ΙΟΥΝΙΟΣ 2025
Με τον ερχομό του Ιουνίου, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με την όμορφη εποχή του καλοκαιριού.
Η διερεύνησή μας είχε ως στόχο τα παιδιά:
- να γνωρίζουν σημαντικούς συγγραφείς και παιδική λογοτεχνία με θέμα το καλοκαίρι,
- να αναζητούν και να επιλέγουν κατάλληλες πληροφορίες στο διαδίκτυο με θέμα τη ρύπανση των θαλασσών και τα θαλάσσια ζώα,
- να εντοπίζουν συμπεριφορές που θέτουν σε κίνδυνο το φυσικό περιβάλλον,
- να κινητοποιούνται και να συμβάλλουν θετικά στο ζήτημα της προστασίας του περιβάλλοντος,
- να αναγνωρίζουν βασικά μορφολογικά και άλλα χαρακτηριστικά των θαλάσσιων ζώων,
- να σέβονται τα έμβια όντα για την προστασία της ζωής και της φύσης,
- να διακρίνουν χρώματα και είδη γραμμών σε έργα τέχνης και να προσδιορίζουν διαφορετικές τεχνικές σε πίνακες ζωγραφικής με θέμα το καλοκαίρι,
- να ονομάζουν γνωστούς ζωγράφους και να προσδιορίζουν τα βασικά μηνύματα που επικοινωνούν μέσα από τα έργα τους,
- να πειραματίζονται με την ανάμειξη χρωμάτων (τα χρώματα του καλοκαιριού) και να δημιουργούν πρωτότυπα έργα,
- να τραγουδούν συγχρονισμένα σε μία άτυπη χορωδία και να αναπαράγουν απλά ρυθμικά σχήματα με χτυπήματα,
- να συνεργάζονται και να συμβάλλουν σε μουσικές εκδηλώσεις της τάξης τους,
- να ακούν μύθους και να συμμετέχουν με ευχαρίστηση σε δραστηριότητες ανάγνωσής τους.
Αρχικά, συζητήσαμε όλοι μαζί για το τι γνωρίζουμε για την εποχή του καλοκαιριού και καταγράψαμε όλα όσα θέλουμε να μάθουμε.
Μάθαμε και ζωγραφίσαμε τους 3 μήνες του καλοκαιριού και αντιγράψαμε τα ονόματά τους.
Διαβάσαμε καλοκαιρινές ιστορίες και μάθαμε ποιήματα, στα οποία αποδώσαμε εικόνες όπως τα φανταστήκαμε.
Τραγουδήσαμε πολλά καλοκαιρινά τραγούδια ( «Το νερό είναι χαρά», «Ν’ αγαπάς», «Τα τζιτζίκια», «Καλοκαίρι μου γλυκό») και ζωγραφίσαμε κάποια από αυτά.
Ασχοληθήκαμε με σχετικούς μύθους της αρχαίας Ελλάδας («Ο μύθος του Φαέθοντα»), μάθαμε για τον θεό Ποσειδώνα, προστάτη των θαλασσών, και κάναμε αντίστοιχες ζωγραφιές.
Μιλήσαμε για τα χρώματα του καλοκαιριού, παρατηρήσαμε πίνακες γνωστών ζωγράφων με θέμα το καλοκαίρι και δημιουργήσαμε τους δικούς μας πίνακες σε συνεργασία ανά 2 παιδιά, εμπνευσμένοι από αυτούς, χρησιμοποιώντας τα καλοκαιρινά χρώματα.
Κάναμε καλοκαιρινές κατασκευές με εφημερίδα με την τεχνική του κολάζ.
Μάθαμε και ζωγραφίσαμε όλα όσα μας είναι απαραίτητα για την προστασία από τον ήλιο.
Είδαμε πολλά εκπαιδευτικά βίντεο για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και των έμβιων όντων από τη θαλάσσια ρύπανση, μάθαμε για τις οργανώσεις που παράγουν έργο σχετικά με αυτό το θέμα και κάναμε ζωγραφιές για να ευαισθητοποιηθούμε.
Παίξαμε πολλά παιχνίδια με το νερό στην αυλή μας
Στο τέλος, συζητήσαμε για όσα μάθαμε για το καλοκαίρι μέσα από τη διερεύνησή μας, αλλά και για τον τρόπο που τα μάθαμε.
Φυσικά πήραμε μέρος στην καλοκαιρινή γιορτή του σχολείου μας και με πολλή χαρά ευχηθήκαμε …
Καλό καλοκαίρι σε όλους!
ΜΑΪΟΣ 2025
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ
Με αφορμή την επίσκεψη στο σχολείο μας του κουιντέτου μουσικών πνευστών οργάνων της κρατικής ορχήστρας Αθηνών, ασχοληθήκαμε με τη μουσική.
Η ενασχόλησή μας είχε τους εξής στόχους:
- τα παιδιά να συσχετίζουν τους ήχους με συγκεκριμένα σύμβολα μουσικής σημειογραφίας,
- να ονομάζουν και να κατηγοριοποιούν μουσικά όργανα,
- να προσδιορίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά του ρυθμού,
- να προσδιορίζουν έννοιες που αφορούν τη μουσική εκτέλεση,
- να διακρίνουν τις διαφορετικές λειτουργίες της μουσικής και του τραγουδιού στην καθημερινότητα του τόπου τους και του κόσμου,
- να πειραματίζονται με τα μουσικά όργανα της τάξης τους,
- να συντονίζουν τη δράση τους σε αυτοσχέδιες ορχήστρες,
- να αναπαράγουν απλά ρυθμικά σχήματα με κίνηση ή χτυπήματα,
- να συνοδεύουν ρυθμικά, απλά μελωδικά σχήματα.
Αρχικά, παρακολουθήσαμε μία παρουσίαση για να αποκτήσουμε μία πρώτη εικόνα για τη μουσική. Μάθαμε για το πεντάγραμμο, το σπίτι της μουσικής, και τις νότες, τα παιδιά της, τον Απόλλωνα, θεό της μουσικής κατά τους αρχαίους Έλληνες και τα διάφορα είδη των μουσικών οργάνων (έγχορδα, πνευστά και κρουστά).
