12o Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

we are equal- we have the same rights

Η αρπαγή της Ευρώπης

Νοέ 20164

Δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε το μύθο της αρπαγής της Ευρώπης από το Δία τη στιγμή που τόσα έχουμε γνωρίσει για την ήπειρό μας την Ευρώπη.

Ο μύθος: Πάτα πάνω στο σύνδεσμο

etwinning-140914094638-phpapp01

Εικόνα9

Αφού γνωρίσαμε το μύθο, είδαμε εικόνες, έργα τέχνης και ζωγραφικούς πίνακες  στο διαδίκτυο με θέμα την αρπαγή της Ευρώπης. Εστιάσαμε την προσοχή μας στην παράσταση της αρπαγής στο συγκεκριμένο γραμματόσημο Εικόνα10  το οποίο φωτοτυπήσαμε και τα παιδιά ανέλαβαν να το διακοσμήσουν.

Σε όλες τις εργασίες γράφτηκε ο τίτλος: ” Η αρπαγή της Ευρώπης”.

DSC01805 DSC01810 DSC01803 DSC01796

DSC01815

Εικόνα7 Εικόνα6

Το φύλλο εργασίας:

Εικόνα4 από εδώ ( παρέχεται υλικό για την ευρωπαϊκή ένωση)

Επίσης ,με ελεύθερη δημιουργική ζωγραφική, τα παιδιά πήραν το ρόλο των ζωγράφων που είχαμε προηγουμένως δει να έχουν φιλοτεχνήσει πίνακες με θέμα την αρπαγή της Περσεφόνης. Φιλοτέχνησαν τους ατομικούς τους πίνακες εστιάζοντας στα σημεία που έβλεπε από ψηλά, στη ράχη του άσπρου ταύρου-Δία, η Ευρώπη.(Θάλασσα, λιβάδια, βουνά κ.α.)

DSC01818 Εικόνα8

Το φύλλο εργασίας:

Εικόνα5 η εικόνα επεξεργάστηκε από την ανάλογη στο σύνδεσμο εδώ:

Εικόνα11

 

από κάτω από: Ε-Twinning ΄΄ Η πόλη μας΄΄ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η αρπαγή της Ευρώπης    

Ευρώπη-Ελλάδα-Νομός Αττικής (συνέχεια)

Νοέ 20163

Στα πλαίσια του προγράμματος Etwinning με τίτλο “Η πόλη μας” συνεχίσαμε σήμερα τις χθεσινές μας εργασίες για τη γνωριμία με την ήπειρό μας(Ευρώπη), τη χώρα μας(Ελλάδα) και το νομό μας(Αττική) στον οποίο βρίσκεται η πόλη μας ( Γλυφάδα). Επικεντρωθήκαμε στην κατανόηση του διαβάσματος διαφορετικών χαρτών με το ίδιο περιεχόμενο ( π.χ. Ελλάδα ) και στην αποκωδικοποίηση των πληροφοριών που απορρέουν από  αυτούς. Π. χ. όπως και εχθές δείξαμε διάφορους χάρτες από το διαδίκτυο και τα παιδιά αναγνώριζαν τις τοποθεσίες που τους ζητούνταν κάθε φορά.

Π.χ. Σε ποιο σημείο της Ευρώπης βρίσκεται η Ελλάδα. Έλα να το δείξεις.

Εικόνα12 από εδώ

Εικόνα13 από εδώ

Εικόνα14 από εδώ

Σε ποιο σημείο της Ελλάδας βρίσκεται ο νομός Αττικής; Έλα να τον δείξεις.

Εικόνα11 από εδώ

Εικόνα10 από εδώ

Εικόνα9 από εδώ

Ασκήσεις εμπέδωσης είναι τα φύλλα που ακολούθησαν βάφοντας τα παιδιά με τα χρώματα της ευρωπαϊκής σημαίας, την Ευρώπη και την Ελλάδα.Έγραψαν επίσης πάνω στο φύλλο και τις λέξεις Ελλάδα και Ευρώπη.

