
Την Πέμπτη 25 Ιανουαρίου οι μαθητές της Ε΄ τάξης επισκέφθηκαν το Κάστρο της Καλαμάτας, όπου και ξεναγήθηκαν από τις δασκάλες τους, στους χώρους του.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄τάξης επισκέφθηκαν την Ιερά Μονή των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Καλαμάτας, που ιδρύθηκε το 1796, και έγινε διεθνώς γνωστή για την καλλιέργεια και κατεργασία μεταξιού, αλλά κυρίως για την μεταξοϋφαντική τέχνη και το μεταξωτό ‘’Καλαματιανό μαντήλι’’.
Επίσης, δοκίμασαν τη δεξιότητά τους στην κρούση του ταλάντου του Μοναστηριού.

Στη συνέχεια, επισκεφθήκαμε τη “Συλλογή Ελληνικών Ενδυμασιών Βικτωρία Γ. Καρέλια” και γνωρίσαμε τις μοναδικές φορεσιές του Μουσείου μέσα από το …. παιχνίδι.
Με τη βοήθεια της υπευθύνου ξεναγού οι μαθητές και οι μαθήτριές μας επιδόθηκαν σε ένα κυνήγι….χαμένης φορεσιάς. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ενθουσίασε τους μαθητές οι οποίοι με όπλο την παρατηρητικότητά και την οξύνοιά τους κατάφεραν να λύσουν τους γρίφους και να γνωρίσουν με τον καλύτερο τρόπο τη Συλλογή.
Ήταν μια επίσκεψη γεμάτη … Ελλάδα και θα μας μείνει αξέχαστη!



Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γενικά ,Δράσεις Με ετικέτα: ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ 27/01/2024
14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Και μπορεί στην πίτα που έκοψε ο Σύλλογος Διδασκόντων το φλουρί να έπεσε σε εκπαιδευτικό, στην ατμόσφαιρα πλανιέται η αίσθηση ότι το φλουρί έχει πέσει στο σχολείο! Γιατί; Ένα αίτημα χρόνων τόσο του πρωινού σχολείου όσο και του ΚΔΑΠ που στεγάζεται στο κτήριο και χρησιμοποιεί αίθουσες διδασκαλίας ήταν να τοποθετηθεί στην αίθουσα Πληροφορικής ένα κλιματιστικό. Η ατμόσφαιρα εκεί τους πρώτους μήνες του σχολικού έτους και από την Άνοιξη και μετά είναι αποπνικτική καθώς η αίθουσα είναι νοτιοανατολική και στον τελευταίο όροφο και την λούζει ο ήλιος. Ιδιαίτερα το καλοκαίρι κατά τη λειτουργία του ΚΔΑΠ λες και μπαίνεις σε καμίνι. Όσο και να είναι αγαπημένο μάθημα των παιδιών η ενασχόληση με τον Υπολογιστή, οι θερμοκρασίες που επικρατούσαν ήταν απαγορευτικές. Ιδιαίτερες ευχαριστίες θέλουμε να αποδώσουμε στην αεικίνητη και δραστήρια Πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας που βοήθησε να έρθουμε σε επαφή και να υποβάλλουμε στους σωστούς ανθρώπους το αίτημα για να καταφέρουμε σήμερα να τοποθετηθεί ένα κλιματιστικό τελευταίας τεχνολογίας στην συγκεκριμένη αίθουσα. Ποιοι είναι οι σωστοί άνθρωποι; Καταρχάς ο Αντιπρόεδρος της Κεντρικής Αγοράς Καλαμάτας Νινιός Παναγιώτης που απευθύνθηκε στον Πρόεδρο κ. Αγγελή Αναστάσιο και συζήτησαν για τις πιθανές λύσεις που θα μπορούσαν να δώσουν. Ο κ. Αγγελής δραστηριοποιήθηκε και αναζήτησε χορηγούς. Και να που εμφανίστηκε ο κ. Μπίτσικας , επιχειρηματίας εστίασης στην Κεντρική Αγορά και ανάλαβε το κόστος αγοράς του κλιματιστικού. Η ομάδα συμπληρώθηκε από το Σταθόπουλο Χαράλαμπο , υπάλληλο της ΔΕΗ, που κλήθηκε για να δώσει τις τεχνικές του γνώσεις. Να πώς μια ομάδα ανθρώπων σε συμφωνία με το Δήμαρχο της πόλης μας δραστηριοποιήθηκε με απώτερο σκοπό το κοινό όφελος. Χωρίς ιδιοτέλεια, χωρίς θόρυβο, χάρισε σήμερα στους μαθητές του σχολείου μας μια αίθουσα που θα μπορούν να δραστηριοποιούνται χωρίς να ιδρώνουν και να δυσανασχετούν. Στους οικονομικά δύσκολους καιρούς που διανύουμε δώσατε μάθημα ζωής με κεντρική ιδέα ότι η αλληλεγγύη και η συνεισφορά μπορεί να κάνει τον κόσμο μας καλύτερο!
Σας ευχαριστούμε θερμά όλους!