Ζωγραφίσαμε τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο και ακούσαμε το cd από το βιβλίο με τις ηχοεικόνες «Ορχήστρα» του Εξαρχόπουλου.
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο με τη συμφωνική ορχήστρα του Britten-Young Persons Guide. Ακούσαμε όλα τα όργανα που συμμετέχουν σε μία συμφωνική ορχήστρα με τίτλους, ώστε να τα γνωρίσουμε οπτικά και ακουστικά. Έπειτα, ζωγραφίσαμε τις ομάδες των μουσικών οργάνων.
Είδαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα τη μουσική και τα μουσικά όργανα, συζητήσαμε για τα χρώματα, τις γραμμές, τις φιγούρες, καθώς και το τι απεικονίζουν.
Στη συνέχεια, ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας με το αγαπημένο μας μουσικό όργανο.
Μάθαμε τις χρονικές αξίες στη μουσική, να αναγνωρίζουμε τα σύμβολα στις νότες, μάθαμε και παίξαμε με την παύση και την έννοια του ρυθμού. Επίσης, πειραματιστήκαμε με την ένταση (φόρτε,πιάνο).
Παίξαμε με τα μουσικά όργανα και δημιουργήσαμε τη δική μας ορχήστρα με τα μουσικά όργανα της τάξης, ώστε να ακολουθούμε απλά μελωδικά σχήματα, αλλά και να πειραματιστούμε με όλες τις παραπάνω μουσικές έννοιες.
Πραγματοποιήσαμε ποικιλία μουσικοκινητικών παιχνιδιών που περιελάμβαναν τις μουσικές έννοιες που προαναφέρθηκαν.
Τα παιδιά ολοκλήρωσαν τη θεματική προσέγγιση με ενθουσιασμό και συνειδητοποίησαν ότι η μουσική συνδέεται με τα συναισθήματα. Στα πλαίσια αυτής της σύνδεσης ζωγράφισαν τη μουσική όπως τη νιώθουν (ιχνογράφημα με την ακρόαση της μουσικής Palladio του Karl Jenkins).
ΠΛΑΝΗΤΕΣ
Οι μαθητές σε ομάδες αναζήτησαν πληροφορίες μέσα από υλικό στο διαδίκτυο, σε βίντεο, σε βιβλία καιο έφεραν πληροφορίες που βρήκαν με τους γονείς τους στο σπίτι. Τα παρουσίασαν και φτιάξαμε βιβλίο για τους πλανήτες . Παίξαμε παιχνίδια και κάναμε κατασκευές.
ΕΝΤΟΜΑ
Οι μαθητές αφού συζητήσαμε και συμπληρώσαμε τις στήλες “Τι ξέρω” και “Τι θέλω να μάθω” στο διάγραμμα KWLH χωρίστηκαν σε ομάδες ανάλογα με έντομο που επίλεξαν,
Στο σπίτι με τη βοήθεια των γονιών τους αναζήτησαν πληροφορίες, εποπτικό υλικό και σχετικά βιβλία και έκαναν παρουσίαση στην τάξη. Οι ομάδες αντάλλαξαν πληροφορίες και ακολούθησαν εργασίες, κατασκευές και παιχνίδια σχετικά με την θεματική.
ΜΑΡΤΙΟΣ-ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025
Εδώ και λίγες εβδομάδες στην τάξη μας ξεκινήσαμε να συζητάμε στην ολομέλεια για τον ερχομό της άνοιξης και όσα αυτή η όμορφη εποχή μας φέρνει. Οι ιδέες μας ήταν πολλές και όσα θέλαμε να μάθουμε για αυτήν ακόμα περισσότερα. Έτσι, αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε ένα ανοιξιάτικο σχέδιο δράσης.
Συζητήσαμε για όσα ξέρουμε για την άνοιξη και καταγράψαμε όσα θα θέλαμε να μάθουμε.
Αρχικά, παρακολουθήσαμε μία παρουσίαση για τα είδη των λουλουδιών. Παρατηρήσαμε και μάθαμε καινούργιες λέξεις για τα μέρη ενός λουλουδιού. Συζητήσαμε για το τι χρειάζεται για να μεγαλώσουν και παρατηρήσαμε εικόνες.
Ακόμα, ψάξαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για το μεγάλο ταξίδι των αποδημητικών πουλιών.
Μέσα από πολλούς πίνακες διάσημων ζωγράφων, όπως την «Αλληγορία της Άνοιξης» του Σάντρο Μποτιτσέλι, παρατηρήσαμε και ξεχωρίσαμε τα χρώματα της άνοιξης, τις γραμμές, την κίνηση των προσώπων στους πίνακες και γίναμε κι εμείς μικροί ζωγράφοι.
Μέσα από τη μαγεία της ανάγνωσης γνωρίσαμε πολλές καινούριες ιστορίες για την άνοιξη και τραγουδήσαμε τους στίχους πολλών τραγουδιών σε σχέση με το θέμα, όπως το «Απρίλη μου ξανθέ» και το «Γεια σου κύριε μενεξέ».
Επιπλέον, ζωγραφίσαμε, δημιουργήσαμε και κάναμε πολλές ανοιξιάτικες κατασκευές, όπως μία κούκλα-Μάρτιο που πότε κλαίει, πότε γελάει, φτιάξαμε χελιδόνια και τραγουδήσαμε τα κάλαντα της άνοιξης.
Στη συνέχεια, αναζητήσαμε πληροφορίες για τα έντομα και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για τη ζωή των μελισσών και των μυρμηγκιών. Μάθαμε να παρατηρούμε και να σχεδιάζουμε έντομα. Συμμετείχαμε σε εργαστήριο ρομποτικής με το ρομποτάκι beebot για τα έντομα.
Φτιάξαμε ιστοριογραμμή με τα σημαντικότερα γεγονότα της επανάστασης του 1821. Παρακολουθήσαμε παρουσίαση με τους ήρωες της επανάστασης και παίξαμε πολλά εκπαιδευτικά παιχνίδια. Μέσα από βιβλία γνωρίσαμε τη ζωή της εποχής και την ενδυμασία. Κάναμε πολλές σχετικές κατασκευές.