DSC01782 DSC01781 DSC01780 DSC01779 DSC01778 Εικόνα8 Εικόνα7 Εικόνα3

 

Το φύλλο εργασίας:

Εικόνα1 η εικόνα στο διαδίκτυο

 

Στο χάρτη της Ελλάδας έβαψαν μόνο αφού τον αναγνώρισαν το νομό Αττικής.

DSC01778  Εικόνα5

Εικόνα7

Το φύλλο εργασίας:

Εικόνα2 η εικόνα από το διαδίκτυο

 

από κάτω από: Ε-Twinning ΄΄ Η πόλη μας΄΄ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ευρώπη-Ελλάδα-Νομός Αττικής (συνέχεια)    

Ήπειροι-Ευρώπη-Ελλάδα-Νομός Αττικής

Νοέ 20161

Σήμερα μιλήσαμε για τις ηπείρους πάνω στον πλανήτη μας (Ευρώπη, Ασία,Αμερική,Αφρική,Αυστραλία,Ανταρκτική). Εξηγήσαμε και κατανοήσαμε τι σημαίνει η λέξη ήπειρος(μεγάλο κομμάτι στεριάς πάνω στο οποίο υπάρχουν οι διάφορες χώρες). Βρήκαμε διάφορες φωτογραφίες στο διαδίκτυο των ηπείρων,τις ονομάσαμε,ανακαλύψαμε τις χωροταξίες τους (π.χ η Αμερική ξεκινά από το βόρειο πόλο και φτάνει μέχρι το νότιο , η Αφρική μοιάζει με την παλάμη μας και βρίσκεται κάτω από την Ευρώπη, κολλητά με την Ευρώπη βρίσκεται η Ασία, η Αυστραλία είναι το μεγαλύτερο νησί της Γης, η Ανταρκτική είναι ο νότιος πόλος της Γης).Τα παιδιά ταύτισαν όνομα και ήπειρο στους χάρτες που προβάλλονταν στο διαδραστικό πίνακα.

Εικόνα1 Εικόνα2 Εικόνα3 DSC01757 DSC01756  Εικόνα4 Εικόνα3 Εικόνα2

 

Εικόνα5

Επιβεβαιώσαμε ότι η Ελλάδα μας αποτελεί τμήμα της Ευρώπης , βρίσκεται στη Μεσόγειο δίπλα από την Ιταλία(το σχήμα της οποίας μοιάζει με ψηλοτάκουνη μπότα).Είδαμε τη σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παρατηρήσαμε τα αστέρια και το χρώμα.Η σημαία της ΕΕ συμβολίζει  την Ευρωπαϊκή Ένωση.Έχει 12 κίτρινα αστέρια σε κύκλο με μπλε φόντο, τα οποία συμβολίζουν τα ιδανικά της ενότητας, της αλληλεγγύης και της αρμονίας ανάμεσα στους λαούς της Ευρώπης.Έχει ανακοινωθεί στο τύπο ανεπίσημα ότι κάθε αστέρι συμβολίζει ένα κράτος-μέλος, ειδικά την εποχή που υιοθετήθηκε η σημαία, όπου τα μέλη της ΕΟΚ (Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα ) ήταν 12 και μάλιστα με ιδιαίτερη έμφαση στην Ελλάδα ως 12η χώρα ένταξης . Στη πραγματικότητα όμως δεν συμβαίνει αυτό.(Βικιπαίδεια)

Ο αριθμός των αστεριών δεν έχει καμία σχέση με τον αριθμό των κρατών μελών. Ο κύκλος είναι σύμβολο ενότητας.

Εικόνα5  Εικόνα4

Εικόνα8

Τα παιδιά ξεχώρισαν ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης την πατρίδα μας.

