Ο ήλιος …. φίλος;;;;;

Με αφορμή τη Στέλλα, η οποία μετά από ένα Σαββατοκύριακο ήρθε τη Δευτέρα κόκκινη απ’ τον ήλιο, συζήτηση για τον ήλιο, το όζον, πόσο “φίλος” μας είναι ο ήλιος και πότε, στη διάρκεια της ημέρας, τι κάνουμε για να προστατευτούμε, τι είναι η τρύπα του όζοντος ……………..

το όζον προστατεύει από “βλαβερές” ηλιακές ακτίνες
 οι άνθρωποι με σπρέι, εργοστάσια, αυτοκίνητα κ.λ.π. το καταστρέφουν

 οπότε “ανοίγουν τρύπες”

και δεν είμαστε πια τόσο προστατευμένοι!!!
 

στον υπολογιστή για το όζον

και οι ζωγραφιές των παιδιών

Έντομα και λουλούδια

 Άνοιξη, χμ … προς το τέλος πια, αλλά δεν πειράζει, να σας δείξουμε μερικά απ’ αυτά που παίξαμε, φτιάξαμε, ζωγραφίσαμε, ………..

Ιστός αράχνης με κουβάρι

και η τούρτα του Φίλιππου ήρθε στην εποχή που έπρεπε!!!
έντομα με πλαστελίνη

μελισσούλες από ρολά υγείας

 
παιχνίδι αρίθμησης από υλικό της Μαρίας Δραγασιά

και… φυσικά “περνά-περνά η μέλισσα”
(για να μην ξεχνάμε και το πρόγραμμά μας)
Λουλούδια από ρολά υγείας

και λουλούδια από χρωματιστά χαρτιά

Αυτά για σήμερα, επανερχόμαστε!!!

Ανοιξιάτικα βραβεία!

 Χτες, με περίμενε μια πολύ ωραία έκπληξη από την καλή μου μπλογκοφίλη, που ελπίζω να τη συναντήσω κάποια στιγμή κι από κοντά, όπως έχει γίνει με αρκετές άλλες, την Κατερίνα Παπαευθυμίου. Ένα ανοιξιάτικο βραβείο, το οποίο έρχεται σε μια δύσκολη εποχή, αφού το κοριτσάκι μου δίνει αυτές τις μέρες Πανελλήνιες!

Και σήμερα ένα δεύτερο από την Τάνια Αρζόγλου , την οποία είχα την τύχη να τη γνωρίσω κι από κοντά!!!

Μετά το Πάσχα έχω αφήσει, για λίγο, τις αναρτήσεις για να ασχοληθώ με την κόρη μου, υπόσχομαι όμως να επανέλθω σύντομα … και φυσικά χαρούμενη!
Ευχαριστώ λοιπόν πάρα πολύ την Κατερίνα και την Τάνια  που μου τόνωσαν το ηθικό και προωθώ το βραβείο σε πολύ αξιόλογα μπλογκς, παλιότερα και νεότερα, τα οποία θαυμάζω και παρακολουθώ!!!

Καλή συνέχεια σε όλες και καλές αναρτήσεις!!!

Ολοκληρώνοντας …

Τελειώσαμε και φέτος τις πασχαλινές μας δραστηριότητες και ξεκινάμε για τις διακοπές μας. Ξαναείπαμε συνοπτικά τα γεγονότα που ακολουθούν από αύριο και τα έθιμα που τα συνοδεύουν (λαζαράκια, βάγια, σταύρωση, επιτάφιος, ανάσταση, αυγά, αρνί….) Είδαμε στον υπολογιστή βίντεο από την Πρώτη Ανάσταση στην Κέρκυρα(αν δε παινέσεις το σπίτι σου, χαχα), όπου ρίχνουν τους “μπότηδες” και τα παιδιά ζωγράφισαν το Πάσχα μέσα από τις 5 αισθήσεις. (δυστυχώς ξέχασα να βγάλω φωτογραφία). Επίσης ζωγράφισαν κύκλους προστατευτικούς με πασχαλινά σχέδια για να μη στάζει το λιωμένο κερί στην Ανάσταση. Χτες πήραν τις κάρτες τους.
Έτοιμα λοιπόν προς αποχώρηση:

οι αυγοθήκες

τα καλάθια με καραμέλες, σοκολατο-αυγουλάκια, το λαζαράκι μας και το πολύχρωμο αυγό
μαζί με τα στεφάνια μας

τα πασχαλιάτικα μόμπιλε

και τα …. παιδιά!!!!

Καλό Πάσχα σε όλους, και του χρόνου να είμαστε καλά!!!

Ο Επιτάφιος μας!

Τις τελευταίες μέρες μερικά παιδιά είχαν φέρει λουλούδια στην τάξη και σκέφτηκα, μια και αύριο κλείνουμε για τις διακοπές μας, να τα χρησιμοποιήσουμε δημιουργικά, παρά να τα πετάξουμε “εν ψυχρώ”. Κουβεντιάσαμε και είπαμε ότι λουλούδια χρησιμοποιούνται στη Μ. Εβδομάδα για το στόλισμα του Επιταφίου, έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε έναν δικό μας στην τάξη.
Χρησιμοποιήσαμε δύο καπάκια από κούτες Α4 και ρολά από χαρτιά κουζίνας και αλουμινόχαρτα.
Για να κάνω τον τρούλο τσαλάκωσα εφημερίδες και τις κόλλησα στο ένα καπάκι και μετά το έντυσα με γκοφρέ.

Στο δεύτερο καπάκι στερέωσα άλλο γκοφρέ, για να φαίνεται σαν τραπεζομάντηλο.
 Κόλλησα και στα δύο καπάκια τα ρολά με σιλικόνη στις τέσσερις άκρες.
Εν τω μεταξύ τύπωσα απ’ το ίντερνετ την εικόνα αυτή, αλλά σε ασπρόμαυρο.
Η Στέλλα την πέρασε με νεσκαφέ, για να φαίνεται παλιά και μετά τη ζωγράφισαν ο Ηρακλής με μπορντώ, το γύρω γύρω και η Αννίτα με χρυσό τα γράμματα.
Τα άλλα παιδιά έκοψαν τα λουλούδια απ’ το κοτσάνι

Μετά ήρθε η στιγμή να τα κολλήσουμε

Κολλήσαμε στον τρούλο και τριγύρω στην εικόνα, ενώσαμε, πάλι με σιλικόνη, τα δύο κομμάτια και στο τέλος στερέωσα χοντρό τούλι στο πάνω μέρος και τύλιξα τις κολώνες με κορδέλα και έτοιμος.

Τα παιδιά (κι εγώ, να πω την αλήθεια) ενθουσιάστηκαν!!!
Μερικές ζωγραφιές από τις πρωινές ελεύθερες δραστηριότητες της επόμενης μέρας

 

Καλή Ανάσταση να έχουμε!!!

Αυγά και στεφάνια!

Σήμερα βάψαμε τα αυγά μας, το ένα με τον παραδοσιακό τρόπο και το δεύτερο α λα Κατερίνα Παπαευθυμίου!

Έτοιμα την άλλη μέρα και τα πολύχρωμα, γυάλισμα και τέλος!

Αφού φέτος η Πρωτομαγιά πέφτει μες τη Μ. Εβδομάδα και δεν θα είμαστε στο σχολείο, είπαμε να φτιάξουμε ένα Πασχαλο-μαγιάτικο στεφάνι, για να συνδυάσουμε και τα δύο!
Στεφάνι λοιπόν από χάρτινο πιάτο, τυλιγμένο με γκοφρέ και πάνω λουλουδάκια και … αυγά!!!

 λίγη χρυσόσκονη για γύρη και 
έτοιμα

Συνεχίζοντας τις κατασκευές μας για το φετινό Πάσχα, σας παρουσιάζουμε:

τις κάρτες μας
με την κ. Κασσιανή
γραμμένες σε διάφορες γλώσσες

μόμπιλε με κλαδί, αυγουλάκια και φτερά
επίσης με την κ. Κασσιανή

(ευχαριστούμε το μπαμπά του Αρίστου για τα κλαδιά)
 τα καλαθάκια μας

και το βιβλιαράκι του Πάσχα

Ξαναπαίξαμε αυγοδρομίες γιατί … μας αρέσουν!!!

Τα Λαζαράκια μας!!!

Φέτος είπαμε αντί για τα συνηθισμένα κουλουράκια των άλλων χρόνων να κάνουμε ένα σχεδόν ξεχασμένο ή άγνωστο σε αρκετούς έθιμο, τα ψωμάκια του Λάζαρου ή αλλιώς Λαζαράκια. Ένα έθιμο που ξεκίνησε απ’ την Κύπρο και έχει περάσει στα περισσότερα νησιά του Αιγαίου και μετά  στην ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά όχι σε όλη.  Είναι ψωμάκια που έφτιαχναν οι νοικοκυρές το Σάββατο του Λαζάρου και είχαν το σχήμα ανθρώπου σε σάβανο, αφού αναπαριστούσαν το νεκρό Λάζαρο που ανέστησε ο Χριστός μετά από 4 ημέρες. Τα έπαιρναν λοιπόν και γυρνούσαν στα σπίτια λέγοντας και  κάλαντα του Λαζάρου.
Η συνταγή που κάναμε εμείς είναι:

  • 2,5 ποτήρια χλιαρό νερό
  • 1,5 φακελάκι μαγιά ξερή ή 30 γρ. νωπή
  • 1,5 κουταλάκι αλάτι
  • 3 κουταλάκια ζάχαρη
  • 1 κιλό αλεύρι

και μετά προσθέτουμε ό,τι θέλουμε από τα επόμενα, ανάλογα με τα γούστα μας : κανέλα, βανίλια, μαχλέπι, μαστίχα, καρύδια, σταφίδες, γαρύφαλλα, ξύσμα εσπεριδοειδών …

Απολαύστε μας τώρα στην παρασκευή των δικών μας.

τα Λαζαράκια μας πριν το ψήσιμο
 

και η συνταγή γραμμένη από “εμάς”!!!
 

Ευχαριστούμε πολύ τον εξαιρετικό συνάδελφο, κ. Μάνο Ελευθερίου για την ενημέρωση και τη συνταγή για τα Λαζαράκια.

Και του χρόνου να είμαστε καλά!

Ήρθε πάλι η …

Εγκαινιάσαμε κι εμείς τη φετινή πασχαλινή περίοδο. Τα παιδιά έμαθαν τα θαύματα και την ιστορία των Παθών του Χριστού, τα έθιμα κ.λ.π., κ.λ.π.

οι αυγοθήκες μας

αυγοδρομίες

και οι πασχαλιές μας (ιδέα απ’ την Άρι!)

Το χαρούμενο λιβάδι

Βρισκόμαστε στην εποχή των λουλουδιών, οπότε διαλέξαμε από τη βιβλιοθήκη μας για να διαβάσουμε ένα εξαιρετικό βιβλίο,  “Το χαρούμενο λιβάδι” της Φυλλιώς Νικολούδη.

Στην αρχή έδειξα στα παιδιά το εξώφυλλο και τους ρώτησα να μου πουν τι νομίζουν ότι λέει αυτό το βιβλίο. Όλοι βέβαια είπαν ότι μιλάει για λουλούδια και ανέφεραν ό,τι λουλούδια είχαν φέρει και δει τις τελευταίες μέρες εδώ!
Διαβάσαμε το βιβλίο, το συζητήσαμε και έπειτα φτιάξαμε το  “χαρούμενο λιβάδι” της τάξης μας.

Μέχρι να στεγνώσει και αφού βγήκαμε διάλειμμα έφτιαξε και ο καθένας το δικό του “χαρούμενο λιβάδι”

Έτοιμο και το ομαδικό