Μέσα από βιβλία, εικόνες, εκπαιδευτικά βίντεο και παρουσιάσεις, μάθαμε την ιστορία του Πάσχα και τα έθιμα της χώρας μας. Κάναμε πολλές πασχαλινές κατασκευές, βάψαμε κόκκινα αυγά και φτιάξαμε λαζαράκια ακολουθώντας τα έθιμα που γνωρίσαμε. Είπαμε στους γονείς μας τα κάλαντα του Λαζάρου.
Στο τέλος, συζητήσαμε όλοι μαζί για όσα μάθαμε σχετικά με αυτά που μας φέρνει η άνοιξη, αλλά και για τον τρόπο που τα μάθαμε, ολοκληρώνοντας έτσι το ανοιξιάτικο σχέδιο δράσης.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΤΙΣ 13/3/2025” ΒΙΒΛΙΑ ΣΑΝ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΣΚΗΝΕΣ ”2024-2025
Οι εισηγήσεις μας στο σεμινάριο ”ΒΙΒΛΙΑ ΣΑΝ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΣΚΗΝΕΣ ” Περιλαμβάνουν
παρουσιάσεις με βιβλίο κουκλόσπιτο :
ΒΙΒΛΙΑ ΜΕ ΑΝΑΔΙΠΛΟΥΜΕΝΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ & ΚΟΜΙΚΣ
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025
Θεματικά Πεδία Γ’: «Παιδί και θετικές επιστήμες» και Δ’: «Παιδί, σώμα,δημιουργία και έκφραση»
Θεματικές ενότητες Γ2: «Φυσικές επιστήμες» και Δ1: «Σώμα και κίνηση»
Υποενότητες Γ.2.1: «Ζωντανοί οργανισμοί, χαρακτηριστικά ζωντανών οργανισμών» και Δ.1.1 «Αντιληπτικο-κινητική μάθηση, Ανάπτυξη βασικών κινητικών δεξιοτήτων»
Τίτλος: «Το ανθρώπινο σώμα»
Η θεματική με την οποία ασχοληθήκαμε αυτό το διάστημα στην τάξη μας αφορά στο ανθρώπινο σώμα. Πιο συγκεκριμένα, μέσα από το υπό διερεύνηση θέμα στόχος είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να διακρίνουν τα χαρακτηριστικά και τις λειτουργίες των ανθρώπων, να προσδιορίζουν τη λειτουργία των αισθήσεων και των οργάνων στον άνθρωπο και να αποτυπώνουν το εσωτερικό του σώματος του ανθρώπινου οργανισμού. Ακόμα, να αναγνωρίζουν τα μέλη του σώματός τους, να παρατηρούν ότι το σώμα έχει δύο πλευρές και σταδιακά να διακρίνουν την αριστερή και τη δεξιά πλευρά, να διακρίνουν τα όρια του σώματος σε σχέση με τον «προσωπικό» και τον ευρύτερο χώρο και να καλλιεργήσουν τη δεξιότητα του οπτικοκινητικού συντονισμού.
Αρχικά, τα παιδιά συνεργάστηκαν με σκοπό τον σχεδιασμό του ανθρώπινου σώματος σε φυσικές διαστάσεις πάνω σε χαρτί του μέτρου. Ένα παιδί ξάπλωσε και οι συμμαθητές του σχεδίασαν το περίγραμμά του και το έβαψαν με τέμπερες. Αφού το παρατηρήσαμε, διακρίναμε τα μέλη που το απαρτίζουν και τραγουδήσαμε όλοι μαζί το τραγούδι του ΕΝΑ , ζωγραφίζοντας στη συνέχεια το σώμα μας, ο καθένας με τον δικό του τρόπο.
Σειρά είχαν οι 5 αισθήσεις, χάρη στις οποίες μπορούμε, όπως μάθαμε, να αντιληφθούμε τον κόσμο γύρω μας. Έτσι, είδαμε εκπαιδευτικές προβολές για αυτές και ζωγραφίσαμε για καθεμία ξεχωριστά (αυτά που μας αρέσει να βλέπουμε, να ακούμε, να οσφραινόμαστε, να αγγίζουμε και να γευόμαστε).
Παίξαμε στην παρεούλα ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για τις 5 αισθήσεις, ακούσαμε πολλούς διαφορετικούς ήχους ζώων, μεταφορικών μέσων και ήχους της φύσης, προσπαθώντας να τους μαντέψουμε, παίξαμε πολλά εκπαιδευτικά παιχνίδια για τις αισθήσεις μας στον υπολογιστή της τάξης και τραγουδήσαμε το «Κεφάλι, ώμοι, γόνατα και δάχτυλα» κάνοντας παράλληλα τις αντίστοιχες κινήσεις.
Στο πλαίσιο της θεματικής εβδομάδας, τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους βιβλία σχετικά με το ανθρώπινο σώμα, τα οποία διαβάσαμε στην παρεούλα.
Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε μέσα από τα βιβλία μας τον ανθρώπινο σκελετό και τα οστά από τα οποία αποτελείται, μιλήσαμε για τον ρόλο που διαδραματίζει στη στήριξη του σώματός μας και την προστασία των εσωτερικών μας οργάνων και φτιάξαμε μία χειροτεχνία συνθέτοντάς τον.
Μάθαμε πως και τα δόντια μας αποτελούν μέρος των οστών του σώματός μας. Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο και προβολές με τα μέρη του δοντιού και ενημερωθήκαμε για τον σωστό τρόπο με τον οποίο πρέπει να πλένουμε τα δόντια μας και να φροντίζουμε την υγεία μας. Ακόμα, ο καθένας μας έκανε μία χειροτεχνία με ένα χαρούμενο και ένα λυπημένο δοντάκι και έπαιξε ένα μικρό κουκλοθέατρο, κάνοντας τα δύο δοντάκια-ήρωες να συνομιλούν.
Την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου επισκέφθηκε το σχολείο μας η οδοντιατρική ομάδα του Κέντρου Υγείας Αγίας Παρασκευής.
Τα παιδιά παρακολούθησαν μία εκπαιδευτική παρουσίαση για την υγιεινή των δοντιών μας.
Ο οδοντίατρος κύριος Κεφάλας τα εξέτασε.
