Λουλούδια και μαθηματικά

Η τάξη μας πλημμύρισε λουλούδια, μια και η κυρία Κασσιανή ζήτησε από τα παιδιά να φέρουν ένα λουλούδι απ’ τον κήπο τους ή τη γλάστρα ή το δρόμο…, απ’ όπου βρουν.
Επεξεργάστηκαν λοιπόν τα λουλούδια, μίλησαν για τα μέρη των λουλουδιών, τα ονόμασαν και παρατήρησαν ότι το κάθε λουλούδι, εκτός των άλλων, διαφέρει στον αριθμό των πέταλων.
Μέτρησαν τα πέταλα απ’ τα λουλούδια που υπήρχαν και έφτιαξαν ένα πίνακα με τους αριθμούς τους.

Μετά ανέφεραν τρόπους που μπορούν να φτιάξουν το δικό τους λουλούδι και κατέληξαν στο να δοκιμάσουν να το ζωγραφίσουν στον υπολογιστή, γράφοντας επίσης το όνομα του λουλουδού και το δικό τους. Κάποιες ζωγραφιές προς το παρόν, θα ακολουθήσουν κι άλλες.

Η Φανή έφτιαξε το δικό της στο καβαλέτο

Αφού λοιπόν είχαν μπει σ’ αυτή τη διαδικασία, είπαμε σήμερα να φτιάξουμε “το αριθμητάρι των λουλουδιών”.

Μετά τους έδωσα καπάκια από διάφορα μπουκάλια για να φτιάξουν τα δικά τους πρωτότυπα λουλούδια. Τα κόλλησαν όπως ήθελαν και στο τέλος μέτρησαν και έγραψαν πόσα καπάκια χρησιμοποίησαν.

Ανοιξιάτικα!!!

 Οι φετινές ανοιξιάτικες κατασκευές μας
Λουλούδια με παλάμες

τα χελιδόνια μας
πεταλούδες με φίλτρα καφέ

και γράψαμε τη λέξη “Άνοιξη”,
 τριγύρω έλεγαν τα παιδιά τι τους φέρνει στο μυαλό, το έγραφα και το σχεδίαζα

Αναφέραμε τι από αυτά μπορούμε να το δούμε, να το ακούσουμε, να το μυρίσουμε, να το γευτούμε και να το αγγίξουμε και μετά ο καθένας στο δικό του βιβλιαράκι των αισθήσεων από τα προσχολικά
ζωγράφισε και έγραψε ένα πράγμα σε κάθε αίσθηση.

Αυτά προς το παρόν … και συνεχίζουμε!

Συνεχίζουμε τις παρουσιάσεις με το Γιάννη Μ., ο οποίος μας έφερε και μας έδειξε δύο ακόμη παραδοσιακά παιχνίδια, το “χαλασμένο τηλέφωνο”, το οποίο έχουμε παίξει ήδη

 και το “Πετάει ο γάιδαρος;”

Εξήγησε στα παιδιά πώς παίζεται και φυσικά το παίξανε μετά και τα ίδια!!!

Ευχαριστούμε πολύ και το Γιάννη!!!

Φραουλίτσες!!!

Χτες έξω απ’ το σχολείο μας ήρθε η λαϊκή. Τα παιδιά λοιπόν είχαν άμεση οπτική επαφή με τα προϊόντα και φυσικά εξέφρασαν τον ανάλογο ενθουσιασμό! Σκέφτηκα λοιπόν να τους πάω φράουλες, ένα φρούτο αγαπημένο τους και επίκαιρο λόγω της άνοιξης, που συζητάμε επίσης αυτές τις μέρες.
Τους παρουσίασα τις φράουλες, τις οποίες είδαν, μύρισαν και φυσικά δοκίμασαν!