Εικόνα1 Εικόνα11

Στη συνέχεια στο χάρτη της Ελλάδας διακρίναμε το νομό Αττικής στον οποίο βρίσκονται η Αθήνα, το Σούνιο και η πόλη μας η Γλυφάδα. Σε διαφορετικούς χάρτες τα παιδιά ανακάλυπταν το νομό Αττικής και τον έδειχναν.

Εικόνα6 DSC01761

Εικόνα6

Τέλος ξεκινήσαμε τις εργασίες για την κατασκευή τρισδιάστατης μακέτας της πόλης μας(Γλυφάδα) χρησιμοποιώντας τα χάρτινα κουτιά από γάλα και χυμούς που είχαν φέρει στο νηπιαγωγείο τα παιδιά. Κατασκευάστηκαν οι πολυκατοικίες μας.

Εικόνα7 Εικόνα8

DSC01763 DSC01767 DSC01768 Εικόνα9

DSC01773 DSC01775 DSC01772 DSC01776  Εικόνα10 DSC01777

 

 

από κάτω από: Ε-Twinning ΄΄ Η πόλη μας΄΄ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ήπειροι-Ευρώπη-Ελλάδα-Νομός Αττικής    

31 Οκτωβρίου:΄΄Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης΄΄

Οκτ 201631

Σήμερα με τα παιδιά ασχοληθήκαμε με την έννοια της αποταμίευσης λόγω της ημέρας!!

Αναλύσαμε τον όρο αποταμίευση, γιατί μας είναι απαραίτητη, με ποιο υλικό αγαθό σχετίζεται(χρήματα),που κάνουμε την αποταμίευση(κουμπαράς- τράπεζα) και τι μπορεί να μας συμβεί στην περίπτωση της έκτακτης ανάγκης και δεν έχουμε χρήματα αποταμιευμένα!!!!!

Χρησιμοποιήσαμε το εποπτικό υλικό της Ανθής Ζήση (εδώ) για τη συζήτησή μας.

Διαβάσαμε τις εξαίρετες ιστορίες που αφορούν την έννοια της αποταμίευσης:Α) Η Τσεπούλα και ο Κουμπαράκος και Β) Αν κάθε μέρα.

Εικόνα7 Εικόνα1

Μάλιστα τα παιδιά συμπλήρωσαν και ένα φύλλο εργασίας  εικαστικής δημιουργίας από το blog της Τάνιας(εδώ) που αφορούσε την ιστορία.

unnamed (5) Εικόνα5

Τέλος κατασκευάστηκε και ο παραδοσιακός κουμπαράς γουρουνάκι με χάρτινα πιάτα. Η ιδέα για το κεφάλι από το blog “Ταξίδι στη χώρα των παιδιών”(εδώ)

Εικόνα2 unnamed (2) Εικόνα4 Εικόνα6

Το πατρόν για το γουρουνάκι

Το πατρόν για το γουρουνάκι

 

