ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Η μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο θεωρείται μια κρίσιμη εμπειρία στη ζωή του παιδιού επειδή θέτει τις βάσεις της μετέπειτα σχολικής του πορείας. Η ομαλή του μετάβαση δεν αποβλέπει μόνο στην ακαδημαϊκή επιτυχία του μαθητή αλλά πρωτίστως στην καλλιέργεια συναισθημάτων κοινωνικής και συναισθηματικής επάρκειας. Είναι σημαντικό λοιπόν η μετάβαση να γίνει με τέτοιο τρόπο, ώστε τόσο τα παιδιά όσο και οι οικογένειές τους να έχουν μια θετική άποψη για το σχολείο.
Για τον σκοπό αυτό οργανώθηκαν και υλοποιήθηκαν δράσεις από κοινού με τις δασκάλες της Ά Δημοτικού του 11ου και 21ου Σχολείου.
Οι μαθητές της Α΄ τάξης ήρθαν στο Νηπιαγωγείο, τους καλωσορίσαμε, ξαναθυμήθηκαν το “παλιό τους σχολείο” και παίξαμε μαζί ομαδικά παιχνίδια που επέλεξαν τα νήπια να δείξουν στους καλεσμένους τους. Στη συνέχεια φτιάξαμε όλοι μαζί τον “κήπο της φιλίας”, όπου τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια, διάλεξαν λουλούδια, τα φύτεψαν σε γλαστράκι, τα πότισαν, έγραψαν ταμπελίτσες με τα ονόματά τους και τα κρέμασαν στον κήπο της φιλίας. Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου δεσμεύτηκαν να αναλάβουν τη φροντίδα του κήπου τους.
Μια άλλη συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Σχολείο, όπου μεταφερθήκαμε με τη βοήθεια μαμάδων των νηπίων μας. Εκεί οι οικοδεσπότες είχαν ετοιμάσει να μας δείξουν παραδοσιακά, αλλά και σύγχρονα ομαδικά παιχνίδια.
Τέλος, επισκεφτήκαμε τις τάξεις των μαθητών του Δημοτικού και εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές με τις δικές μας τάξεις. καθίσαμε μαζί στα θρανία και φτιάξαμε ζωγραφιές που τις πήραμε μαζί μας στο σχολείο μας. Φεύγοντας μας γλύκαναν με καραμελίτσες!
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ποίησης που γιορτάζεται στις 21 Μαρτίου, κλήθηκαν τα παιδιά να γράψουν ή να αναζητήσουν και να αντιγράψουν ένα ποίημα με τη βοήθεια των γονιών τους στο σπίτι τους και να το φέρουν στο σχολείο. Στη συνέχεια έφτιαξαν και μια σχετική με το ποίημα που διάλεξαν ζωγραφιά. Όλα τα παιδιά παρουσίασαν το ποίημά τους στην ολομέλεια της τάξης και στην συνέχεια επέλεξαν κάποιο συμμαθητή τους, φίλο τους ή φορέα να το χαρίσουν.
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
Στις 02 Απριλίου γιορτάζεται η παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου και το εκπαιδευτικό προσωπικό διοργάνωσε την παρουσίαση του βιβλίου “δύο παιδιά ταξιδεύουν στην Ελλάδα με ένα αερόστατο”, της συγγραφέα Δήμητρα; Τρακα , μητέρας του μαθητή μας Λάζαρου.
Για να υποδεχτούμε τη συγγραφέα ετοιμάσαμε αφίσα για την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου και ενημερωτική για την παρουσίαση του βιβλίου.
Μετά την παρουσίαση του βιβλίου πραγματοποιήθηκαν στην τάξη δραστηριότητες βασισμένες στο συγκεκριμένο βιβλίο. Στο τέλος κεραστήκαμε τη νόστιμη πίτα που μας προσέφερε η κυρία Δήμητρα.
