148ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ

«Δώσε στο παιδί ρίζες για να κρατηθεί και φτερά για να πετάξει»

cropped IMG 20231206 094051 1 14

Πασχαλινή Open Day/Easter Open Day

Αφίσα Open Day ελληνικά

Αφίσα Open Day αγγλικά

εικόνα Viber 2024 03 28 12 35 23 102

Σύνοψη 3ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων: «Έχω κι εγώ δικαιώματα, είμαι παιδί».

Ολοκληρώθηκε  το 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων της Ενότητας «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» και με Υποθεματική: «Ανθρώπινα Δικαιώματα».  Και σε αυτό το εργαστήριο με τίτλο «Έχω κι εγώ δικαιώματα, είμαι παιδί» πραγματοποιήθηκαν ποικίλες δραστηριότητες.

Ενδεικτικά αναφέρουμε την ανάγνωση βιβλίων σχετικών με τα δικαιώματα του παιδιού και τη διαφορετικότητα όπως

  • Έλμερ ο παρδαλός Ελέφαντας του David McKee από τις Εκδόσεις Πατάκη

07832

  • Ο Τριγωνοψαρούλης του Βαγγέλη Ηλιόπουλου από τις Εκδόσεις Πατάκη

11218

πάνω στα οποία έγιναν διάφορες δραστηριότητες και δημιουργίες

Πραγματοποιήθηκε καταιγισμός ιδεών σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών

καθώς και κινητικά παιχνίδια

Τέλος κατασκευάστηκαν αφίσες σχετικές με το θέμα

Περισσότερες πληροφορίες για το περιεχόμενο του συγκεκριμένου εργαστηρίου θα βρείτε εδώ και εδώ 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων (4η θεματική ενότητα)

maxresdefault

Αγαπητοί γονείς,

τους μήνες Απρίλιο και Μάιο στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων συνεχίζουμε με το θέμα:  «STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική». Τα εν λόγω Εργαστήρια εντάσσονται στην θεματική  «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία» και πιο συγκεκριμένα στην Υποθεματική: «Ρομποτική, STEM/STEAM*, Νέες Τεχνολογίες».

Σκοπός αυτού του κύκλου Εργαστηρίων είναι να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/-ήτριες του Νηπιαγωγείου με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία.

Οι βασικοί στόχοι του εν λόγω προγράμματος είναι τα παιδιά: 

  • να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό
  • να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα
  • να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης
  • να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και
  • να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική.

Ενδεικτικές δραστηριότητες

– Ανάγνωση βιβλίων και σχετικών παραμυθιών (π.χ «Οι σταγόνες ταξιδεύουν»)

– Δραματοποίηση του κύκλου του νερού

– Δημιουργία  μακέτας με θέμα τον κύκλο του νερού

– Υποθέσεις και πειράματα για διάφορα υλικά και την διαλυτότητα τους στο νερό

– Δημιουργία παζλ, στο οποίο περιγράφεται κατά χρονική ακολουθία, ο κύκλος του νερού (το ζωγραφίζουν, το κόβουν και στη συνέχεια το συναρμολογούν).

– Παρουσίαση στα παιδιά του ρομπότ Βee-bot, τις εντολές που μπορούν να προγραμματίσουν και τις κατευθύνσεις προς τις οποίες μπορεί να κινηθεί

– Προγραμματισμός από τους μαθητές της ρομποτικής συσκευής Bee-Bot προκειμένου να κάνει τη διαδρομή του κύκλου του νερού.

Πρόσκληση προς γονείς

Και σε αυτήν τη θεματική ενότητα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων η συμμετοχή σας είναι ευπρόσδεκτη. Μπορείτε να συζητήσετε με τις εκπαιδευτικούς της τάξης σας οποιαδήποτε ιδέα σας για δραστηριότητα ή σχετικά με την παροχή υλικού, όπως σχετικά βιβλία ή εκπαιδευτικά παιχνίδια.

Skill Workshops about STE(A)M

* Τι-σημαίνει-STEM

Παράταση εγγραφών για το σχολικό έτος 2024-25

Οι εγγραφές μαθητών/τριών στα Δημόσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2024-2025 παρατείνονται μέχρι και την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024.

Παράταση εγγραφών

Εγγραφές σχολικού έτους 2024-2025

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025 | ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΟΜΕΝΙΚΟΥ ΕΛΑΣΣΟΝΑΣΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΞΕΚΙΝΟΥΝ!

Από 1 έως 20 Μαρτίου 2024 θα γίνουν οι εγγραφές μαθητών/τριών που θα φοιτήσουν στα δημόσια δημοτικά και νηπιαγωγεία της χώρας για το σχολικό έτος 2024-2025.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Για τα νήπια που θα φοιτήσουν στην πρώτη δημοτικού, οι γονείς για να ενημερωθούν για την διαδικασία χρειάζεται να δουν την ανακοίνωση του Δημοτικού  στο blog: https://blogs.sch.gr/133dimat/2024/02/29/eggrafes-a-dimotikoy-gia-to-scholiko-etos-2024-2025/ ή στην είσοδο του Δημοτικού σχολείου.

Την Παρασκευή  1/3 θα δοθεί από το νηπιαγωγείο η Βεβαίωση Φοίτησης που απαιτείται για την εγγραφή στο Δημοτικό.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Για τα προνήπια (γεννημένα το 2019) που φοιτούν ήδη στο νηπιαγωγείο και θα γίνουν νήπια την επόμενη σχολική χρονιά (2024-2025) η φοίτησή τους συνεχίζεται χωρίς να χρειάζεται οι γονείς να κάνουν κάποια ενέργεια.

Για το σχολικό έτος 2024-2025 θα εγγραφούν ηλεκτρονικά μαθητές και μαθήτριες γεννημένοι/ες το 2020 (προνήπια).

Οι γονείς με τη χρήση κωδικών taxisnet συνδέονται στην εφαρμογή του gov.gr «πρώτη εγγραφή» στον ακόλουθο σύνδεσμο:

https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Στη συνέχεια επιλέγουν το νηπιαγωγείο με βάση τη διεύθυνση κατοικίας τους.

Τα όρια του 148ου Νηπιαγωγείου Αθηνών βρίσκονται παρακάτω.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ 

α) Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερωθείτε για την πορεία της αίτησής σας.

β) Συμπλήρωση στοιχείων του παιδιού που επιθυμείτε να εγγράψετε.

γ) Διεύθυνση μόνιμης κατοικίας η οποία τεκμηριώνεται με ανάρτηση σε ψηφιακή μορφή σχετικού αποδεικτικού (όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας σας).

δ) Το ονοματεπώνυμο άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσετε στο νηπιαγωγείο Βεβαίωση Φοίτησης από τον Διευθυντή της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

ε) Δήλωση εάν επιθυμείτε τη φοίτηση του στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής ή/και στο Διευρυμένο Πρόγραμμα.

ζ) Τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολείο ενώ παράλληλα επιλέγετε τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου»

η) Τεκμηρίωση τη σχέσης κηδεμονίας, όπου χρειάζεται, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή. Διαφορετικά δηλώνετε υπεύθυνα ότι ασκείτε την γονική επιμέλεια του τέκνου που αιτείστε εγγραφή.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ που θα πρέπει να προσκομίσετε στο Νηπιαγωγείο μετά την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης κατόπιν ραντεβού το οποίο θα κλείσετε τηλεφωνικά:

  1. Εκτυπωμένη την αίτηση εγγραφής από το proti-eggrafi.services.gov.gr/
  2. Δικαιολογητικό για τo (γ).
  3. Βεβαίωση φοίτησης από το διευθυντή του συστεγαζόμενου δημοτικού, αν φοιτούν αδέρφια σε αυτό.
  4. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) (Το έντυπο υπάρχει παρακάτω).
  5. Βιβλιάριο Εμβολίων του παιδιού, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
  6. Υπεύθυνη δήλωση του έτερου κηδεμόνα που να αναφέρει ότι είναι σύμφωνος για την εγγραφή του παιδιού στο 148ο Νηπιαγωγείο Αθηνών (το έντυπο υπάρχει παρακάτω).
  7. Υπεύθυνη Δήλωση για το πρόγραμμα που επιθυμείτε να παρακολουθήσει το παιδί σας (το έντυπο υπάρχει παρακάτω)
  8. Βεβαίωση από ΚΕΔΑΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η γνωμάτευση διευκολύνει την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών.
  9. Πιστοποιητικό γέννησης παιδιού σε περίπτωση προβλήματος άντλησης από το myschool ή ληξιαρχική πράξη γέννησης για όσους δε διαθέτουν πιστοποιητικό ή προέρχονται από χώρες του εξωτερικού. Για τη δεύτερη περίπτωση τα δικαιολογητικά πρέπει να είναι μεταφρασμένα.
  10. Για αιτούντες άσυλο χρειάζεται το Δελτίο Αιτούντος Διεθνούς Προστασίας της Υπηρεσίας Ασύλου ή άλλου επίσημου εγγράφου, μέσω του οποίου διασφαλίζεται η ταυτοπροσωπία των μαθητών/τριών.

