ΣΧΕΔΙO ΔΡΑΣΗΣ 2022-2023
ΧΤΙΖΩ ΓΕΦΥΡΕΣ ΝΑ ΜΠΩ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Στόχος Βελτίωσης:
Υποστήριξη της γνωριμίας, της προσαρμογής και της εισόδου των μαθητών του Νηπιαγωγείου στο περιβάλλον του συστεγαζόμενου Δημοτικού Σχολείου, εξαλείφοντας, όσο το δυνατόν, τους παράγοντες που δυσχεραίνουν μια ομαλή μετάβαση και διασφαλίζοντας τη συνέχεια στη μάθηση και τη συνεργασία των εκπαιδευτικών των δύο σχολείων.
ΔΡΑΣΗ: ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2022
Πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο όμορο 7ο Δημοτικό σχολείο, όπου έγινε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου.
Γνωρίσαμε τους μαθητές της Πέμπτης τάξης καθένας από τους οποίους “υιοθέτησε” ένα παιδί του νηπιαγωγείου και το συνόδευσε στην ξενάγησή του στο Δημοτικό Σχολείο. Οι μαθητές αυτοί την ερχόμενη σχολική χρονιά θα καθοδηγούν ως μαθητές της Έκτης Τάξης τα πρωτάκια.
Γνωρίσαμε τον Διευθυντή, τους υποδιευθυντές και ορισμένους δασκάλους/ες.
Είδαμε την αίθουσα εκδηλώσεων όπου τραγουδήσαμε όλοι μαζί.
Είδαμε το Ιατρείο και μιλήσαμε με την σχολική νοσηλεύτρια.
Περιηγηθήκαμε στις αίθουσες διδασκαλίας και στην αίθουσα υπολογιστών.
Τέλος παρατηρήσαμε την αυλή του σχολείου και είδαμε την γειτνιάζουσα αυλή του Νηπιαγωγείου μας, καθώς και τα γηπεδάκια όπου κάνει γυμναστική το Δημοτικό.
ΔΡΑΣΗ: ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022
Πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο γειτονικό 7ο Δημοτικό Σχολείο όπου συναντηθήκαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων με τα τμήματα της Α Δημοτικού, είπαμε κάλαντα και ανταλλάξαμε ευχές και κεράσματα!
ΔΡΑΣΗ: ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2023
Οι μικροί δημοσιογράφοι του Νηπιαγωγείου επισκέφθηκαν την Α Δημοτικού του συστεγαζόμενου 7ου Δημοτικού Σχολείου, όπου μας υποδέχθηκε η δασκάλα και οι μαθητές της Πρώτης. Καθίσαμε μαζί στα θρανία τους και διαπιστώσαμε ομοιότητες και διαφορές με την τάξη του Νηπιαγωγείου. Πήραμε συνέντευξη ρωτώντας
· Πώς σας λένε;
· Πού τρώτε;
· Έχετε γωνιά χαλάρωσης;
· Τί μαθήματα έχετε;
· Πότε βγαίνετε στο διάλειμμα; Πόσα διαλείμματα έχετε;
· Τί βάζετε μέσα στις τσάντες σας;
· Θα μας δείξετε τα βιβλία σας;
· Πώς ζητάτε να μιλήσετε;
· Πώς μαθαίνετε τα γράμματα;
· Πώς λένε το Διευθυντή σας;
· Έχετε συνέπειες για όσα παιδιά κάνουν αταξίες;
· Έχετε εκπαιδευτικό συμβόλαιο με κανόνες; Πού το έχετε;
· Βιβλιοθήκη έχετε; Είναι μέσα στην κάθε τάξη;
· Παίρνετε βιβλία στο σπίτι σας;
Φύγαμε πολύ χαρούμενοι δίνοντας ραντεβού για την επόμενη συνάντησή μας.
