Σχολική γιορτή επετείου 25ης Μαρτίου – Μαθητική παρέλαση

Στις 24/03/2025 υπό την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού κ. Νικολάου Νικόλαου παρουσιάστηκε με επιτυχία από τους μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης της σχολικής μας μονάδας η γιορτή για την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου. Μέσα από θεατρικά δρώμενα, τραγούδια, αφήγηση και λοιπό οπτικοακουστικό υλικό, τιμήσαμε τον Αγώνα των Ελλήνων για ελευθερία και ανεξαρτησία, το μήνυμα του οποίου είναι πάντα διαχρονικό. Μετά το πέρας της γιορτής, ο σημαιοφόρος και οι παραστάτες παραβρέθηκαν μαζί με τις υπόλοιπες σχολικές μονάδες του Δήμου Χαλκιδέων στην κατάθεση στεφάνων που έλαβε χώρα στο Ηρώο των Πεσόντων (πλατεία Αγίου Νικολάου, Χαλκίδα).  Ανήμερα της 25ης Μαρτίου οι μαθητές/τριες των τάξεων Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ εκπροσώπησαν με αίσθημα υπερηφάνειας τη σχολική μονάδα στη μαθητική παρέλαση που πραγματοποιήθηκε στην παραλία της Χαλκίδας. Θερμά συγχαρητήρια στα παιδιά για την παρουσία τους! Χρόνια πολλά Ελλάδα!

2η Ημερίδα Ιστορίας και Ιστορικής Εκπαίδευσης

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το Σάββατο, 15 Μαρτίου 2025 στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου της ΠΕ Εύβοιας η 2η Ημερίδα Ιστορίας και Ιστορικής Εκπαίδευσης με τίτλο “Δημόσια ιστορία και ιστορική Εκπαίδευση: Μορφές ιστορικής αναπαράστασης, χρήσεις και καταχρήσεις του παρελθόντος στο παρόν” που διοργανώθηκε από το 16ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ιστορίας του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αιγαίου και με την υποστήριξη του Δήμου Χαλκιδέων και της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας (ΠΕ Εύβοιας). Εκ μέρους του Συλλόγου Διδασκόντων ευχαριστούμε θερμά για τις ενδιαφέρουσες εισηγήσεις τον κ. Γιώργο Κόκκινο, Καθηγητή Ιστορίας και Διδακτικής της Ιστορίας του ΠΤΔΕ του Παν/μίου Αιγαίου, τον κ. Κώστα Κασβίκη, Αναπλ. Καθηγητή Διδακτικής της Ιστορίας και του Πολιτισμού (ΠΤΔΕ Παν/μίου Δ. Μακεδονίας), την κα Ζέτα Παπανδρέου, Δρ. Ιστορίας και Διδακτικής της Ιστορίας, τον κ. Ηλία Στουραΐτη, Μεταδιδακτορικό ερευνητή (Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης), την κα Ελένη Πατσιατζή, Φιλόλογο (Ζάννειο Πρότυπο ΓΕΛ Πειραιά), την κα Άννα Μαρία Δρουμπούκη, διδάσκουσα Ιστορίας στο ΠΤΔΕ του Παν/μίου Αιγαίου και την κα Έλλη Λεμονίδου, Καθηγήτρια Σύγχρονης Ιστορίας, Δημόσιας Ιστορίας και Ιστορικής Εκπαίδευσης (Πρόεδρος του Τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας του Παν/μίου Πατρών).  Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε επίσης για την παρουσία τους στην ημερίδα την Επόπτρια Ποιότητας της ΔΠΕ Εύβοιας κα Διονύσια Καρλατήρα, τη Σύμβουλο Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Εύβοιας κα Σπυροπούλου Ευφροσύνη, καθώς  και όλους/όλες τους/τις διευθυντές/-ντριες και τους/τις εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων που στήριξαν με τη συμμετοχή τους αυτή την επιστημονική πρωτοβουλία.