Σχήματα και φαντασία

Οκτ 201630

Την προηγούμενη βδομάδα το ολοήμερο τμήμα ασχολήθηκε με τη θεματική ενότητα:τα σχήματα. Αρχικά  ψάξαμε να βρούμε τι μας θυμίζει γύρω μας κύκλο, τρίγωνο, τετράγωνο, ορθογώνιο, ρόμβο…..Μετά δημιουργήσαμε τα σχ ήματα με πασσάλους, με το σώμα μας, με το χέρι μας….Στη συνέχεια ομαδοποιήσαμε και ταξινομήσαμε σύμφωνα με το σχήμα, με το χρώμα, με το μέγεθος… Τα παιδιά χρωμάτισαν και έκοψαν λωρίδες για να δημιουργήσουν με αυτές όποια σχήματα θέλουν. Διαβάσαμε τον Τριγωνοψαρούλη και τα παιδιά ζωγράφισαν τον δικό τους Τριγωνοψαρούλη με την παρέα του με κηρομπογιές βάφοντας το φόντο με αραιωμένο μελάνι.Διαβάσαμε την Οικογένεια Τριγώνου και τα παιδιά ζωγράφισαν την αγαπημένη τους σκηνή. Φτιάξαμε τον Σχηματοφάγο με ένα κουτί παπουτσιών.Αυτός τρέφεται μόνο με σχήματα ακολουθώντας καρτέλες διατροφής!! Ετσι τα παιδιά τον ταΐζουν συγκεκριμένο αριθμό και χρώμα σχημάτων. Τον Σχηματοφάγο και τα σχήματα τα πλαστικοποιήσαμε  για να  διατηρηθεί το παιχνίδι καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Τέλος, τα παιδιά ζωγράφισαν όπως και ο Kandinsky, δημιουργώντας τους δικούς τους ομόκεντρους κύκλους.Ολοι μαζί ενώθηκαν για να δημιουργήσουν το δικό τους έργο τέχνης IMG_20161010_150537IMG_20161012_150931IMG_20161010_151150IMG_20161010_120816IMG_20161014_145829IMG_20161017_143911IMG_20161014_145801IMG_20161014_150950IMG_20161017_144256IMG_20161018_152442IMG_20161011_103529IMG_20161019_155809

από κάτω από: Σχήματα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σχήματα και φαντασία    

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα:”Ένα παιδί μεγαλώνει στην αρχαία Αθήνα”- Μουσείο Ακρόπολης

Οκτ 201626

Σήμερα πραγματοποιήθηκε η πρώτη μας εκπαιδευτική εξόρμηση για τη χρονιά 2016-2017 στο χώρο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων ΄΄ Νέες Σελίδες΄΄ .Παρακολουθήσαμε ένα εκπληκτικό διαδραστικό πρόγραμμα με πολλές πληροφορίες , φωτογραφικό και εποπτικό υλικό για τη ζωή ενός παιδιού στην αρχαία Αθήνα. Επισκεφτήκαμε μέσα από την αφήγηση και τη διάδραση τον Παρθενώνα την εποχή της κατασκευής του , το χρυσελεφάντινο άγαλμα της θεάς Αθηνάς, τα σπίτια της εποχής, γνωρίσαμε τα παιχνίδια που έπαιζαν τα παιδιά της αρχαίας Αθήνας και ανακαλύψαμε ομοιότητες με τα σημερινά παιχνίδια( κούκλες, ζωάκια, αλογάκι σε ρόδες, μπάλα, ρόδα, γιο-γιο, κρυφτό,κ.α), μάθαμε για τις δραστηριότητες των αντρών και των γυναικών( άντρες στη δουλειά, γυναίκες υπεύθυνες για όλες τις υποχρεώσεις του σπιτιού και της ανατροφής των παιδιών). Μάθαμε για τα σχολεία της εποχής του Περικλή: Τα παιδιά διδάσκονταν γραφή, μουσική και γυμναστική. Στο τέλος του προγράμματος τα παιδιά συμμετείχαν σε βιωματικά παιχνίδια χρησιμοποιώντας τα υλικά μεταφερόμενα στην κλασική εποχή.

Στη συνέχεια μεταβήκαμε στο Μουσείο της Ακρόπολης όπου μας περίμενε ξεναγός για να μας παρουσιάσει ζωντανά όλα αυτά που είχαμε  αναλύσει στο σχολείο μας: 1ο) Τα αετώματα-Γέννηση της θεάς Αθηνάς, Διαμάχη Αθηνάς Ποσειδώνα για την πόλη του Κέκροπα, 2ο)Παρθενώνας και μετόπη της πομπής των Παναθηναίων,3ο)Καρυάτιδες.

