“Η άνοιξη ζωγράφιζε… και η πρασινάδα φύτρωσε πάνω στο καφέ χώμα, κάθε μέρα και περισσότερο, υπονοώντας ότι κάθε βράδυ τη διέσχιζε η ελπίδα και έφευγε το πρωί αφήνοντας πίσω της τα λαμπερά ίχνη από τα βήματά της…” – Σαρλότ Μπροντέ
Με αφορμή όλες τις υπέροχες αλλαγές που συμβαίνουν στη φύση γύρω μας την εποχή της άνοιξης, αναφερθήκαμε στην έμπνευση που έχει προσφέρει η άνοιξη σε τόσους ζωγράφους ανά τους αιώνες, Έλληνες και ξένους, και παρουσιάστηκαν στα παιδιά χαρακτηριστικά έργα τέχνης με θέμα την άνοιξη. Περιγράψαμε τι βλέπουμε να απεικονίζεται, μάθαμε το όνομα του εκάστοτε ζωγράφου και δώσαμε έναν δικό μας τίτλο στα έργα τέχνης. Στη συνέχεια, μάθαμε τον πραγματικό τίτλο, συγκρίναμε και σχολιάσαμε…
Σε παιχνίδι μαθηματικών, τα παιδιά κλήθηκαν να βρουν το κομμάτι που λείπει από κάθε έργο τέχνης, για να συμπληρώσουν τον πίνακα ζωγραφικής.
Στη συνέχεια περιηγηθήκαμε ψηφιακά σε ένα από τα έργα τέχνης του Κλωντ Μονέ και στους υπέροχους κήπους που ζωγράφιζε. Προσπαθήσαμε να φανταστούμε όλα τα υπέροχα αρώματα που θα έχουν πλημμυρίσει αυτόν τον υπέροχο κήπο.
https://www.youtube.com/watch?v=HAiXGalIoFs
Πλέον, ήρθε η ώρα να γίνουμε εμείς ζωγράφοι της άνοιξης. Χωριστήκαμε σε ομάδες και κληθήκαμε να ολοκληρώσουμε το έργο τέχνης: “Κοπέλα στο παράθυρο” του Γεωργίου Άβλιχου, βάζοντας την φαντασία μας να υποθέσει τι βλέπει η κοπέλα από το παράθυρό της έξω στην ανοιξιάτικη φύση! Τα αποτελέσματα της ομαδικής δουλειάς ήταν υπέροχα και οι ομάδες παρουσίασαν με χαρα τα έργα τους στην ολομέλεια της τάξης.
Τέλος, δημιουργήσαμε εικαστικά έργα με όμορφα και πολύχρωμα λουλούδια, αξιοποιώντας την τεχνική του φίλτρου καφέ.