Με αφορμή το γεγονός ότι αρκετά παιδιά δεν γνώριζαν τα βασικά σχήματα, αποφασίσαμε η εκμάθησή τους να γίνει πιο ελκυστική μέσα από πίνακες γνωστών ζωγράφων.
Η διερεύνηση ξεκίνησε συμπληρώνοντας τις 2 πρώτες στήλες του διαγράμματος KWLH Κ(Τί ξέρω)-W(Τί θέλω να μάθω)-L(Τί έμαθα)-H(Πώς το έμαθα)
Ξεκινήσαμε μαθαίνοντας για την τελεία, διαβάζοντας το παραμύθι «Η Τελεία». Μέσα από αυτό γνωρίσαμε την τεχνική του πουαντιγισμού και ζωγράφους που τη χρησιμοποίησαν, όπως ο Ζωρζ Σερά και η Γιαγιόι Κουσάμα.
Στη συνέχεια, γνωρίσαμε τα είδη των γραμμών και δημιουργήσαμε τις δικές μας γραμμές μέσα από καλλιτεχνικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες.
Παίξαμε με τις γραμμές και πειραματιστήκαμε με τα χρώματα ανακαλύπτοντας τις μίξεις των χρωμάτων.
Αρχίζοντας την εκμάθηση των σχημάτων, χωρίσαμε τα παιδιά σε ομάδες και ζητήσαμε από κάθε ομάδα να φέρει από το σπίτι πληροφορίες ή αντικείμενα σχετικά με το σχήμα που τους είχε ανατεθεί. Παράλληλα, αναζητήσαμε και εντοπίσαμε αντικείμενα με τα αντίστοιχα σχήματα στον χώρο της τάξης.
Γνωρίσαμε επίσης ζωγράφους που χρησιμοποιούν σχήματα στα έργα τους, όπως ο Βασίλι Καντίνσκι, ο Πάουλ Κλέε, ο Πιτ Μοντριάν και ο ΖουάνΜιρό. Μελετήσαμε τους πίνακές τους και εμπνευστήκαμε από αυτούς για να δημιουργήσουμε τους δικούς μας πίνακες με σχήματα.
Παίξαμε και ψηφιακά παιχνίδια που συνδέονταν με σχήματα και με έργα τέχνης, μέσα από τα οποία τα παιδιά ανακάλυψαν και αναγνώρισαν σχήματα με έναν διασκεδαστικό και διαδραστικό τρόπο.
Τα σχήματα μέσα από πίνακες ζωγραφικής
Φτιάξαμε τον δικό μας ατομικό πίνακα με σχήματα.
Τέλος, δουλεύοντας ομαδικά, δημιουργήσαμε τη δική μας «Σχηματοχώρα», έναν φανταστικό κόσμο φτιαγμένο αποκλειστικά από σχήματα, όπου κάθε ομάδα πρόσθεσε το δικό της κομμάτι.


