Την ίδια μέρα στην αυλή του σχολείου λειτούργησε γωνιά ανταλλαγής βιβλίων. Τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους παλιά βιβλία σε άριστη κατάσταση και με τη χρήση κουπονιού που είχαμε ετοιμάσει τις προηγούμενες ημέρες, το αντάλλασσαν με κάποιο άλλο.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Δημιουργία μοτίβων με γεωμετρικά σχήματα
Δημιουργία μοτίβων με παιχνίδια της τάξης
Ταύτιση σχημάτων
Συμπλήρωσε πρώτος το ψάρι σου
Αντιγραφή πίνακα
Μάζεψε τους περισσότερους πόντους
ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ
Τα τελευταία χρόνια καθιερώθηκε η οργάνωση της γιορτής της Άνοιξης στην αυλή του Νηπιαγωγείου μας. Το θέμα της εκδήλωσης ήταν “οι φωλιές των πουλιών”, στα πλαίσια του σχεδίου δράσης “στου σχολειού μου την αυλή παίζω, μαθαίνω, δημιουργώ” που ασχοληθήκαμε φέτος. Γονείς και παιδιά κλήθηκαν να κατασκευάσουν με άχρηστα υλικά φωλιές πουλιών, οι οποίες στόλισαν στη συνέχεια την αυλή του σχολείου μας. Μετά το πέρας της δραστηριότητας ακολούθησε πικ νικ και ομαδικά παιχνίδια στην αυλή.
Με την ευκαιρία της επίσκεψης των γονέων τα παιδιά ετοίμασαν και μοίρασαν αφίσες και φυλλάδια ενημέρωσης για την έννοια και τη διαδικασία της κομποστοποίησης, στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος “σχολικός κήπος, φυτεύω ένα δέντρο” που εκπονήθηκε φέτος στο Νηπιαγωγείο μας.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ 2023-2024
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ 2022-2023
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ
Ύστερα από τη διερεύνηση των ενδιαφερόντων των γονέων των μαθητών και της ανάγκης τους για επιμόρφωση, το εκπαιδευτικό προσωπικό οργάνωσε ένα απογευματινό σεμινάριο με θέμα τις πρώτες βοήθειες. Ευχαριστούμε τον κύριο Μακαβό Γιώργο, εθελοντή της Προτέκτα Κορδελιού Ευόσμου για την εξαιρετική επιμόρφωση.
ΣΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΟΥ ΤΗΝ ΑΥΛΗ… ΠΑΙΖΩ, ΜΑΘΑΙΝΩ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ
Καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς σχεδόν, ασχοληθήκαμε με το σχέδιο δράσης με τίτλο “στου σχολειού μου την αυλή… παίζω, μαθαίνω, δημιουργώ “. Αρχικά τέθηκε στην ολομέλεια των τμημάτων το ερώτημα “πώς θα θέλατε να είναι η αυλή του σχολείου μας;” και τα παιδιά ζωγράφισαν τις ιδέες τους για τη διαμόρφωση της αυλής.
Μία από τις προτάσεις των παιδιών ήταν να καθαρίσουμε την αυλή μας από σκουπίδια και να βάλουμε κανόνες ώστε να διατηρείται καθαρή. Φορώντας γάντια και τηρώντας τους κανόνες υγιεινής ορίζονταν ομάδες καθαριότητας που επέβλεπαν το χώρο και φρόντιζαν για την απομάκρυνση των σκουπιδιών.
Στις επιθυμίες των παιδιών ήταν να φτιάξουμε τον δικό μας λαχανόκηπο. Σε πρώτο στάδιο διερευνήθηκαν οι προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών γύρω από το θέμα και καταγράφηκαν σε πίνακα τα βήματα που έπρεπε να ακολουθήσουμε.
Επισκεφτήκαμε τον γειτονικό λαχανόκηπο της κυρίας Άννας για να συλλέξουμε πληροφορίες και παράλληλα τα παιδιά εμπλούτιζαν τις γνώσεις τους μέσα από σχετικό εποπτικό υλικό, έντυπο και διαδικτυακό.
Όταν πλέον είχαμε μάθει αρκετά γύρω από το θέμα, προχωρήσαμε στην υλοποίηση του στόχου μας.
Αρχικά εντοπίσαμε το καταλληλότερο σημείο της αυλής για να φτιάξουμε τον λαχανόκηπο, ξεχορταριάσαμε την περιοχή, προετοιμάσαμε το έδαφος με σκάλισμα και πότισμα. Κλαδέψαμε τα οπωροφόρα δέντρα που φυτεύτηκαν πέρυσι, τα φροντίσαμε και τους ρίξαμε λίπασμα για να δυναμώσουν. Αξιόλογη ήταν η συμβολή των γονέων σ’ αυτή την προσπάθεια.
Έπειτα φυτέψαμε μαρούλια, ραπανάκια και κρεμμύδια και τους προσφέραμε την απαιτούμενη φροντίδα. Περιφράξαμε τον κήπο μας για να τον προφυλάξουμε. Τα παιδιά σχεδόν καθημερινά πήγαιναν και παρακολουθούσαν την ανάπτυξη των φυτών και τα φρόντιζαν.
Παράλληλα με τον λαχανόκηπο δημιουργήσαμε μικρά φυτώρια όπου φυτέψαμε διάφορους σπόρους, βάλαμε ταμπελάκια με το όνομα των σπόρων και τα σκεπάσαμε, δημιουργώντας θερμοκήπιο για να τα βοηθήσουμε να αναπτυχθούν. Όταν έφτασε η κατάλληλη ώρα , μεταφέραμε τα φυτά στον λαχανόκηπο.
Το ενδιαφέρον των παιδιών ήταν πολύ μεγάλο, όπως και η ανταπόκριση των γονέων, που συμμετείχαν με διάφορους τρόπους σ’ αυτή την προσπάθεια (συμμετέχοντας στις χειρωνακτικές εργασίες, προσφέροντας βολβούς και λουλούδια στο σχολείο, κ.ά,)
Μετά από την περιποίηση των φυτών μας, ήρθε η ώρα να απολαύσουμε τους καρπούς των προσπαθειών μας. Με υπερηφάνεια και χαρά μαζέψαμε αρωματικά βότανα και τα δώσαμε στους γονείς για να νοστιμίσουν το φαγητό μας, φτιάξαμε σαλάτα με τα μαρούλια και τα κρεμμυδάκια από τον κήπο μας και… ετοιμάζουμε δωράκι έκπληξη για τους γονείς…αρωματικό λαδάκι!
Με αφορμή τη διερεύνηση του συγκεκριμένου θέματος, αλλά και την κατοχή κομποστοποιητή στη διάθεση του Νηπιαγωγείου, επεκταθήκαμε και μελετήσαμε και το θέμα της ανακύκλωσης και της κομποστοποίησης. Αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο και σε έντυπο υλικό, ενημερωθήκαμε για τη σημασία της ανακύκλωσης και της συμβολής της στην προστασία του περιβάλλοντος, φροντίσαμε να μεταλαμπαδεύσουμε τη γνώση που αποκτήσαμε και στους γονείς. Φτιάξαμε ομαδικά κολάζ όπου ομαδοποιήσαμε και διαχωρίσαμε τα ανακυκλώσιμα και μη υλικά, τα κομποστοποιούμενα και μη υλικά. Κάναμε σύντομη παρουσίαση του κομποστοποιητή στους γονείς την ημέρα που γιορτάσαμε την Άνοιξη.
Η διαδικασία του φυτέματος ενθουσίασε τόσο πολύ τα παιδιά, που μία από τις πασχαλινές κατασκευές ήταν “ο αυγομαλλιάς”, δηλαδή φύτεμα φακής σε τσόφλια αυγών με τη γνωστή τεχνική με το βαμβάκι.
Αξιοποιήσαμε την αυλή μας και σαν χώρο χαλάρωσης και αναψυχής. Αρκετές φορές επιλέξαμε να κάνουμε πικ νικ απολαμβάνοντας τη φυσική ομορφιά της αυλής μας. Επίσης, την “Ημέρα της Άνοιξης” μετά από τις οργανωμένες δραστηριότητες που ετοίμασε το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου γονείς και παιδιά χαλάρωσαν, κουβέντιασαν, έπαιξαν στο γρασίδι.
Στα πλαίσια του αρχικού προγραμματισμού δραστηριοτήτων προτάθηκε από τα παιδιά να φτιάξουμε αυτοσχέδια παιχνίδια. Εκπαιδευτικοί και μαθητές επινόησαν ομαδικά και ατομικά παιχνίδια, αξιοποιώντας την αυλή του σχολείου. Οι γονείς βοήθησαν στην υλοποίηση των ιδεών και την παραχώρηση υλικών.
Η αξιολόγηση του προγράμματος έγινε με την υλοποίηση έκθεσης φωτογραφίας. Αρχικά ζητήθηκε από τα παιδιά να φωτογραφίσουν ό,τι τους έκανε εντύπωση, τους άρεσε, θα ήθελαν να το κρατήσουμε στην αυλή όπως τη διαμορφώσαμε. Έπειτα οι φωτογραφίες σχολιάστηκαν στην ομάδα και αποφασίστηκε από κοινού ένας τίτλος για την κάθε φωτογραφία. Στο τέλος οι φωτογραφίες εκτυπώθηκαν και εκτέθηκαν στην είσοδο του σχολείου. Συζητήθηκαν διορθώσεις, αλλαγές , προσθήκες που θα μπορούσαν να γίνουν την επόμενη χρονιά και καταγράφηκαν προς μελέτη από Σεπτέμβριο.