ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Δείτε εδώ τη σχετική εγκύκλιο:  https://blogs.sch.gr/15niptrip/files/2024/03/Εγγραφές-μαθητών-στα-Νηπιαγωγεία-για-το-σχολικό-έτος-2024-25-2.pdf 

Oι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.  Οι εγγραφές στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής. Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ 

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες  που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020 .

Η εγγραφή του νηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα

Για την εγγραφή του νηπίου -προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):

α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή.

β)τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα γ) και δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα μέχρι τις 31 Μαρτίου 2024.Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή. Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ.7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)).

Για τον σκοπό αυτό ο/η 5 Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του/της προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες. Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)).

Όρια Σχολικής Μονάδας

Το τμήμα της πόλης που περικλείεται από το σημείο τομής της οδού Γ.Μουτζουροπούλου με την οδό Απόλλωνος, την δεξιά πλευρά (βόρεια) της οδού Απόλλωνος έως το σημείο τομής με την οδό Ερύμανθου, την δεξιά πλευρά (βόρεια) της οδού Σεραγιού έως το σημείο τομής με την οδό Παπαρρηγοπούλου, την δεξιά πλευρά (ανατολικά) της οδού Παπαρρηγοπούλου έως το σημείο τομής με την οδό Καλαβρύτων, την δεξιά πλευρά (ανατολικά) της οδού Καλαβρύτων έως το σημείο τομής με την Λεωφόρο Μίκης Θεοδωράκης, την Λεωφόρο Μίκης Θεοδωράκης (εκατέρωθεν αυτής) έως την προέκτασή της με την οδό Γ.Μουτζουροπούλου και το σημείο τομής της οδού Γ.Μουτζουροπούλου με την οδό Απόλλωνος.

 

Επικοινωνία με το 15ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

Τηλέφωνο: 2710 222504 

(ώρα επικοινωνίας: 13:00-13:45)

Mail: mail@15nip-tripol.ark.sch.gr

Ιστότοπος:  httpς://blogs.sch.gr/15niptrip/

Η Προϊσταμένη

Παρασκευοπούλου Χαρίκλεια-Άννα

Ενημερωτική Συνάντηση

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

την Τρίτη 5 Μαρτίου 2024 στις 5 το απόγευμα θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας επιμορφωτική συνάντηση με θέμα : ¨Η σημασία της οριοθέτησης στη συμπεριφορά των παιδιών¨ με την κα Πολύδερα και την κα Κοτσώνη , μέλη της Ε.Δ.Υ. (Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης) .Θα ακολουθήσει ενημέρωση από τις εκπαιδευτικούς για την εξέλιξη της μαθησιακής πορείας και της προόδου των παιδιών.

Σας περιμένουμε όλους

Οι Εκπαιδευτικοί του 15ου Νηπιαγωγείου

Συμμετοχή σε Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας

Μαραθωνιος Αναγνωσης

Το σχολείο μας στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης που υλοποιεί, θα συμμετέχει φέτος για πρώτη φορά στον Μαραθώνιο Ανάγνωσης, που αποτελεί ένα ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας , με τη μορφή διαγωνισμού, που διοργανώνουν οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ  για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου.

Ο Μαραθώνιος Ανάγνωσης είναι  ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που προάγει τη φιλαναγνωσία και δίνει αφορμή στον εκπαιδευτικό να εργαστεί με την ομάδα του διαθεματικά, ενώ παράλληλα ενθαρρύνει τα παιδιά να ανταλλάξουν σκέψεις και απόψεις, να αναπτύξουν διάλογο και να γίνουν ενεργητικοί αναγνώστες.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα ,τα παιδιά και ο εκπαιδευτικός επιλέγουν μία τριάδα βιβλίων, τα οποία θα διαβάσουν και θα επεξεργαστούν στην τάξη.

Στη συνέχεια οι μαθητές ,συμπληρώνουν τα σχετικά  φύλλα δραστηριοτήτων που έχει στείλει ο εκδοτικός οίκος  και  ο εκπαιδευτικός  θα τα επιστρέψει συμπληρωμένα .

