ARIDLL και Job Shadowing στο 15ο ΔΣ Ευόσμου

Το 15ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου φιλοξένησε την κινητικότητα Job Shadowing στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+: 2023-1-TR01-KA121-SCH-000163860-18726-88610 από τις 11 έως τις 15 Νοεμβρίου 2024.

Μια ομάδα τεσσάρων εκπαιδευτικών από την Τούζλα της Κωνσταντινούπολης, Τουρκία, συμμετείχε σε ποικίλες δραστηριότητες που αφορούσαν την ανάπτυξη δεξιοτήτων ΤΠΕ, την πλοήγηση και την αποτελεσματική χρήση ψηφιακών εργαλείων και πόρων.

Μία από τις δραστηριότητες της εμπειρίας Job Shadowing αφορούσε τη χρήση της Επαυξημένης Πραγματικότητας (ΕΠ) και τις δυνατότητές της στη διδασκαλία ξένων γλωσσών και άλλων μαθημάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν την ΕΠ μέσα από πρακτικές δραστηριότητες σε tablets και smartphones, ενώ πειραματίστηκαν με ποικίλες εφαρμογές ΕΠ, συμπεριλαμβανομένου του MirageXR.

Παράλληλα, παρουσιάστηκε το έργο ARIDLL, οι στόχοι του, οι δραστηριότητες και τα σενάρια που έχουν αναπτυχθεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς στη διδασκαλία γλωσσών.

1731691123027 173169125569417316911229921731691255570 1731691255509 1731691612454 1731777825522 1731780026852 1731777825502 1731691612473 1731690787165 1731690787219 1731690787130 17316916125461731690787441 1731690787469

Κατηγορίες: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Γράψτε σχόλιο

Το ARIDLL στο 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning στην Αθήνα

image 6

Η κοινοπραξία του έργου ARIDLL με εκπρόσωπο την Αγγελική Βορεοπούλου παρουσίασε εργασία στο 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, Ελλάδα, από τις 8 έως τις 10 Νοεμβρίου 2024.

Τίτλος : Η Χρήση της Επαυξημένης Πραγματικότητας στη Διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας: Μια Καινοτόμος Διδακτική Προσέγγιση στο Πλαίσιο Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus +

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

 

Η επαυξημένη πραγματικότητα (ΕΠ) έχει αναδειχθεί ως μια από τις πιο δημοφιλείς εκπαιδευτικές τεχνολογίες τα τελευταία χρόνια, καθώς ενισχύει τη μαθησιακή διαδικασία τόσο στην  πρωτοβάθμια και όσο και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η ΕΠ προσθέτει ψηφιακά στοιχεία στον πραγματικό κόσμο, προσφέροντας στους μαθητές μοναδικές ευκαιρίες διαδραστικής και βιωματικής μάθησης γεφυρώνοντας το κενό ανάμεσα στην τάξη και στον πραγματικό κόσμο. Η δραστηριότητα «Ένας καινούριος μαθητής στο σχολείο μας», σχεδιασμένη για μαθητές 9-10 ετών με επίπεδο Α1 (CEFR) στην αγγλική γλώσσα, αξιοποιεί την εφαρμογή MirageXR για να υποστηρίξει τη ξενόγλωσση διδασκαλία μέσω πολυαισθητηριακών ερεθισμάτων. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα, σχεδιασμένη στο πλαίσιο του προγράμματος ErasmusKA220 με τίτλο “Augmented Reality Instructional Design in Language Learning” (ARIDLL), προάγει δεξιότητες του 21ου αιώνα και ευθυγραμμίζεται με το ελληνικό πρόγραμμα σπουδών. Τα παιδιά ενισχύουν τις γλωσσικές και γνωστικές τους δεξιότητες συγκρίνοντας μια εικονική και μια φυσική αίθουσα διδασκαλίας, γνωρίζουν τον εικονικό, καινούριο συμμαθητή τους. Ταυτόχρονα, συνεργάζονται ενεργά και αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους αλλά και με το περιεχόμενο της εφαρμογής.  Οι δυνατότητες της ΕΠ ενισχύουν τη συμμετοχή των παιδιών και αυξάνουν τα κίνητρα τους στη μαθησιακή διαδικασία.

image 7

Κατηγορίες: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Γράψτε σχόλιο

Το ARIDLL στο 12th European Conference on Language Learning 2024 στο Λονδίνο

image 5

Η κοινοπραξία του έργου ARIDLL με εκπροσώπου της την κα Αγγελική Βορεοπούλου και Αντιγόνη Παρμαξή απο το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο της Κύπρου παρουσίασαν διαδικτυακά εργασία στο 12ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο για την Εκμάθηση Γλωσσών, που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο, από τις 11 έως τις 15 Ιουλίου 2024.

Abstract:  The ever-evolving world of technology has penetrated many aspects of our lives including the way of language teaching and learning. Learners are not easily sufficed with traditional classroom practices and there is an ongoing demand for reconstruction and enrichment of current curricula and teaching approaches. Augmented Reality (AR) is one of these technologies that has the potential to bridge virtual and real worlds while offering authentic language experiences and making learning more engaging and interactive. This paper reports the design of an educational intervention aiming at providing primary-level students with a rich learning experience that stimulates a real-life encounter for using English language. The intervention takes the form of an AR-guided tour of a famous European country during which an AR 3D model presents different aspects of the country and encourages learners to interact both with the AR application as well as with their peers. This paper provides an overview of related work employing AR in the EFL context and in the second part there is a detailed description of the actual intervention and its evaluation. The AR assets that enrich the tour along with their added educational value and the limitations of the intervention are also explored.

Link to the full paper:  https://doi.org/10.22492/issn.2188-112X.2024.12

Link to the video presentation: https://vimeo.com/974864364
Κατηγορίες: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Γράψτε σχόλιο

Το ARIDLL στο 1ο Παιδαγωγικό Συνέδριο «ARIDLL στο 1ο Παιδαγωγικό Συνέδριο “Μάθηση και Διδασκαλία – Σύγχρονες Προκλήσεις και Προοπτικές»

image 1 1Η κοινοπραξία του έργου ARIDLL με εκπόσωπο της την κα Αγγελική Βορεοπούλου παρουσίασε εργασία στο 1ο Παιδαγωγικό Συνέδριο με τίτλο «Μάθηση και Διδασκαλία : Σύγχρονες Προκλήσεις και Προοπτικές», που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 18-19 Ιουνίου 2024 και διοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Η παρουσίαση με τίτλο «Εξελίσσοντας την Ξενόγλωσση Εκπαίδευση: Η Επαυξημένη Πραγματικότητα ως Νέα Προοπτική στη Διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας» περιλαμβάνει μια σειρά από παραδείγματα και δραστηριότητες που μπορούν να αξιοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί ξένων γλωσσών για να εμπλουτίσουν τις διδακτικές τους πρακτικές με τη βοήθεια της Επαυξημένης Πραγματικότητας. 

image 4 image 3 image 2

Κατηγορίες: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Γράψτε σχόλιο

Το ARIDLL στην Ημερίδα «Παιδιά στον Ψηφιακό Κόσμο: Προκλήσεις και Ευκαιρίες στην Εκπαίδευση»

Η κοινοπραξία του έργου ARIDLL με εκπρόσωπο της την κα Αγγελική Βορεοπούλου συμμετείχε διαδικτυακά στη ημερίδα «Παιδιά στον Ψηφιακό Κόσμο: Προκλήσεις και Ευκαιρίες στην Εκπαίδευση», η οποία διοργανώθηκε από την #helpa, έναν μη κερδοσκοπικό εκπαιδευτικό οργανισμό με έδρα την Πάτρα, στις 18 Μαΐου 2024. Στο πλαίσιο της παρουσίασης, μοιράστηκαν ποικίλες πρακτικές και εφαρμογές της Επαυξημένης Πραγματικότητας για τη διδασκαλία της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Επίσης, παρουσιάστηκαν πληροφορίες για το έργο ARIDLL και την αποστολή του.

image 1

Κατηγορίες: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Γράψτε σχόλιο

Το ARIDLL στο Περιοδικό ELT NEWS

Το ELT NEWS είναι το μοναδικό περιοδικό στην Ελλάδα που καλύπτει εξελίξεις στη διδασκαλία γλωσσών σε παγκόσμιο επίπεδο. Κυκλοφορεί κάθε μήνα από τον Μάρτιο του 1989 και εξυπηρετεί την κοινότητα της διδασκαλίας ξένων γλωσσών στην Ελλάδα για περισσότερο από ένα τέταρτο του αιώνα.

Το άρθρο  ‘Immersive English Language Learning’ απο την Αγγελική Βορεοπούλου  αναφέρεται στις δυνατότητες της Επαυξημένης Πραγματικότητας και στους στόχους του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Εrasmus+  ARIDLL που συμμετέχει το σχολείο μας. Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο τεύχος 394/Μαΐου 2024.

image

 

Κατηγορίες: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Γράψτε σχόλιο

Επέτειος της εξέγερσης του Πολυτεχνείου

Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024 γιορτάσαμε στο σχολείο μας την επέτειο  της εξέγερσης του Πολυτεχνείου.

