Καθαρή Δευτέρα και χαρταετός

 

Με την Καθαρά Δευτέρα ξεκινά η Σαρακοστή για την Ορθόδοξη εκκλησία, ενώ ταυτόχρονα σημαίνει το τέλος των Αποκριών. Η Καθαρά Δευτέρα ονομάστηκε έτσι γιατί οι Χριστιανοί “καθαρίζονταν” πνευματικά και σωματικά. Είναι μέρα νηστείας αλλά και μέρα αργίας για τους Χριστιανούς. Η νηστεία ή Μεγάλη Σαρακοστή, όπως λέγεται, διαρκεί για 40 μέρες, όσες ήταν και οι μέρες νηστείας του Χριστού στην έρημο.  Την Καθαρά Δευτέρα συνηθίζεται να τρώγεται λαγάνα (άζυμο ψωμί που παρασκευάζεται μόνο εκείνη τη μέρα), ταραμάς και άλλα νηστίσιμα φαγώσιμα, κυρίως λαχανικά, όπως και φασολάδα χωρίς λάδι. Επίσης συνηθίζεται το πέταγμα χαρταετού. Η Καθαρά Δευτέρα εορτάζεται 48 ημέρες πριν την Κυριακή της Ανάστασης του Χριστού, το χριστιανικό Πάσχα.

Τη μέρα αυτή, μικροί και μεγάλοι τρέχουμε με χαρά στην εξοχή να πετάξουμε το χαρταετό μας.

Ο χαρταετός είναι μια ελαφριά κατασκευή σκοπός της οποίας είναι να πετά με τη βοήθεια του αέρα. Ο χαρταετός κρατιέται από αυτόν που τον πετά μέσω της καλούμπας, ενός λεπτού σχοινιού.Η συνήθεια του πετάγματος χαρταετού προέρχεται πιθανότατα από την Κίνα. Για εμάς, στην Ελλάδα, το πέταγμα του χαρταετού είναι μέρος των εθίμων της Καθαράς Δευτέρας και συγκεκριμένα του υπαίθριου εορτασμού της – τα λεγόμενα κούλουμα.

Σας ευχόμαστε να περάσετε όμορφα με το ψηλότερο πέταγμα του χαρταετού σας και Καλή Σαρακοστή!

Μπορείτε να ακούσετε, στη συνέχεια ένα ωραίο τραγούδι και παραμύθι για τον χαρταετό:

Οι χαρταετοί μας!!!

1741118247795

Η κυρά Σαρακοστή!
1741118351680

 

Πηγές: video=youtube

“Πρόβατα εναντίον Λύκων”…και η περιπέτεια ξεκινά!

Παρακολουθήσαμε σήμερα (24-02-2025) με τους μαθητές μας την ταινία:  “Πρόβατα εναντίον λύκων” στον κινηματογράφο ΑΝΕΣΙΣ, με μεγάλο ενθουσιασμό! Η ταινία διαπραγματεύονταν τη δύναμη της φιλίας, της αλληλεγγύης, της συνεργασίας, ενάντια σε κάθε μορφή εξουσίας και καταδυνάστευσης  των λίγων έναντι των πολλών. Με την αγάπη και το σεβασμό μπορεί να νικηθεί το κακό, σε έναν κόσμο τόσο διαφορετικό. Όλοι μαζί, με μια ψυχή, είμαστε πάντα πιο δυνατοί! Μετά το τέλος της ταινίας, απολαύσαμε μπόλικο παιχνίδι στην πλησιέστερη παιδική χαρά.
ΣΙΝΕΜΑ 1 ΣΙΝΕΜΑ 5

Στιγμιότυπα από την υπέροχη ταινία:

3  4 5 6 ΣΙΝΕΜΑ 2 ΣΙΝΕΜΑ 3

ΣΙΝΕΜΑ 4 ΣΙΝΕΜΑ 6 226x300 1

Το φανταστικό παιχνίδι μας:

2 ΠΑΙΔΙΚΗ 1 ΠΑΙΔΙΚΗ 2ΠΑΙΔΙΚΗ 3 ΠΑΙΔΙΚΗ 4

 

 

ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ στο Νηπιαγωγείο μας!!!

