Οι κανόνες μας
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς μιλήσαμε στην τάξη για τους κανόνες καλής συμπεριφοράς. Συζητήσαμε για όσα μας κάνουν χαρούμενους και όσα μας στεναχωρούν και εκφράσαμε τις ιδέες μας σχετικά με το τι μπορούμε να κάνουμε για να περνάμε καλά στο σχολείο (κάνουμε ησυχία,ακούμε με προσοχή τους συμμαθητές και τη δασκάλα μας,μαζεύουμε τα πράγματά μας,λέμε πάντα την αλήθεια κλπ). Στο τέλος,το κάθε παιδί επέλεξε έναν από τους κανόνες που ειπώθηκαν στην ολομέλεια, τον ζωγράφισε και δημιουργήσαμε όλοι μαζί το σπίτι με τους κανόνες της τάξης μας, έτσι ώστε να το συμβουλευόμαστε όποτε χρειαστεί.
Χρώματα, γραμμές, σχήματα
Η πρώτη θεματική με την οποία ασχοληθήκαμε αφορούσε στα χρώματα, τα είδη γραμμών και τα σχήματα, τα οποία τα παιδιά διέκριναν στο περιβάλλον και στα έργα τέχνης.
Πιο συγκεκριμένα, πειραματιστήκαμε με την ανάμειξη βασικών χρωμάτων και ανακαλύψαμε δευτερεύοντα, τα οποία αποτυπώσαμε σταδιακά σε χαρτί, προκειμένου να δημιουργήσουμε συνεργατικά μία παλέτα αποχρώσεων.
Διαβάσαμε το παραμύθι της Σοφίας Μαντούβαλου και Μαρίας Βασιλειάδου-Βούκα “Μία τελίτσα μια φορά”, που αποτέλεσε αφορμή για την παραγωγή και αναδιήγηση της δικής μας ιστορίας σχετικά με την πορεία που ακολουθεί μία μικρή τελεία, διαγράφοντας ποικίλα είδη διαδρομών.
Με αφορμή το παραμύθι “Η τελεία” γνωρίσαμε την τεχνοτροπία του πουαντιγισμού και κάναμε τις δικές μας ομαδικές δημιουργίες.
Παρατηρήσαμε τους πίνακες γνωστών ζωγράφων, όπως του Sol Lewitt, και δημιουργήσαμε με φαντασία τα δικά μας έργα με πολύχρωμες γραμμές.
Διακρίναμε τα σχήματα στο περιβάλλον και προχωρήσαμε με δημιουργικότητα στη διαδικασία σύνθεσης έργων τέχνης (απεικονίσεις τοπίων, ζώων)κολλώντας σχήματα διαφόρων χρωμάτων και μεγεθών.
Επιλέξαμε ένα σχήμα και το μεταμορφώσαμε σε ζωάκι
Παρατηρήσαμε το έργο “Το κάστρο και ο ήλιος” του ζωγράφου Paul Klee. Αφού εντοπίσαμε τα σχήματα που συναντάμε στον πίνακα, κόψαμε και βάψαμε χαρτιά σε διάφορα μεγέθη και σχήματα, τα κατηγοριοποιήσαμε ανά σχήμα και τέλος, συνεργαστήκαμε για τη δημιουργία του δικού μας πίνακα σαν τον Paul Klee.
