Πρωταγωνιστές της γιορτής ήταν οι μαθητές της Ε’ τάξης που υποδύθηκαν άριστα τη Δικτατορία με τα δεινά της και τη Δημοκρατία με τα αγαθά της, περνώντας στο κοινό το μήνυμα της ημέρας. Ζωντάνεψαν και πάλι τα συνθήματα του Πολυτεχνείου :“Κάτω  η Χούντα” “Ζήτω  η Δημοκρατία” και  ακούστηκαν τραγούδια αφιερωμένα στους ήρωες του Πολυτεχνείου.

IMG bb2586ad0d40ca7af15210c490307802 V IMG 4f19c8f5c7b515a7ac592e915597cb60 V IMG f46af6118d6565f9c0c3feb588f12ae7 V IMG cd16a3d3ba0295efdd52da0d83c7ccb8 V IMG 5b7fe7c064f16736131790f888e3c500 V IMG 79ea4cf3c7762377a94b31034edabe14 V IMG 7a49b56c0e79e32b0a7f96175eba7ea5 V IMG f4753752643d364889f3d87f97f3ff17 V

Κατηγορίες: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Γράψτε σχόλιο

Erasmus Days 2024

FB COVER

Την Πέμπτη 18 Οκτωβρίου το 15ου ΔΣ Ευόσμου πήρε μέρος στη γιορτή της Ευρώπης ErasmusDays 2024και διοργάνωσε στο χώρο του σχολείου μια εκδήλωση ανοιχτή προς το κοινό και στα δημοτικά σχολεία της Θεσσαλονίκης.

Μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ’ Δημοτικού ανέλαβαν να παρουσιάσουν τους 17 Αναπτυξιακούς Στόχους του ΟΗΕ και να εξηγήσουν σε συνομήλικους τους τη σπουδαιότητα τους και το γεγονός ότι όλοι μας μπορούμε με μικρές αλλαγές στην καθημερινότητά μας να πετύχουμε έναν ή και περισσότερους από αυτούς τους στόχους για ένα καλύτερο μέλλον στον πλανήτη μας.

Η εκδήλωση εκτός από τις παρουσιάσεις περιελάμβανε

  • ψηφιακά παιχνίδια στο διαδραστικό πίνακα,
  • επιτραπέζια παιχνίδια ειδικά σχεδιασμένα από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου για την προώθηση των 17 Αναπτυξιακών Στόχων του ΟΗΕ
  • Αφήγηση παραμυθιών από τους μαθητές για την προστασία του περιβάλλοντος
  • Κατασκευές και χειροτεχνίες με το μήνυμα ότι το μέλλον του πλανήτη είναι στα χέρια μας

Η εκδήλωση ήταν μέρος της διάχυσης των αποτελεσμάτων του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ122 ‘Δημιουργοί του Μέλλοντος μας: Εκπαίδευση και Βιωσιμότητα’  με κωδικό 2023-1-EL01-KA122-SCH-000113818που υλοποιείται στο 15ο ΔΣ Ευόσμου.

1729611226125 1729611226100 1729611226090 1729611226113 1729611226138 17296112260771729611226189 17296112262081729611226155 1729611487726 1729611487718 1729611226171 1729611487728 1729611487734 1729611487730 1729611487732 web banner2

Κατηγορίες: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Γράψτε σχόλιο

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα -CodeWeek

Οι μαθητές/τριες του σχολείου συμμετείχαν με διάφορες εκπαιδευτικές δραστηριότητες στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα (CodeWeek) που πραγματοποιείται κάθε Οκτώβριο, στο μάθημα της Πληροφορικής.

Χωρίς τίτλο

Κατηγορίες: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Γράψτε σχόλιο

Δραστηριότητες για την εβδομάδα κώδικα (code week) στα πλαίσια του etwinning προγράμματος WISH

Συμμετέχοντας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, μια πρωτοβουλία που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο, οι μαθητές αποκωδικοποιήσαν το μήνυμα και έμαθαν τον τίτλο και το περιεχόμενο του προγράμματος etwinning WISH (We Invite Students Here) που πρόκειται να συμμετέχουν.

Οι δραστηριότητες έγιναν στο μάθημα των αγγλικών από την κ.Βορεοπούλου Αγγελική.

IMG b9c7d9678d023e83a234850dc66477f8 V

Κατηγορίες: eTwinning | Γράψτε σχόλιο