Τσικνοπέμπτη ονομάζεται η Πέμπτη της δεύτερης εβδομάδας του Τριωδίου , επειδή την ημέρα αυτή όλα τα σπίτια ψήνουν κρέας ή λειώνουν το λίπος από τα χοιρινά και ο μυρωδάτος καπνός (τσίκνα) είναι διάχυτος παντού. Από αυτή την τσίκνα, λοιπόν, έχει πάρει και το όνομά της η Πέμπτη και λέγεται Τσικνοπέμπτη. Είναι γιορτή της ορθόδοξης παράδοσης στην οποία καταναλώνονται μεγάλες ποσότητες κρέατος. Λαμβάνει χώρα την Πέμπτη, λόγω του ότι οι ημέρες Τετάρτη και Παρασκευή είναι “νήστιμοι ημέραι”, της δεύτερης εβδομάδας των Αποκριών, της καλούμενης Κρεατινής . Το έθιμο χάνεται στα βάθη των αιώνων, χωρίς να γνωρίζουμε την προέλευσή του. Εικάζεται, όμως, ότι προέρχεται από τις βακχικές γιορτές των αρχαίων Ελλήνων και Ρωμαίων, που επιβίωσαν του Χριστιανισμού. Την Τσικνοπέμπτη, που βρίσκεται στο μέσο του Τριωδίου, ξεκινούν ουσιαστικά οι εκδηλώσεις της Αποκριάς, οι οποίες κορυφώνονται με τα Κούλουμα την Καθαρά Δευτέρα. 

Στο Νηπιαγωγείο μας τηρήσαμε και φέτος δεόντως το έθιμο της Τσικνοπέμπτης!!!

Οι χαρούμενες παιδικές φωνές των μικρών μαθητών ντυμένων με τις όμορφες στολές τους, κατέκλυσαν από νωρίς τις αίθουσες και των τριών τμημάτων του νηπιαγωγείου μας!!!

20250220 100143 20250220 100158 20250220 100129

20250220 100051    1740077759488

Μιλήσαμε για το έθιμο της Τσικνοπέμπτης, την Αποκριά αλλά η μέρα έφτασε στην κορύφωσή της όταν όλοι οι μαθητές συγκεντρώθηκαν στην αυλή των κάτω τμημάτων, η οποία από νωρίς είχε στολιστεί ανάλογα από τις κεφάτες εκπαιδευτικούς!!!
20250220 102602 768x533 1 20250220 102630 768x415 1

Η στολισμένη αυλή μας απέκτησε  χάρη στους μικρούς μας “μασκαράδες”, ζωντάνια ,κέφι και χαρά!!!

Ξεκινήσαμε απολαμβάνοντας το παραδοσιακό, λόγω ημέρας ,σουβλάκι…..

1740163238302 1740239514927

Κι αφού ήπιαμε το χυμό μας και φάγαμε όλα τα πλούσια εδέσματα ,παίξαμε πολύ και το ρίξαμε και στο χορό!!!

20250220 112448 1    20250220 112439 1 IMG 20250220 2042252 thumbnail 1740239465924 1740077759427 1

Από καρδιάς ευχαριστούμε τους δραστήριους πάντα γονείς που για άλλη μια φορά φρόντισαν με τα πλούσια εδέσματα που προσέφεραν ,να μη μας λείψει τίποτε!!!

 

Αμυγδαλιά, ο προάγγελος της άνοιξης

Η Αμυγδαλιά, είναι το σύμβολο της αγάπης,  στην ελληνική μυθολογία.
Είναι το δέντρο που δε λογαριάζει  την παγωνιά, ανθίζει  στην καρδία του χειμώνα, δίνοντάς μας την ελπίδα της ζωής και το μήνυμα ότι γρήγορα ο χειμώνας θα φύγει και η φύση θα αναγεννηθεί, με τον ερχομό της άνοιξης!
Τα παιδιά γνώρισαν δυο μύθους, για την αμυγδαλιά.
Ο ένας, είναι από την αρχαία Ελλάδα:

….και ο άλλος, πιο σύγχρονος: “η Αμυγδαλιά και ο Βοριάς”!



Λήψη αρχείου

Οι μαθητές μας  κατασκεύασαν την όμορφη αμυγδαλιά, ζωγραφίζοντας τον κορμό της με τέμπερα, τα λουλούδια της με ποπ κορν- κολλάζ και συμπλήρωσαν ροζ αποχρώσεις με το πινέλο.
IMG 20250214 112044 IMG 20250214 112027
IMG 20250214 112039 IMG 20250214 222012 IMG 20250214 221947
Να, και μια άλλη τεχνική από τους μαθητές μας…η αμυγδαλιά με δαχτυλομογιές!
20250217 080655
Τέλος, τραγουδήσαν.. την  ανθισμένη αμυγδαλιά:

Πηγές: video + τραγούδι=youtube.

