Παραμύθι χωρίς σύνορα
Διευρύνοντας τα σύνορα της ανάγνωσης των παραμυθιών, ανταλλάξαμε παραμύθια με Νηπιαγωγείο του εξωτερικού. Αποστείλαμε στο Ελληνικό Νηπιαγωγείο της πόλης Λουμπουμπάσι του Κονγκό της κεντρικής Αφρικής, το παραμύθι, “οι Μοίρες” της Αιτωλοακαρνανίας, γραμμένο από την Παρασκευή Αποστολοπούλου, το οποίο υπάρχει σε πολλές παραλλαγές στο βιβλίο: «Λαογραφικά Ξηρομέρου Ακαρνανίας», του Μ.Φ. Καραμεσίνη.
Από την Αφρική μας ανταπέδωσαν, με το παραμύθι: «Ο Κυνηγός, ο Σκίουρος και ο Δράκος», από τη Συλλογή, ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΤΗΣ ΑΦΡΙΚΗΣ. ΕΠΙΛΟΓΗ – ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Τέος Ρόμβος.
Η Εκπαιδευτικός του Νηπιαγωγείου του Λουμπουμπάσι, Γεωργία Κουρελή, το διάβασε στους μαθητές της, το επεξεργάστηκαν στην τάξη κι εκείνοι το εικονογράφησαν πολύ όμορφα!
Το παραμύθι από την Αφρική:
Το παραμύθι της Αφρικής, το εικονογράφισαν οι μαθητές του σχολείου μας και το στείλλαμε στους συμμαθητές τους στο Κονγκό:
Ήρθε πάλι η Πασχαλιά!
Για άλλη μια χρονιά αναβιώσαμε στο σχολείο μας όλα τα γεγονότα, που σχετίζονται με τη μεγάλη γιορτή του Πάσχα. Με τους μαθητές μας, “βρεθήκαμε” συνοδοιπόροι στην πορεία του Θεανθρώπου προς τον Γολγοθά, αφού πρώτα γνωρίσαμε μερικά από τα Θαύματά Του, κατά τη διάρκεια της επίγειας ζωής Του ανάμεσα στους ανθρώπους. Ζήσαμε τα γεγονότα της Μ. Εβδομάδας, τον Μυστικό Δείπνο, την Προδοσία του Ιούδα (μαθητή του Χριστού), τη Δίκη του Χριστού, τη Σταύρωση και την Ταφή Του. Με αποκορύφωμα, την Ανάστασή Του, που πλημμυρίζει χαρά και φως τις καρδιές μας, όπως το φως της λαμπάδας μας το Αναστάσιμο βράδυ! Βέβαια, ασχοληθήκαμε πολύ και με τα πασχαλινά έθιμα του τόπου μας και τις πατροπαράδοτες παραδόσεις, που τόσο ενθουσιάζουν μικρούς και μεγάλους! Τα παιδιά, περίμεναν με λαχτάρα να βάψουμε τα αυγά, να φτιάξουμε καλαθάκια και κάρτες, να ζωγραφίσουμε πασχαλινές συνθέσεις και τόσα άλλα…Σας παραθέτουμε μερικά “δείγματα” από τα πολλά υπέροχα έργα μας:
Το βάψιμο των αυγών με τον παραδοσιακό τρόπο…
Οι πασχαλινές μας κάρτες:
Τα πασχαλινά καλαθάκια μας:
Ευχόμαστε ολόψυχα το Φως της Ανάστασης να φωτίζει τις καρδιές όλων μας και να τις πλημμυρίζει με αγάπη!
Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο και στο πάρκο της πόλης μας
Τη Δευτέρα (31-03-2025), επισκεφθήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης μας. Οι μικροί μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν και να θαυμάσουν από κοντά τους πολύτιμους “θησαυρούς” των αρχαίων προγόνων μας. Σπουδαία ευρήματα, αμφορείς, επιτύμβιες στήλες, προτομές και τόσα άλλα, που βγήκαν στο φως, χάρη στην επίπονη εργασία των αρχαιολόγων, μας υπενθυμίζουν τον πλούτο της πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Και αυτός ο πλούτος πρέπει να ¨διδάσκεται” και στα παιδιά, τα οποία θα μάθουν να τον σέβονται και να τον αγαπούν, από τη μικρή τους ακόμη ηλικία. Άλλωστε, η μουσειακή αγωγή εμπλέκεται στις δραστηριότητες και τα διδακτικά σενάρια της προσχολικής εκπαίδευσης. Εκθέματα της ελληνιστικής περιόδου, της ρωμαϊκής εποχής, της μυκηναϊκής εποχής, εκτίθενται στο Μουσείο μας και όλα αυτά είδαμε με τα παιδιά μας.
Στη συνέχεια, διασχίζοντας τα μονοπάτια του πάρκου, “γεμίσαμε” με τις καταπράσινες εικόνες τις φύσης, τα γλυκά κελαηδίσματα των πουλιών, τα αρώματα των λουλουδιών. Και φυσικά, απολαύσαμε καταπληκτικά παιχνίδια στην παιδική χαρά, που βρίσκεται μέσα στο όμορφο αυτό περιβάλλον! Ο λαμπερός ήλιος, πάντα αγαπημένος φίλος μας, μας χάρισε τη ζεστασιά και τη λαμπρότητά του και σε τούτη την εξόρμηση!
Επέτειος 25ης Μαρτίου 1821
Άλλη μια επέτειος της μεγάλης εθνικής μας γιορτής, “γεμάτη αναμνήσεις”, συγκίνηση και υπερηφάνεια!
Οι μαθητές μας στη φετινή επέτειο, παρουσίασαν στο θεατρικό τους, το χρονικό της εξέγερσης των προγόνων μας, στις 25 Μαρτίου του 1821, μέσα από αντικείμενα-σύμβολα, ενθυμίζοντας την ιστορία της Ελλάδας και τον ηρωικό αγώνα των Ελλήνων για την αποτίναξη του τουρκικού ζυγού!
The Very Hungry Caterpillar – Fairytail
Μπαίνοντας η άνοιξη, με τα χρώματα, τις οσμές, τους ήχους της, ξεπρόβαλαν αυτά τα παχουλά, λίγο ασχημούλια πλάσματα. Οι Κάμπιες!!!
Πεινασμένες κυκλοφορούν στα χορτάρια και στα φύλλα, καταβροχθίζοντας απίστευτες ποσότητες χλόης….
Η εκπαιδευτικός των αγγλικών του σχολείου μας, αδράζοντας την ευκαιρία που της έδωσαν αυτές οι ανοιξιάτικες εικόνες, διάβασε στους μαθητές μας, ένα όμορφο σύγχρονο παραμύθι :
“The Very Hungry Caterpillar”

