Με την ΚαθαράΔευτέρα ξεκινά η Σαρακοστή για την Ορθόδοξη εκκλησία, ενώ ταυτόχρονα σημαίνει το τέλος των Αποκριών. Η Καθαρά Δευτέρα ονομάστηκε έτσι γιατί οι Χριστιανοί “καθαρίζονταν” πνευματικά και σωματικά. Είναι μέρα νηστείας αλλά και μέρα αργίας για τους Χριστιανούς. Η νηστεία ή Μεγάλη Σαρακοστή, όπως λέγεται, διαρκεί για 40 μέρες, όσες ήταν και οι μέρες νηστείας του Χριστού στην έρημο. Την Καθαρά Δευτέρα συνηθίζεται να τρώγεται λαγάνα (άζυμο ψωμί που παρασκευάζεται μόνο εκείνη τη μέρα), ταραμάς και άλλα νηστίσιμα φαγώσιμα, κυρίως λαχανικά, όπως και φασολάδα χωρίς λάδι. Επίσης συνηθίζεται το πέταγμα χαρταετού. Η Καθαρά Δευτέρα εορτάζεται 48 ημέρες πριν την Κυριακή της Ανάστασης του Χριστού, το χριστιανικό Πάσχα.
Τη μέρα αυτή, μικροί και μεγάλοι τρέχουμε με χαρά στην εξοχή να πετάξουμε το χαρταετό μας.
Οχαρταετόςείναι μια ελαφριά κατασκευή σκοπός της οποίας είναι να πετά με τη βοήθεια του αέρα. Ο χαρταετός κρατιέται από αυτόν που τον πετά μέσω της καλούμπας, ενός λεπτού σχοινιού.Η συνήθεια του πετάγματος χαρταετού προέρχεται πιθανότατα από την Κίνα. Για εμάς, στην Ελλάδα, το πέταγμα του χαρταετού είναι μέρος των εθίμων της Καθαράς Δευτέρας και συγκεκριμένα του υπαίθριου εορτασμού της – τα λεγόμενα κούλουμα.
Σας ευχόμαστε να περάσετε όμορφα με το ψηλότερο πέταγμα του χαρταετού σας και ΚαλήΣαρακοστή!
Μπορείτε να ακούσετε, στη συνέχεια ένα ωραίο τραγούδι και παραμύθι για τον χαρταετό:
Παρακολουθήσαμε σήμερα (24-02-2025) με τους μαθητές μας την ταινία: “Πρόβατα εναντίον λύκων” στον κινηματογράφο ΑΝΕΣΙΣ, με μεγάλο ενθουσιασμό! Η ταινία διαπραγματεύονταν τη δύναμη της φιλίας, της αλληλεγγύης, της συνεργασίας, ενάντια σε κάθε μορφή εξουσίας και καταδυνάστευσης των λίγων έναντι των πολλών. Με την αγάπη και το σεβασμό μπορεί να νικηθεί το κακό, σε έναν κόσμο τόσο διαφορετικό. Όλοι μαζί, με μια ψυχή, είμαστε πάντα πιο δυνατοί! Μετά το τέλος της ταινίας, απολαύσαμε μπόλικο παιχνίδι στην πλησιέστερη παιδική χαρά.
Τσικνοπέμπτη ονομάζεται η Πέμπτη της δεύτερης εβδομάδας του Τριωδίου , επειδή την ημέρα αυτή όλα τα σπίτια ψήνουν κρέας ή λειώνουν το λίπος από τα χοιρινά και ο μυρωδάτος καπνός (τσίκνα) είναι διάχυτος παντού. Από αυτή την τσίκνα, λοιπόν, έχει πάρει και το όνομά της η Πέμπτη και λέγεται Τσικνοπέμπτη. Είναι γιορτή της ορθόδοξης παράδοσης στην οποία καταναλώνονται μεγάλες ποσότητες κρέατος. Λαμβάνει χώρα την Πέμπτη, λόγω του ότι οι ημέρες Τετάρτη και Παρασκευή είναι “νήστιμοι ημέραι”, της δεύτερης εβδομάδας των Αποκριών, της καλούμενης Κρεατινής . Το έθιμο χάνεται στα βάθη των αιώνων, χωρίς να γνωρίζουμε την προέλευσή του. Εικάζεται, όμως, ότι προέρχεται από τις βακχικές γιορτές των αρχαίων Ελλήνων και Ρωμαίων, που επιβίωσαν του Χριστιανισμού. Την Τσικνοπέμπτη, που βρίσκεται στο μέσο του Τριωδίου, ξεκινούν ουσιαστικά οι εκδηλώσεις της Αποκριάς, οι οποίες κορυφώνονται με τα Κούλουμα την Καθαρά Δευτέρα.