 

Η γιορτή των Τριών Ιεραρχών

 

Ο Οι Τρεις Ιεράρχες, οι σπουδαίοι αυτοί διδάσκαλοι – παιδαγωγοί όλης της οικουμένης, μας υπενθυμίζουν κάθε χρόνο, ανήμερα της γιορτής τους, πόσο σπουδαίο αγαθό είναι η παιδεία και η μόρφωση για τον άνθρωπο. Στο σχολείο μας μιλήσαμε για τη ζωή τους και αναλύσαμε μερικά από τα χιλιάδες σοφά τους λόγια, τόσο επίκαιρα στις μέρες μας. Η αγάπη, η προσφορά, η ελεημοσύνη, η αληθινή φιλία, ήταν κάποιες από τις αρετές και τις αξίες που προσπάθησαν να μεταλαμπαδεύσουν στους  συνανθρώπους τους. Η μόρφωσή τους απέραντη, η δίψα τους για τη γνώση και την κάθε λογής επιστήμη, απύθμενη. Επάξια είναι οι Προστάτες των γραμμάτων και της παιδείας και κατ΄ επέκταση των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

“Ο νους και το πνεύμα δυναμώνουν με τη μελέτη και τη σπουδή, η ψυχή σμιλεύεται με την αγάπη.”…ένα από τα πολλά αποφθέγματα που συναντάμε στα βιβλία τους.

Ο Μέγας Βασίλειος: ίδρυσε τη Βασιλειάδα, μια πόλη με πολλά σχολεία, νοσοκομεία, γηροκομεία, ορφανοτροφεία (με δικές του δαπάνες, λόγω της πλούσιας καταγωγής του)

Ο Γρηγόριος ο Θεολόγος: έγραψε πολλά βιβλία για τον Θεό, την ορθόδοξη πίστη και τις ηθικές αξίες της ζωής.

Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος: μιλούσε στο ακροατήριό του με λόγια γλυκά, όμορφα, θεσπέσια, για δικαιοσύνη, κοινωνική υπευθυνότητα, αλληλεγγύη.

Προκειμένου να τους τιμήσουμε, πήγαμε κι εμείς στην εκκλησία με την αρτοκλασία (άρτους) που φτιάξαμε για το σχολείο μας και παρακολουθήσαμε τη Θεία Λειτουργία.
αρτοι

Επιστρέφοντας στο σχολείο, οι μαθητές παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό βίντεο σχετικό με τη φιλία των Τριών Ιεραρχών, έφτιαξαν το φύλλο εργασίας τους και μια ωραία κατασκευή για το γραφείο τους.

κατασκευή 1 κατασκευή 2

ιεραρχες ιεραρχες1 ιεραρχες2

Χρόνια πολλά σε μαθητές και δασκάλους, με υγεία και κάθε πρόοδο!

 

 

Ενδοσχολική Επιμόρφωση: Εκπαιδευτική Έρευνα στην Πράξη

Το τρέχον σχολικό έτος, καταδείχθηκε η ανάγκη της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου μας, σχετικά με θέματα οργάνωσης και διεξαγωγής εκπαιδευτικής έρευνας, στα πλαίσια της τάξης και του σχολείου.
Το θέμα της επιμόρφωσης που υλοποιήθηκε ήταν: «Εκπαιδευτική έρευνα στην πράξη», διάρκειας 9 ωρών.
Οι ημερομηνίες που έγιναν οι συναντήσεις ήταν στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου.
Οι ενότητες της επιμόρφωσης ήταν οι ακόλουθες:

1.Μέθοδοι εκπαιδευτικής έρευνας: Συνέντευξη – Παρατήρηση Μελέτη Περίπτωσης – Ερωτηματολόγιο. (Διάρκεια: 3 ώρες )
2.
Ποιοτική αποτίμηση αποτελεσμάτων έρευνας: Σχάρα ανάλυσης δεδομένων – Τρόπος καταγραφής συμπερασμάτων.(Διάρκεια: 3 ώρες).
3. Η τεχνική του ερωτηματολογίου: Σύνταξη ερωτήσεων – Ποσοτική μέτρηση δεδομένων – Στατιστική αποτύπωση και γραφική αναπαράσταση αποτελεσμάτων.( Διάρκεια: 3 ώρες).
                                                                          Επιμορφώτρια: Βασιλική Κοκκίνη ΠΕ60
Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης: «Σπουδές στην Εκπαίδευση» / θεματική ενότητα: “Εκπαιδευτική Έρευνα στην Πράξη”

