ΔΡΑΣΗ: “Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ”
Η ομάδα Μελωδικές εξερευνήσεις επισκέφθηκε το σχολείο μας και παρακολουθήσαμε το διαδραστικό μουσικοκινητικό παραμύθι “Η μουσική του νερού”.
Ένας μικρός βοσκός συνομιλεί με μοναδική του φίλη την καλαμιά της λίμνης και αναρωτιέται για την πορεία του νερού. Μέχρι που αποφασίζει να ανακαλύψει όλες τις μορφές του νερού, με τη βοήθεια της μουσικής. Σε αυτή του την αναζήτηση τον βοηθάνε γλάροι, πέστροφες, χιονονιφάδες, παγοδρόμοι και φυσικά και τα παιδιά με την ενεργή συμμετοχή τους.
Περνώντας από διάφορα μουσικά είδη και μουσικές εποχές ακολουθήσαμε τον κύκλο του νερού με παιχνίδια ενεργητικής ακοής, τραγούδι, χορό και πολύ κέφι.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ
Στο Νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήθηκε άσκηση σεισμού .
Τα παιδιά έμαθαν τί είναι ο σεισμός, γιατί συμβαίνει, πώς μπορώ να προστατευτώ όταν θα συμβεί.
Ακολουθούμε τις οδηγίες του ΟΑΣΠ σύμφωνα με τις οποίες τα παιδιά στο άκουσμα της λέξης σεισμός από τις εκπαιδευτικούς πρέπει να μπούνε κάτω από τα τραπέζια έχοντας τα χέρια τους στο σημείο του κεφαλιού τους. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει δυνατότητα άμεσης πρόσβασης σε τραπέζι έμαθαν να προφυλάσσονται καλύπτοντας με τα χέρια το κεφάλι τους. Με την λήξη του σεισμού και με την οδηγία της εκπαιδευτικού βγαίνουμε όλοι έξω στο πρώτο σημείο καταφυγής μας που είναι το κέντρο της αυλής μας ,ήρεμα και χωρίς τρέξιμο.
ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ
Η θεματική αυτής της εβδομάδας στην τάξη μας ήταν αφιερωμένη στην επέτειο του Πολυτεχνείου.
Για αρχή, είδαμε εκπαιδευτικό φωτογραφικό υλικό και παρακολουθήσαμε βίντεο με τα γεγονότα εκείνης της περιόδου. Εμπλουτίσαμε τη γωνιά της επικοινωνίας της τάξης μας με σχετικές εικόνες και συζητήσαμε για τα δεινά της δικτατορίας, αλλά και τη σημασία του αγώνα των ανθρώπων για τη διεκδίκηση της ελευθερίας τους.

Γράψαμε το σύνθημα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου “ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” και εξηγήσαμε το νόημα κάθε μίας από αυτές τις λέξεις.
Ακόμα, διαβάσαμε το βιβλίο της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου “Η κυρά Δημοκρατία” και συζητήσαμε για τα δεινά της δικτατορίας και τη σημασία ύπαρξης δημοκρατίας στις χώρες όλου του κόσμου, εμπλουτίζοντας με αυτόν τον τρόπο το λεξιλόγιό μας με νέες λέξεις σχετικά με το υπό συζήτηση θέμα.
Προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε το ιστορικό κτίριο της σχολής του Πολυτεχνείου με ποικίλους τρόπους.
Φυσικά, δεν παραλείψαμε να διαβάσουμε το βιβλίο, αλλά και να παρακολουθήσουμε την παράσταση κουκλοθέατρου “Τενεκεδούπολη” της Ευγενίας Φακίνου, γνωρίζοντας, έτσι, αυτό το είδος θεατρικής σύμβασης. Στο τέλος, ο καθένας μας δημιούργησε τον δικό του αγαπημένο ήρωα από την ιστορία και την δραματοποιήσαμε
Εφαρμόσαμε την Δημοκρατία στην τάξη μας και αφού διαβάσαμε το παραμύθι “Το δάσος”, διοργανώσαμε εκλογές προκειμένου να αποφασίσουμε το όνομα της τάξης.
Φτιάξαμε ψηφοδέλτια, κάλπη, ορίσαμε εφορευτική επιτροπή και ψηφίσαμε το όνομα της τάξης. Αποτυπώσαμε τα αποτελέσματα σε ένα μεγάλο χαρτί και η τάξη μας ονομάστηκε ” Τραγουδιστές της αλληλεγγύης”.
Ομοίως και το άλλο τμήμα πραγματοποίησε εκλογές και ψήφισε για όνομα της τάξης του “Τενεκεδούπολη”.
Την ημέρα της γιορτής, συζητήσαμε για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, παίξαμε την παράσταση της Τενεκεδούπολης και τραγουδήσαμε συγχρονισμένα σε μία άτυπη χορωδία επετειακά τραγούδια, όπως τον “Δρόμο” του Μάνου Λοίζου , το “Ένα το χελιδόνι” σε στίχους Οδυσσέα Ελύτη και μουσική Μίκη Θεοδωράκη, “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο” της Τάνιας Τσανακλίδου και τα “Παπαγαλάκια” από τη χορωδία του Χαρίτωνα. Με αυτόν τον τρόπο ήλθαμε σε επαφή με ένα ποικίλο ρεπερτόριο της εθνικής μας κληρονομιάς και τονίσαμε τον ρόλο αυτών των τραγουδιών στην εξύμνηση κατορθωμάτων και την έκφραση συναισθημάτων που κατέκλεισαν τους ανθρώπους εκείνης της εποχής.
Και του χρόνου!
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΗΜΟΥ
Μας επισκέφθηκε στο σχολείο μας η πολιτική προστασία Δήμου Αγίας Παρασκευής με το πυροσβεστικό της όχημα στο πλαίσιο δράσης -προγράμματος ενεργού πολίτη με θέμα την ενημέρωση για προστασία σε περίπτωση σεισμού και πυρκαγιάς.
Ευχαριστούμε θερμά τον Αντιδήμαρχο Καθημερινότητας Πρασίνου και Πολιτικής Προστασίας κ. Ευθύμιο Τάρλα, την κ. Λένια Μάνδρου, Προϊσταμένη Πολιτικής Προστασίας και τον κ. Βαγγέλη Σερέτη, οδηγό του πυροσβεστικού οχήματος του Δήμου.
Οι μικροί μαθητές υπέβαλλαν ερωτήσεις με τις απορίες τους.
Μάθαμε για τον τρόπο λειτουργίας της πολιτικής προστασίας, μας παρουσίασαν το πυροσβεστικό όχημα, τον εξοπλισμό και τις λειτουργίες του. Έκαναν επίδειξη ρίψης νερού καθώς και του φάρου του οχήματος.
Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν από όσα είδαν και έμαθαν.
Τους προσέφεραν βιβλίο που ετοίμασαν με ζωγραφιές σχετικές με το θέμα και η πολιτική προστασία μας χάρισε αφίσες με τις ενέργειες πρόληψης προστασίας σε περίπτωση σεισμού.



























