Στο Νηπιαγωγείο μας τηρήσαμε και φέτος δεόντως το έθιμο της Τσικνοπέμπτης!!!
Οι χαρούμενες παιδικές φωνές των μικρών μαθητών ντυμένων με τις όμορφες στολές τους, κατέκλυσαν από νωρίς τις αίθουσες και των τριών τμημάτων του νηπιαγωγείου μας!!!
Μιλήσαμε για το έθιμο της Τσικνοπέμπτης, την Αποκριά αλλά η μέρα έφτασε στην κορύφωσή της όταν όλοι οι μαθητές συγκεντρώθηκαν στην αυλή των κάτω τμημάτων, η οποία από νωρίς είχε στολιστεί ανάλογα από τις κεφάτες εκπαιδευτικούς!!!
Η στολισμένη αυλή μας απέκτησε χάρη στους μικρούς μας “μασκαράδες”, ζωντάνια ,κέφι και χαρά!!!
Ξεκινήσαμε απολαμβάνοντας το παραδοσιακό, λόγω ημέρας ,σουβλάκι…..
Κι αφού ήπιαμε το χυμό μας και φάγαμε όλα τα πλούσια εδέσματα ,παίξαμε πολύ και το ρίξαμε και στο χορό!!!
Από καρδιάς ευχαριστούμε τους δραστήριους πάντα γονείς που για άλλη μια φορά φρόντισαν με τα πλούσια εδέσματα που προσέφεραν ,να μη μας λείψει τίποτε!!!
Η Αμυγδαλιά, είναι το σύμβολο της αγάπης, στην ελληνική μυθολογία. Είναι το δέντρο που δε λογαριάζει την παγωνιά, ανθίζει στην καρδία του χειμώνα, δίνοντάς μας την ελπίδα της ζωής και το μήνυμα ότι γρήγορα ο χειμώνας θα φύγει και η φύση θα αναγεννηθεί, με τον ερχομό της άνοιξης!
Τα παιδιά γνώρισαν δυο μύθους, για την αμυγδαλιά. Ο ένας, είναι από την αρχαία Ελλάδα:
….και ο άλλος, πιο σύγχρονος: “η Αμυγδαλιά και ο Βοριάς”!
Οι μαθητές μας κατασκεύασαν την όμορφη αμυγδαλιά, ζωγραφίζοντας τον κορμό της με τέμπερα, τα λουλούδια της με ποπ κορν- κολλάζ και συμπλήρωσαν ροζ αποχρώσεις με το πινέλο.
Να, και μια άλλη τεχνική από τους μαθητές μας…η αμυγδαλιά με δαχτυλομογιές!
Τέλος, τραγουδήσαν.. την ανθισμένη αμυγδαλιά:
Ο Οι Τρεις Ιεράρχες, οι σπουδαίοι αυτοί διδάσκαλοι – παιδαγωγοί όλης της οικουμένης, μας υπενθυμίζουν κάθε χρόνο, ανήμερα της γιορτής τους, πόσο σπουδαίο αγαθό είναι η παιδεία και η μόρφωση για τον άνθρωπο. Στο σχολείο μας μιλήσαμε για τη ζωή τους και αναλύσαμε μερικά από τα χιλιάδες σοφά τους λόγια, τόσο επίκαιρα στις μέρες μας. Η αγάπη, η προσφορά, η ελεημοσύνη, η αληθινή φιλία, ήταν κάποιες από τις αρετές και τις αξίες που προσπάθησαν να μεταλαμπαδεύσουν στους συνανθρώπους τους. Η μόρφωσή τους απέραντη, η δίψα τους για τη γνώση και την κάθε λογής επιστήμη, απύθμενη. Επάξια είναι οι Προστάτες των γραμμάτων και της παιδείας και κατ΄ επέκταση των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
“Ο νους και το πνεύμα δυναμώνουν με τη μελέτη και τη σπουδή, η ψυχή σμιλεύεται με την αγάπη.”…ένα από τα πολλά αποφθέγματα που συναντάμε στα βιβλία τους.
Ο Μέγας Βασίλειος: ίδρυσε τη Βασιλειάδα, μια πόλη με πολλά σχολεία, νοσοκομεία, γηροκομεία, ορφανοτροφεία (με δικές του δαπάνες, λόγω της πλούσιας καταγωγής του)
Ο Γρηγόριος ο Θεολόγος: έγραψε πολλά βιβλία για τον Θεό, την ορθόδοξη πίστη και τις ηθικές αξίες της ζωής.
Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος: μιλούσε στο ακροατήριό του με λόγια γλυκά, όμορφα, θεσπέσια, για δικαιοσύνη, κοινωνική υπευθυνότητα, αλληλεγγύη.
Προκειμένου να τους τιμήσουμε, πήγαμε κι εμείς στην εκκλησία με την αρτοκλασία (άρτους) που φτιάξαμε για το σχολείο μας και παρακολουθήσαμε τη Θεία Λειτουργία.
Επιστρέφοντας στο σχολείο, οι μαθητές παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό βίντεο σχετικό με τη φιλία των Τριών Ιεραρχών, έφτιαξαν το φύλλο εργασίας τους και μια ωραία κατασκευή για το γραφείο τους.
Χρόνια πολλά σε μαθητές και δασκάλους, με υγεία και κάθε πρόοδο!
Το τρέχον σχολικό έτος, καταδείχθηκε η ανάγκη της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου μας, σχετικά με θέματα οργάνωσης και διεξαγωγής εκπαιδευτικής έρευνας, στα πλαίσια της τάξης και του σχολείου.
Το θέμα της επιμόρφωσης που υλοποιήθηκε ήταν: «Εκπαιδευτική έρευνα στην πράξη», διάρκειας 9 ωρών.
Οι ημερομηνίες που έγιναν οι συναντήσεις ήταν στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου.
Οι ενότητες της επιμόρφωσης ήταν οι ακόλουθες:
Την Τρίτη, στις 14-01-2025, κόψαμε τη Βασιλόπιτα και στα τρία τμήματα του σχολείου μας, ακολουθώντας την εθιμοτυπική παράδοση, που είναι συνδεδεμένη με τη γιορτή του Αγίου Βασιλείου, από τον οποίο πήρε και το όνομά της. Είναι το γλύκισμα της Πρωτοχρονιάς, η πίτα-άρτος με το φλουρί, που συμβολίζει τη χαρά, την τύχη και την ευλογία. Η Βασιλόπιτα κόβεται και μοιράζεται τη νύχτα της παραμονής του νέου χρόνου ή ανήμερα την Πρωτοχρονιά. Ο νοικοκύρης του σπιτιού σταυρώνει τη Βασιλόπιτα και κόβει πρώτα τα κομμάτια του Χριστού, του φτωχού, του σπιτιού και κατόπιν των μελών της οικογένειάς του. Αυτός που θα κερδίσει το φλουρί, θα είναι και ο τυχερός όλης της χρονιάς!
Οι μαθητές μας γεύτηκαν τις νόστιμες βασιλόπιτες που μας πρόσφεραν οι γονείς και περίμεναν ανυπόμονα ποιος/ποια θα κερδίσει το φλουρί!