Τα παιδιά ζωγράφισαν τον πρωταγωνιστή με μεγάλη επιτυχία!

Έπαιξαν κινητικά παιχνίδια με καρτελάκια των τροφών που έτρωγε η πολύ πεινασμένη κάμπια!

Τέλος, κατασκεύασαν την κάμπια, δημιουργώντας το σώμα της με δακτυλίους ώστε να “κινείται” ευέλικτα και να τρώει….να τρώει….να τρώει!!!
Εγγραφές Μαθητών στο Νηπιαγωγείο για το σχολικό έτος 2025-2026
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2025-2026
Οι εγγραφές μαθητών για το σχολικό έτος 2025-2026 θα γίνουν από 5-3-2025 έως και 31-3-2025 και θα εγγραφούν υποχρεωτικά τα παιδιά που έχουν γεννηθεί το 2021.
Η εγγραφή των παιδιών σας θα γίνει ηλεκτρονικά. Θα μπείτε στο σύνδεσμο: : https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ και θα κάνετε την εγγραφή.
Κατά τη διαδικασία της αίτησης εγγραφής, θα πρέπει να έχετε:
- Κωδικούς taxis net
- Κινητό τηλέφωνο
- Αποδεικτικό μόνιμης κατοικίας
Όταν ολοκληρώσετε τη διαδικασία της εγγραφής του παιδιού σας και αφού λάβετε απάντηση για την αποδοχή της, θα προσκομίσετε στην Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, από 1:00΄ μ.μ. έως 1:30΄μ.μ. αυστηρά, τα ακόλουθα:
- Το αποδεικτικό μόνιμης κατοικίας σας
- Ατομικό δελτίο υγείας μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ) συμπληρωμένο και υπογεγραμμένο από τον/την παιδίατρο.
- Βιβλιάριο Υγείας Παιδιού (Β.Υ.Π).
Σημειώσεις:
1. οι μαθητές που ήδη φοιτούν στο νηπιαγωγείο και θα συνεχίσουν για το δεύτερο έτος φοίτησής τους, διατηρούν την εγγραφή τους:
(παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ79-2017 (ΦΕΚ 109 Α).
2. Το ΑΔΥΜ, μπορείτε να το κατεβάσετε από το ιστολόγιό μας, στη σελίδα χρήσιμα έντυπα: https://blogs.sch.gr/15nipag/chrisima-entypa/
3. Ο χάρτης ορίων της περιοχής του 15ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου, είναι ο ακόλουθος:

Όρια Σχολικής Μονάδας:
Ε.Ο. Αντιρρίου Ιωαννίνων- Βάλτου -Ηρώων- Βαρνακιώτη-Σκόπα-Φιλελλήνων- Ορέστη-Αγ. Γεωργίου- Πορθάωνος- Καλλέργη-Πραξιτέλους- Ε.Ο. Αντιρρίου Ιωαννίνων
4. Εγκύκλιος εγγραφών στο Νηπιαγωγείο, για το σχολικό έτος: 2025-2026
“Ανακύκλωση αρχίζω, το περιβάλλον πια δεν τραυματίζω!”
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
3ος Άξονας: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Τίτλος: Ανακύκλωση- Ζήτημα Ζωής- Ζήτημα Αρχής
Ενότητα: Η Ανακύκλωση και τα οφέλη της
1ο Εργαστήριο
Τίτλος: Ζωή από την αρχή…( ή…ο κύκλος ζωής των φυτών)
Στόχος: Διερεύνηση της ζωής των φυτών, παρατήρηση του αέναου κύκλου ανάπτυξης (“γέννηση”-πολλαπλασιασμός- “παραγωγή”- φθορά). Κατανόηση της σπουδαιότητας ύπαρξης των φυτών και του πρασίνου στο περιβάλλον. Συνεργασία των παιδιών προς το επιθυμητό αποτέλεσμα (δράσεις).
Ενδεικτικές δραστηριότητες: Ταξινόμηση των βολβών, βάσει του ονόματός τους ( μαργαρίτες, τουλίπες,κτλ). Φύτεμα των βολβών στα παρτέρια της αυλής μας και περιποίηση αυτών: πότισμα, βοτάνισμα. Παρακολούθηση της ανάπτυξής τους.
– “Λίπασμα” με κομποστοποίηση.
Ανάγνωση της ιστορίας: Ο κύριος Μπεν, η Μου και τα σκουπίδια.

Τα παιδιά αντιλαμβάνονται τον τρόπο που μπορεί να ανακυκλωθεί, η μη καταναλώσιμη οργανική ύλη και να γίνει λίπασμα, για τα φυτά μας στο παρτέρι με τη διαδικασία της κομποστοποίησης.
–Ζωγραφική της οργανικής ύλης που μπορεί να κομποστοποιηθεί:


2o Εργαστήριο
Τίτλος: “Ξεχωρίζω-συλλέγω-ανακυκλώνω”
Στόχος: Να γνωρίσουν τα “σκουπίδια” που ανακυκλώνουμε και τη διαδικασία της συλλογής τους
Ενδεικτικές Δραστηριότητες
– Εκπαιδευτικό video για την ανακύκλωση:
– Διαχωρισμός των ανακυκλώσιμων υλικών και ταξινόμηση ανάλογα με την ύλη κατασκευής τους (κόβω και κολλώ)