Τέλος , τα παιδιά ενημερώθηκαν για τον σωστό τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών μας.
Ευχαριστούμε πολύ την ομάδα του Κέντρου Υγείας για την τόσο σημαντική αυτή δράση!
Έπειτα, κολλήσαμε κάποια από τα βασικά εσωτερικά όργανα στο σχέδιο του ανθρώπινου σώματος που δημιουργήσαμε όλοι μαζί και ο καθένας έκοψε και κόλλησε τα μέρη του σώματος στη σωστή θέση, δημιουργώντας μία ατομική εργασία για το ανθρώπινο σώμα.
Ακόμα, παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος και διαβάσαμε το παραμύθι «Ο Μάκης Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι» προκειμένου να καταλάβουμε καλύτερα αυτό που συμβαίνει στο σώμα μας κατά τη διαδικασία της πέψης.
Επίσης, μάθαμε να ξεχωρίζουμε το δεξί από το αριστερό μας χέρι παίζοντας πολλά κινητικά παιχνίδια στον χώρο και σχεδιάσαμε τις παλάμες μας, γράφοντας μέσα στην καθεμία «Αριστερό» και «Δεξί» προκειμένου να κατακτήσουμε την έννοια της αμφιπλευρικότητας.
Επιπλέον, παρατηρήσαμε την αποτύπωση του ανθρώπινου σώματος, και πιο συγκεκριμένα του προσώπου, στην τέχνη. Εντύπωση μας έκαναν τα παράξενα πρόσωπα του Πάμπλο Πικάσο, με τις ιδιαίτερες γραμμές και τα δυσανάλογα χαρακτηριστικά. Αποφασίσαμε να γίνουμε κι εμείς μικροί Πικάσο και να φτιάξουμε τα δικά μας περίεργα πρόσωπα, αντιμετωπίζοντας με φαντασία και δημιουργικότητα τη διαδικασία σύνθεσης ενός έργου τέχνης, όπως ο μεγάλος αυτός ζωγράφος. Καθώς ο Πικάσο μας ενθουσίασε, κάναμε και ένα εργαστήριο μάσκας με όνομα«Παράξενα πρόσωπα»,στηριζόμενοι στους πίνακές του.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2025
Λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος των μαθητών κατά την διερευνητική προσέγγιση της θεματικής “Χειμώνας” έγινε διακριτή διερεύνηση για το θέμα.
Συμπληρώσαμε τις δύο πρώτες στήλες του διαγράμματος KWLH , όπου τα παιδιά σκέφτηκαν τι γνωρίζουν για τον Χειμώνα, αλλά και τι θα ήθελαν να μάθουν σχετικά με το θέμα
Χωριστήκαμε σε ομάδες. Κάθε ομάδα έφερε πληροφορίες και εποπτικό υλικό για το ζώο που της είχε διαλέξει. Μετά έγινε παρουσίαση στην ολομέλεια.
Είδαμε βίντεο με ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, πως προετοιμάζονται και τι συμβαίνει στο σώμα τους.
Παρατηρήσαμε το κέλυφος μιας χελώνας μεγάλης , μιας μικρής και ενός σαλιγκαριού.
Διαβάσαμε παραμύθια που αφορούν ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη.
Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε «Το μαγικό γάντι» και την «Υπναρού αρκούδα».
Χωριστήκαμε σε ομάδες και δημιουργήσαμε ιστορίες με τα ζώα που διαλέξαμε.
Κάναμε κατασκευές.
Φτιάξαμε το μεγάλο βιβλίο των ζώων σε χειμερία νάρκη
Μάθαμε τραγούδια όπως η αρκούδα καφέ και ο σκαντζόχοιρος.
Παίξαμε φωνολογικά παιχνίδια με τα αρχικά των γραμμάτων των ζώων.
Παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια με αναγραμματισμούς, κρεμάλα κ.α.
Παίξαμε το παιχνίδι «Θα πάω για αρκούδες»
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
Μέσα από διερευνήσεις , τη χρήση και αξιοποίηση του διαγράμματος KWLH και στόχους από το νέο πρόγραμμα σπουδών για το νηπιαγωγείο, αναπτύχθηκε και πραγματοποιήθηκε και στα δύο τμήματα σχέδιο δράσης με θέμα τα Χριστούγεννα.
Καταρχήν, συζητήσαμε όλοι μαζί όσα γνωρίζουμε για την μεγάλη αυτή γιορτή του χρόνου, αλλά και όλα όσα θα θέλαμε να μάθουμε στο σχέδιο δράσης που θα ξεκινούσε, συμπληρώνοντας έτσι τις 2 πρώτες στήλες της κλίμακας KWLH.
Ψάξαμε, διαλέξαμε και διαβάσαμε βιβλία από τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας που σχετίζονται με την ιστορία των Χριστουγέννων. Ο καθένας μας έκανε μία ζωγραφιά με ό,τι του έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση από την ιστορία των Χριστουγέννων.
Τα παιδιά με αφορμή το σχέδιο δράσης μας πήραν πρωτοβουλία να φέρουν βιβλία χριστουγεννιάτικα από το σπίτι τους, τα οποία διαβάζαμε κάθε μέρα όλοι μαζί στην παρεούλα και στη γωνιά της βιβλιοθήκης, ενδυναμώνοντας και ενισχύοντας έτσι τη σχέση συνεργασίας σχολείου-σπιτιού. Επίσης, κάναμε θεματική εβδομάδα ανάγνωσης βιβλίων με θέμα τα Χριστούγεννα, συνδυάζοντας βιβλία του σχολείου αλλά και εκείνα που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι.
Αντίστοιχα στο δεύτερο τμήμα, με αφορμή το σχέδιο δράσης που αφορά στη συνεργασία σχολείου- οικογένειας οι μαθητές συζήτησαν με τους γονείς τους για παραδοσιακά έθιμα από τον τόπο καταγωγής τους και μας τα παρουσίασαν στο σχολείο συνοδεύοντάς την παρουσίαση με πληροφοριακό ή εποπτικό υλικό.
Συζητήσαμε για τα Χριστουγεννιάτικα έθιμα της Ελλάδας και του εξωτερικού, είδαμε πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό, παρατηρήσαμε τον παγκόσμιο χάρτη και κολλήσαμε πάνω του τα έθιμα του κόσμου που γνωρίσαμε και σχετίζονται με τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά. Στο τέλος, ζωγραφίσαμε το έθιμο από την Ελλάδα και το εξωτερικό που μας άρεσε περισσότερο.
Μιλήσαμε για τη λαϊκή παράδοση της χώρας μας που θέλει του καλικάντζαρους να ανεβαίνουν στη Γη κάθε χρόνο τέτοια εποχή και να πειράζουν τους ανθρώπους κάνοντας αταξίες. Είδαμε εικόνες από καλικαντζαράκια, ακούσαμε το τραγούδι “Καλικάντζαροι” από τα Λάχανα Χάχανα και τους αποτυπώσαμε με τον δικό μας τρόπο στο χαρτί με τους μαρκαδόρους μας.
Γράψαμε γράμμα στον Άγιο Βασίλη, ζητώντας του ένα δώρο για την Πρωτοχρονιά, το βάλαμε σε φάκελο και είναι έτοιμο για αποστολή στο ταχυδρομείο της γειτονιάς.
Στη συνέχεια, μάθαμε την ιστορία του Αγίου Βασιλείου και της πολιτείας που είχε δημιουργήσει, της Βασιλειάδας, προκειμένου να προσφέρει στο κοινό καλό.
Ακόμα, δημιουργήσαμε πολλές χριστουγεννιάτικες κατασκευές που σχετίζονται με όλα όσα γνωρίσαμε στην τάξη για το υπό διερεύνηση θέμα.
Φτιάξαμε χριστουγεννιάτικες κάρτες με ευχές που μάθαμε για τις γιορτινές μέρες και δημιουργήσαμε το ημερολόγιο του νέου έτους.
Επίσης, ψάξαμε στο διαδίκτυο, βρήκαμε τα υλικά από χριστουγεννιάτικες συνταγές για μπισκότα και διαλέξαμε αυτή που θα γράψουμε τα υλικά της για να την εκτελέσουμε στο σπίτι.
Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να μην ακούσουμε κάλαντα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας όπως της Χίου και της Ικαρίας, τα οποία τραγουδήσαμε και στην χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου μας.
Παρακολουθήσαμε αποσπάσματα από παραστάσεις μπαλέτου με την ιστορία του Καρυοθραύστη και της Λίμνης των Κύκνων. Ήρθαμε με αυτόν τον τρόπο σε επαφή με τη σπουδαία κλασσική μουσική που συνέθεσε ο Τσαϊκόφσκι και στο τέλος, ο καθένας μας ζωγράφισε την αγαπημένη του σκηνή από τις παραστάσεις αυτές.
Επιπλέον, ερευνήσαμε στο διαδίκτυο και βρήκαμε εικονογραφίες αλλά και πίνακες που σχετίζονται με τα Χριστούγεννα.
Συνεργαστήκαμε και δημιουργήσαμε τη δική μας χριστουγεννιάτικη ιστορία με τίτλο “Μία χριστουγεννιάτικη περιπέτεια”. Πιο συγκεκριμένα, συμφωνήσαμε τους ήρωες της ιστορίας, χωριστήκαμε σε ομάδες, συζητήσαμε και γράψαμε την ιστορία. Κάναμε εργαστήριο εικονογράφησης του βιβλίου που θα φτιάχναμε, δημιουργήσαμε ψηφιακό βιβλίο με την ιστορία μας και τέλος, ζωγραφίσαμε ήρωες-φιγούρες για να ζωντανέψουμε την ιστορία μας μέσα από αυτές, παρουσιάζοντάς την στην τάξη μας.
Η ιστορία μας είναι διαθέσιμη για ανάγνωση πατώντας εδώ:
Mια Χριστουγεννιάτικη περιπέτεια
Κλείνοντας το σχέδιο δράσης μας, συζητήσαμε για όσα μάθαμε για τα Χριστούγεννα, αλλά και για τον τρόπο που τα μάθαμε, συμπληρώνοντας έτσι τις 2 τελευταίες στήλες της κλίμακας KWLH.
Όλες οι δράσεις μας πραγματοποιήθηκαν στην υπέροχα στολισμένη τάξη μας με το χριστουγεννιάτικο δέντρο που στολίσαμε όλοι μαζί, λέγοντας ο καθένας μας από μία ευχή για το νέο έτος. Καθώς είχαμε πληθώρα στολιδιών, όσα περίσσεψαν δεν πήγαν χαμένα γιατί με αυτά στολίσαμε και την ελιά της αυλής μας!
Καλά Χριστούγεννα σε όλους!
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2024
Πεδίο: “Παιδί και φυσικές επιστήμες”
Θεματική: “Ο κύκλος του νερού”
Στόχος: Τα παιδιά να αντιλαμβάνονται και να περιγράφουν απλά φυσικά φαινόμενα.
Καθώς το φθινόπωρο δίνει σιγά σιγά τη θέση του στον χειμώνα και η αλλαγή του καιρού είναι πλέον αισθητή, στην τάξη μας ασχοληθήκαμε με την θεματική του κύκλου του νερού.
Αρχικά, διαβάσαμε το βιβλίο “Πέφτει πέφτει η σταγόνα”, έτσι ώστε να κάνουμε μία εισαγωγή στον κύκλο του νερού και να έλθουμε σε μία πρώτη επαφή με το μεγάλο και ασταμάτητο ταξίδι που κάνει το νερό στον πλανήτη μας. Έπειτα, προσπαθήσαμε να βάλουμε στη σωστή σειρά εικόνες σχετικές με τον κύκλο του νερού για να κατανοήσουμε καλύτερα τη διαδικασία.
Στη συνέχεια, συζητήσαμε για τα μέρη στα οποία μπορεί κανείς να βρει νερό μέσα στο σπίτι, αλλά και έξω στη φύση, τονίζοντας τη ζωτική του σημασία, και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τον κύκλο του νερού με τις ξυλομπογιές μας.
Μιλήσαμε για τις έννοιες της εξάτμισης, της συμπύκνωσης, της βροχόπτωσης και της συγκέντρωσης, είδαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο και τις τοποθετήσαμε στη σωστή σειρά, δημιουργώντας με την τεχνική του κολάζ ο καθένας τον δικό του κύκλο του νερού.
Μάθαμε το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου με τίτλο “Από πού είσαι ποταμάκι;” και το ζωγραφίσαμε.
Ακόμα, διαβάσαμε το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά “Το άτακτο συννεφουλίνι”. Στη συνέχεια, εμπνευστήκαμε και δημιουργήσαμε ένα τρισδιάστατο θέατρο με φιγούρες – ήρωες από την ιστορία του βιβλίου, στηριζόμενοι στις ιδέες που παρακολουθήσαμε στο σεμινάριο “Βιβλία σα θεατρικές σκηνές: Το εικονογραφημένο βιβλίο ως τρισδιάστατο θέατρο”. Στο τέλος, παίξαμε την ιστορία με τον δικό μας τρόπο, χρησιμοποιώντας την υπέροχη κατασκευή μας.
Επίσης, ζωγραφίσαμε ελεύθερα τον κύκλο του νερού στο χαρτί μας, ως αποτύπωση όσων μάθαμε για το θέμα.
Κάναμε μία ζωγραφιά για κάθε μία από τις λέξεις “εξάτμιση”, “συμπύκνωση”, “βροχόπτωση”.
Τέλος, φανταστήκαμε πως κάνουμε μία βόλτα στη βροχή και φέραμε στο νου μας το συναίσθημα που μας δημιουργεί κάτι τέτοιο, τους ήχους που πιθανόν να ακούσαμε όσο περπατούσαμε αλλά και τις εντυπώσεις μας από την φανταστική αυτή βόλτα.
Τελικά, είναι ωραίο να περπατάς στη βροχή!
Γιορτάσαμε την επέτειο του Πολυτεχνείου
Ο Δρόμος είχε την δική του Ιστορία
Η θεματική αυτής της εβδομάδας στην τάξη μας ήταν αφιερωμένη στην επέτειο του Πολυτεχνείου.
Για αρχή, είδαμε εκπαιδευτικό φωτογραφικό υλικό και παρακολουθήσαμε βίντεο με τα γεγονότα εκείνης της περιόδου. Εμπλουτίσαμε τη γωνιά της επικοινωνίας της τάξης μας με σχετικές εικόνες και συζητήσαμε για τα δεινά της δικτατορίας, αλλά και τη σημασία του αγώνα των ανθρώπων για τη διεκδίκηση της ελευθερίας τους.
Στη συνέχεια, ζωγραφίσαμε με τις ξυλομπογιές μας το πανό με το χαρακτηριστικό σύνθημα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου “ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” και εξηγήσαμε το νόημα κάθε μίας από αυτές τις λέξεις.
Ακόμα, διαβάσαμε το βιβλίο της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου “Η κυρά Δημοκρατία” και συζητήσαμε για τα δεινά της δικτατορίας και τη σημασία ύπαρξης δημοκρατίας στις χώρες όλου του κόσμου, εμπλουτίζοντας με αυτόν τον τρόπο το λεξιλόγιό μας με νέες λέξεις σχετικά με το υπό συζήτηση θέμα.
Προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε το ιστορικό κτίριο της σχολής του Πολυτεχνείου με το σύνθημα “ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΖΕΙ”, παρατηρώντας προσεκτικά και σχεδιάζοντας τα διάφορα είδη γραμμών και σχημάτων που το απαρτίζουν.
Επίσης διαπιστώσαμε ότι το κτίριο του Πολυτεχνείου στην όψη του μοιάζει με πολλά άλλα κτίρια της Αθήνας ,όπως ο Παρθενώνας με τους κίονες και τα κιονόκρανα και όπως και το αρχαιολογικό μουσείο .
Φυσικά, δεν παραλείψαμε να διαβάσουμε το βιβλίο, αλλά και να παρακολουθήσουμε την παράσταση κουκλοθέατρου “Τενεκεδούπολη” της Ευγενίας Φακίνου, γνωρίζοντας, έτσι, αυτό το είδος θεατρικής σύμβασης. Στο τέλος, ο καθένας μας δημιούργησε τον δικό του αγαπημένο ήρωα από την ιστορία.
Γνωρίσαμε όλους τους ήρωες της ντενεκεδούπολης ξεκινώντας και από την ιστορία του Μελένιου.
Τα τενεκεδάκια μας μίλησαν για το πως φτιάξανε όλη την πόλη της τενεκεδούπολης και μας είπαν :
Ντενεκεδούπολη ντενεκεδούπολη είσαι ολόκληρη μια ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ .
Φτιάξαμε ένα κάδρο με το αιώνιο σύμβολο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, ένα γαρύφαλλο, ζωγραφίζοντάς το πάνω στο χέρι ενός παιδιού που το “προσφέρει” σε όσους αγωνίστηκαν με θάρρος για τις αξίες της ελευθερίας και της δημοκρατίας.
Ζωγραφίσαμε δύο καρδιές και έναν ήλιο στη μέση σύμφωνα με το ομώνυμο τραγούδι
Εφαρμόσαμε την Δημοκρατία στην τάξη μας και διοργανώσαμε εκλογές προκειμένου να αποφασίσουμε το όνομα της τάξης.
Φτιάξαμε ψηφοδέλτια, κάλπη, ορίσαμε εφορευτική επιτροπή και ψηφίσαμε το όνομα της τάξης. Αποτυπώσαμε τα αποτελέσματα σε ένα μεγάλο χαρτί και η τάξη μας ονομάστηκε Η τάξη της αγάπης.
Την ημέρα της γιορτής στις 15 Νοεμβρίου, συζητήσαμε για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, παίξαμε την παράσταση της Τενεκεδούπολης και τραγουδήσαμε συγχρονισμένα σε μία άτυπη χορωδία επετειακά τραγούδια, όπως τον “Δρόμο” του Μάνου Λοίζου , το “Ένα το χελιδόνι” σε στίχους Οδυσσέα Ελύτη και μουσική Μίκη Θεοδωράκη, “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο” της Τάνιας Τσανακλίδου και τα “Παπαγαλάκια” από τη χορωδία του Χαρίτωνα. Με αυτόν τον τρόπο ήλθαμε σε επαφή με ένα ποικίλο ρεπερτόριο της εθνικής μας κληρονομιάς και τονίσαμε τον ρόλο αυτών των τραγουδιών στην εξύμνηση κατορθωμάτων και την έκφραση συναισθημάτων που κατέκλειζαν τους ανθρώπους εκείνης της εποχής.
Και του χρόνου!
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024
Αυτή την περίοδο στην τάξη μας πραγματοποιήσαμε ένα project με θέμα την τέχνη. Γνωρίσαμε γνωστούς ζωγράφους και προσδιορίσαμε τα βασικά μηνύματα που επικοινωνούν μέσα από τα έργα τους , διακρίναμε τα μέσα που μας είναι χρήσιμα για τη σύνθεση μίας εικαστικής δημιουργίας, προσδιορίσαμε διαφορετικές τεχνικές και τεχνοτροπίες δημιουργίας και αναπαράστασης έργων τέχνης, συνειδητοποιώντας παράλληλα ότι τα έργα τέχνης υπόκεινται σε υποκειμενικές ερμηνείες.
Στο ταξίδι που κάναμε στον χώρο της τέχνης συντροφιά μας έκανε πάντα η φίλη μας η γάτα από το βιβλίο “Η ιστορία της τέχνης σε 21 γάτες”, με τη βοήθεια της οποίας ήρθαμε σε επαφή με τα διάφορα είδη τεχνοτροπιών και δημιουργήσαμε τα δικά μας έργα τέχνης.
Αρχικά, στην παρεούλα συζητήσαμε όλοι μαζί τι γνωρίζουμε για την τέχνη και τι θα θέλαμε να μάθουμε για το θέμα αυτό, συμπληρώνοντας τις δύο πρώτες κολώνες της κλίμακας KWLH.
Στη συνέχεια ξεκίνησε η επαφή με τους ζωγράφους και τα διάφορα ρεύματα της τέχνης. Χωριστήκαμε σε ομάδες και αναζητήσαμε πληροφορίες από το internet και το βιβλίο μας ” Η ιστορία της τέχνης μέσα από 21 γάτες” για τα διάφορα είδη τεχνοτροπιών στη ζωγραφική και τους σημαντικότερους εκπροσώπους τους.
Παρατηρήσαμε τον αναγεννησιακό πίνακα του Vermeer “Το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι” και τονίσαμε την επιθυμία του ζωγράφου να δηλώσει την αντίθεση φωτός και σκιών. Έπειτα προσθέσαμε τα λουλούδια της αναγέννησης γύρω από τη γάτα του Vermeer ως σύμβολο της αγάπης εκείνη την εποχή.
Γνωρίσαμε τον P.Mondrian και εντοπίσαμε τα χρώματα και τα σχήματα που χρησιμοποιεί στους πίνακές του. Έπειτα, ζωγραφίσαμε με αυτά τα χρώματα τις δικές μας γάτες σε στυλ Mondrian.
Παρατηρήσαμε έργα τέχνης υλοποιημένα με την τεχνική του πουαντιγισμού. Αφού εξηγήσαμε πώς ακριβώς ζωγραφίζουν οι ζωγράφοι που χρησιμοποιούν αυτή την τεχνοτροπία, φτιάξαμε τις γάτες του πουαντιγισμού με τυπώματα από μπατονέτες σε τέμπερα.
Σειρά είχε η τεχνοτροπία του κυβισμού και ο κυριότερος εκπρόσωπός της, ο P.Picasso. Αφού είδαμε βίντεο με τα σημαντικότερα έργα του διάσημου ζωγράφου και συζητήσαμε για το περιεχόμενό τους, δημιουργήσαμε τις δικές μας κυβιστικές γάτες με πολλά χρώματα.
Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε έργα που ανήκουν στο ρεύμα του μινιμαλισμού. Εδώ, κατανοήσαμε ότι οι ζωγράφοι θέλουν να αποτυπώσουν μία εικόνα με τον απλούστερο δυνατό τρόπο. Έτσι, φτιάξαμε τη γάτα του μινιμαλισμού, παρατηρώντας τη γάτα από το βιβλίο ” Η ιστορία της τέχνης μέσα από 21 γάτες”.
Δεν θα μπορούσαμε να μη γνωρίσουμε την ζωγράφο του μαγικού ρεαλισμού Φρίντα Κάλο με τα χαρακτηριστικά της λουλούδια και τους πίνακές της που αποτυπώνουν μία ζωή γεμάτη δύναμη και αισιοδοξία. Στη συνέχεια, προσθέσαμε στη γάτα της Φρίντα Κάλο λουλούδια και χαρακτηριστικά της ενδυμασίας της.
Ακόμη, μάθαμε μία διαφορετική τεχνική από τις υπόλοιπες, εκείνη του γκράφιτι. Συζητήσαμε για τα μέσα που χρησιμοποιούν οι δημιουργοί της και για το νόημα του όρου “γκράφιτι” (χαράζω), καθώς και τη χώρα από την οποία ξεκίνησε, την Ιταλία. Είδαμε βίντεο και δημιουργήσαμε μοτίβα πίσω από τη γάτα εμπνευσμένα από την εν λόγω τεχνική.
Σειρά είχε η ποπ αρτ και ο σημαντικότερος εκπρόσωπός της, ο Andy Warhol. Συζητήσαμε για την τάση των εικαστικών αυτών να χρησιμοποιούν αντικείμενα του εμπορίου, διανθίζοντάς τα με σχέδια και χρώματα και με την τεχνική του κολάζ δημιουργήσαμε τη δική μας ποπ αρτ γάτα.
Τέλος, παρατηρήσαμε έργα του σουρεαλισμού και των ζωγράφων Miro και Dali, τονίζοντας ότι σε αυτό το ρεύμα οι ζωγράφοι δημιουργούν έργα εμπνευσμένα από τη φαντασία τους. Αποτυπώσαμε κ εμείς με τη σειρά μας τη γάτα της τέχνης, ζωγραφίζοντας σουρεαλιστικά μοτίβα.
Το ταξίδι μας στον χώρο της τέχνης ολοκληρώθηκε με την αποτίμηση του τι μάθαμε και του τρόπου που το μάθαμε, συμπληρώνοντας με τα παιδιά τις δύο επόμενες κολώνες της κλίμακας KWLH.
Γιορτάσαμε την εθνική επέτειο του ΟΧΙ της 28ης Οκτωβρίου 1940
Θεματικό πεδίο: Παιδί εαυτός και κοινωνία
Θεματική υποενότητα: Ιστορία και πολιτισμός :Ανάπτυξη ιστορικής αντίληψης -Διάκριση Εθνικών συμβόλων Ελλάδας και άλλων χωρών.
Προσδοκώμενα αποτελέσματα: Γνώσεις, δεξιότητες ,στάσεις :Πληροφορίες για σημαντικά πρόσωπα της Ιστορίας του παρελθόντος .Εντοπισμός κοινών χαρακτηριστικών σε αυτά: Γενναιότητα ,αυτοθυσία, αγάπη για την πατρίδα ,σεβασμός ιστορικών συμβόλων ,συνύπαρξη λαών.
Στο σχολείο μας μιλήσαμε για τα σημαντικότερα γεγονότα της εποχής εκείνης, παρατηρώντας εικόνες που αποτυπώνουν τον αγώνα των Ελλήνων για την ελευθερία τους, αλλά και τα δεινά του πολέμου.
Τονίσαμε τη σημασία της ελευθερίας και της αλληλεγγύης ανάμεσα σε όλους τους λαούς, αντιπαραβάλλοντας τις έννοιες του πολέμου και της ειρήνης και αποτυπώνοντάς τες σε μία ζωγραφιά.
Διαβάσαμε το ποίημα του Γιώργου Μαρίνου με τίτλο “Ειρήνη” και δημιουργήσαμε μία ζωγραφιά εμπνευσμένη από αυτό.
Φτιάξαμε με χαρτοκοπτική το περιστέρι ως διαχρονικό σύμβολο της ειρήνης, γράψαμε τη χρονολογία έναρξης του πολέμου για την Ελλάδα και τα κολλήσαμε σε γλωσσοπίεστρο.
Φτιάξαμε στεφάνια και γράψαμε το “ΟΧΙ”
Ακόμα, δημιουργήσαμε τις δικές μας ελληνικές σημαίες, βάφοντάς τες και στολίζοντας το φόντο με σχέδια ειρήνης και χαράς.
Επιπλέον, φτιάξαμε τα δικά μας σημαιάκια προσθέτοντας επάνω λέξεις-κλειδιά από το Έπος του ’40.
Την ημέρα της γιορτής, φορώντας τα καλά μας τραγουδήσαμε τραγούδια της 28ης Οκτωβρίου, κάναμε παρέλαση στην αυλή του σχολείου μας και γιορτάσαμε όλοι μαζί την ελευθερία και την ειρήνη!
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2024
Οι κανόνες μας
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς μιλήσαμε στην τάξη για τους κανόνες καλής συμπεριφοράς. Συζητήσαμε για όσα μας κάνουν χαρούμενους και όσα μας στεναχωρούν και εκφράσαμε τις ιδέες μας σχετικά με το τι μπορούμε να κάνουμε για να περνάμε καλά στο σχολείο (κάνουμε ησυχία,ακούμε με προσοχή τους συμμαθητές και τη δασκάλα μας,μαζεύουμε τα πράγματά μας,λέμε πάντα την αλήθεια κλπ). Στο τέλος,το κάθε παιδί επέλεξε έναν από τους κανόνες που ειπώθηκαν στην ολομέλεια, τον ζωγράφισε και δημιουργήσαμε όλοι μαζί το σπίτι με τους κανόνες της τάξης μας, έτσι ώστε να το συμβουλευόμαστε όποτε χρειαστεί.
Χρώματα, γραμμές, σχήματα
Η πρώτη θεματική με την οποία ασχοληθήκαμε αφορούσε στα χρώματα, τα είδη γραμμών και τα σχήματα, τα οποία τα παιδιά διέκριναν στο περιβάλλον και στα έργα τέχνης.
Πιο συγκεκριμένα, πειραματιστήκαμε με την ανάμειξη βασικών χρωμάτων και ανακαλύψαμε δευτερεύοντα, τα οποία αποτυπώσαμε σταδιακά σε χαρτί, προκειμένου να δημιουργήσουμε συνεργατικά μία παλέτα αποχρώσεων.
Διαβάσαμε το παραμύθι της Σοφίας Μαντούβαλου και Μαρίας Βασιλειάδου-Βούκα “Μία τελίτσα μια φορά”, που αποτέλεσε αφορμή για την παραγωγή και αναδιήγηση της δικής μας ιστορίας σχετικά με την πορεία που ακολουθεί μία μικρή τελεία, διαγράφοντας ποικίλα είδη διαδρομών.
Με αφορμή το παραμύθι “Η τελεία” γνωρίσαμε την τεχνοτροπία του πουαντιγισμού και κάναμε τις δικές μας ομαδικές δημιουργίες.
Παρατηρήσαμε τους πίνακες γνωστών ζωγράφων, όπως του Sol Lewitt, και δημιουργήσαμε με φαντασία τα δικά μας έργα με πολύχρωμες γραμμές.
Διακρίναμε τα σχήματα στο περιβάλλον και προχωρήσαμε με δημιουργικότητα στη διαδικασία σύνθεσης έργων τέχνης (απεικονίσεις τοπίων, ζώων)κολλώντας σχήματα διαφόρων χρωμάτων και μεγεθών.
Επιλέξαμε ένα σχήμα και το μεταμορφώσαμε σε ζωάκι
Παρατηρήσαμε το έργο “Το κάστρο και ο ήλιος” του ζωγράφου Paul Klee. Αφού εντοπίσαμε τα σχήματα που συναντάμε στον πίνακα, κόψαμε και βάψαμε χαρτιά σε διάφορα μεγέθη και σχήματα, τα κατηγοριοποιήσαμε ανά σχήμα και τέλος, συνεργαστήκαμε για τη δημιουργία του δικού μας πίνακα σαν τον Paul Klee.