Τα Νηπιαγωγεία που θα συμμετάσχουν θα μπουν σε κλήρωση, ώστε πέντε (5) από αυτά να παραλάβουν τιμής ένεκεν δεκάδες τίτλους βιβλίων για τη βιβλιοθήκη τους.

Όλα τα παιδιά που θα ολοκληρώσουν τον 5ο Μαραθώνιο θα λάβουν  ένα αναμνηστικό συμμετοχής.

422863991 3610167142634955 262725101709032095 n       422914022 1428546247758061 3641748458351510175 n

426285122 775672087744480 5611202490175674917 n

KΑΛΗ ΜΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

2o Εργαστήρι Δεξιοτήτων

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Τίτλος: :” Ανακύκλωση θα πει Ζωή από την Αρχή¨.

Το εργαστήριο υλοποιήθηκε κατά τους μήνες Δεκέμβριο-Ιανουάριο.

Δόθηκε έμφαση στην καλλιέργεια των βασικών δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα, καθώς επίσης και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής, κριτικής σκέψης και τεχνολογίας.  Βασικός σκοπός του προγράμματος ήταν να γίνει κατανοητό από τους μαθητές ότι τα απορρίμματα είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και ότι η διαχείρισή τους αποτελεί πολύ σημαντική ευθύνη όλων, μικρών και μεγάλων. Επιπλέον, οργανώθηκαν δραστηριότητες που ενισχύουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μέσα στην τάξη. Οι επιμέρους στόχοι αφορούσαν στη διαμόρφωση συμπεριφορών και στρατηγικών: (α) ελέγχου της ανεξέλεγκτης ρίψης απορριμμάτων, (β) ορθολογικής διαχείρισής τους (συλλογή και αποκομιδή) και (γ) ανακύκλωσης. Ακολουθώντας τις φάσεις της διερευνητικής μάθησης, βιωματικής διδασκαλίας καθώς και τις δυνατότητες που παρέχει η ψηφιακή μάθηση, οι μαθητές ενεπλάκησαν ενεργά στην οικοδόμηση της γνώσης αποκτώντας δεξιότητες μάθησης, νου, δεξιότητες κοινωνικής ζωής και ενσυναίσθησης, καθώς και δεξιότητες τεχνολογίας.

Μέσα σε πνεύμα ομαδικότητας και συνεργασίας  υλοποιήθηκαν οι ακόλουθες δραστηριότητες:

  • Ταξινόμηση των ανακυκλώσιμων υλικών.
  • Αφόρμηση από τα παραμύθια ¨΄Ηταν ένα μικρό Χαρτάκι¨ και ¨Τα όνειρα των σκουπιδιών¨.
  • Ομαδική εργασία, αφίσα της Ανακύκλωσης
  • Κατασκευή του σήματος Ανακύκλωσης
  • Κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά πουν έφεραν τα παιδιά.
  • Τραγούδι ¨Ανακύκλωση¨ του Σ. Λάμπρου.
  • Εκπαιδευτικό βίντεο για Ανακύκλωση και κομποστοποίηση
  • Παιχνίδι με τη bee-bot ¨Κυνηγώντας ανακυκλώσιμα υλικά¨
  • Επίσκεψη στο κέντρο Ανακύκλωσης στο ΔΑΚ.
  • Έκθεση με τις κατασκευές των παιδιών και διάχυση αποτελέσματος .
  • Αυτοαξιολόγηση.

422759709 383593304262590 7490087942729227021 n 421586740 896748405237012 8132200303683107913 n

421764448 1062588061657833 4759694774369427034 n 421432388 235503899614560 3113662362246925400 n 422624522 946453220232003 7486652276932364592 n 421615387 400049052566947 1987045767111455528 n 421509590 1151119952524807 8368299710794275625 n 421599576 2078582762497809 7096183591320913326 n 418721993 1437739977094313 2455989550335630708 n 418877168 915221429871833 4341021679507638827 n 418947612 356288450521550 6802355963566759576 n 418870338 252114077919702 7248828885691170397 n 417239930 913164923586379 3769181301572895498 n 419112677 361288623318614 4370880597091199053 n 418892687 1777129496100640 5877901112337011996 n 420718616 1336414403745229 4207576857315768213 n 420642899 937334251397659 6883825140345345507 n420726864 251052744708007 2566576910403942599 n 418858292 291276850621482 4120969420726114134 n418932641 1085315145944866 4976174703851516478 n 1418757580 257986033988731 5889817881683491363 n 1420709039 762431321949524 4912879700509594203 n 1420887457 757164609800444 4453642730086118463 n 1418762776 301671452885647 273899987980115534 n418914225 695668772554653 1281775542987854461 n418928089 1381970412452345 303805893482131317 n 1420532827 759051089480280 7299033548473843926 n418727049 415250977618629 785542503453174183 n420530099 1564592007664196 6398331551173604455 n 421525422 1383715072279467 7579548335797156518 n421615381 388672143747120 7654771916177032741 n422600662 761931502045328 1363085384785647789 n 417648022 1045700910186050 7522288755247467289 n 418931848 1186735555635880 6327904404101061338 n420557115 764196618942527 774958560029257731 n418835049 926768268763400 5755736254766592585 n420482966 200768573120768 6029738647097539489 n418867254 887502236183779 4862153886696735910 n  420863141 7431899453528304 3077473610961347799 n 

420653050 353527760843511 8761772756583790184 n 418883059 741223201277717 7854740560329864480 n 418877172 2059557457776811 3271406988246569904 n418914224 1505126733390582 2551902837533382013 n 420629743 1909590466209866 3948795222156547952 n420530099 1564592007664196 6398331551173604455 n 420590206 1422560281684517 213679749563360366 n 421610749 757726255850417 7376367481014649561 n

Έγκριση Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας για το Σχ. έτος 2023-24

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του 15ου Νηπιαγωγείου Τρίπολης για το Σχ. έτος 2023-24 εγκρίθηκε από τη Διευθύντρια Π.Ε. Αρκαδίας με τον Αρ. Πρωτ. Φ.22.1/8267-15/16-11-2023  και τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης ΠΕ60 Δ.Π.Ε. Αρκαδίας, που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου και μας κοινοποιήθηκε ως ακολούθως:



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

27η Ιανουαρίου Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος.

       Στην 20η Σύνοδο της Μόνιμης Διάσκεψης των Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης, που πραγματοποιήθηκε στις 15-17 Οκτωβρίου 2000 στην Κρακοβία, υιοθετήθηκε η πρόταση για τη
θεσμοθέτηση Ημέρας για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος και την πρόληψη των εγκλημάτων κατά της
ανθρωπότητας στα σχολεία. Στα πλαίσια αυτά και με ερέθισμα το βιβλίο της Κέλλυ Ματάθια Κόβο ¨Τα κίτρινα καπέλα¨ προσεγγίσαμε ιστορικά γεγονότα και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Μια ιστορία που μιλάει για φόβο και θάρρος, για φιλία που δε γνωρίζει όρια, για ευγνωμοσύνη και μνήμη. Μιλάει για αυτούς που, όταν βρίσκονται αντιμέτωποι με το θεριό, ακούν την εσωτερική τους φωνή, την καρδιά τους, και βρίσκουν τη δύναμη να αποφασίσουν για την τύχη τους. Μιλάει όμως και για εκείνους που βάζουν σε κίνδυνο τον εαυτό τους, υπερασπίζοντας το δικαίωμα στη ζωή.

Ακούσαμε την αφήγηση από το podcast της εκπομπής του 3ου προγράμματος της ΕΡΤ ¨10 λεπτά ακόμη¨

17Ιαν2019 10 Λεπτά ακόμα – “Τα Κίτρινα Καπέλα” της Kelly Matathia Covo

συζητήσαμε, ζωγραφίσαμε το φόβο που ένιωσαν!

Όπως έγραψε μια κριτικός βιβλίων, ¨Βιβλία όπως Τα Κίτρινα Καπέλα φέρνουν τα παιδιά κοντά στο γεγονός της γενοκτονίας με έναν τρόπο ήπιο χωρίς εξάρσεις τρόμου αλλά και χωρίς εξωραϊσμό του παρελθόντος και αποτελούν βάση για γόνιμη ευαισθητοποίηση σε θέματα ρατσιστικού μίσους.”