Δράση Ενημέρωσης “Παίζω με ασφάλεια στο νερό”

Την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου και την Παρασκευή 7 Μαρτίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες των τάξεων Δ΄ και Β΄ αντιστοίχως συμμετείχαν στην ενδοσχολική δράση ενημέρωσης (διάρκειας 2 διδακτικών ωρών) με τίτλο “Παίζω με ασφάλεια στο νερό”, η οποία διοργανώθηκε από τη ΔΠΕ Εύβοιας και υλοποιήθηκε από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής ΠΕ11 του Προγράμματος. Με βιωματικό και διασκεδαστικό τρόπο τα παιδιά πληροφορήθηκαν για τους κινδύνους στο νερό, καθώς και για τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούν, προκειμένου να κολυμπούν με ασφάλεια.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ 2025-2026

ΕΓΓΡΑΦΕΣ Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 2024 25 16o ΧΑΛΚΙΔΑΣ

Αγαπητοί γονείς.

Προκειμένου να πληροφορηθείτε για τη διαδικασία των εγγραφών των μαθητών/τριών στην Α΄ Τάξη του Δημοτικού σχολείου, ανατρέξτε στα ακόλουθα αρχεία:

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2025-2026 – 16ο ΔΣ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ 2025-2026

ΟΔΗΓΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΗΝ Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΟΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΧΡΗΣΙΜΑ ΕΝΤΥΠΑ

ΕΝΤΥΠΟ ΑΤΟΜΙΚΟΥ ΔΕΛΤΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΜΑΘΗΤΗ (ΑΔΥΜ)_16ο ΔΣ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

ΑΙΤΗΣΗ_ΕΓΓΡΑΦΗΣ_ΟΛΟΗΜΕΡΟ_ 2025-2026

 

Με εκτίμηση

Ο Διευθυντής

Αποστολόπουλος Νικόλαος

Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/τριών, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

Με αφορμή την ημέρα αυτή, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας πραγματοποίησαν ενδοσχολικές δράσεις (συμβολικές αναπαραστάσεις, εικαστικές δημιουργίες, δραματοποίηση του παραμυθιού ”Ο Λυκοτοσοδούλης και η Φοβεροσκουφίτσα”, Ransom Jeanie Franz, Εκδόσεις Παρισιάνου, κλπ.) που αποσκοπούσαν στην ευαισθητοποίησή τους γύρω από το εν λόγω φαινόμενο, καθώς επίσης και στην αποτροπή υιοθέτησης πρακτικών ή συμπεριφορών βίας.

Το ηφαίστειο της ΣΤ΄ τάξης

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Γεωγραφίας και συγκεκριμένα, στο Κεφάλαιο ‘‘Οι φυσικές καταστροφές και οι συνέπειες στη ζωή των ανθρώπων”, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού κας Μπαλατσού Παναγιώτας μελέτησαν τη διαδικασία του σεισμού, της έκρηξης ενός ηφαιστείου, καθώς και τις συνέπειες αυτών. Αφού παρακολούθησαν σχετικό οπτικοακουστικό υλικό, στη συνέχεια συζήτησαν για την προέλευση των σεισμών και για τη δημιουργία των ηφαιστείων. Έπειτα, κατασκεύασαν ένα ομοίωμα ηφαιστείου με απλά υλικά και πραγματοποίησαν μια προσομοίωση που αφορούσε στην έκρηξή του.

 

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Ψευδαισθήσεων

Την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου οι μαθητές/τριες των τάξεων Α΄, Β΄ και Γ΄ νπραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο ‘’Μουσείο Ψευδαισθήσεων’’ (Αθήνα).  Το εν λόγω Μουσείο είναι ένα διαφορετικό μουσείο βασισμένο στην δημιουργία μιας διασκεδαστικής, διαδραστικής και εκπαιδευτικής εμπειρίας, που αμφισβητεί την αντίληψη και εμπνέει τη δημιουργικότητα. Διαθέτει μια ποικιλία εκθεμάτων βασισμένων σε οπτικές ψευδαισθήσεις, πειράματα οπτικής και νόμους της φυσικής, προσφέροντας ένα ευχάριστο περιβάλλον για επισκέπτες όλων των ηλικιών. Οι μαθητές/τριες, διαμέσου της εμπειρίας του μουσείου είχαν τη δυνατότητα να εμβαθύνουν σε έννοιες σχετικές με τη φυσική, την φιλοσοφία και την τέχνη μέσα από έναν διασκεδαστικό τρόπο.

