου με εκπ/κούς όλων των ειδικοτήτων
  5. 5.       Αύξηση της χρηματοδότησης για την πλήρη κάλυψη των λειτουργικών δαπανών
  6. 6.       Βελτίωσης σχέσεων των μαθητών και εξάλειψη των ελαχίστων περιπτώσεων  προβληματικών συμπεριφορών

Επιλογή Σχεδίου Δράσης:  Βελτίωση και εμπλουτισμός της ιστοσελίδας του σχολείου

Προβλεπόμενος χρόνος υλοποίησης: α΄ τρίμηνο σχολικού έτους 2014-15.

ΤΕΛΟΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ

 

Φεβρουαρίου 11th, 2014 από

………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Logo

«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η/ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ» ΣΤΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 1, 2& 3 ΤΟΥ Ε.Π. «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» ΤΟΥ ΕΣΠΑ

Οι Πράξεις «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με
αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3, του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» (ΕΣΠΑ 2007 -2013), που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους, αφορούν στην στήριξη και ενίσχυση του θεσμού της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τέσσερα σχολικά έτη (2010-2011, 2011-2012, 2012-2013 και 2013-2014).

Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 «Αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και προώθηση της κοινωνικής ενσωμάτωσης» στις 8 περιφέρειες Σύγκλισης, στις 3 περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου και στις 2 περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου, αντίστοιχα.
Ένα μείζον θέμα για το εκπαιδευτικό σύστημα και εν γένει για το κοινωνικό κράτος αποτελεί η ουσιαστική ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα και η διαρκής υποστήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ως «Μαθητές με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές ανάγκες» θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης».

Στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας − λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες.

Στόχος της Πράξης είναι η υλοποίηση της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης στα σχολεία γενικής αγωγής μέσα από κατάλληλα επιμορφωμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, το οποίο υποστηρίζει τους μαθητές με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχολική τάξη παράλληλα με τον εκπαιδευτικό της τάξης. Το προσωπικό αυτό προσλαμβάνεται, επιμορφώνεται, και υποστηρίζεται επιστημονικά και συμβουλευτικά, από κατάλληλες δομές.

Η εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι μία έμπρακτη εφαρμογή προς την κατεύθυνση της ενσωμάτωσης τους κοινωνικά στη σχολική τάξη του γενικού σχολείου και κατ’ επέκταση στη σχολική κοινότητα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να βελτιώσει την προσβασιμότητα τους στο κοινωνικό γίγνεσθαι και να αντιμετωπίσει τον κοινωνικό αποκλεισμό.
Οι κύριες Δράσεις της Πράξης είναι οι ακόλουθες:

Δράση 1: Σχεδιασμός και υλοποίηση του προγράμματος εξειδικευμένης εκπαιδευτικής
υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για
τέσσερα σχολικά έτη
Δράση 2: Συγκέντρωση και συμπλήρωση Επιμορφωτικού Υλικού και Ειδικών Εργαλείων
Δράση 3: Προγράμματα επιμόρφωσης και διαρκής υποστήριξη των εκπαιδευτικών
Δράση 4: Επιχειρησιακό Σχέδιο διαμόρφωσης δομής/δικτύου δομών για την υποστήριξη του προσωπικού του Προγράμματος με αναβάθμιση και προσαρμογή των υφιστάμενων
υπηρεσιών, δομών και φορέων.

 

Δημοσιευμένο στο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 11/2/2014  16:31

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ (για εκμίσθωση του

Σχολικού Κυλικείου του 16ου Δημοτικού σχολείου Ιλίου) (Αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα 22/6/2013, 23:09)

Η Σχολική Επιτροπή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου ΙΛΙΟΥ διακηρύσσει ότιπροκηρύσσεται δημόσιος πλειοδοτικός διαγωνισμός με ενσφράγιστεςπροσφορές για τη μίσθωση του Σχολικού κυλικείουτου 16ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΙΛΙΟΥ για έξι χρόνια.

Ο διαγωνισμός θα γίνει στο γραφείο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου ΙΛΙΟΥ, οδός Νέστορος 101, ΙΛΙΟΝ στις 03/09/2013 ημέρα ΤΡΙΤΗκαι ώρα 10:00.

Για περισσότερες λεπτομέρειες στα τηλέφωνα 2132030004 -8 κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση