Γενικές συμβουλές χρήσης διαδικτύου

 

ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΡΘΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

 Κανένας μαθητής κάτω των 13 ετών δεν πρέπει να έχει πρόσβαση σε κοινωνικά δίκτυα. Η πολιτική αυτή αναφέρεται ρητά από αρκετά δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα, όπως το Facebook και το MSN

  • Κανένας γονέας ή εκπαιδευτικός δεν πρέπει να προτρέπει τους μαθητές στη δημιουργία προφίλ σε κοινωνικά δίκτυα, πλην του ΠΣΔ, ειδικά όταν οι μαθητές αυτοί είναι μικρότεροι των 13 ετών. Τέτοια συμπεριφορά είναι απολύτως παράτυπη και αντισυμβατική, καθώς προωθεί τα παιδιά στη δήλωση ψευδών στοιχείων για τη δημιουργία προφίλ και στην αποδοχή όρων που δεν έχουν γίνει κατανοητοί ή δεν έχουν ποτέ διαβαστεί
  • Καθώς τα παιδιά και οι έφηβοι τείνουν να χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το διαδίκτυο μέσω κινητών συσκευών, πρέπει τα σχολεία να εφαρμόζουν  τη σχετική απόφαση περί χρήσης κινητών τηλεφώνων

Είναι σκόπιμο να ενημερώσετε τα παιδιά ότι ακόμη και εντός του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου πρέπει να τηρούν τους βασικούς κανόνες ασφαλούς και ορθής χρήσης του διαδικτύου, όπως:

 Να αποφεύγουν να αναρτούν στοιχεία που αφορούν σε προσωπικά δεδομένα τους (φωτογραφίες, διευθύνσεις, τηλέφωνα, κ.ά.)

  • Να αποφεύγουν να συνομιλούν με αγνώστους και να απορρίπτουν αιτήματα φιλίας από αγνώστους (ακόμη και αν αυτοί είναι μαθητές)
  • Να αποφεύγουν να δημοσιεύουν οποιοδήποτε περιεχόμενο, το οποίο μπορεί να είναι δυσφημιστικό ή προσβλητικό για τους μαθητές, τους διδάσκοντες και τα λοιπά μέλη του σχολείου. Να τηρούν και να συμμορφώνονται με τους κανόνες «καλής συμπεριφοράς» και να αποφεύγουν τα επιθετικά, υβριστικά, συκοφαντικά ή ρατσιστικά σχόλια
  • Να αποφεύγεται η ύπαρξη ή η ανταλλαγή υλικού που ωθεί σε πράξεις παράνομες ή απρεπείς για το χώρο του σχολείου. Αυτό περιλαμβάνει, αλλά δεν περιορίζεται, σε υλικό σχετικό με: ναρκωτικά, μίσος, βία, πορνογραφία, διακρίσεις φυλετικές ή άλλου τύπου, τυχερά παιχνίδια, εκφοβισμός, παραβιάσεις των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και διαρροής προσωπικών δεδομένων, κλπ.
  • Να αποφεύγεται η χρήση των δικτύων για λόγους άσχετους με την εκπαιδευτική διαδικασία στη διάρκεια των μαθημάτων, καθώς η ενασχόληση είναι συνήθως εξαιρετικά χρονοβόρος και παραπλανητική.
  • Να αποφεύγουν να κάνουν αναφορές σε μέλη του προσωπικού, σε μαθητές και γονείς, καθώς και σε γεγονότα και δραστηριότητες του σχολείου χωρίς έγκριση από το σχολείο

 



Λήψη αρχείου