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γενικά 27/01/2024
14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Όχι, δε θα μιλήσουμε για συνταγές. Τουλάχιστον όχι ακόμα. Αλλά επειδή είδαμε τις
μυγδαλιές να ανθίζουν, ζηλέψαμε και αποφασίσαμε να φροντίσουμε να αποκτήσουμε τον
δικό μας όμορφο κήπο που φιλοδοξούμε να γίνει πεδίο δράσης λαμπρό για τους μαθητές
μας. Να ασχοληθούν με τη φύση , να φυτέψουν, να σκαλίσουν, να καλλιεργήσουν
ζαρζαβατικά, να προχωρήσουν σε συγκομιδή και γιατί όχι, να μαγειρέψουν κιόλας και να
γευτούν τα προϊόντα που οι ίδιοι καλλιέργησαν! Αυτό είναι το φιλόδοξο σχέδιό μας.
Επειδή χρειάζεται όμως να κάνουμε ένα βήμα τη φορά, αρχίσαμε με το ξεβοτάνισμα
μέρους του χώρου που διαθέτει το σχολείο με τον κ. Αλέξανδρο Ζωγόπουλο της Δ΄τάξης να
πιάνει την τσάπα και να δημιουργεί τις προϋποθέσεις να φυτέψουμε τα πρώτα
καλλωπιστικά φυτά μας: κάλες, τριανταφυλλιές και «κρυφή αγάπη»! Στο μέλλον θα
ακολουθήσουν λαχανικά και μυρωδικά! Η κυρία Ιωάννα Κώστα και η κυρία Μαρία
Ξηρογιάννη υπασπιστές και συνεργάτες πρωτοστατούν στην δημιουργία του σχολικού μας
κήπου «Του κήπου της Εδέμ»!



Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γενικά ,Δράσεις Με ετικέτα: Σχολικός κήπος 27/01/2024
14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Το 2024 που περιμέναμε με μεγάλη προσμονή είναι εδώ και ήρθε για να μείνει. Μας έφερε
δώρα, εξόδους, χαμόγελα και μας υποσχέθηκε να είναι μια χρονιά που θα μας φέρει πιο
κοντά στα όνειρά μας!
Και μεις για να το καλοπιάσουμε το υποδεχτήκαμε σε κάθε αίθουσα ξεχωριστά με μια
τεράστια βασιλόπιτα που είχε φροντίσει να εξασφαλίσει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων
με τη βοήθεια γονέων μαθητών του σχολείου.
Κάθε τμήμα έκοψε την αφράτη και μοσχομυριστή βασιλόπιτα και ο τυχερός που βρήκε το
νόμισμα πήρε ένα αναμνηστικό δώρο από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.
Βασιλόπιτα έκοψε και ο Σύλλογος Διδασκόντων με 29 κομμάτια , παρακαλώ! Η τυχερή
φέτος ήταν η εκπαιδευτικός Κώστα Ιωάννα !
Και επειδή καραδοκεί πάντα ένας δαίμονας για να φέρει τα πάνω κάτω υπήρξαν και
ευτράπελα: Στη Δ΄1 τάξη το «φλουρί» έπεσε στον εκπαιδευτικό Ζωγόπουλο Αλέξανδρο που
έθεσε το φλουρί σε κλήρωση για να αναδειχθεί ο τυχερός της τάξης και να λάβει το δώρο
και στην Στ΄τάξη που τη βασιλόπιτα πρόσφερε η εκπαιδευτικός Γαλλικών Κανιού Μαρία εκ
παραδρομής υπήρξαν δυο «φλουριά», οπότε και δυο τυχεροί!
Οι τυχεροί ήταν οι μαθητές:
Α΄1: Κατσόγιαννη Ιουλία
Α΄2: Μουράτη Σταυριάννα
Β΄1: Μπουζαλάς Γιώργος
Β΄2: Μαράντου Χρυσήλια
Γ΄: Κορομηλά Παναγιώτα
Δ΄1:Διαμαντίδης Στέφανος
Δ΄2: Σταματόπουλος Γιάννης
Ε΄1: Χρυσανθακοπούλου Πένυ
Ε΄2: Καραχάλιος Παναγιώτης
Στ΄: Ψαρρέας Παύλος και Μπεζεριάνος Κωνσταντίνος
Όλοι οι υπόλοιποι δεν απογοητευόμαστε. Μπορεί το «φλουρί» να μην μας έτυχε, αλλά
κερδίζουμε την αγάπη και την αγκαλιά, το ενδιαφέρον και το γνοιάξιμο όλων των
υπολοίπων για να περάσουμε μαζί μια ακόμα υπέροχη χρονιά στο αγαπημένο μας σχολείο!
Χρόνια Πολλά! Καλή Χρονιά!
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γενικά 15/01/2024
14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Την επόμενη μέρα της χριστουγεννιάτικης γιορτής μάς περίμενε μια δυσάρεστη έκπληξη.
Οι γνωστοί άγνωστοι είχαν εισβάλει στην αίθουσα εκδηλώσεων για τρίτη φορά μέσα σε
ένα χρόνο και αφού γκρέμισαν τμήμα του τοίχου και έβγαλαν τις σιδεριές λες και
ξεφλούδιζαν φρούτο, έκλεψαν για μια ακόμα φορά τα ηχεία!
Αναρωτιέμαι πόση θρασύτητα πια! Ορισμένα άτομα δεν πτοούνται από καμιά επίκληση
στο συναίσθημα ούτε τις Άγιες Μέρες! Κρίμα!
Εύχομαι και ελπίζω οι γενιές των μαθητών που μεγαλώνουμε και προσπαθούμε να τους
εμφυσήσουμε αξίες και πρότυπα να ακολουθήσουν το σωστό παράδειγμα !

Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γενικά 22/12/2023
14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Επόμενα άρθρα
Προηγούμενα άρθρα