Το ξεκίνημα του νέου έτους, είναι μια ευκαιρία να ξεμπερδέψουμε το κουβάρι του χρόνου που κυλά. Μήνες και εποχές να μπούνε στη σειρά. Ας ξεκινήσουμε από τα γενέθλιά μας!
Τοποθετήσαμε τις κάρτες με τα ονόματά μας δίπλα στον μήνα των γενεθλίων μας και βρήκαμε την εποχή. Έπειτα ονομάσαμε τον μήνα με βάση την σειρά και μάθαμε τους τακτικούς αριθμούς από το 1ος μέχρι το 12ος. Απαντήσαμε σε ερωτήσεις παρατηρητικότητας και χρησιμοποιήσαμε τις νέες γνώσεις.
Μετρήσαμε σε ποια εποχή και σε ποιον μήνα υπήρχαν οι περισσότερες γεννήσεις.
Επεξεργαστήκαμε τον πίνακα του Γιάννη Τσαρούχη “4 εποχές” και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε ποια εποχή αντιστοιχεί στο κάθε πρόσωπο.
Διαβάσαμε το βιβλίο “Τα δύο αδέρφια και οι τέσσερις εποχές” της Αφρούλης Μπέρσου, των εκδόσεων Βάρφη, βασισμένο στον πίνακα.
Βρήκαμε φωτογραφίες από την γειτονιά μας και τις μετατρέψαμε σε πίνακες αναφοράς των εποχών, δουλεύοντας ομαδικά. Τί αλλαγές παρατηρούμε, όπως περνάει ο καιρός στα δέντρα, τα πάρκα, τους ανθρώπους της γειτονιάς μας;
Δημιουργήσαμε ζευγάρια και χωρίσαμε αρμοδιότητες, ώστε να τις αποτυπώσουμε στο χαρτί. Στο τέλος μιλήσαμε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε δουλεύοντας μαζί και τους τρόπους που μπορούμε να βελτιώσουμε την συνεργασία μας.
Διαβάσαμε το παραδοσιακό παραμύθι “Η κυρά καλή και οι δώδεκα μήνες” και βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές με το παραμύθι των τεσσάρων εποχών ως προς τους ήρωες, την πλοκή και το τέλος.
Έπειτα, το παίξαμε…
Μάθαμε τον μύθο της αρπαγής της Περσεφόνης και συζητήσαμε για το πως οι άνθρωποι στα αρχαία χρόνια προσπαθούσαν να εξηγήσουν τα φυσικά φαινόμενα.
Ζωγραφίσαμε πώς ήταν η φύση όταν η θεά Δήμητρα είχε μαζί της την κόρη της και πώς όταν ήταν χωρίς αυτήν.
Ωστόσο για να δούμε πως εξηγείται μέσω της φυσικής αυτή η αξιοθαύμαστη αλλαγή!
Βρήκαμε στην υδρόγειο την χώρα μας και την τοποθετήσαμε στο βόρειο ημισφαίριο. Μάθαμε λέξεις όπως “βόρειο” και “νότιο ημισφαίριο”, “βόρειος” και “νότιος πόλος”, και “ισημερινός”. Παίξαμε αλλάζοντας θέση στην γη σε σχέση με τον ήλιο και μαντεύαμε κάθε φορά την εποχή που έχει η χώρα μας σε αυτήν την θέση.
Αποτυπώσαμε τις γνώσεις μας στο χαρτί…
Κάπως έτσι θα οδηγηθούμε στην επόμενη θεματική μας και θα συζητήσουμε για την κλιματική αλλαγή και τα φαινόμενα που την συνοδεύουν. Αυτό θα είναι και το δεύτερο Εργαστήριο της χρονιάς!