ΔΡΑΣΗ: ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2023
Ο συγγραφέας Κος Κ. Σ. μας επισκέφθηκε στο Νηπιαγωγείο μας. Τον γνωρίσαμε, μιλήσαμε και μας αφηγήθηκε την περιπέτεια της Έλλης, ενός κοριτσιού που βρέθηκε στο Βασίλειο των Βρωμάκηδων! Δραματοποιήσαμε την ιστορία και συμμετείχαμε ενεργά στην εξέλιξη της περιπέτειας, καθώς κάρτες που διαλέγαμε μας έδιναν ιδέες για το ποιος νέος ήρωας θα μπει στην ιστορία μας και πώς θα εξελιχθεί! Έτσι γίναμε μικροί δημιουργοί- ηθοποιοί και σώσαμε την Έλλη! Παράλληλα μάθαμε για τη σημασία της υγιεινής του σώματός!
ΔΡΑΣΗ: ΜΑΡΤΙΟΣ 2023
Είπαμε τα κάλαντα της Άνοιξης, τα Χελιδονίσματα στην Α Δημοτικού.
ΔΡΑΣΗ: ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2023
Είπαμε τα κάλαντα του Λαζάρου στην Α Δημοτικού.
ΔΡΑΣΗ: ΜΑΪΟΣ 2023
Διοργανώσαμε ενημερωτική ομιλία για τους γονείς των μαθητών του σχολείου μας όπου η Λογοθεραπεύτρια Κα Σ. Γ. μίλησε για τη μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό και πώς οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να την κάνουν πιο ομαλή.
Τον Μάιο, πραγματοποιήθηκε στο χώρο του Δημοτικού σχολείου κοινή δράση των μαθητών του Νηπιαγωγείου με τους μαθητές του Δημοτικού σχολείου. Στόχος ήταν η προαγωγή αξιών όπως η αποδοχή της διαφορετικότητας, η συνεργασία, ο σεβασμός, η φιλία, η ισότητα μέσα από τον αθλητισμό και τη σχολική φυσική αγωγή. Μέσα από την αξιοποίηση του μύθου του Αισώπου “Ο λαγός και η χελώνα”, του εργαστηρίου του επιμορφωτικού προγράμματος εκπαιδευτικών με τίτλο “Χαμένος είναι μόνο ο αγώνας που δεν δόθηκε” και τη διεξαγωγή κινητικού παιχνιδιού (με χρήση ρακέτας, στεφανιών και μπάλας), έγινε προσπάθεια τα παιδιά να κατανοήσουν ότι πρέπει κανείς να αγωνίζεται ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα και να αντιληφθούν τον παιδαγωγικό χαρακτήρα του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.
Κατά την εφαρμογή του σχεδίου δράσης της φετινής σχολικής χρονιάς “Χτίζω γέφυρες να μπω στο μεγάλο το σχολειό” όπου ασχοληθήκαμε με την προετοιμασία των νηπίων για ομαλή μετάβαση στο Δημοτικό προέκυψαν δημιουργίες των μαθητών/τριών βάση των δράσεων που υλοποιήθηκαν. Οι δημιουργίες τους αποτελούν ένα ξεχωριστό φάκελο μαθητή (portfolio) που θα παραλάβουν στο τέλος της χρονιάς.
Ζωγράφισαν πώς είναι το νηπιαγωγείο
Ποιες είναι οι διαφορές Νηπιαγωγείου-Δημοτικού
Πώς θα ήθελαν το νέο τους σχολείο
Τί τους έκανε εντύπωση από την επίσκεψη στην τάξη της πρώτης Δημοτικού και τον εαυτό τους σε ρόλο δημοσιογράφου
Τί τους άρεσε από την ιστορία που δημιουργήσαμε μαζί με τον συγγραφέα Κ.Σ. που ήρθε στο σχολείο μας
Τί τους άρεσε από την κοινή δράση των μαθητών του Νηπιαγωγείου με την Α Δημοτικού (συνδιδασκαλία στη γυμναστική) στο γήπεδο του Δημοτικού βασισμένη στον μύθο του Αισώπου “Ο λαγός και η χελώνα”.
Επιπλέον δημιουργήσαμε βιβλίο με τίτλο «Η Έλλη στη χώρα των Βρωμάκηδων» το οποίο παρουσίασε το ένα τμήμα στο άλλο και το δραματοποιήσαμε.
Τέλος πήραμε συνέντευξη από τους μαθητές μας και συμπληρώσαμε ερωτηματολόγια αποτιμώντας τα αποτελέσματα της δράσης
Ερωτηματολόγια μοιράστηκαν και στους γονείς τα οποία επέστρεψαν συμπληρωμένα.