1739384200023

 

Κοπή Βασιλόπιτας 2025

φωτο Β

Την Τρίτη, στις 14-01-2025, κόψαμε τη Βασιλόπιτα και στα τρία τμήματα του σχολείου μας, ακολουθώντας την εθιμοτυπική παράδοση, που είναι συνδεδεμένη με τη γιορτή του Αγίου Βασιλείου, από τον οποίο πήρε και το όνομά της. Είναι το γλύκισμα της Πρωτοχρονιάς, η πίτα- άρτος με το φλουρί, που συμβολίζει τη χαρά, την τύχη και την ευλογία. Η Βασιλόπιτα κόβεται και μοιράζεται τη νύχτα της παραμονής του νέου χρόνου ή ανήμερα την Πρωτοχρονιά. Ο νοικοκύρης του σπιτιού σταυρώνει τη Βασιλόπιτα και κόβει πρώτα τα κομμάτια του Χριστού, του φτωχού, του σπιτιού και κατόπιν των μελών της οικογένειάς του. Αυτός που θα κερδίσει το φλουρί, θα είναι και ο τυχερός όλης της χρονιάς!

Οι μαθητές μας γεύτηκαν τις νόστιμες βασιλόπιτες που μας πρόσφεραν οι γονείς και περίμεναν ανυπόμονα ποιος/ποια θα κερδίσει το φλουρί!

Τα δώρα για τους τυχερούς της χρονιάς:

δωρα

Τμήμα 1ο:

πιτα 2 πιτα 4 πιτα 3

 

Και η “τυχερή”…στην οποία δόθηκε  το δώρο του σχολείου και μια δωροεπιταγή, προσφορά από τους γονείς του πρώτου τμήματος:

 πιτα 5 πιτα 1 1

Τμήμα 2ο 

κοπη 1 κοπή 1.1 παιδιά 1

 

Και η “τυχερή” με τα δώρα του σχολείου και των γονέων του τμήματος…

θεοδώρα 1 θεοδώρα

Τμήμα 3ο:

ολοήμερο 1 ολοήμερο 3

Και η “τυχερή”…

ολοήμερο 2

Έφτιαξαν και μια ωραία εργασία, σχετική με τη Βασιλόπιτα και τον στολισμό της.
εργασία 2 εργασία 3 εργασία 1

Η ιστορία της Βασιλόπιτας:

Η ιστορία της βασιλόπιτας(1)

Καλή Χρονιά και καλή πρόοδο σε όλους τους αγαπημένους μαθητές μας! Και του χρόνου να ξαναγιορτάσουμε μαζί!

 

 

 

 

Όλοι ίσοι, όλοι διαφορετικοί!!!

Εργαστήρια δεξιοτήτων
2ος άξονας
: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ./Κοινωνική  συναίσθηση  και ευθύνη.
Τίτλος: Όλοι ίσοι…όλοι διαφορετικοί!

Το εργαστήρι αυτό έχει σκοπό να βοηθήσει τους μαθητές να ανακαλύψουν στοιχεία τόσο της δικής τους προσωπικότητας, όσο και των άλλων, έτσι ώστε να αναπτυχθεί η αυτογνωσία τους και να καλλιεργηθεί ο σεβασμός στη διαφορετικότητα.
Στηρίζεται στην αρχή, ότι απαραίτητη προϋπόθεση για τον σεβασμό της προσωπικότητας του άλλου αποτελεί η αναγνώριση της αξίας τόσο του εαυτού μας, όσο και των άλλων και η αποδοχή της διαφορετικότητας ως παράγοντα που πλουτίζει και δίνει νόημα στην ύπαρξή μας.
Οι προτεινόμενες δραστηριότητες αποτελούνται από εικαστικές δημιουργίες -αποτύπωση των εντυπώσεών μας, παιχνίδια γνωριμίας, ανάδειξης ομοιοτήτων και διαφορών, εμπιστοσύνης και επικοινωνίας, και αφορούν τον προσδιορισμό των ατομικών αλλά και πολιτισμικών διαφορών ανάμεσα σε άτομα, ομάδες και λαούς. Οι ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες είναι ασκήσεις βιωματικής ενσυναίσθησης, που εμπλέκουν ενεργητικά όλους τους συμμετέχοντες και ισχυροποιούν τη δυναμική της ομάδας.