Τα δώρα για τους τυχερούς της χρονιάς:
Τμήμα 1ο:
Και η “τυχερή”…στην οποία δόθηκε το δώρο του σχολείου και μια δωροεπιταγή, προσφορά από τους γονείς του πρώτου τμήματος:
Τμήμα 2ο
Και η “τυχερή” με τα δώρα του σχολείου και των γονέων του τμήματος…
Τμήμα 3ο:
Και η “τυχερή”…
Έφτιαξαν και μια ωραία εργασία, σχετική με τη Βασιλόπιτα και τον στολισμό της.
Εργαστήρια δεξιοτήτων
2ος άξονας: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ./Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη.
Τίτλος: Όλοι ίσοι…όλοι διαφορετικοί!
Το εργαστήρι αυτό έχει σκοπό να βοηθήσει τους μαθητές να ανακαλύψουν στοιχεία τόσο της δικής τους προσωπικότητας, όσο και των άλλων, έτσι ώστε να αναπτυχθεί η αυτογνωσία τους και να καλλιεργηθεί ο σεβασμός στη διαφορετικότητα.
Στηρίζεται στην αρχή, ότι απαραίτητη προϋπόθεση για τον σεβασμό της προσωπικότητας του άλλου αποτελεί η αναγνώριση της αξίας τόσο του εαυτού μας, όσο και των άλλων και η αποδοχή της διαφορετικότητας ως παράγοντα που πλουτίζει και δίνει νόημα στην ύπαρξή μας. Οι προτεινόμενες δραστηριότητες αποτελούνται από εικαστικές δημιουργίες -αποτύπωση των εντυπώσεών μας, παιχνίδια γνωριμίας,ανάδειξης ομοιοτήτων και διαφορών, εμπιστοσύνης και επικοινωνίας, και αφορούν τον προσδιορισμό των ατομικών αλλά και πολιτισμικών διαφορών ανάμεσα σε άτομα, ομάδες και λαούς. Οι ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες είναι ασκήσεις βιωματικής ενσυναίσθησης, που εμπλέκουν ενεργητικά όλους τους συμμετέχοντες και ισχυροποιούν τη δυναμική της ομάδας.
Αρχίσαμε, εξερευνώντας τις φυλές του κόσμου. Είδαμε βίντεο και φωτογραφίες ανθρώπων του κόσμου που είναι διαφορετικοί από εμάς, παρατηρήσαμε τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά.
Εργαστήριο 1 – 4
Τίτλος: Φυλές-λαοί. Στόχος: Να γνωρίσουν τις φυλές. Να αναγνωρίζουν εξωτερικά χαρακτηριστικά τους, στοιχεία του πολιτισμού και της κουλτούρας τους! Ενδεικτικές Δραστηριότητες:
Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας γνωρίζοντας τη θέση των Ηπείρων στον κόσμο μας, και έπειτα, αρχίσαμε, εξερευνώντας τις φυλές του κόσμου. Είδαμε βίντεο και φωτογραφίες ανθρώπων του κόσμου που είναι διαφορετικοί από εμάς, παρατηρήσαμε τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά.
Ήπειροι – Θέση στη γη:
Ταξιδέψαμε στις Ηπείρους και μάθαμε ποικίλα πράγματα,
για την…………….. ΚΟΚΚΙΝΗ ΦΥΛΗ
-Ζωγραφική της Ηπείρου, των κατοίκων και χαρακτηριστικά στοιχεία του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος της φυλής.
Οι μικροί μας μαθητές με μεγάλο ενδιαφέρον άκουσαν έναν παλιό μύθο των Ινδιάνων για το πως γεννήθηκε το καλαμπόκι…
Στη συνέχεια, γνωρίσαμε καλύτερα ποιους άλλους… τους πολύ συμπαθείς μας Κινέζους, την Κίτρινη φυλή!
-Ζωγραφική της Ηπείρου, των κατοίκων και χαρακτηριστικά στοιχεία του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος της φυλής.
Ζωγραφική και κολλάζ…
Είδαμε και παλιό κινέζικο παραμύθι…..
Προχωρώντας, περάσαμε στην Μαύρη Ήπειρο και τους πρώτους κατοίκους της…. -Ζωγραφική της Ηπείρου, των κατοίκων και χαρακτηριστικά στοιχεία του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος της φυλής.