Σημείωση: Η καταχώρηση και αποδοχή της αίτησής σας δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του παιδιού σας στη δηλωθείσα σχολική μονάδα. Η σχολική μονάδα φοίτησης του νηπίου/προνηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Α΄ Αθήνας κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα (αποχώρηση στις 16.00) ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (προσέλευση 7.45-8.00) ή/και στο Διευρυμένο πρόγραμμα (αποχώρηση στις 5.30) εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Πρόωρη αποχώρηση από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται, ενώ για όσους παρακολουθούν το Διευρυμένο Πρόγραμμα υπάρχει δυνατότητα πρόωρης αποχώρησης στις 16.00.

Διαφορετικά, εγγράφονται στο Πρωινό Υποχρεωτικό Πρόγραμμα (8.15-13.00 με ώρα προσέλευσης 8.15-8.30).

Τηλέφωνο και email επικοινωνίας για πληροφορίες και ραντεβού: 210 88 22 333, mail@148nip-athin.att.sch.gr.

Ώρες τηλ. επικοινωνίας: 10.00-12.00 καθημερινά

Παρακάτω μπορείτε να βρείτε όλα τα σχετικά με την εγγραφή έντυπα.

ΌΡΙΑ 148ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ 1

ΌΡΙΑ 148ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ 2

ΑΔΥΜ

ypeythini-dilosi eterou gonea eggrafh

ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

 

 

IMG 20240207 090628

Σύνοψη 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων

Συνοψίζοντας το 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων της Θεματικής Ενότητας «Φροντίζω το περιβάλλον» με υποθεματική «Οικολογική συνείδηση, φιλοζωία, τα δικαιώματα των ζώων», οι μαθητές μας κατάφεραν με επιτυχία να ανταποκριθούν στους στόχους του.

Ενδεικτικά, κάποιες από τις δραστηριότητες του προγράμματος με τίτλο «Ομάδα δράσης μαθητών για την προστασία των ζώων συντροφιάς» που πραγματοποιήθηκαν είναι:

  • η ομαδοποίηση των ζώων
  • αναγνώριση των συναισθημάτων των ζώων
  • γνωριμία και επαφή με κατοικίδια ζώα
  • φυλλάδιο ευαισθητοποίησης
  • ανάγνωση βιβλίων σχετικής θεματολογίας
  • κατασκευή επιτραπέζιου παιχνιδιού
  • και άλλες κατασκευές

Το πρόγραμμα επεκτάθηκε και στην προστασία και περίθαλψη άγριων ζώων με την αρωγή της “ΑΝΙΜΑ” (δείτε το σχετικό άρθρο εδώ)

 

 

 

20240214 105815

“Μια Τελεία… είναι μόνο η αρχή!” από την ομάδα Ονειρόδραμα (14 Φεβρουαρίου 2024)

Εμπνευσμένη από το γνωστό βιβλίο «Η Τελεία» του Πίτερ Ρέινολντς, η ομάδα ΟΝΕΙΡΟΔΡΑΜΑ  ετοίμασε τη διαδραστική παράσταση- εργαστήρι «Μια τελεία…», για τα παιδιά (3-8 ετών) βοηθώντας τα στο να αναπτύξουν την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησης τους.

20240214 113411Μια απολαυστική ιστορία με χιούμορ και ευαισθησία που αφυπνίζει τη σημασία της ενσυναίσθησης (να δίνουν αλλά και να δέχονται βοήθεια) και πόσο σημαντικό είναι να μοιράζονται τα προβλήματά τους με τους άλλους. Προτρέπει τα παιδιά να καλλιεργούν νέες δεξιότητες, ακόμα όταν χρειάζονται πολύ εξάσκηση.

Το εργαστήρι συμπεριλαμβάνει και ομαδικές δραστηριότητες που ενισχύουν τη χαρά της συνεργασίας και ευνοούν τη δημιουργική φαντασία των παιδιών.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ:

IMG 20240214 110706Ο Πέρρυ, ο ήρωας της ιστορίας μας, δεν έχει μεγάλη αυτοπεποίθηση και συχνά τα παρατάει με την πρώτη δυσκολία. Δεν μιλάει για τα προβλήματά σε κανέναν, παρά μόνο στην κούκλα του, τον Πουκ. Μια μέρα αρχίζει να του απαντάει η κούκλα(!) και όλα θα αλλάξουν στην ζωή του. Μια έκθεση ζωγραφικής στο σχολείο, η δασκάλα του, αλλά και τα ίδια τα παιδιά- θεατές που θα γίνουν επισκέπτες της έκθεσης θα τον βοηθήσουν να ανακαλύψει την χαρά της δημιουργικής διαδικασίας της ζωγραφικής. Τώρα ο Πέρρυ θα βοηθήσει την νέα του φίλη και μαζί θα ανακαλύψουν την χαρά που προσφέρει η συνεργασία.

Η παράσταση-εργαστήριο αποτελείται από τρεις ενότητες:IMG 20240214 111731

Στην πρώτη ενότητα τα παιδιά παρακολουθούν τη διαδραστική θεατρική παράσταση «Μια Τελεία…».

Στην δεύτερη ενότητα συμμετέχουν σε επιλεγμένες ασκήσεις- παιχνίδια εμπιστοσύνης και γνωριμίας με θέματα «επικοινωνώ», «αλληλεπιδρώ», «βοηθιέμαι» και «βοηθάω». Με αφορμή το ελεύθερο σχέδιο στη ζωγραφική, την ενθάρρυνση, αναπτύσσω την φαντασία και την δημιουργική σκέψη.

ονειροδραμαΣτην τρίτη ενότητα τα παιδιά δημιουργούν μια ιστορία όλοι μαζί, μέσα από τις ζωγραφιές τους και καλούνται να την αναπαραστήσουν παίζοντας ρόλους με εκφραστικές κινήσεις και ομαδικό τραγούδι. Η καλλιτεχνική δημιουργία αυξάνει την αυτοεκτίμηση. Η σωστή ενθάρρυνση, ο αλληλοσεβασμός και η συνεργασία τονώνει την αυτοπεποίθηση του παιδιού.

Η παράσταση-εργαστήριο τελείται υπό την αιγίδα του ομίλου για την UNESCO Τεχνών, Λόγου και Επιστημών Ελλάδος και έλαβε έγκριση αιγίδας και επιχορήγησης του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

 

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

Το ονειρόδραμα είναι η παιδική σκηνή της ΑΜΚΕ ΜΗ ΑΝΑΣΤΡΕΨΙΜΟΙ.

Μια ομάδα καλλιτεχνών (ηθοποιών, μουσικών, εικαστικών) με στόχο την παραγωγή θεατρικών παραστάσεων για παιδιά στο χώρο του σχολείου.

Δημιουργεί παραστάσεις για παιδιά με κοινωνικό χαρακτήρα από το 2007. Περισσότερα από 300 σχολεία παρακολουθούν τις παραστάσεις και παίρνουν μέρος στις δράσεις κάθε χρόνο. Με κύριο στόχο την ενεργή συμμετοχή του παιδιού μέσω της θεατρικής δράσης για την κατανόηση και αποδοχή κοινωνικών θεμάτων όπως (συμπεριληπτικότητα, διαφορετικότητα, πολυπολιτισμικότητα, σχολικός εκφοβισμός, ενσυναίσθηση )

Δημιουργώντας παραστάσεις για παιδιά, από την συγγραφή κειμένων, την δημιουργία πρωτότυπης μουσικής, τον σκηνικό χώρο και τα κοστούμια, ως την παρουσίαση της παράστασης ο στόχος παραμένει η ενεργή συμμετοχή των παιδιών. Δίνοντας στα παιδιά χρόνο και χώρο ώστε να εκφράσουν τη γνώμη τους σε σχέση με την παράσταση και να αλλάξουν πολλές φορές την ιστορία. Η θεματολογία τις περισσότερες φορές είναι κοινωνική και σύγχρονη μέσα από το πρίσμα του παραμυθιού βοηθώντας τους εκπαιδευτικούς να εντάξουν τις παραστάσεις στο μάθημα.

Από το 2007 έχει παρουσιάσει περισσότερες από 25 παραγωγές για παιδιά στο χώρο του σχολείου και σε θεατρικές σκηνές.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

  • Κείμενο: Βασίλης Παπαλαζάρου,
  • Σκηνοθεσία: Γιώργος Μενεδιάτης
  • Σύμβουλος εργαστηρίου: Στέλλα Μουδάτσου (παιδοψυχολόγος),
  • Επιμέλεια – Σχεδιασμός εργαστηρίου: Χριστίνα Μουδάτσου (ηθοποιός – δραματοθεραπεύτρια),
  • Σκηνικά – Κοστούμια: Κωνσταντίνος Γκουγκούνης,
  • Στίχοι – Μουσική: Στέλλα Μουδάτσου,
  • Ενορχήστρωση μουσικής: Πάνος Δοκομόπουλος,
  • Φωτογραφία: Λευτέρης Καλογιός
  • Γραφιστική επιμέλεια: Δάφνη Γιαννακού
  • Καλλιτεχνική επιμέλεια – Οργάνωση παραστάσεων: Εύα Στυλάντερ
  • Ηθοποιοί: Βασίλης Παπαλαζάρου, Σταυρούλα-Μελλισάνθη Μακρά Μακρά

Παραγωγή: ΑΜΚΕ ΜΗ ΑΝΑΣΤΡΕΨΙΜΟΙ

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την σελίδα www.oneirodrama.gr

Πηγή άρθρου: Η Καθημερινή 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων (3η θεματική ενότητα)

Τα δικαιώματα των παιδιών! | 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΟΥΛΑΣΑγαπητοί γονείς,

τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο σύμφωνα με το πρόγραμμα των Εργαστήριων Δεξιοτήτων, συνεχίζουμε με την 3η θεματική ενότητα «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» και με Υποθεματική: «Ανθρώπινα Δικαιώματα». Η συγκεκριμένη ενότητα έχει τον τίτλο: «Έχω κι εγώ δικαιώματα, είμαι παιδί».

Τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα του παιδιού λειτουργούν και αποκτούν νόημα όταν  χρησιμεύσουν ως μέσα και κατευθυντήριες γραμμές στις προσπάθειές μας να ζούμε με ισότητα και δικαιοσύνη στην καθημερινή μας ζωή. Επιπλέον, τα δικαιώματα του παιδιού προστατεύονται διεξοδικά από ένα ευρύ σύνολο από διεθνή και περιφερειακά όργανα. Για τους μαθητές/τριες, το σχολείο είναι σημαντικό, γιατί αποτελεί το επίκεντρο της καθημερινής τους ζωής, το μοναδικό μέρος όπου οι μαθητές/τριες μπορούν, μέσα στα όρια ενός ασφαλούς περιβάλλοντος, να μάθουν πώς να ενεργούν στην κοινωνία.  Αναγνωρίζεται ο πρωταρχικός ρόλος, η ευθύνη και η σημασία της οικογένειας για την ευημερία του παιδιού και αποτελεί υποχρέωση του κράτους να στηρίζει το παιδί και να παρεμβαίνει, όταν παραβιάζονται τα δικαιώματα του.

Οι προσδοκώμενοι στόχοι του προγράμματος είναι:

  • Καλλιέργεια δεξιοτήτων 21ου αιώνα.
  • Να γνωρίσουν τα παιδιά τα δικαιώματα του παιδιού.
  • Να κατανοήσουν ότι τα δικαιώματα του παιδιού συνδέονται με τις βασικές ανθρώπινες ανάγκες όπως σίτιση, καθαριότητα, νερό κ.α.
  • Να κατανοήσουν την έννοια της ενότητας.
  • Να κατανοήσουν την έννοια της διαφορετικότητας αναπτύσσοντας έτσι ενσυναίσθηση και αποδοχή.

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

  • Ανάγνωση βιβλίων σχετικών με τα δικαιώματα του παιδιού και τη διαφορετικότητα (Π.χ. «Ο Ελμερ, ο παρδαλός ελέφαντας»)
  • Συζήτηση και καταιγισμός ιδεών («Ποια πιστεύετε ότι είναι τα δικαιώματα του παιδιού;», «Πώς νιώθουν τα παιδιά όταν προστατεύονται και δεν παραβιάζονται τα δικαιώματά τους;» κτλ.)
  • Εικαστικές δραστηριότητες (Ζωγραφική, δημιουργία αφίσας για τα δικαιώματα του παιδιού, χειροτεχνίες κ.α.)
  • Γλωσσικές και μαθηματικές δραστηριότητες
  • Κινητικές και μουσικοκινητικές δραστηριότητες

Πρόσκληση προς τους γονείς

Οποιαδήποτε πρόταση από γονείς που επιθυμούν να συμμετέχουν στα Εργαστήριων Δεξιοτήτων και στη συγκεκριμένη θεματική ενότητα, εμπλουτίζοντάς την με σχετικές ιδέες, είτε με την παρουσία τους μέσα στην τάξη είτε παρέχοντας σχετικό υλικό (βιβλία, παιχνίδια κ.α.) ύστερα από επικοινωνία και συνεννόηση με τις εκπαιδευτικούς της τάξης, είναι ευπρόσδεκτη.

Skill-Workshops about rights

IMG 20240205 100703

“Οι Κοσμοναύτες” (5&7 Φεβρουαρίου 2024)

 

9789604069002Βασισμένο στο διαπολιτισμικό παραμύθι του Uberto Eco «Οι τρεις κοσμοναύτες*», το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Οι Κοσμοναύτες» υπό τη μορφή εργαστηρίου με θεατροπαιδαγωγικά χαρακτηριστικά επιχειρεί να διερευνήσει ζητήματα ετερότητας, ενσυναίσθησης και ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Μέσω του θεατρικού παιχνιδιού, τα παιδιά ενθαρρύνονται να συνεργαστούν, να παίξουν και να δημιουργήσουν.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα πραγματοποιείται από το ΚΕΜ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ .

Περισσότερες πληροφορίες για τα εκπαιδευτικά τους προγράμματα μπορείτε να δείτε εδώ

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιλάμβανε:

  • Παιχνίδια Γνωριμίας
  • Παρουσίαση Αφήγηση
  • Δραματοποίηση – Θεατρικό Παιχνίδι

 

  • Κατασκευή κούκλας εξωγήινου 

 

 

*Tο βιβλίο «Οι τρεις κοσμοναύτες» του Uberto Eco από τις εκδόσεις «Ελληνικά Γράμματα» αυτή τη στιγμή είναι εκτός κυκλοφορίας

ΜΗΛΙΑ ΑΝΙΜΑ 3

Επίσκεψη της ΑΝΙΜΑ στο σχολείο μας (1, 2 & 21 Φεβρουαρίου 2024)

Στα πλαίσια διεύρυνσης του 2ου Ε.Δ. (Εργαστηρίου Δεξιοτήτων) με τίτλο «Ομάδα δράσης μαθητών για την προστασία των ζώων συντροφιάς» που ανήκει στη 2η Θεματική Ενότητα (Φροντίζω το Περιβάλλον) επισκέφτηκε το σχολείο μας ο Σύλλογος Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής  «ΑΝΙΜΑ», πραγματοποιώντας ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με ποικίλες δραστηριότητες όπως:

  • Παρουσίαση
  • Παιχνίδι
  • Κατασκευές

στοχεύοντας έτσι στην ευαισθητοποίηση μας σε θέματα που αφορούν την προστασία της άγριας ζωής. 

Στις 21 Φεβρουαρίου ανανεώσαμε το ραντεβού μας με την κυρία Έλενα από την ΑΝΙΜΑ η οποία μας βοήθησε να δημιουργήσουμε ταΐστρες για τα πουλάκια, τις  οποίες και κρεμάσαμε στα δεντράκια της αυλής μας.

Με τη δωρεά των γονέων υιοθετήθηκαν από το σχολείο μας, δυο ζωάκια, ένας σκαντζόχοιρος και μια τυτώ, για τα οποία παραλάβαμε και τα αντίστοιχα πιστοποιητικά υιοθεσίας (ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΑΝΑΔΟΧΗΣ_ΣΚΑΝΤΖΟΧΟΙΡΟΣΠΙΣΤΟΠOΙΗΤΙΚΟ ΑΝΑΔΟΧΗΣ_ ΤΥΤΩ), καθώς και τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά banners (Banner ΣκαντζόχοιροςBanner Tυτώ) με πληροφοριακό υλικό για τα δύο αυτά ζωάκια.

Παρατίθεται και ένα έντυπο με τα ζώα της ΑΝΙΜΑ που προσφέρονται για αναδοχή (Έντυπο Υιοθεσίας) για τους ενδιαφερόμενους.

 

Σελίδα 1 από 7

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση