Έρευνα: “Το παραμύθι στο σπίτι”

Το παραμύθι είναι αδιαμφησβήτητα διδακτικό μέσο και όχι μόνο.
Προκειμένου να διαπιστώσουμε, ως εκπαιδευτικοί,  την αξία που  αναγνωρίζουν οι γονείς των μαθητών μας, στην ανάγνωση παραμυθιών και πως έχει διαμορφωθεί η αντίληψή τους, έπειτα από την ολοκλήρωση του προγράμματος της δανειστικής βιβλιοθήκης του Νηπιαγωγείου, τους δώσαμε να συμπληρώσουν το ακόλουθο  ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ:



Λήψη αρχείου

Η ανάλυση των δεδομένων του ερωτηματολογίου έδειξε τα ακόλουθα:



Λήψη αρχείου

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:
Συνοψίζοντας, τα αποτελέσματα της ανάλυσης των δεδομένων του ερωτηματολογίου, καταλήγουμε στα ακόλουθα:
Οι γονείς, θεωρούν απολύτως απαραίτητη την ανάγνωση παραμυθιών στα παιδιά τους και αναγνωρίζουν ότι βοηθά στην ολόπλευρη,  γνωστική και συναισθηματική ανάπτυξή τους.  Είναι πρόθυμοι σε οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας να διαβάσουν παραμύθια στα παιδιά τους, με την προϋπόθεση να έχουν τον ελεύθερο χρόνο που απαιτείται και να το επιτρέπουν οι δραστηριότητές τους.
Οι περισσότεροι   επιλέγουν κυρίως κλασικά και σύγχρονα παραμύθια και τα παιδιά, είναι κατεξοχήν καλοί ακροατές και αλληλοεπιδρούν κατά την ανάγνωση.  Τέλος, οι γονείς εκτιμούν ότι για να καλλιεργηθεί η αναγνωστική κουλτούρα από μικρή ηλικία, πρέπει οπωσδήποτε, να υπάρχει βιβλιοθήκη με παραμύθια στο σπίτι ενώ οι δράσεις ανάγνωσης παραμυθιών, σε οργανωμένο χώρο και συναφές περιβάλλον, βοηθούν σε αυτή την κατεύθυνση.