Η επίσκεψη ξεκινά:

Εικόνα1

Μέσα στο χώρο των ” Νέων Σελίδων”:

Εικόνα2 DSC01676 DSC01677 DSC01678 DSC01679 DSC01670

 

Στο Μουσείο της Ακρόπολης:

Εικόνα3 Εικόνα4 Εικόνα5 Εικόνα6 Εικόνα8 Εικόνα9 Εικόνα7

από κάτω από: Εκπαιδευτικά προγράμματα-Επισκέψεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εκπαιδευτικό πρόγραμμα:”Ένα παιδί μεγαλώνει στην αρχαία Αθήνα”- Μουσείο Ακρόπολης    

Ελλάδα

Οκτ 201625

Οι τάξεις μας στολίστηκαν με εργασίες των παιδιών στο πνεύμα της εθνικής μας εορτής, Χρησιμοποιήσαμε συνδυαστικά μερικά φύλλα εργασίας από το διαδίκτυο για να πετύχουμε πολλαπλούς στόχους μάθησης. Π.χ. στην εργασία με την Ελλάδα τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με το  χάρτη  της χώρας  μας , συζητήσαμε για τη χρήση του φυτού δάφνη στα στεφάνια τιμής  των ηρώων και συνθέσαμε την ημερομηνία 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 .Ο φαντάρος , υπερασπιστής της πατρίδας μας, χαιρετά το εθνικό μας σύμβολο δημιουργημένο από τα παιδιά μας!!!!!! Το ιστορικό ΟΧΙ ποζάρει κι αυτό στα ταμπλό μας.

DSC01630 DSC01619 DSC01647 DSC01646 DSC01645 Εικόνα1

Εικόνα2 DSC01648

Εικόνα10

DSC01642 DSC01641

 

DSC01635   DSC01637

Το φύλλο εργασίας από εδώ:

Εικόνα1

Το φύλλο εργασίας με εικόνα από το διαδίκτυο και εδώ:

Εικόνα8      Εικόνα7

Οι φαντάροι μας:

Εικόνα6 Εικόνα5

Το φύλλο εργασίας:

Εικόνα9

Τα παιδιά έφυγαν σήμερα από το νηπιαγωγείο μας κρατώντας τις σημαίες που είχαμε φτιάξει:

Εικόνα4 Εικόνα3

 

από κάτω από: 28 Οκτωβρίου 1940 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ελλάδα    

28 Οκτωβρίου 1940

Οκτ 201624

Σήμερα την τιμητική τους στις τάξεις μας είχαν τα εθνικά μας σύμβολα: Η σημαία μας και ο εθνικός μας ύμνος. Παρουσιάσαμε στο διαδραστικό πίνακα την ελληνική σημαία και τα παιδιά παρατήρησαν τα χρώματα ξανά, τα σχήματα και τις 9 λωρίδες που εναλλάσσονται χρωματικά. Επαναλάβαμε ότι η ελληνική σημαία διαβάζεται και δηλώνει τον όρκο των Ελλήνων: “Ελευθερία ή θάνατος”, (9 συλλαβές του όρκου, 9 λωρίδες). Όλα αυτά τα είδαμε στο διαδραστικό και παίξαμε παιχνίδια φωνολογικής ενημερότητας με τις συλλαβές. Αντιστοιχίσαμε τις συλλαβές με τις λωρίδες, βρήκαμε την ανάλογη συλλαβή σε σχέση με αυτή που μας ζητούσαν και απαριθμήσαμε τις συλλαβές με τις λωρίδες.

Ακούσαμε τον εθνικό μας ύμνο, εξηγήσαμε ότι δηλώνει την ταυτότητάς μας και όταν ακούγεται όλοι αναγνωρίζουν ότι πρόκειται για την Ελλάδα.Συζητήσαμε επίσης ότι κάθε χώρα έχει τη σημαία της και τον εθνικό της ύμνο που δηλώνουν την αντίστοιχη χώρα.

Τα παιδιά έφτιαξαν τις ατομικές τους σημαίες οι οποίες κοσμούν το γραφείο των κυριών!!!!!!

Πάτησε  πάνω στη σημαία για να ακούσεις τον εθνικό μας ύμνο σε βίντεο , ή το play μόνο για ήχο.

Εικόνα4

Υλικό που χρησιμοποιήθηκε στο μάθημά μας:

Εικόνα7 Εικόνα3 Εικόνα2 Εικόνα1 Εικόνα8 Εικόνα9 Εικόνα10

 

Οι σημαίες μας:

DSC01613 DSC01614 DSC01615 DSC01616 DSC01617 DSC01629

 

Το φύλλο εργασίας από το blog:

Εικόνα11

από κάτω από: 28 Οκτωβρίου 1940 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 28 Οκτωβρίου 1940    

28η Οκτωβρίου 1940

Οκτ 201621

Το πρωί την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων συνδεθήκαμε με τη σελίδα του blog του νηπιαγωγείου μας και μεταβήκαμε στο παιχνίδι της Αγγειοπλαστικής( Δεξιά της σελίδας, στους συνδέσμους ,επιλογή πάνω στη λέξη Αγγειοπλαστική). Όλα τα παιδιά έγιναν αγγειοπλάστες και δημιούργησαν τα δικά τους μελανόμορφα αγγεία!!!!!

Εικόνα3 DSC01578 DSC01579 DSC01577 DSC01580

Μιλήσαμε με τα παιδιά τι σημαίνει η ημερομηνία 28η Οκτωβρίου 1940 για μας τους Έλληνες. Εξιστορήσαμε τα γεγονότα, συζητήσαμε ποιοι εμπλέκονταν στον πόλεμο( Ιταλοί,Γερμανοί,Έλληνες),τι ήθελαν να πάρουν οι Ιταλοί και οι Γερμανοί(την Ελλάδα μας), πόσο άσχημη ήταν η κατάσταση στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια του πολέμου( βομβαρδισμοί, άντρες στο μέτωπο, πείνα, φτώχεια,καταστροφές, θάνατοι, τραυματισμοί, ακρωτηριασμοί λόγω κρυοπαγημάτων κ.α.). Επεξεργαστήκαμε φωτογραφικό υλικό της εποχής, είδαμε ντοκουμέντα σε μορφή βίντεο στο διαδίκτυο , ακούσαμε τραγούδια της 28ης Οκτωβρίου 1940( Παιδιά της Ελλάδος παιδιά, Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του, Γυναίκες Ηπειρώτισσες).

Εικόνα4

Υλικό 28ης Οκτωβρίου 1940

Επιστράτευση

Το έπος του 1940

Μάθαμε για τα χρώματα των στολών των τριών ενόπλων σωμάτων( ξηρά, ναυτικό και αεροπορία) μέσω φωτογραφικού υλικού.

Μιλήσαμε για τα εθνόσημα στα δίκοχα και στα καπέλα που φορούν όσοι υπηρετούν στα ένοπλα σώματα για να δηλώσουν την καταγωγή τους. Το ελληνικό εθνόσημο περιλαμβάνει τμήμα της ελληνικής σημαίας και αποτελείται από τα τέσσερα μπλε τετράγωνα με τον άσπρο σταυρό στη μέση.

Εικόνα5

Παρατηρήσαμε από κοντά τα καπέλα του στρατού ξηράς και του πολεμικού ναυτικού.Βρήκαμε και τα εθνόσημα πού υπάρχουν πάνω σ’ αυτά. Τα φορέσαμε και για λίγο γίναμε γενναίοι υπερασπιστές της πατρίδας μας και της ειρήνης!!!!!!

Εικόνα2

 Εικόνα1

Μάθαμε για το εθνικό μας σύμβολο ,την ελληνική σημαία. Ποια χρώματα περιέχει, πώς βρίσκονται οριοθετημένα( μπλε-άσπρο, μπλε-άσπρο),πόσες γραμμές περιέχει, ποια σχήματα έχει( σταυρός και τέσσερα μπλε τετράγωνα). Η ελληνική σημαία είναι η μόνη που διαβάζεται. Οι εννιά γραμμές της συμβολίζουν τις εννιά συλλαβές του όρκου των Ελλήνων (ε-λευ-θε-ρί-α ή θά-να- τος). 