Η  αφιέρωση που ξεκινά η συγγραφέας και εικονογράφος Κέλλυ Ματαθία-Κόβο το βιβλίο της Τα Κίτρινα Καπέλa:

“Στα παιδιά. Για να διαλέγουν το φως από το σκοτάδι. Για να θυμούνται.” 

DSCN0310 422610907 1363080504377064 733482397670641409 n κιτρινα καπελα 1 1422365101 393787899729821 1381751465538441508 n

422422426 776364451181486 4541180034986271169 n 422435961 791568966320601 420691183574940776 n 1 422488118 401440968913255 6193173290746012293 n 422571354 1155042528984865 3982848082373766870 n 1 422338531 397767492791615 1776459064158499219 n 422288487 1052861942436753 8320519871906756738 n 422258581 708151568053190 953619393413010508 n422648478 1538037886979748 3633766535855806884 n422645623 3621707711417452 5269108393600972964 n 1 DSCN0308

 

Συμμετοχή στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ¨ Ο Πέτρος και ο Λύκος¨

Την Πέμπτη 18 Γενάρη 2024 το Νηπιαγωγείο μας με μεγάλη χαρά συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης που παρουσίασε το δημοφιλέστερο ίσως μουσικό παραμύθι στην ιστορία της κλασσικής μουσικής εργογραφίας. ¨ Το μουσικό παραμύθι ‘Ο Πέτρος και ο Λύκος’ γράφτηκε από τον σπουδαίο Ρώσο συνθέτη Σεργκέι Προκόφιεφ με σκοπό να διδάξει τα παιδιά σχετικά με το χαρακτήρα και τη χρήση των οργάνων της συμφωνικής ορχήστρας και να τα εξοικειώσει με αυτά αντιστοιχώντας κάθε χαρακτήρα του παραμυθιού με κάποιο συγκεκριμένο μουσικό όργανο. Καθώς οι χαρακτήρες του παραμυθιού αλληλεπιδρούν, συνδυάζονται αντίστοιχα και τα όργανα της ορχήστρας μέσα από την αριστοτεχνική γραφή του Προκόφιεβ. Η Κ.Ο.Θ. παρουσίασε την σπουδαία αυτή μουσική ιστορία μαζί με πρωτότυπη εικονογράφηση σε συνεργασία με τo “The Comic- con”.
Στην ιστορία του παραμυθιού, ο Πέτρος ζει στο σπίτι του παππού του στο δάσος και ως γενναίος νέος δεν φοβάται καθόλου τους κακούς λύκους. Αγνοώντας τις προειδοποιήσεις του παππού του τα βάζει με το λύκο, τον οποίο αιχμαλωτίζει με τη βοήθεια ενός πουλιού. Η γάτα (κλαρινέτο), η πάπια (όμποε), το πουλί (φλάουτο), ο παππούς (φαγκότο), οι κυνηγοί (πνευστά-κρουστά), ο λύκος (κόρνα) και ο Πέτρος (έγχορδα) πρωταγωνιστούν σε αυτή την πολυαγαπημένη ιστορία και διδάσκουν ευχάριστα, μαζί με τα ηχοχρώματα των αντίστοιχων οργάνων.”

Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε live streaming κατά τη διάρκεια δια ζώσης συναυλίας από την Αίθουσα Τελετών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης μέσω link που στάλθηκε  στα σχολείαπου συμμετείχαν. Ήταν μια καταπληκτική εμπειρία και βέβαια συνεχίσαμε με δημιουργική ακρόαση, δραματοποίηση , μουσικοθεατρικό παιχνίδι!

