Είναι η πρώτη εποχή που μελετάμε στο νηπιαγωγείο, γι’αυτό οι απορίες είναι πολλές και το ενδιαφέρον μεγάλο. Ευκαιρία λοιπόν για διερεύνηση και μάθηση! Με μια βόλτα στην αυλή του νηπιαγωγείου, τα παιδιά παρατηρούν τις αλλαγές στη φύση, στον καιρό, τα φρούτα και τα λαχανικά που ευδοκιμούν αυτή την περίοδο του χρόνου. Μέσα από εποπτικό υλικό, βίντεο, παιχνίδια, πίνακες ζωγραφικής, τραγούδια και βιβλία, μαθαίνουμε τα χαρακτηριστικά της εποχής του φθινοπώρου.
Με τις πρώτες βροχές άρχισαν να βγαίνουν τα σαλιγκάρια κι έτσι αρχίσαμε να τα μελετάμε. Μάθαμε τα μέρη του σώματός τους, τον κύκλο ζωής τους, τα είδη τους, που ζουν και τι τρώνε, παίξαμε παιχνίδια μαθηματικών και μάθαμε να φτιάχνουμε τη σπείρα που έχει το κέλυφός τους.
Μιας και ο Νοέμβριος είναι ο μήνας των γεωργικών εργασιών, μιλήσαμε για το όργωμα και τη σπορά. Παρατηρήσαμε διάφορους σπόρους και αναρωτηθήκαμε “Τι χρειάζεται το φυτό για να μεγαλώσει;”. Φυτέψαμε σπόρους για να βγάλουμε τα δικά μας συμπεράσματα και φτιάξαμε τον δικό μας κήπο.
Ο καρπός της ελιάς ωριμάζει προς τα τέλη του φθινοπώρου αρχές του χειμώνα, οπότε και ξεκινάει η συγκομιδή ή το λιομάζωμα. Με αφορμή το δέντρο της ελιάς που έχουμε στην αυλή του νηπιαγωγείου μας, μιλήσαμε για την ελιά και τα προϊόντα της, αναπαραστήσαμε το ράβδισμα της ελιάς και φτιάξαμε ελιόψωμα.
Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons -Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή4.0.







































