1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων.

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

Τίτλος: «Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία»

             Στη σημερινή Κοινωνία της Μάθησης είναι σημαντική όχι μόνο η διδασκαλία χρήσιμων και απαραίτητων γνώσεων σε κάθε γνωστικό αντικείμενο, αλλά κυρίως η ανάπτυξη και η καλλιέργεια ισχυρών γνωστικών, μεταγνωστικών, κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων (21st Century Skills), που θα επιτρέψουν σε κάθε εκπαιδευόμενο να γίνει ένας ανεξάρτητα σκεπτόμενος και ενεργός πολίτης του 21ου αιώνα (Beetham & Sharpe, 2007· Binkley et al., 2012). Οι δεξιότητες αυτές πρέπει να ενισχύονται δια βίου, προκειμένου οι πολίτες να μπορούν να ανταπεξέλθουν στην πολυπλοκότητα και την αβεβαιότητα του σύγχρονου κόσμου.

           Οι δεξιότητες του 21ου αιώνα για να πραγματωθούν απαιτούν σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης που θα εδράζονται σε καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις (π.χ. συνεργατική, διερευνητική μάθηση, επίλυση προβλημάτων) και θα προωθούν: α). τη συνοικοδόμηση της γνώσης των εκπαιδευομένων μέσω της γόνιμης συνεργασίας και επικοινωνίας, β). την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία , γ). την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης, δ). την καλλιέργεια της μετάγνωσης, ε). τη διαθεματική, τη διεπιστημονική και τη βιωματική προσέγγιση της γνώσης, στ). την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών ως εργαλείο εμπλουτισμού της μαθησιακής διαδικασίας.

    Οι δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν σε ένα υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης, ενθαρρύνοντας την ενεργό εμπλοκή των παιδιών, εστιάζοντας στην καλλιέργεια και ανάπτυξη γνωστικών και μεταγνωστικών ικανοτήτων, αξιοποιώντας τις αρχές της παιδαγωγικής ψυχολογίας. Αξιοποιήθηκαν οι πρότερες γνώσεις των παιδιών   επιδιώκοντας τη διασύνδεση και ενσωμάτωση της νέας γνώσης με τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους, μέσω πολλαπλών προσεγγίσεων ανάλογα με τις ανάγκες, τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντά τους, υιοθετώντας στρατηγικές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και της βιωματικής μάθησης. Επιπλέον, αξιοποιήθηκαν  εναλλακτικές πρακτικές, ποικίλα διδακτικά εργαλεία και μεθοδολογικές προσεγγίσεις (ομαδοσυνεργατική, διερευνητική μάθηση, επίλυση προβλημάτων), που ενισχύουν τον κριτικό στοχασμό και τη δημιουργική έκφραση στο σχολικό περιβάλλον.

Το εργαστήριο υλοποιήθηκε κατά τους μήνες Οκτώβριο-Νοέμβριο και περιλάμβανε τις ακόλουθες δραστηριότητες.

  • Παιχνίδια ενεργοποίησης- δέσιμο της ομάδας
  • Ένα μπουκέτο με λουλούδια : τα παιδιά φτιάχνουν ένα λουλούδι με τη φωτογραφία και το όνομα τους στο κέντρο, σχεδιάζουν τα πέταλα του λουλουδιού και ζωγραφίζουν μέσα σε αυτά τα αγαπημένα τους παιχνίδια.
  • Δραστηριότητες  και κατασκευές σε σχέση με τα συναισθήματα παίρνοντας αφορμή από την τέχνη, ποιήματα και πίνακες ζωγραφικής.
  • Δημιούργησαν το γενεαλογικό δέντρο της οικογένειάς τους, αποτυπώνοντας εικαστικά την οικογένειά τους.
  • Αφήγηση του παραμυθιού «Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια» , Pennart , όπου θίγονται θέματα όπως το ζήτημα της ταυτότητας και του αυτοπροσδιορισμού, της ένταξης σε ομάδες, το ζήτημα της αποδοχής, της απόρριψης, της διαφορετικότητας. Εικαστική προέκταση.
  • Με αφορμή την προβολή του video: «Η εχθρόπιτα»  έγινε συζήτηση αναφορικά με την επίλυση διαφορών μεταξύ των παιδιών και ακολούθησε κατασκευή με θέμα ¨το χαλάκι της φιλίας¨.
  • Ακολούθησε αυτοαξιολόγηση των παιδιών για το εργαστήρι και αξιολόγηση των παιδιών από τις εκπαιδευτικούς αναφορικά με τις δεξιότητες μάθησης.
  • 419735078 1041703610392015 7869453012351253415 n 419574062 704100331789956 8688687907676084880 n 419527153 691404039832826 9172107847897764612 n 416983362 851097400103711 8246551295105060443 n 419468192 914031920065846 1721402075061622307 n 419471924 1043623240245304 3534329931024850572 n 419527148 263431196767117 4507135932095362872 n 419447258 1106133470403473 1814454486100924348 n 419606513 2250452358492361 5811274444277472518 n 419620714 849315910326486 8876711319878551866 n 419460259 888430966275163 3154271735256585589 n 419450363 3621712061417445 4559684935119724957 n 419493521 1121825409255674 5511925614281887694 n 413257232 1397629654478586 3232183626497613142 n 419655014 388678820331967 125017591162400125 n 419594494 719110989978064 7929664269112577778 n 419507671 400125132582254 5192056131059676130 n 419715142 429323649426599 1261899611070736389 n
  • 419450358 250820228036837 9008840120811762006 n 419461837 279779898129864 4669361288208653241 n