The Cat in the Hat

To etwinning πρόγραμμα The Cat in the Hat συνόδευσε και ενέπνευσε τους μαθητές της Ε’ Δημοτικού κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης Μαρτίου – Απριλίου στο μάθημα των Αγγλικών.

Συνεργαστήκαμε με άλλα τέσσερα σχολεία από τρεις διαφορετικές χώρες:

 ΕλλάδαΙταλίαΤουρκία

Στόχος του προγράμματος ήταν η ενίσχυση της φιλαναγνωσίας στην αγγλική γλώσσα και ο ψηφιακός εγγραματισμός των μαθητών. 

Ξεκινήσαμε στις 2 Μαρτίου. Η μέρα αυτή είναι αφιερωμένη στον πασίγνωστο και βραβευμένο συγγραφέα του βιβλίου ‘The Cat in the Hat’, Dr Seuss.

Διαβάσαμε και ενημερωθήκαμε για τη ζωή και το συγγραφικό του έργο.

Το ίδιο το βιβλίο το βρήκαμε σε ηλεκτρονική μορφή και απολαύσαμε την αστεία του πλοκή!Οι δραστηριότητες που ακολούθησαν ήταν ποικίλες, κατάλληλες για την ηλικία και το γλωσσικό επίπεδο των μαθητών μας  και ενέπνευσαν ακόμη  και τους πιο απαιτητικούς αναγνώστες!

Αρχικά δημιουργήσαμε το λογότυπο του προγράμματος και κατόπιν ψηφίσαμε για το πιο δημοφιλές!

Η ψηφοφορία ανέδειξε το λογότυπο της ελληνικής ομάδας ως το καλύτερο και το πιο αντιπροσωπευτικό και αυτό μας γέμισε χαρά και κουράγιο για να συνεχίσουμε να δουλεύουμε μέσα στην καραντίνα!

Δημιουργήσαμε συννεφόλεξα με λέξεις της ιστορίας του βιβλίου που κάνουν ομοιοκαταληξία.  Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές διάβασαν το βιβλίο περισσότερο από μια φορές και κράτησαν σημειώσεις για τις λέξεις που ήθελαν να    συμπεριλάβουν στα συννεφόλεξά τους.

Παίξαμε με το visual poetry (οπτικά ποιήματα) και φτιάξαμε το καπέλο – το σύμβολο του ήρωα του βιβλίου σε διαφορετικές εκδοχές με λέξεις στα αγγλικά!

Ακολουθήσαμε όλα τα στάδια της ενεργής ανάγνωσης του βιβλίου.

Αρχικά, μοιραστήκαμε τις ιδέες μας με τους υπόλοιπους συνεργάτες μας για το  ποιος είναι ο βασικός ήρωας και τι θα μπορούσε να κάνει μέσα στην ιστορία.  

Ένα μεγάλο κόκκινο κουτί έκρυβε εκπλήξεις για τους ήρωες της ιστορίας αλλά και για εμάς τους αναγνώστες και καταγράψαμε τις εικασίες μας για το τι περιείχε στο AnswerGarden.

Τέλος, απαντήσαμε προφορικά και γραπτά χρησιμοποιώντας την αγγλική γλώσσα σε ερωτήσεις που αφορούν το τέλος της ιστορίας και για το τι θα κάναμε εμείς αν θα ήμασταν οι ήρωες του βιβλίου. Διαβάσαμε επίσης τις εκδοχές των συνεργατών μας και συζητήσαμε για τις συνέπειες των πράξεών μας και για το ότι δεν είναι καλό να κρύβουμε την αλήθεια – ειδικά από τους γονείς μας!

Ο καθένας στο σπίτι του έφτιαξε χειροτεχνίες με βασικό μοντέλο τον κύριο ήρωα του βιβλίου –  έναν γάτο με το τεράστιο καπέλο του και δώσαμε υπόσχεση να φτιάξουμε και πολλά περισσότερα μόλις βρεθούμε πάλι από κοντά στο σχολείο!

 

Δημιουργήσαμε ψηφιακά παιχνίδια ερωτήσεων βασισμένα στην ιστορία του βιβλίου και τα μοιραστήκαμε με τους συνεργάτες  μας.  Αντίστοιχα παίξαμε και διασκεδάσαμε με αυτά που έφτιαξαν εκείνοι και τους ευχαριστούμε για τις όμορφες στιγμές που μας χάρισαν.

Ένα από τα χαρακτηριστικά αυτού του προγράμματος ήταν ότι αν και διήρκεσε μόνο 2 μήνες οι μαθητές πήραν μέρος σε αρκετές διακρατικές συνεργατικές εργασίες.

Αρχικά, χρησιμοποίησαν τις δημιουργίες τους για τον σχεδιασμό ενός ημερολογίου στο Canva.com.  Οι μήνες που αντιστοιχούσαν στην ελληνική ομάδα ήταν ο Απρίλης, ο Μάης και ο Ιούνης.  Το ημερολόγιο τοίχου θα το βρείτε εκτυπωμένο  και κρεμασμένο στην τάξη μας ως ενθύμιο αυτού του δημιουργικού πρότζεκτ.

Την τελική ψηφιακή του μορφή μπορείτε να την  δείτε εδώ:

https://www.canva.com/design/DAEagV0k8vs/nRCUq3Sh-y2LY9zT-exyqg/watch?utm_content=DAEagV0k8vs&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=sharebutton

Η δεύτερη συνεργατική δραστηριότητα αφορούσε τη συγγραφή ενός ποιήματος βασισμένου στο ακρωνύμιο THE CAT IN THE HAT.  Η δική μας συμβολή αφορούσε τη λέξη CAT.

Στη συνέχεια οι μαθητές της ελληνικής ομάδας δημιούργησαν άβαταρς  και με τη βοήθεια της εφαρμογής  Chatterpix τους έδωσαν φωνή και τα έκαναν να απαγγέλουν τμήμα του ποιήματος.

Μπορείτε να ακούσετε ολόκληρο το ποίημα εδώ:  https://youtu.be/K9nfxygwKP4

Για την τελική κοινή μας δραστηριότητα δημιουργικής γραφής έπρεπε να γράψουμε συλλογικά τι έκανε ο γάτος της ιστορίας όταν τελείωσε το βιβλίο που διαβάσαμε. Αποφασίσαμε ότι ο γάτος ταξίδεψε σε όλες τις χώρες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Στην Ελλάδα έφτασε λίγο πριν το Πάσχα, όποτε οι μαθητές αποφάσισαν να γράψουν λίγα λόγια για τα έθιμα στη χώρα μας και να ξεναγήσουν το γάτο στο σχολείο μας και στα πιο δημοφιλή μέρη της Θεσσαλονίκης. 

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την ιστορία εδώ:

https://www.storyjumper.com/book/read/103094396/Common-Book

Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι ο τίτλος του κοινού ηλεκτρονικού  βιβλίου αποδόθηκε αποκλειστικά από τους μαθητές του σχολείου μας κατόπιν  προτάσεων και ψηφοφορίας μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής Mentimeter.

Το πρόγραμμα ‘The Cat in the Hat’ ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε αποκλειστικά διαδικτυακά. Κάθε εβδομάδα αφιερώναμε μια ώρα από το μάθημα των αγγλικών για να προχωρήσουμε τις δραστηριότητές μας.  Για πολλές από αυτές όμως πρέπει να σημειωθεί ότι οι μαθητές δούλεψαν αυτόνομα στο σπίτι τους, αξιοποιώντας τις ψηφιακές γνώσεις που απέκτησαν χάρη στο etwinning!

Αν και η πανδημία μας κράτησε μακριά, η φιλαναγνωσία, η τεχνολογία και το πρόγραμμα etwinning ‘The Cat in the Hat’ μας χάρισε πολλές όμορφες και δημιουργικές στιγμές.

Ένα μεγάλο μπράβο στους μαθητές της Ε΄τάξης για την προσπάθεια και την αφοσίωσή τους στο πρόγραμμα!