Αρχίσαμε, εξερευνώντας τις φυλές του κόσμου. Είδαμε βίντεο και φωτογραφίες ανθρώπων του κόσμου που είναι διαφορετικοί από εμάς, παρατηρήσαμε τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά.

Εργαστήριο 1 – 4
Τίτλος: 
Φυλές-λαοί.
Στόχος: Να γνωρίσουν τις φυλές. Να αναγνωρίζουν εξωτερικά χαρακτηριστικά τους, στοιχεία του πολιτισμού και της κουλτούρας τους!
Ενδεικτικές Δραστηριότητες:

Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας γνωρίζοντας τη θέση των Ηπείρων στον κόσμο μας, και έπειτα, αρχίσαμε, εξερευνώντας τις φυλές του κόσμου. Είδαμε βίντεο και φωτογραφίες ανθρώπων του κόσμου που είναι διαφορετικοί από εμάς, παρατηρήσαμε τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά.

Ήπειροι – Θέση στη γη:

Ταξιδέψαμε στις Ηπείρους και μάθαμε ποικίλα πράγματα,

για την…………….. ΚΟΚΚΙΝΗ ΦΥΛΗ

-Ζωγραφική της Ηπείρου, των κατοίκων και χαρακτηριστικά στοιχεία του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος της φυλής.

1737196298733

Οι μικροί μας μαθητές με μεγάλο ενδιαφέρον άκουσαν έναν παλιό μύθο των Ινδιάνων για το πως γεννήθηκε το καλαμπόκι…

Μύθος της ινδιάνικης παράδοσης για το καλαμπόκι

Στη συνέχεια, γνωρίσαμε καλύτερα ποιους άλλους… τους πολύ συμπαθείς μας Κινέζους, την Κίτρινη φυλή!

-Ζωγραφική της Ηπείρου, των κατοίκων και χαρακτηριστικά στοιχεία του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος της φυλής.

Ζωγραφική και κολλάζ…

IMG 20250122 151713 IMG 20250122 151519 IMG 20250122 122119 1 IMG 20250122 122119

IMG 20250123 085923 IMG 20250123 085952 IMG 20250123 200023

IMG 20250122 151408

Είδαμε και παλιό κινέζικο παραμύθι…..

Προχωρώντας, περάσαμε στην Μαύρη Ήπειρο και τους πρώτους κατοίκους της….
-Ζωγραφική της Ηπείρου, των κατοίκων και χαρακτηριστικά στοιχεία του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος της φυλής.

1737196298644 1737196298669
1737199375502 1737199375475

Παρακολουθήσαμε μια υπέροχη ιστορία, δίδαγμα για όλους μας…..

Τέλος, φθάσαμε και στην δική μας ήπειρο,…την Ευρώπη!!!
– Ζωγραφική της Ηπείρου, των κατοίκων και χαρακτηριστικά στοιχεία του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος της φυλής.

 IMG 20250123 195722 Αντιγραφή IMG 20250123 195639 IMG 20250123 195759 IMG 20250125 185511 IMG 20250123 195825

 Εργαστήριο 5ο

Τίτλος: Όλες οι φυλές ….στο γαϊτανάκι, editorial 126 march april 2022 naturanrg 768x480 1 τον κύκλο της φιλίας σχηματίζουν με μεράκι!!!

Στόχος: Να γνωρίσουν πόσο ίδιοι είμαστε…..αν και διαφορετικοί!
Όποια γλώσσα επικοινωνίας και να έχουν οι άνθρωποι,  τις ίδιες ανάγκες εκφράζουν!!!
Ενδεικτικές Δραστηριότητες:
– Διαβάσαμε το παραμύθι της Ζωρζ Σαρή: Το γαϊτανάκι

1737961908820

και βέβαια το αποτυπώσαμε με τη ζωγραφική μας.

IMG 20250125 185222 IMG 20250125 185344

IMG 20250125 185308 IMG 20250125 185248

Μάθαμε να τραγουδάμε και δραματοποιήσαμε το ποίημα του Γιάννη Ρίτσου :

Αν όλα τα παιδιά της γης”

IMG 20250126 201206 IMG 20250126 201302 1

Μάθαμε ξένες γλώσσες, τη λέξη ΦΙΛΙΑ όπως την λένε τα παιδιά σε διαφορετικά μέρη του κόσμου και αφού τις γράψαμε όπως μπορούσαμε φτιάξαμε όλοι μαζί τον κύκλο της φιλίας!!!

IMG 20250127 163128

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οι μαθητές ξεφυλλίζοντας ξανά και ξανά βιβλία σχετικά με τα παιδιά από όλο τον κόσμο, αποτύπωσαν σε  ενδεικτικό φύλλο εργασίας  μέρος των γνώσεων που απέκτησαν….

IMG 20250123 195906

IMG 20250128 095323 IMG 20250128 095336 IMG 20250128 095342 IMG 20250129 085233

Κλείνοντας το εργαστήριο, δε μπορούσαμε να μην επισκεφτούμε τους φίλους μας σε κάθε Ήπειρο  με το γνωστό μας Bee-bot

6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

ΤΙΤΛΟΣ: “Όλα τα παιδιά μπορούν….έτσι ή αλλιώς…!!!”
ΣΤΟΧΟΣ: Να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά απέναντι σε ανθρώπους με αναπηρία και να κατανοήσουν την αξία των ίσων ευκαιριών.
Ενδεικτικές δραστηριότητες
-Κάθε μαθητής παρουσίασε τον εαυτό του, λέγοντας το όνομά του, κάτι που του αρέσει και κάτι που δεν του αρέσει. Διευκρινίζεται στους μαθητές ότι μπορούν να αναφέρονται σε οτιδήποτε τους αρέσει και δεν τους αρέσει, σε συναισθήματα, ιδιότητες, έννοιες, κ.λπ. (π.χ. φαγητό, συνήθεια, δραστηριότητα / χόμπι, χρώμα, κ.λ.π.). Ξεκινώντας η εκπαιδευτικός: «Είμαι η … (όνομα), μου αρέσει (π.χ., το κολύμπι και τα ταξίδια) και δεν μου αρέσει (π.χ., το ψέμα και οι φωνές),μπορώ να…(π.χ διαβάσω),δεν μπορώ να….(π.χ να φτιάξω τούρτα)

Τέλος, η εκπαιδευτικός ζητάει από τους μαθητές να αποτυπώσουν σε φύλλο εργασίας που τους δίδεται, τι μπορεί και τι δεν μπορεί, λόγω διαφόρων συνθηκών, να κάνει ο καθένας τους. Κατανοούν έτσι ότι όλοι δεν μπορούμε να κάνουμε τα ίδια πράγματα…….

1739590685825

1739590685769 1739590685755 17395902921151739590262790 1739590292091 1739590292125

-Στη συνέχεια, συζητήσαμε και αναπτύξαμε με εξαιρετικό ενδιαφέρον, από τους μαθητές, για τα παιδιά που δεν μπορούν λόγω διάφορων αναπηριών να κάνουν κάποια πράγματα αλλά είδαμε πόσα άλλα μπορούν να κάνουν……Με βιωματικό τρόπο είδαμε πώς μπορούν αυτά τα παιδιά να προσαρμόζονται και να συμμετέχουν ….σχεδόν στα πάντα….!!

Προσπαθήσαμε να δούμε για λίγο τον κόσμο μέσα από τα μάτια των των  τυφλών παιδιών…

1739595123291 2 1739595093919 1739595123156

Τα παιδιά ανακάλυψαν μέσα από την απτική τους ικανότητα ……..

1739282062871 1739282100650

….πως δημιουργήθηκε μια νέα γραφή, η γραφή Braille,που έμελλε να αλλάξει τη ζωή μιας μεγάλης μερίδας συνανθρώπων μας και να ανοίξει καινούριους ορίζοντες ριζικών αλλαγών για τους τυφλούς.

Μιλήσαμε και φτιάξαμε το αλφάβητο Braille

1739282129032 1739282754300

Μάθαμε να γράφουμε το όνομά μας με τη γραφή Braille

1739590531487 1739282796623

1739590262713 1739590262753 1739590262732

Έπειτα, θελήσαμε να μπούμε για λίγο στον κόσμο των κωφών παιδιών…..

και θελήσαμε να μάθουμε πώς μπορούμε να επικοινωνήσουμε με ένα κωφό παιδί!

Κάτι μάθαμε…..

                                                                           Ξεκινάμε!

1739282678711 1

                                                                            Καλημέρα!