Παιχνίδι για την ανακύκλωση:
3o Εργαστήριο
Τίτλος: “Κάδοι ανακύκλωσης”
Στόχος: Να μάθουν να αναγνωρίζουν τους κάδους ανακύκλωσης και τον τρόπο περισυλλογής και επεξεργασίας της ανακυκλώσιμης ανόργανης ύλης.
Ενδεικτικές Δραστηριότητες:
– Ποιος είναι ο κάδος της ανακύκλωσης; Πώς τον ξεχωρίζω από τους άλλους κάδους;

– Κατασκευή κάδου ανακύκλωσης χαρτιού στην τάξη

– Ζωγραφική του κάδου και του φορτηγού συλλογής των ανακυκλώσιμων απορριμμάτων με το σωστό χρώμα






4o Εργαστήριο
Τίτλος: “Ανακύκλωση ναι, αλλά …..και χωρίς καυσαέρια”
Στόχος: Να γνωρίσουν τα προσφιλή στα παιδιά και όχι μόνο, οικολογικά μέσα μεταφοράς.
Ενδεικτικές Δραστηριότητες:
– Να γιατί προτιμώ μέσα μεταφοράς χωρίς καυσαέρια:

– Ζωγραφική αυτών



5ο Εργαστήριο
Τίτλος: “Φροντίζω το δάσος κι αυτό μου δίνει ζωή!”
Στόχος: Η σπουδαιότητα του δάσους στη ζωή μας (το προσέχουμε από τα σκουπίδια, από τον κίνδυνο μιας πυρκαγιάς, από την άσκοπη υλοτομία…παίρνουμε ως αντάλλαγμα, οξυγόνο, ενέργεια και το…χαρτί, αλλά μόνο από τα “γέρικα” δέντρα!)
Ενδεικτικές δραστηριότητες: ομαδικό κολλάζ ενός υγιούς δάσους
6ο Εργαστήριο
Τίτλος: “Θάλασσα καθαρή, αν κάνω ανακύκλωση σωστή!”
Στόχος: Ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με τη ρύπανση της θάλασσας. Η συνειδητοποίηση ότι, το θαλάσσιο περιβάλλον μολύνεται και ζημιώνεται ανεπανόρθωτα, αν εμείς δεν διαχειριζόμαστε ορθά την περισυλλογή των σκουπιδιών μας και την ανάλογη απόρριψή τους. Λύματα, πλαστικά, γυαλί…σκορπίζουν το θάνατο στον θαλάσσιο κόσμο…
Ας ακούσουμε κι ένα τραγούδι για την ανακύκλωση
7ο Εργαστήριο
Αξιολόγηση εργαστηρίου- συνολική αποτίμηση της υλοποίησής του
Τα νήπια, μέσα από συγκεκριμένα φύλλα εργασίας, “κατέγραψαν” τις εμπειρίες που αποκόμισαν κατά την εκπόνηση του εργαστηρίου. Ποια είναι τα ουσιώδη μηνύματα της Ανακύκλωσης, ποια είναι τα συναισθήματα που αναδύονται, όταν λαμβάνει χώρα στη ζωή μας, ποιες είναι οι συνέπειες όταν την αφήνουμε στο περιθώριο…τελικά πώς θέλουμε το “σπίτι” μας – τη Γη μας να είναι;
Ενδεικτικά φύλλα αξιολόγησης:
Σύμβολο – προσδιορισμός της Ανακύκλωσης:
Αιτίες που “αρρωσταίνουν” τη Γη και ενέργειες που την κρατούν καθαρή
Δεν ξεχνάμε, λοιπόν ότι το περιβάλλον για να είναι υγιές, έχει ανάγκη τη φροντίδα και τον σεβασμό μας…κι έτσι, είμαστε κι εμείς ασφαλείς και υγιείς μέσα σε αυτό!
Ας βάλουμε την Ανακύκλωση στην καθημερινότητά μας και θα κερδίσουμε μια αλλιώτικη ζωή!






















