Εικόνα6

Είπαμε για το Όχι του Έλληνα πρωθυπουργού Ι.Μεταξά προς τους κατακτητές. Μάθαμε να το γράφουμε με τα δάκτυλα του χεριού μας, να το γράφουμε σε φύλλο εργασίας και να το διαβάζουμε. Μιλήσαμε επίσης για τη γενναία κραυγή ΑΕΡΑ των Ελλήνων στρατιωτών που ακουγόταν σε όλο το μέτωπο. Είδαμε τους εκλεκτούς πίνακες του Α. Αλεξανδράκη που το αποτυπώνουν αλλά και παρουσιάζουν αυτούσιες σκηνές από το μέτωπο.

DSC01592 DSC01593 DSC01594 DSC01590 DSC01595 DSC01606

από κάτω από: 28 Οκτωβρίου 1940 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 28η Οκτωβρίου 1940    

Θεά Αθηνά και θεός Ποσειδώνας σε ερυθρόμορφο αγγείο

Οκτ 201620

Σήμερα ,σε συνδιδασκαλία ,θυμηθήκαμε τις γνώσεις που είχαμε προσλάβει στα μαθήματα που προηγήθηκαν για την πόλη της Αθήνας, το μύθο που συνδέει την πόλη με τους θεούς Αθηνά και Ποσειδώνα, την Ακρόπολη, τους ναούς Παρθενώνα και θεού Ποσειδώνα στο Σούνιο,την αρχαία ζωγραφική των αγγείων.

Επικεντρωθήκαμε στη συζήτηση τι ήταν τα αγγεία και ποια η χρησιμότητά τους(αποθήκευση τροφίμων, ελιών, κρασιού,λαδιού, μέσων μεταφοράς αυτών), από ποιο υλικό ήταν φτιαγμένα(πηλός),πώς κατασκευάζονταν(πλάθονταν και ψήνονταν σε πολύ υψηλή θερμοκρασία), πώς λεγόταν ο τεχνίτης που τα κατασκεύαζε(αγγειοπλάστης) και πώς διακοσμούνταν,ποια χρώματα χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι αγγειοπλάστες για να ζωγραφίσουν πάνω στ’ αγγεία(μαύρο και πορτοκαλί).

Εικόνα3

Το φωτογραφικό υλικό είναι από slideshare των:Nora Mavrogonatou,11dimaigal,Εικαστικά (Γ και Δ Δημοτικού) – Βιβλίο Μαθητή

Εικόνα4  Εικόνα5

Εικόνα6      Εικόνα7

 

Έτσι κι εμείς πάνω σε μαύρο βελουτέ χαρτί ζωγραφίσαμε πορτοκαλί μορφές. Φτιάξαμε ερυθρόμορφα αγγεία!!!!!!

DSC01567 DSC01568 DSC01570 DSC01569

Οι δημιουργίες των αγγειοπλαστών του 12ου Νηπιαγωγείου Γλυφάδας:

 

Εικόνα1 DSC01571 Εικόνα2

 

Το πατρόν:(οι εικόνες από το διαδίκτυο)

Εικόνα8

 

Ψάχνοντας στο διαδίκτυο ανακαλύψαμε ένα παιχνίδι στο site του Birmingham Museums and Arts Gallery με θέμα σχετικό!!!!! Θα παίξουμε αύριο!!!!!!

Εικόνα9

 

από κάτω από: Ε-Twinning ΄΄ Η πόλη μας΄΄ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Θεά Αθηνά και θεός Ποσειδώνας σε ερυθρόμορφο αγγείο    
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Πρόσφατα σχόλια



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων