Μαθαίνουμε γραμμές και σχήματα

Τα παιδιά μάθανε τις γραμμές  μέσα από παιχνίδια …

Περπατήσανε πάνω σε γραμμές.

GRAMMES3

Αναζητήσανε μέσα στην τάξη κρυμμένες καρτέλες με διαφορετικές γραμμές και στη συνέχεια τις χωρίσανε σε ομάδες.

GRAMMES5

Με τη βοήθεια τις κάμπιας σχηματίσανε διάφορες γραμμές.

PAICHNIDIA ME GRAMMES1

Η κάθε ομάδα  σχεδίασε μια γραμμή και μετά την έβαψε με διαφορετικό υλικό (μαρκαδόρους, ξυλομπογιές, τέμπερες, νερομπογιές, λαδοπαστέλ). Στη συνέχεια δώσανε ένα όνομα σε αυτό που απεικονίζει η γραμμή της ομάδας τους.

GRAMMES4

“Καρδιά”                                             “Χελώνα”                                 “Αυτοκίνητο”

GRAMMES 1

“Παπαγάλος”                                                                      “Χέρι”

Εικαστικές δημιουργίες με γραμμές.

GRAMMES2

Χρησιμοποιώντας όλες τις γραμμές που μάθανε σχηματίσανε το “Δρακοτρένο”.

PAICHNIDIA ME GRAMMES2

 

Αφού τα παιδιά μαθανε τις γραμμές ανακαλύψανε τα σχήματα! Τελικά η τάξη μας είναι γεμάτη από σχήματα!

SCHHMATA1

SCHHMATA2

Τα παιδιά χρησιμοποιώντας τα σχήματα που μάθανε  δημιούργησαν  πίνακες με κολάζ και ζωγραφική. Οι ιδέες πολλές και διαφορετικές!

SCHHMATA

 

 

3η Δεκεμβρίου -Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1992, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, δίνοντάς μας την ευκαιρία κατανόησης σε θέματα αναπηρίας και ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία. Είναι μια μέρα που μας υπενθυμίζει την υποχρέωση διασφάλισης της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, βασιζόμενοι στις  αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης.

Σε μια προσπάθεια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μικρών μας μαθητών και μαθητριών  διαβάσαμε σχετικό βιβλίο, είδαμε εκπαιδευτικό υλικό σχετικό με την ημέρα και συζητήσαμε σχετικά με το θέμα.

Στη συνέχεια,  αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια αφίσα δουλεύοντας στις ομάδες μας. Κάθε ομάδα ανέλαβε να υλοποιήσει ένα μέρος της αφίσας (μια ομάδα στόλισε την καρδιά, η άλλη έγραψε το σύνθημα, η τρίτη την ονομασία της ημέρας και οι άλλες δύο ζωγράφισαν τα παιδάκια).  Στο τέλος, έγινε η  σύνθεση της αφίσας.

 3 Dekembrioy2

3 Dekembrioy1

Αινίγματα για τα φρούτα και τους καρπούς του Φθινοπώρου

Τα παιδιά διασκέδασαν προσπαθώντας να μαντέψουν τα αινίγματα. Στη συνέχεια  είδαμε, πιάσαμε και μυρίσαμε το κάθε φρούτο/καρπό. Τέλος, δημιουργήσαμε ένα βιβλίο. Κάθε σελίδα είχε ένα αίνιγμα και με  διαφορετική τεχνική κάθε φορά απεικονίσαμε την απάντηση.

ainigmata1 ainigmata2 ainigmata3

 

Παίζουμε Κουκλοθέατρο; Εδώ Ντενεκεδούπολη-Εδώ Πολυτεχνείο!

Την ημέρα της γιορτής για την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, οι εκπαιδευτικοί παίξαμε στα παιδιά το παραμύθι “Η Ντενεκεδούπολη” της Ε.Φακίνου σε κουκλοθέατρο.

NTENEKEDOYPOLH3

Τις προηγούμενες ημέρες αφού διαβάσαμε την ιστορία και τη συνδυάσαμε με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου του 1973, γνωρίσαμε τους ήρωες-κούκλες κουκλοθεάτρου και ακούσαμε την εξαιρετική μουσική που συνοδεύει το παραμύθι με την υπογραφή του συνθέτη Γιάννη Μαρκόπουλου.

Κουκλοθέατρο-Ντενεκεδούπολη

NTENEKEDOYPOLH1

Μετά το κουκλοθέατρο τα παιδιά επεξεργάστηκαν τις κούκλες και έκαναν μικρούς διαλόγους μεταξύ τους.

NTENEKEDOYPOLH2

Κατασκευές για την επέτειο εξέγερσης του Πολυτεχνείου

Τα παιδιά μάθανε για την αξία της Δημοκρατίας και της Ελεύθερίας και δημιούργησαν το περιστέρι με το σύνθημα “Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία”.

Polytechneio1

Μια παλιά φωτογραφία του Πολυτεχνείου με ένα γαρίφαλο.

Polytechneio3

Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο…

Ta paidia zografizoyn

Διαβάσαμε την ιστορία της “Ντενεκεδούπολης” και το κάθε παιδί επέλεξε τον αγαπημένο του ήρωα, ώστε να τον κάνουμε κούκλα για κουκλοθέατρο.

Polytechneio2

Μαθαίνουμε τα χρώματα

Με αφορμή το παραμύθι “A color of hiw own” (Ένα δικό του χρώμα) του Lio Lionni ξεκίνησε η διερεύνησή μας για τα χρώματα.

CHROMATA3

Πρώτα τα παιδιά γνωρίσανε τα βασικά χρώματα. Είχαν την ευκαιρία να αναζητήσουν κόκκινα-κίτρινα-μπλε αντικείμενα στο χώρο του νηπιαγωγείου και να τα τοποθετήσουν στο στεφανάκι με το ίδιο χρώμα.

CHROMATA1

Σε επόμενη δραστηριότητα γνωρίσανε τα συμπληρωματικά χρώματα κάνοντας μίξεις χρωμάτων και βρίσκοντας πορτοκαλί, πράσινα και μοβ αντικείμενα στο χώρο του νηπιαγωγείου, τα οποία στη συνέχεια τοποθέτησαν στο χαρτόνι του ίδιου χρώματος.

CHROMATA2

Τέλος, κάναμε και άλλες μίξεις ανακαλύπτοντας μέσα από πειραματισμό πως γίνεται το γκρι, το ροζ, το γαλάζιο και το καφέ χρώμα.

CHROMATA4

Η Ειρήνη του Αριστοφάνη

Παρακολουθήσαμε σε διασκευή την παράσταση “Η Ειρήνη” του Αριστοφάνη από τη θεατρική ομάδα “Παραμυθομικρούλιδες”.

Η παράσταση συνδύαζε θέατρο, κουκλοθέατρο και θέατρο σκιών και ήταν διαδραστική κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών.

ARISTOFANHS1

ARISTOFANHS2

Στο τέλος της παράστασης τα παιδιά είχαν την ευκαιρία  να αγγίξουν και να γνωρίσουν τις κούκλες, καθώς και να ρωτήσουν τους ηθοποιούς ό,τι ήθελαν για τις κούκλες και την παράσταση.

ARISTOFANHS3jpg

Θέλουμε ειρήνη και όχι πόλεμο!

Μάθαμε για τα καλά της ειρήνης και τη δυστυχία που φέρνει ο πόλεμος και τα παιδιά ζωγραφίσανε την ειρήνη και τον πόλεμο.

eirhnh polemos

Διαβάσαμε την ιστορία “Το κανόνι της ειρήνης” και στη συνέχεια τα παιδιά δημιουργήσανε στις ομάδες τους κανόνια που συμβολίζουν την ειρήνη. “Το κανόνι του ουράνιου τόξου, το κανόνι της αγάπης, το κανόνι με τα παιδάκια, το κανόνι με τα χρώματα, το κανόνι με τις πεταλούδες”.

To diko mas kanoni

Τα παιδιά παρακολούθησαν την κουκλοθεατρική παράσταση”Το κανόνι της Ειρήνης”, γνώρισαν τους ήρωες και παίξανε τα ίδια με τις κούκλες!

To kanoni ths Eirhnhs

 

Καλώς ήρθες Φθινόπωρο!

Οι δημιουργίες μας για το Φθινόπωρο πολλές!

Αφού τα παιδιά μάθανε τα χρώματα του φθινοπώρου, χωριστήκανε σε ζευγάρια και βάψανε διάφορα φθινοπωρινά φύλλα για να στολίσουμε την πόρτα της τάξης μας.

fylla gia porta1

fylla gia porta2jpg

Με τη δασκάλα των αγγλικών τα παιδιά μάθανε τα φθινοπωρινά χρώματα και στη συνέχεια σε ομάδες κάνανε κολάζ με πραγματικά φύλλα.

leaves2

Δημιουργήσανε τυπώματα με λαδοπαστέλ και φύλλα .

leaves

Με τα πρωτοβρόχια εμπνευστήκαμε και φτιάξαμε τις δικές μας ομπρέλες!

OMPRELES

Είδαμε πίνακες μεγάλων ζωγράφων με θέμα το φθινοπώρο και στη συνέχεια  τα παιδιά ζωγραφίσαν το δικό τους “φθινοπωρινό τοπίο”.

fthinoporina topia

 

“Το ασχημόπαπο”

Παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση “Το ασχημόπαπο” από την θετρική ομάδα “Μικρός Βορράς”. Μια διασκευή του γνωστού παραμυθιού του μεγάλου παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

ASCHHMOPAPO1

ASCHHMOPAPO2