Παρακολουθήσαμε μια υπέροχη ιστορία, δίδαγμα για όλους μας…..
Τέλος, φθάσαμε και στην δική μας ήπειρο,…την Ευρώπη!!! – Ζωγραφική της Ηπείρου, των κατοίκων και χαρακτηριστικά στοιχεία του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος της φυλής.
Εργαστήριο 5ο
Τίτλος: Όλες οι φυλές ….στο γαϊτανάκι, τον κύκλο της φιλίας σχηματίζουν με μεράκι!!!
Στόχος: Να γνωρίσουν πόσο ίδιοι είμαστε…..αν και διαφορετικοί! Όποια γλώσσα επικοινωνίας και να έχουν οι άνθρωποι, τις ίδιες ανάγκες εκφράζουν!!! Ενδεικτικές Δραστηριότητες: – Διαβάσαμετο παραμύθι της Ζωρζ Σαρή: Το γαϊτανάκι
και βέβαια το αποτυπώσαμε με τη ζωγραφική μας.
–Μάθαμε να τραγουδάμε και δραματοποιήσαμε το ποίημα του Γιάννη Ρίτσου :
“Αν όλα τα παιδιά της γης”
– Μάθαμε ξένες γλώσσες, τη λέξη ΦΙΛΙΑ όπως την λένε τα παιδιά σε διαφορετικά μέρη του κόσμου και αφού τις γράψαμε όπως μπορούσαμε φτιάξαμε όλοι μαζί τον κύκλο της φιλίας!!!
Οι μαθητές ξεφυλλίζοντας ξανά και ξανά βιβλία σχετικά με τα παιδιά από όλο τον κόσμο, αποτύπωσαν σε ενδεικτικό φύλλο εργασίας μέρος των γνώσεων που απέκτησαν….
Κλείνοντας το εργαστήριο, δε μπορούσαμε να μην επισκεφτούμε τους φίλους μας σε κάθε Ήπειρο με το γνωστό μας Bee-bot
6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
ΤΙΤΛΟΣ:“Όλα τα παιδιά μπορούν….έτσι ή αλλιώς…!!!” ΣΤΟΧΟΣ: Να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά απέναντι σε ανθρώπους με αναπηρία και να κατανοήσουν την αξία των ίσων ευκαιριών. Ενδεικτικές δραστηριότητες -Κάθε μαθητής παρουσίασε τον εαυτό του, λέγοντας το όνομά του, κάτι που του αρέσει και κάτι που δεν του αρέσει. Διευκρινίζεται στους μαθητές ότι μπορούν να αναφέρονται σε οτιδήποτε τους αρέσει και δεν τους αρέσει, σε συναισθήματα, ιδιότητες, έννοιες, κ.λπ. (π.χ. φαγητό, συνήθεια, δραστηριότητα / χόμπι, χρώμα, κ.λ.π.). Ξεκινώντας η εκπαιδευτικός: «Είμαι η … (όνομα), μου αρέσει (π.χ., το κολύμπι και τα ταξίδια) και δεν μου αρέσει (π.χ., το ψέμα και οι φωνές),μπορώ να…(π.χ διαβάσω),δεν μπορώ να….(π.χ να φτιάξω τούρτα)
Τέλος, η εκπαιδευτικός ζητάει από τους μαθητές να αποτυπώσουν σε φύλλο εργασίας που τους δίδεται, τι μπορεί και τι δεν μπορεί, λόγω διαφόρων συνθηκών, να κάνει ο καθένας τους. Κατανοούν έτσι ότι όλοι δεν μπορούμε να κάνουμε τα ίδια πράγματα…….
-Στη συνέχεια, συζητήσαμε και αναπτύξαμε με εξαιρετικό ενδιαφέρον, από τους μαθητές, για τα παιδιά που δεν μπορούν λόγω διάφορων αναπηριών να κάνουν κάποια πράγματα αλλά είδαμε πόσα άλλα μπορούν να κάνουν……Με βιωματικό τρόπο είδαμε πώς μπορούν αυτά τα παιδιά να προσαρμόζονται και να συμμετέχουν ….σχεδόν στα πάντα….!!