419473442 761410665372720 4371073269114985971 n 419661411 1101501411042797 6578571650302025750 n 419608933 752703730051914 4149274341631904660 n 418611116 284606744616635 4220674311307281738 n 419475457 1561070211326729 8393163538519382409 n 416890881 356837143649960 273716370084727119 n 419470131 1819243518525912 2593986025064414722 n 419550179 3314024952229593 2261431672586161748 n 419261815 702229752070720 3834078178754279949 n 414475417 1089057232411905 2766494767208828978 n 419402707 878376424085855 3487858419327000202 n 419464028 1099129781125650 1216176134121066880 n

 

Επιμορφωτικό Πρόγραμμα

Την Τρίτη16 Ιανουαρίου 2024 το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε σε επιμορφωτική συνάντηση με θέμα: «Πρόγραμμα βασικών Πρώτων Βοηθειών- Αλλεργίες-ΚΑΡΠΑ», από τον φορέα του Ελληνικού Ερυθρού
Σταυρού του 23ου Δημοτικού Καταστήματος Τρίπολης. Η συνάντηση διεξήχθη στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης  με συμμετέχουσες τις Προϊσταμένες του συνόλου των Νηπιαγωγείων της Διεύθυνσης  Αρκαδίας. Ευχαριστούμε την εισηγήτρια Νοσηλεύτρια- Προϊσταμένη του τομέα υγείας του φορέα κα Σταματοπούλου Μαρία .

419402706 865682968643682 2858883872913704031 n 419880362 730386992523918 6540111855675974456 n 419628105 689789963303742 3258246180434779711 n 419665644 344692475142222 4433442281682112626 n 419395193 1652315378636737 2515113827398398853 n

 

1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων.

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

Τίτλος: «Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία»

             Στη σημερινή Κοινωνία της Μάθησης είναι σημαντική όχι μόνο η διδασκαλία χρήσιμων και απαραίτητων γνώσεων σε κάθε γνωστικό αντικείμενο, αλλά κυρίως η ανάπτυξη και η καλλιέργεια ισχυρών γνωστικών, μεταγνωστικών, κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων (21st Century Skills), που θα επιτρέψουν σε κάθε εκπαιδευόμενο να γίνει ένας ανεξάρτητα σκεπτόμενος και ενεργός πολίτης του 21ου αιώνα (Beetham & Sharpe, 2007· Binkley et al., 2012). Οι δεξιότητες αυτές πρέπει να ενισχύονται δια βίου, προκειμένου οι πολίτες να μπορούν να ανταπεξέλθουν στην πολυπλοκότητα και την αβεβαιότητα του σύγχρονου κόσμου.

           Οι δεξιότητες του 21ου αιώνα για να πραγματωθούν απαιτούν σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης που θα εδράζονται σε καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις (π.χ. συνεργατική, διερευνητική μάθηση, επίλυση προβλημάτων) και θα προωθούν: α). τη συνοικοδόμηση της γνώσης των εκπαιδευομένων μέσω της γόνιμης συνεργασίας και επικοινωνίας, β). την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία , γ). την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης, δ). την καλλιέργεια της μετάγνωσης, ε). τη διαθεματική, τη διεπιστημονική και τη βιωματική προσέγγιση της γνώσης, στ). την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών ως εργαλείο εμπλουτισμού της μαθησιακής διαδικασίας.

    Οι δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν σε ένα υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης, ενθαρρύνοντας την ενεργό εμπλοκή των παιδιών, εστιάζοντας στην καλλιέργεια και ανάπτυξη γνωστικών και μεταγνωστικών ικανοτήτων, αξιοποιώντας τις αρχές της παιδαγωγικής ψυχολογίας. Αξιοποιήθηκαν οι πρότερες γνώσεις των παιδιών   επιδιώκοντας τη διασύνδεση και ενσωμάτωση της νέας γνώσης με τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους, μέσω πολλαπλών προσεγγίσεων ανάλογα με τις ανάγκες, τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντά τους, υιοθετώντας στρατηγικές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και της βιωματικής μάθησης. Επιπλέον, αξιοποιήθηκαν  εναλλακτικές πρακτικές, ποικίλα διδακτικά εργαλεία και μεθοδολογικές προσεγγίσεις (ομαδοσυνεργατική, διερευνητική μάθηση, επίλυση προβλημάτων), που ενισχύουν τον κριτικό στοχασμό και τη δημιουργική έκφραση στο σχολικό περιβάλλον.

Το εργαστήριο υλοποιήθηκε κατά τους μήνες Οκτώβριο-Νοέμβριο και περιλάμβανε τις ακόλουθες δραστηριότητες.

  • Παιχνίδια ενεργοποίησης- δέσιμο της ομάδας
  • Ένα μπουκέτο με λουλούδια : τα παιδιά φτιάχνουν ένα λουλούδι με τη φωτογραφία και το όνομα τους στο κέντρο, σχεδιάζουν τα πέταλα του λουλουδιού και ζωγραφίζουν μέσα σε αυτά τα αγαπημένα τους παιχνίδια.
  • Δραστηριότητες  και κατασκευές σε σχέση με τα συναισθήματα παίρνοντας αφορμή από την τέχνη, ποιήματα και πίνακες ζωγραφικής.
  • Δημιούργησαν το γενεαλογικό δέντρο της οικογένειάς τους, αποτυπώνοντας εικαστικά την οικογένειά τους.
  • Αφήγηση του παραμυθιού «Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια» , Pennart , όπου θίγονται θέματα όπως το ζήτημα της ταυτότητας και του αυτοπροσδιορισμού, της ένταξης σε ομάδες, το ζήτημα της αποδοχής, της απόρριψης, της διαφορετικότητας. Εικαστική προέκταση.
  • Με αφορμή την προβολή του video: «Η εχθρόπιτα»  έγινε συζήτηση αναφορικά με την επίλυση διαφορών μεταξύ των παιδιών και ακολούθησε κατασκευή με θέμα ¨το χαλάκι της φιλίας¨.
  • Ακολούθησε αυτοαξιολόγηση των παιδιών για το εργαστήρι και αξιολόγηση των παιδιών από τις εκπαιδευτικούς αναφορικά με τις δεξιότητες μάθησης.
  • 419735078 1041703610392015 7869453012351253415 n 419574062 704100331789956 8688687907676084880 n 419527153 691404039832826 9172107847897764612 n 416983362 851097400103711 8246551295105060443 n 419468192 914031920065846 1721402075061622307 n 419471924 1043623240245304 3534329931024850572 n 419527148 263431196767117 4507135932095362872 n 419447258 1106133470403473 1814454486100924348 n 419606513 2250452358492361 5811274444277472518 n 419620714 849315910326486 8876711319878551866 n 419460259 888430966275163 3154271735256585589 n 419450363 3621712061417445 4559684935119724957 n 419493521 1121825409255674 5511925614281887694 n 413257232 1397629654478586 3232183626497613142 n 419655014 388678820331967 125017591162400125 n 419594494 719110989978064 7929664269112577778 n 419507671 400125132582254 5192056131059676130 n 419715142 429323649426599 1261899611070736389 n
  • 419450358 250820228036837 9008840120811762006 n 419461837 279779898129864 4669361288208653241 n

Καλή χρονιά!

Την Τετάρτη 10 Ιανουαρίου 2024,τα παιδιά μας φτιάξανε βασιλόπιτα. Διαβάσανε την συνταγή, γίνανε ζαχαροπλάστες, αναμείξανε υλικά, μετρήσανε, ζυγίσανε και φτιάξανε την πιο νόστιμη βασιλόπιτα. Αφού την απολαύσαμε, βρήκαμε και τους τυχερούς. Και του χρόνου να είμαστε καλά, καλή μας χρονιά!

IMG 2142 IMG 2143 33229ABC 5D5E 44D1 90BC 68EE0C8014FF 94C7C7A6 0EF4 478F B81A 36B30518DD27 1FA27B2D 715C 4C1C 960B 220CEFF3B984 C1D03C1C 3E3D 4A56 B664 67B6DAFA95D5 8C35A5E0 C73E 441F 896A A6FD2BFE3B34 3EBED1D3 A940 434B A1A4 32939CEC12D3 IMG 2271 FF2821CA D00A 4145 AC10 8F57EA621464 9A112EA1 9CAA 4089 A6D8 58696838E1B6A300F19D 761F 4865 AFB2 EF9D6CFC7B7A 24F6F021 7116 4ADD 9E40 42A7E0EA5A4A3253DBD2 AF80 4B44 9A36 CC673EB06D7D0F1F9DC5 FC19 42B9 A007 5F7B8F105237