Ημέρα ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο 2025

Με αφορμή την ημέρα ασφαλούς πλοήγησης του διαδικτύου 2025 (Safer Internet Day, SID), οι μαθητές/τριες της σχολικής μας μονάδας παρακολούθησαν διαδικτυακά σεμινάρια που οργανώθηκαν από τη  Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας και το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (στις 07/02/25), καθώς και από τον φορέα SaferInternet4kids (στις 14/02/25). Σκοπός ήταν:

  • Η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών γύρω από την ασφάλεια στο διαδίκτυο
  • Η πρόληψη και η αντιμετώπιση των κινδύνων που σχετίζονται με τις νέες τεχνολογίες
  • Η ενημέρωση για τις παγίδες που ελλοχεύουν στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης
  • Η ανάδειξη του φαινομένου του διαδικτυακού εκφοβισμού
  • Η ενασχόληση με τα διαδικτυακά παιχνίδια και ο εθισμός σε αυτά
  • Η ψηφιακή ταυτότητα
  • Η υπεύθυνη χρήση του διαδικτύου

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο της Ακρόπολης

Τη Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2025, οι μαθητές/τριες των τάξεων Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο της  Ακρόπολης. Το εν λόγω Μουσείο είναι ένα από τα σημαντικότερα μουσεία παγκοσμίως, φιλοξενώντας μοναδικά εκθέματα από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης. Η επίσκεψη στο Μουσείο της Ακρόπολης αποτέλεσε μια εκπαιδευτική εμπειρία με πολλαπλά οφέλη για τα παιδιά όπως:

  • Η γνωριμία με την Ιστορία: Οι μαθητές/τριες ήρθαν σε επαφή με τα αριστουργήματα της αρχαιότητας, κατανοώντας τη σημασία τους.
  • Η ανάπτυξη της Παρατηρητικότητας: Μέσα από την εξερεύνηση των εκθεμάτων, τα παιδιά έμαθαν να παρατηρούν λεπτομέρειες και να αποκωδικοποιούν στοιχεία της αρχαίας τέχνης.
  • Η καλλιέργεια Κριτικής Σκέψης: Μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες και συζητήσεις, οι μαθητές/τριες ενθαρρύνθηκαν να εκφράσουν απόψεις και να συγκρίνουν το παρελθόν με το παρόν.
  • Η ενίσχυση της Πολιτιστικής Συνείδησης: Τα παιδιά έμαθαν για τη σημασία της διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς και για την ανάπτυξη σεβασμού προς αυτήν.
  • Ο εμπλουτισμός της Φαντασίας και της Δημιουργικότητας: Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, τα παιδιά εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν  δικές τους ιστορίες και έργα τέχνης.

Σεμινάριο εκπαιδευτικής ρομποτικής

Το Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2025 οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μας μονάδας συμμετείχαν σε επιμορφωτικό σεμινάριο εκπαιδευτικής ρομποτικής, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του διδακτηρίου. Στο εν λόγω σεμινάριο επιμορφωτής ήταν ο καθηγητής Πληροφορικής κος Σεφερλής Κωνσταντίνος (ΠΕ86).  Ασχοληθήκαμε με τα κιτ ρομποτικής (TPBot, Robot S1, Robot R3, Lego WeDo.2.0), καθώς επίσης και με ένα μοντέλο προσομοίωσης του σεισμού (με αφορμή την πρόσφατη σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη), η αξιοποίηση του οποίου θα ήταν ενδιαφέρουσα και δημιουργική για τους μαθητές/τις μαθήτριές μας.