1739282062834 1

                                                                             Είσαι καλά;

1739590448018

                                                                               Σε αγαπώ!

1739282062801 1

                                                                            Σε αγαπάμε!!

1739282624043

-Τέλος, διαπιστώσαμε ότι παρόλο που κάποια παιδιά έχουν κινητικά προβλήματα μπορούν να καταφέρουν πάρα πολλά πράγματα!!!

1739595093787

17395908160481739590799627

 

Στο τέλος, όλοι καταλάβαμε πως γίναμε πιο πλούσιοι στις γνώσεις αλλά και στις ικανότητες που ανακαλύψαμε ότι έχουμε. Εν τέλει…..όλοι είμαστε διαφορετικοί αλλά ταυτόχρονα ίσοι!!!

1739590631944 1739590531505 1

1739590631971\

7ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
ΤΙΤΛΟΣ: ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Στόχος : να κατανοήσουν τη σημαντικότητα των δικαιωμάτων όλων των παιδιών.

20250210 114635

Ολοκληρώνοντας το τόσο ενδιαφέρον αυτό εργαστήριο, κατανοήσαμε το πιο σημαντικό από όλα:
Όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτου φυλής,χρώματος,κατοικίας,συνηθειών,ενδιαφερόντων,ιδιαιτεροτήτων,όλα μα όλα ,έχουν ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!!
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
Συζητήσαμε στην ολομέλεια της τάξης για το ποια είναι αυτά τα δικαιώματα, τί χρειάζεται το κάθε παιδί για να ζήσει. Τα παιδιά έδωσαν τις δικές τους απαντήσεις. Μίλησαν για φαγητό, οικογένεια, σπίτι, σχολείο ,γιατρό, θέρμανση.

20250206 082115

Τα παιδιά ζωγράφισαν το καθένα ξεχωριστά τι κατά τη γνώμη τους χρειάζονται τα παιδιά όλου του κόσμου.

20250206 085122

Ύστερα, είδαμε τη Χάρτα των Δικαιωμάτων του παιδιού,

20250206 084054

και αποφασίσαμε να φτιάξουμε τη δική μας αφίσα, όπου καταγράψαμε τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις καθημερινές μας ελευθερίες.

20250206 123250 20250206 123415 20250206 123526β 20250206 123633 20250206 124458 20250206 124627

Το  αποτέλεσμα ήταν υπέροχο!!!

20250207 133926

Επίσης, παρακολουθήσαμε ένα πολύ ενδιαφέρον βίντεο-παραμύθι !!!

Και βέβαια για να δουλεύουν και τα χεράκια… φτιάξαμε και από μια πολύ όμορφη ατομική κατασκευή!!!

20250210 123037   20250210 122943 20250210 123020 20250210 123033 20250210 123000

Ακολούθησε ακρόαση ενός πολύ όμορφου τραγουδιού

Όλοι μαζί ευχηθήκαμε κάποτε να πραγματοποιηθούν όλες οι ευχές των μικρών μας μαθητών και των παιδιών όλου του κόσμου…..!!!

Πηγές: video=youtube.

Χριστουγεννιάτικη γιορτή 2024

“Χριστούγεννα με τις νεράιδες των 5 αισθήσεων” και “η Γέννηση του Χριστού”

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η Χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου μας από τους μαθητές και των τριών τμημάτων, στις 23-12-24. Το μήνυμα της Αγάπης, της καλοσύνης, της ελπίδας, έγινε φανερό μέσα από τους ρόλους των θεατρικών έργων, που παρουσίασαν τα παιδιά. Η παρουσία των γονέων πλαισίωσε με ζεστασιά την προσπάθεια των μαθητών και στο τέλος της παράστασης έδωσαν το πιο ένθερμο χειροκρότημά τους! Επίσης, η παρουσίαση ενός Χριστουγεννιάτικου τραγουδιού με την εκπαιδευτικό των Αγγλικών, ενθουσίασε μικρούς και μεγάλους!

γιορτή 1 γιορτη 2 γιορτη 2α

1735219197947

1735219197977

1735219197957 1735219197967

ολοημερο 1 1 ολοημερο 2ολοημερο 4ολοημερο 3

Καλές γιορτές σε όλους! Ας υποδεχτούμε το Νέο Χρόνο με γαλήνη, αισιοδοξία, περισσότερη Αγάπη μέσα μας, που θα αντανακλάται και στους γύρω μας!