Ζήτησα μετά να μου πουν με ποιους τρόπους τρώμε ή συναντάμε τις φράουλες στην κουζίνα.
Είπαν με ζάχαρη, με κονιάκ(!), σε κέικ, τούρτες, σοκολάτες, τσίχλες και καραμέλες, γρανίτα, χυμό, μαρμελάδα, παγωτό, ζελέ και γλυκό του κουταλιού (ήταν το μόνο που δε σκέφτηκαν).
Είδαμε εικόνες στον υπολογιστή με τις διάφορες μορφές της φράουλας

και μετά φτιάξαμε τις δικές μας. Έκοψαν το σχήμα της φράουλας σε χαρτονάκι, τις έβαψαν με νερομπογιές, κόλλησαν πούλιες για σποράκια και έτοιμες!!!

2 Απριλίου,

Το πρωί κατέβασαν απ’ τη βιβλιοθήκη πολλά βιβλία για να ξεφυλλίσουν τα παιδιά, κάποια δεν τα είχαν δει μέχρι τώρα. Συζήτησαν για το παιδικό βιβλίο, για το Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, του οποίου τα γενέθλια καθιερώθηκαν σαν Παγκόσμια Μέρα Παιδικού Βιβλίου. Έφτιαξαν το δικό τους βιβλίο και ανέφεραν τίτλους παιδικών βιβλίων.
Μετά είπαμε αινίγματα για συγκεκριμένα παραμύθια (από Σέβα και Αριάδνη), είδαμε το υλικό του Kindy Kids και είδαμε και παραμύθια από εδώ
Τα παιδιά ζωγράφισαν στο φύλλο εργασίας της  Ελένης Μαμανού το αγαπημένο τους βιβλίο και έγραψαν τον τίτλο όπως μπορούσαν.

Κοκκινοσκουφίτσα
Ραπουτζέλ
Κοκκινοσκουφίτσα
Κοκκινοσκουφίτσα
Κοκκινοσκουφίτσα
Κοκκινοσκουφίτσα
Ένας καλόκαρδος καρχαρίας
Κοκκινοσκουφίτσα
Κοκκινοσκουφίτσα
Ο παπουτσωμένος γάτος
Ο λαγός και η χελώνα
Ο παπουτσωμένος γάτος

Ραπουτζέλ
Κοκκινοσκουφίτσα
Ο λαγός και η χελώνα
Ο παπουτσωμένος γάτος
Ραπουτζέλ
Κοκκινοσκουφίτσα
Ο λύκος με τα εφτά κατσικάκια
Η Κοκκινοσκουφίτσα, όπως βλέπετε, πρώτη πανηγυρικά!

Το πρωί άρχισαν τα “ψεματάκια” των παιδιών και της κας Κασσιανής. Ο ένας έλεγε ψέματα στον άλλο και τον πείραζε, ότι λύθηκαν κορδόνια, αλλάζει τμήμα, δε θα φάμε σήμερα κ.λ.π., κ.λ.π.!!!
Μίλησαν για το έθιμο της Πρωταπριλιάς και φυσικά και για τον αγαπημένο ψεύτη των παιδιών, τον Πινόκιο! Είδαν στο youtube τον Πινόκιο, διάβασαν το σχετικό παραμύθι και ζωγράφισαν σε χαρτάκια διάφορα ψέματα, τα οποία μετά μοιράστηκαν στην τύχη σε κάθε παιδί και ζωγράφισαν τη μύτη του Πινόκιο, ανάλογα με τα ψέματα που είχε ο καθένας,  ιδέα της Μαρίνας Ζαχαριά 

Μετά σε έναν μεγάλο Πινόκιο έβαλαν τα χαρτάκια στη σειρά για να δουν πόσο μεγάλη θα γίνει η μύτη του!

Διάβασαν το παραμύθι “τα πρόβατα ντύθηκαν λύκοι” και μίλησαν και για τον “ψεύτη βοσκό”.
Το μεσημέρι, πριν πάω στο σχολείο, μου “κρύφτηκαν” στη διπλανή αίθουσα κι εγώ “έψαχνα” με αγωνία τα παιδιά μέχρι που τα βρήκα και φυσικά γελάσαμε πολύ με το “ψέμα” τους!!!

Είδαμε στον υπολογιστή τη διασκευή  του ψεύτη βοσκού της Μαρίνας Ζαχαριά, επίσης, και μετά διαβάσαμε την ιστορία του Απρίλη, της Λότης Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου.
Αφού συζητήσαμε την ιστορία και τα ψέματα που έλεγε ο Απρίλης καθώς και ποιους ξεγέλασε, ζωγραφίσαμε και γράψαμε το όνομά του στο φύλλο εργασίας από την  Ανθή Ζήση

Μετά αφού ο Απρίλιος έγινε “καλό” παιδί και δεν έλεγε πια ψέματα, βοηθήσαμε και τον Πινόκιο να γίνει κι αυτός καλός, ξεκινώντας από τη μεγαλύτερη προς τη μικρότερη μύτη.
Πρώτα το κάναμε στην παρεούλα χρησιμοποιώντας για μύτη ξυλομπογιές διαφορετικού μήκους και μετά σε φύλλο εργασίας από το facebook (Αντιγόνη και Σέβα)

“Πολλά ψέματα είπαμε … ας πούμε και μια αλήθεια” ευκαιρία να κάνουμε και το Ψ,ψ!!!

Και του χρόνου, καλό μήνα!!!
Τα παιδιά κατασκεύασαν με πλαστελίνη τα παιχνίδια που ήθελαν από τη μουσειοσκευή του Μουσείου Μπενάκη.

Ζωγραφιές από τα παραδοσιακά παιχνίδια που έχουν δει

Την παρουσίασή της έκανε, την Παρασκευή, η Δήμητρα που μας έφερε επίσης πληροφορίες (με τη βοήθεια της μαμάς της) για κάποια παραδοσιακά παιχνίδια: κολοκυθιά, η μικρή Ελένη, γύρω-γύρω όλοι, περνά περνά η μέλισσα, δεν περνάς κυρά Μαρία, τα μήλα

 μας εξηγεί πώς παίζεται η κολοκυθιά
“εσύ είσαι το 1, εσύ το 2, εσύ το 3……”
 η μικρή Ελένη κάθεται και κλαίει

περνά-περνά η μέλισσα

Η Δήμητρα ήταν παραστατικότατη, ευχαριστούμε πολύ Δημητρούλα!!!
Στην αυλή τα παιδιά έπαιξαν τη διελκυστίνδα!

Η Αννίτα βρήκε πληροφορίες με τη μαμά της για πολλά παραδοσιακά παιχνίδια και μας έφερε το ντοσιέ με αυτές. Μας έδειχνε κάθε σελίδα και μας έλεγε με λίγα λόγια πώς παίζεται το κάθε παιχνίδι.
Τα γραφικά που έβαλε η μαμά σε κάθε τίτλο παιχνιδιού, ΤΕΛΕΙΑ!

 περνά περνά η μέλισσα
 αλάτι ψιλό, αλάτι χοντρό
 βασιλιά-βασιλιά
 αγαλματάκια ακούνητα, αμίλητα και αγέλαστα
 κουτσό
 μήλα και κορόιδο
 μακριά γαιδούρα και τυφλόμυγα
 κρυφτό
Ευχαριστούμε πολύ Αννίτα!!!

Ένα παιδί έκανε παντομίμα κάποιο παιχνίδι  και τα υπόλοιπα έπρεπε να βρουν ποιο είναι

Σήμερα έκανε παρουσίαση της εργασίας του ο Φίλιππος, ο οποίος επίσης εργάστηκε με τη μητέρα του.

Μας εξήγησε και μας έδειξε πώς παίζονται τα πεντόβολα

 πεντόβολα

πώς παίζεται η διελκυστίνδα
 οι μαμάδες μας φέτος είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ!
 διελκυστίνδα

και οι σακοδρομίες
ο Φίλιππος είχε κάνει και πολύ ωραίες ζωγραφιές σε κάθε παιχνίδι!
όλοι φυσικά θέλουν να δοκιμάσουν τις σακοδρομίες αλλά…
 ο Φίλιππος διαλέγει το Δημήτρη

… και κάποιοι άλλοι

Ευχαριστούμε πολύ το Φίλιππο!!!