Προσπαθήσαμε να δούμε για λίγο τον κόσμο μέσα από τα μάτια των των τυφλών παιδιών…
Τα παιδιά ανακάλυψαν μέσα από την απτική τους ικανότητα ……..
….πως δημιουργήθηκε μια νέα γραφή, η γραφή Braille,που έμελλε να αλλάξει τη ζωή μιας μεγάλης μερίδας συνανθρώπων μας και να ανοίξει καινούριους ορίζοντες ριζικών αλλαγών για τους τυφλούς.
Μιλήσαμε και φτιάξαμε το αλφάβητο Braille
Μάθαμε να γράφουμε το όνομά μας με τη γραφή Braille
Έπειτα, θελήσαμε να μπούμε για λίγο στον κόσμο των κωφών παιδιών…..
και θελήσαμε να μάθουμε πώς μπορούμε να επικοινωνήσουμε με ένα κωφό παιδί!
Κάτι μάθαμε…..
Ξεκινάμε!
Καλημέρα!
Είσαι καλά;
Σε αγαπώ!
Σε αγαπάμε!!
-Τέλος, διαπιστώσαμε ότι παρόλο που κάποια παιδιά έχουν κινητικά προβλήματαμπορούν να καταφέρουν πάρα πολλά πράγματα!!!
Στο τέλος, όλοι καταλάβαμε πως γίναμε πιο πλούσιοι στις γνώσεις αλλά και στις ικανότητες που ανακαλύψαμε ότι έχουμε. Εν τέλει…..όλοι είμαστε διαφορετικοί αλλά ταυτόχρονα ίσοι!!!
7ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΙΤΛΟΣ: ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ Στόχος : να κατανοήσουν τη σημαντικότητα των δικαιωμάτων όλων των παιδιών.
Ολοκληρώνοντας το τόσο ενδιαφέρον αυτό εργαστήριο, κατανοήσαμε το πιο σημαντικό από όλα:
Όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτου φυλής,χρώματος,κατοικίας,συνηθειών,ενδιαφερόντων,ιδιαιτεροτήτων,όλα μα όλα ,έχουν ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!! Ενδεικτικές δραστηριότητες: Συζητήσαμε στην ολομέλεια της τάξης για το ποια είναι αυτά τα δικαιώματα, τί χρειάζεται το κάθε παιδί για να ζήσει. Τα παιδιά έδωσαν τις δικές τους απαντήσεις. Μίλησαν για φαγητό, οικογένεια, σπίτι, σχολείο ,γιατρό, θέρμανση.
Τα παιδιά ζωγράφισαν το καθένα ξεχωριστά τι κατά τη γνώμη τους χρειάζονται τα παιδιά όλου του κόσμου.
Ύστερα, είδαμε τη Χάρτα των Δικαιωμάτων του παιδιού,
και αποφασίσαμε να φτιάξουμε τη δική μας αφίσα, όπου καταγράψαμε τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις καθημερινές μας ελευθερίες.
“Χριστούγεννα με τις νεράιδες των 5 αισθήσεων” και “η Γέννηση του Χριστού”
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η Χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου μας από τους μαθητές και των τριών τμημάτων, στις 23-12-24. Το μήνυμα της Αγάπης, της καλοσύνης, της ελπίδας, έγινε φανερό μέσα από τους ρόλους των θεατρικών έργων, που παρουσίασαν τα παιδιά. Η παρουσία των γονέων πλαισίωσε με ζεστασιά την προσπάθεια των μαθητών και στο τέλος της παράστασης έδωσαν το πιο ένθερμο χειροκρότημά τους! Επίσης, η παρουσίαση ενός Χριστουγεννιάτικου τραγουδιού με την εκπαιδευτικό των Αγγλικών, ενθουσίασε μικρούς και μεγάλους!
Καλές γιορτές σε όλους! Ας υποδεχτούμε το Νέο Χρόνο με γαλήνη, αισιοδοξία, περισσότερη Αγάπη μέσα μας, που θα αντανακλάται και στους γύρω μας!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή