Το σχέδιο δράσης ξεκίνησε και υλοποιήθηκε σύμφωνα με τους αρχικούς στόχους, που τέθηκαν αλλά και με εκείνους, που αναδύθηκαν κατά τη διάρκεια της υλοποίησής του.Τα βιβλία γεμίζουν τη σχολική καθημερινότητα των παιδιών και γι αυτό δώσαμε έμφαση στη σωστή επιλογή βιβλίων, στην οργάνωση βιβλιοθήκης και στα ενδιαφέροντά τους. Το σχολείο μας διαθέτει ήδη πολλούς τίτλους βιβλίων, που καλύπτουν κάθε θεματική ενότητα, αλλα και τα ενδιαφέροντα των παιδιών , αλλά δεν παραλείψαμε τη φετινή χρονιά να αιτηθούμε δωρεές από διάφορα ιδρύματα. ( Αίτημα του νηπιαγωγείου σε κοινωφελές ίδρυμα με αρ. πρωτ.82/03-04-2024 ) ( Αιτήματα του Νηπιαγωγείου σε εκδοτικούς οίκους με αρ πρωτ .74/16-03-2024). ( Παραλαβή Δωρεάς βιβλίου από εκδοτικό Οίκο με αρ. πρωτ .73/16-03-2024).https://blogs.sch.gr/13nipagpar/2024/05/21/anadiamorfosi-scholikis-taxis/#
Ξεκινήσαμε με την ανανέωση της δανειστικής βιβλιοθήκης. Διαλέξαμε μαζί με τα παιδιά τα βιβλία, που τους άρεσαν,οργανώσαμε σε ήσυχη γωνιά τη δανειστική βιβλιοθήκη και θέσαμε τους κανόνες.. Έτσι ξεκίνησε ο δανεισμός βιβλίων για το σαββατοκύριακο.
Το ξύλινο κουκλόσπιτο καταλάμβανε αρκετό χώρο στην τάξη και η λειτουργικότητά του ήταν αμφίβολη. Για το λόγο αυτό το μετατρέψαμε με τον ανάλογο εξοπλισμό ως χώρο αναγνωσης και χαλάρωσης των παιδιών. Τα παιδιά διαλέγουν βιβλία από μια ποικιλία τίτλων, που βρίσκεται μέσα στο “σπίτι του βιβλίου“, ηρεμούν, χαλαρώνουν διαβάζοντας και ξεφυλλίζοντας πάνω στα χαλάκια και τα αναπαυτικά μαξιλαράκιαhttps://blogs.sch.gr/13nipagpar/2024/05/21/anadiamorfosi-scholikis-taxis/.
Οι εκπαιδευτικοί με διάθεση και όρεξη κατασκεύασαν με σχέδια, που δόθηκαν από γονείς τη” βιβλιοφωλιά¨, ένα κόκκινο μεγάλο κουτί κατασκευασμένο από ανθεκτικό ξύλο και τοποθετημένο στα κάγκελα του σχολείου στην εξωτερική πλευρά, το οποίο χρησιμοποιείται ως σημείο ανταλλαγής βιβλίων ενηλίκων, αλλά και παιδιών. Οι περαστικοί μπορούν να ανοίξουν την πόρτα της βιβλιοφωλιάς , να διαλέξουν ένα βιβλίο για να διαβάσουν και να τοποθετήσουν στη θέση του ένα άλλο βιβλίο. Ανοίγοντας την πόρτα της βιβλιοφωλιάς ανόίγουμε και τα όρια του σχολείου στην τοπική κοινωνία και ενισχύουμε την φιλαναγνωσία και την αγάπη για το βιβλίο. Σχετικά με αυτή τη δράση οι μαθητές μαζι με τους εκπαιδευτικούς ενημέρωσαν για τη λειτουργία και τη χρήση της βιβλιοφωλιάς τους μαθητές των γειτονικών σχολείων (Δημοτικό και Γυμνάσιο). https://blogs.sch.gr/13nipagpar/2024/03/29/vivliofolia/
συμμετείχαμε στον 5ο μαραθώνιο Ανάγνωσης από τις εκδόσεις “ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ”: “Η ζωή στο σχολείο”.Τα βιβλία, που επεξεργαστήκαμε ήταν η “Μεγάλη των Τεράτων Σχολή”, η “Μίνα ανακαλύπτεί ένα νέο κόσμο” , “εκδρομή με το σχολείο”. “Ο μικρός Δράκος Καρύδας” κέντρισε το ενδιαφέρον των παιδιών και διαβάσαμε κι άλλες ιστορίες του δράκου, που συνδέονταν με άλλα θέματα, που διαπραγματευτήκαμε όπως οι δεινόσαυροι, τα μνημεία κ.ά. Οι μαθητές συμπλήρωσαν τα φυλλάδια, που μας έστειλαν οι εκδόσεις. Από τη συμμετοχή αυτή κληρώθηκε πανελαδικά και βραβεύτηκε για τη ζωγραφιά της η μικρή μας μαθήτρια Δανάη και κέρδισε δώρα και βιβλία από το ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ. https://blogs.sch.gr/13nipagpar/2024/05/21/symmetochi-toy-scholeioy-mas-ston-5o-marathonia-anagnosis/
Τα παιδιά έγιναν οι ίδιοι συγγραφείς και έφτιαξαν τα δικά τους βιβλία, τα οποία έγιναν και ηλεκτρονικά βιβλία αναρτημένα στο padlet του σχολείου. Με τη δράση αυτή επιτυγχάνεται η αλληλοϋποστήριξη των δυο σχεδίων δράσεων του σχολείου μας και ευνοείται η ομαλή και συνεχής συνεργασία των Νηπιαγωγών μεταξύ τους.https://blogs.sch.gr/13nipagpar/2024/05/21/anadiamorfosi-scholikis-taxis/#
Δημιουργήσαμε ψηφιακή βιβλιοθήκη έχοντας επιλέξει παραμύθια , audiobooks, καθώς και τα βιβλία, που δημιουργήθηκαν από τα παιδιά καθ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.https://blogs.sch.gr/13nipagpar/2024/04/25/psifiaki-vivliothiki/
https://padlet.com/mail5785/13-y8t69kzvqcwqmt1
Πραγματοποιήθηκε πρόσκληση και επίσκεψη της συγγραφέα παιδικών βιβλίων και Νηπιαγωγού κ. Κωνσταντίνας Αρμενιάκου, για να τιμήσουμε την παγκόσμια μέρα παιδικού βιβλίου. Η συγγραφέας μας παρουσίασε τα χαρακτηριστικά του βιβλίου και αναφέρθηκε στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις κάθε αναγνώστη. Ακολούθησε παιχνίδι και δημιουργία ΠΑΡΑΜΥΘΟΣΑΛΑΤΑΣ. Τα παιδιά ανταπόδωσαν ως δώρο στη συγγραφέα ένα δικό τους βιβλίο εμπνευσμένο από τον ήρωα της ιστορίας ” Το όνομα του Δράκου”, από τη βιβλιογραφία της συγγραφέα, το οποίο η ίδια παρουσίασε στην επίσκεψή της.https://blogs.sch.gr/13nipagpar/2024/04/04/pagkosmia-imera-paidikoy-vivlioy-2-aprilioy/
Δεν παραλείψαμε να τονίσουμε την ξεχωριστή θέση, που έχουν στην ανάγνωση και αφήγηση παραμυθιών οι γιαγιάδες. Έτσι προσκαλέσαμε στην τάξη τη γιαγιά ενός εκ των μαθητών μας και διάβασε με το δικό της μοναδικό ύφος ένα από τα παραμύθια, που διάλεξαν τα παιδιά.https://blogs.sch.gr/13nipagpar/2024/05/25/paramythi-apo-tin-giagia/