12o Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

we are equal- we have the same rights

Το Πολυτεχνείο μέσα από τους πίνακες του Γ.Γαΐτη, μέρος τρίτο

Νοέ 201614

Σήμερα τα παιδιά, αφού περιηγήθηκαν στους προηγούμενους πίνακες που συνθέτουν την ιστορία του Παντελή,(εδώ και εδώ), τη θυμήθηκαν και την εξιστόρησαν μέσα από αυτούς,ζωγράφισαν τους επόμενους τρεις που ακολουθούν.

Εικόνα18  Εικόνα17  Εικόνα20

 

Ακολουθήσαμε την ίδια προσέγγιση και γι’ αυτούς τους πίνακες ζητώντας από τα παιδιά να τους περιγράψουν , να παρατηρήσουν τα χρώματα που περιέχουν ,να παρατηρήσουν τις μορφές, τη θέση τους στο χώρο και να ξεχωρίσουν τις διαφορές ανάμεσα στον ολόκληρο πίνακα του Γ.Γαΐτη και στον πίνακα του βιβλίου τους.

Η μόνη διαφορά που είχαν τα δύο τμήματα σήμερα στην εργασία ήταν η συμπλήρωση του πρώτου πίνακα. Αυτό συνέβη γιατί το τμήμα 1(κα Ευαγγελίνα) συμπλήρωσε σήμερα τον πίνακα που συμπλήρωσε το τμήμα 2( κα Βάνα) την Παρασκευή και το αντίστροφο.

Εικόνα19 (τμήμα 1)    Εικόνα18 (τμήμα 2)

Οι εργασίες μας:

DSC01981 DSC01982 DSC01983 DSC01984 Εικόνα8 Εικόνα7 Εικόνα6

 

Οι εργασίες μας:

DSC01979 DSC01980 DSC01978 DSC01976

 

Εικόνα10 Εικόνα9

Οι άλλοι 2 πίνακες:

DSC01989 DSC01991 DSC01990 DSC01992 DSC01993 Εικόνα13 Εικόνα12 Εικόνα11

Εικόνα16 Εικόνα15 Εικόνα14

 

 

από κάτω από: 17 Νοεμβρίου 1973 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το Πολυτεχνείο μέσα από τους πίνακες του Γ.Γαΐτη, μέρος τρίτο    

Κατασκευές για το Πολυτεχνείο

Νοέ 201612

Πέρα από το βιβλίο του Παντελή τα παιδιά δημιούργησαν και κατασκευές για τη γιορτή της  17 Νοέμβρη και αυτές ήταν:

Α) Κρατώ την ειρήνη στα χέρια μου και Β) το εξώφυλλο του βιβλίου για την ιστορία του Παντελή( μεταβείτε εδώ και εδώ).

Την ιδέα για την Α) κατασκευή την πήραμε από εδώ και προσθέσαμε τη δική μας πινελιά!!!!!

Κρατώ την ειρήνη στα χέρια μου:

Εικόνα1 Εικόνα2 Εικόνα3

DSC01906 DSC01909 DSC01913 DSC01914

DSC01915  DSC01916

 

 

DSC01912 DSC01911 DSC01910   Εικόνα4

Για την κατασκευή Β) χρησιμοποιήσαμε το φύλλο εργασίας από το blog “Το ιστολόγιο της κυρίας Ανθής” το οποίο τροποποιήσαμε. Απομονώσαμε τη σκεπή του Πολυτεχνείου από τους 4 κίονες , τη μεγενθύναμε όπως και τους κίονες και τα επεξεργαστήκαμε σύμφωνα με τη δική μας κρίση. Το γαρίφαλο το πήραμε από εδώ.

Εικόνα30 Εικόνα31

 

Τα εξώφυλλα των βιβλίων μας για την ιστορία του Παντελή:

Εικόνα17 Εικόνα18

Εικόνα19

Εικόνα23 Εικόνα22 Εικόνα21 Εικόνα20

 

από κάτω από: 17 Νοεμβρίου 1973 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κατασκευές για το Πολυτεχνείο    

Το Πολυτεχνείο μέσα από τους πίνακες του Γ.Γαΐτη, μέρος δεύτερο

Νοέ 201612

Την Πέμπτη και την Παρασκευή τα παιδιά ολοκλήρωσαν εικαστικά  τους επόμενους πίνακες του βιβλίου για την ιστορία του Παντελή, μέσα από πίνακες του Γ.Γαΐτη (μεταβείτε εδώ).

Αυτό που μας εντυπωσίασε και μας ικανοποίησε σαν εκπαιδευτικούς ήταν η ζωγραφιά του Γιώργου , σαφώς επηρεασμένη με το θέμα που ασχολούμαστε αυτές τις ημέρες (εικαστική τεχνική του Γ.Γαΐτη).Ήταν μια αυθόρμητη απογευματινή εικαστική δημιουργία του παιδιού  που μας επιβεβαιώνει ,την άποψη που έχουμε, ότι όταν δίνονται πολλαπλά ερεθίσματα στα παιδιά και πληροφορίες που κεντρίζουν τα ενδιαφέροντά τους ,γίνονται κατανοητές  και ενσωματώνονται στα ήδη υπάρχοντα νοητικά τους σχήματα- απαραίτητη προϋπόθεση για τη μαθησιακή διαδικασία-  ( νοητικές παραστάσεις, βιώματα, άτυπες γνώσεις κ.α) ,τότε τα παιδιά κινητοποιούνται από το εσωτερικό τους κίνητρο και προχωρούν τη μάθηση ακόμα παραπέρα κάνοντάς την βίωμα τους  που δε θα το ξεχάσουν ποτέ!!!!!!

Εικόνα16

Οι εργασίες μας:

DSC01918 DSC01919 DSC01940 DSC01939 DSC01933 DSC01932

Εικόνα5 Εικόνα9

Εικόνα10 Εικόνα11

Εικόνα11 Εικόνα14  Εικόνα15

Εικόνα6 Εικόνα13

Εικόνα12  Εικόνα7

DSC01962 DSC01963 DSC01965 DSC01966

Εικόνα25   Εικόνα24

DSC01969 DSC01970 DSC01971 Εικόνα28 Εικόνα29

Εικόνα26  Εικόνα27

 

 

από κάτω από: 17 Νοεμβρίου 1973 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το Πολυτεχνείο μέσα από τους πίνακες του Γ.Γαΐτη, μέρος δεύτερο    

Η ιστορία του Πολυτεχνείου μέσα από τους πίνακες του ζωγράφου Γ. Γαΐτη

Νοέ 20169

Ορμώμενες από την καταπληκτική δουλειά της συναδέλφου Καλλιόπης και των παιδιών της στο blog της οποίας είναι αναρτημένη,  popi-it , διαβάσαμε την ιστορία του Παντελή και των φίλων του που είχε πολλά κοινά στοιχεία με την ιστορία του πολυτεχνείου. Το βιβλίο της ιστορίας του Παντελή βασίζεται σε πίνακες του γνωστού ζωγράφου και χαράκτη Γ.Γαΐτη.

(  Γιάννης Γαΐτης: Μαθητής του Κωνσταντίνου Παρθένη και Ιωάννη Φιλιππότη στην ΑΣΚΤ (1942-1944) και με συμφοιτητές τον Τέτση, τον Μιγάδη, τον Δανιήλ, τον Μολφέση και τον στενό του φίλο Γιάννη Μαλτέζο, ο Γιάννης Γαΐτης με καταγωγή από την Τήνο, γεννήθηκε στην Αθήνα το 1923 και πέθανε το 1984, έξι μόλις μέρες μετά τα εγκαίνια της αναδρομικής έκθεσης του έργου του, στην Εθνική Πινακοθήκη Αθηνών.  Ανήκοντας στη γενιά που έτρεχε με λαχτάρα στο νεοσύστατο τότε θέατρο του Καρόλου Κουν, ο νεαρός Γαΐτης κάνει την πρώτη του έκθεση το 1944 όπου οι μετα-ιμπρεσιονιστικές επιρροές ήταν εμφανείς. Στον Εμφύλιο λόγω πολιτικών πεποιθήσεων κρύβεται για ένα διάστημα στο σπίτι του θείου του στην Κηφισιά (στην κατοχή έγραφε συνθήματα σε τοίχους και συμμετείχε και στην ΕΠΟΝ). Επί 3 συνεχόμενες χρονιές εκθέτει στον λογοτεχνικό όμιλο Παρνασσός, ώσπου το 1947, οι 34 πίνακές του σαφώς επηρεασμένοι από τον κυβισμό και τον υπερρεαλισμό δημιουργούν μεγάλο σκάνδαλο και την καθολική απόρριψη του κοινού.  Στην Ελλάδα,  ως πρωτοεμφανιζόμενος καλλιτέχνης στην Αθήνα των δεκαετιών ’40 και ’50 δεν έτυχε θερμής υποδοχής. Όντας ανάμεσα σε αυτούς τους Έλληνες καλλιτέχνες που δεν θέλησαν να μπουν στο παιχνίδι του συγκερασμού της μοντέρνας τέχνης με την ελληνική παράδοση, τον θεωρούσαν τρελό.Από τους λίγους που τον στηρίζουν είναι ο Οδυσσέας Ελύτης μέσα από τις σελίδες της Καθημερινής.

Το 1954 φεύγει για Παρίσι (γράφοντας στους φίλους «Στην Ελλάδα ήμουν είκοσι χρόνια μπροστά, εδώ είμαι είκοσι χρόνια πίσω») όπου και θα μείνει μέχρι το 1974.  Στην πόλη του φωτός, παρακολουθεί μαθήματα στην Académie de la Grande Chaumiére και πειραματίζεται με ποικίλα εικαστικά ρεύματα της εποχής,  όπως ο αφηρημένος εξπρεσιονισμός, ο σουρεαλισμός και ο κυβισμός. Ο Γάλλος κριτικός Ζακ Υστ, έγραφε: «Με το Γαΐτη, όπως στον Βαν Γκογκ τα πράγματα έχουν ένα νόημα βασανιστικό και όπως στον Πικάσο και τους σουρεαλιστές παραμορφώνονται έτσι που με το να γίνονται παράξενα μας αγγίζουν περισσότερο».

Συναναστρέφεται τους Μαλτέζο, Κεσσανλή, Τσόκλη και Τσίγκο, όπου ο τελευταίος τον επηρέασε με την άμορφη ζωγραφική του για ένα διάστημα. Σιγά σιγά ο Γαΐτης έφυγε από την επιρροή του και στράφηκε σταδιακά στον γεωμετρικό κόσμο του και το 1967 στο έργο του «Μια ιστορία» πρωταγωνιστεί το ανώνυμο ανθρωπάκι, με το οποίο καθιερώνεται γνωστός στο ευρύ κοινό. Συμπιεσμένα σε σαρδελοκούτια, καθισμένα σε καρέκλες, άλλoτε να εμφανίζονται σε ανώνυμα πλήθη, σε κηδείες, διαλέξεις, ποδοσφαιρικούς αγώνες, ομοιόμορφα και ανώνυμα, τα ανθρωπάκια του Γαΐτη εκφράζουν την υπαρξιακή μοναξιά των ανθρώπων που οφείλεται στον καταναλωτισμό και τη μαζικοποίηση της σύγχρονης κοινωνίας.

Στα έργα της πρώιμης περιόδου του, τα «ανθρωπάκια» είναι σαν να φορούν ένα σιδερένιο προσωπείο, πίσω από τα κάγκελα του οποίου τα βλέμματά τους φαίνονται στριμωγμένα και ανήσυχα. Αργότερα θέλοντας να κάνει μια κριτική στη σκοτεινή πολιτική σκηνή της Ελλάδας του ’60, το σύμβολο περνά στην τελική φάση σύνθεσης της στερεότυπης μορφής του. Αποκτά γραβάτα και καπελάκι , ενώ στην έκφρασή του προστίθεται η πίκρα μιας προαναγγελόμενης ολοκληρωτικής απομόνωσης και μια κόπωση από την αναμονή για κάτι που τελικά δεν πρόκειται να συμβεί. Στην τελική τους φάση τα «ανθρωπάκια» γίνονται πιο αινιγματικά.

«Θέλω πάρα πολύ να εξηγήσω τη δουλειά μου […] υπάρχουν ειδικοί που μπορούν να κάνουν αυτήν τη δουλειά […] αλλά εγώ νομίζω έχω πιο πολύ δικαίωμα να μιλήσω για τα Ανθρωπάκια, αυτά τα οποία είναι ξύλινα βέβαια, αλλά αληθινά Ανθρωπάκια. Δηλαδή είναι τα Ανθρωπάκια τού σήμερα, είναι το κατεστημένο και το ίδιο το Ανθρωπάκι αυτό αντιδρά στο κατεστημένο.

Οι άνθρωποι, τα Ανθρωπάκια που λέω, το κατεστημένο, έφτασε σ’ ένα σημείο όπου δεν παίρνει άλλο να πάει πιο μακριά […] γίνανε ένα νούμερο και τίποτα παραπάνω. Εδώ εγώ κάνω μια μαρτυρία και σας λέω: Φροντίστε να σωθείτε, να σωθούμε. Δεν μπορούσα να κάνω τίποτα άλλο εγώ εκτός απ’ αυτήν τη μαρτυρία». ?«Μονόγραμμα» ΕΡΤ2, Γιάννης Γαΐτης, Νοέμβριος 1984

Ο Γαΐτης επηρεάστηκε επίσης κι από τον υπερρεαλισμό και την pop art. Στο απόγειο της δόξας του, στις αρχές της δεκαετίας του ’80, έκανε εκθέσεις σε όλο τον κόσμο. Οι ατομικές του εκθέσεις είναι 92, οι ομαδικές φτάνουν τις 93 και οι διεθνείς συμμετοχές τις 38. Το σύνολο των έργων του είναι περίπου 4.000, τα οποία υπάρχουν σε μουσεία της Ευρώπης, της Β. και Ν. Αμερικής, της Ιαπωνίας, της Κύπρου, του Ισραήλ, καθώς και σε ιδιωτικές συλλογές. ( οι πληροφορίες είναι από εδώ))

Εικόνα14

Διαβάσαμε την ιστορία,παρατηρήσαμε τους πίνακες , τους αναλύσαμε, ποιοι είναι οι εμφανιζόμενοι, τι ρούχα φορούν, ποια στάση του σώματος έχουν, που βρίσκονται,κ.α. Τα παιδιά αναδιηγήθηκαν την ιστορία με τη βοήθεια των πινάκων και συζητήσαμε για  το νόημά της και τα μηνύματα που βγάζει.

Εικόνα6 Εικόνα5DSC01888

Δεν άργησαν να συνδέσουν την ιστορία του Παντελή με αυτή του Πολυτεχνείου. Στους πίνακες του Γαΐτη βρήκαν το δικτάτορα,τους φόβους που αυτός δημιουργούσε, την έλλειψη της ελευθερίας των κατοίκων της ασπρόμαυρης πόλης, τη διαμαρτυρία των πολιτών για την άσχημη κατάσταση που βίωναν, το σχέδιο δράσης για την απαλλαγή τους από το στρατηγό και το αίσιο τέλος της αποκατάστασης της ελευθερίας και της χαράς με τη φυγή του στρατηγού.

Εικόνα15

Ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε κι εμείς το βιβλίο του Παντελή , βάζοντας τη δική μας πινελιά. Κόψαμε όλους τους πίνακες της ιστορίας στη μέση και τα παιδιά σαν άλλοι ΄΄Γαΐτηδες΄΄ τους συμπληρώνουν με τη δική τους άποψη!!!! Είναι μια τεχνική που την έχουμε εφαρμόσει και σε παλιότερες χρονιές ,για την κατασκευή ημερολογίων, χρησιμοποιώντας γνωστούς πίνακες Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών. Μέσω αυτής της δραστηριότητας τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την εικαστική τέχνη, μια μορφή πολιτισμού,γνωρίζουν σημαντικούς πίνακες , μαθαίνουν να ξεχωρίζουν τις τεχνοτροπίες του κάθε καλλιτέχνη και κατανοούν την αξία  και την προσφορά του καθενός στις κοινωνίες μας.

DSC01890 DSC01891 DSC01892 DSC01893 DSC01898 DSC01902 DSC01901 DSC01900 DSC01899

 Εικόνα9 Εικόνα8 Εικόνα12 Εικόνα13

Τα φύλλα εργασίας τροποποιημένα από το πρωτότυπο:

Εικόνα7 Εικόνα1

Εικόνα2 Εικόνα3

Εικόνα4 Εικόνα5

Εικόνα6 Εικόνα7

 Εικόνα9 Εικόνα8

  Εικόνα11 Εικόνα10

Επίσης τα παιδιά δημιούργησαν τους φοβισμένους κατοίκους της πόλης με τη δικτατορία και τους χαρούμενους της πόλης με τη δημοκρατία. Έγραψαν τις λέξεις στ’ αντίστοιχα κουτιά και τ’ ανάλογα συναισθήματα των κατοίκων.

Εικόνα2 DSC01879

DSC01883 Εικόνα3 DSC01880 DSC01881 DSC01882 DSC01883

Εικόνα11 Εικόνα10

Το φύλλο εργασίας μας:

Εικόνα1

Τέλος παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για το Πολυτεχνείο μέσα από τα μάτια μιας γάτας……..

Εικόνα16 (κλικ στη φωτογραφία για να δείτε το βίντεο)

από κάτω από: 17 Νοεμβρίου 1973 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η ιστορία του Πολυτεχνείου μέσα από τους πίνακες του ζωγράφου Γ. Γαΐτη    

Η κυρα Δημοκρατία

Νοέ 20169

Σήμερα στο ολοήμερο τμήμα διαβάσαμε το παραμύθι: Η κυρά Δημοκρατία, ώστε τα παιδιά να κατανοήσουν τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας.Στη συνέχεια βάψαμε σε χαρτιί του μέτρου την κυρά Δημοκρατία και τη Ρία, τη Δικτατορία. Κόλλησαν σχετικά συνθήματα στα φορέματά τους, έγραψαν σχετικές λέξεις και ζωγράφισαν γύρω από αυτές συμβολικές εικόνες. IMG_20161109_152550IMG_20161109_152608IMG_20161109_154343IMG_20161109_154402IMG_20161109_155113

από κάτω από: 17 Νοεμβρίου 1973 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η κυρα Δημοκρατία    

17 Νοεμβρίου 1973 – Πολυτεχνείο

Νοέ 20168

Με τα παιδιά κάναμε μια εισαγωγή στα γεγονότα της εποχής εκείνης , εστιάσαμε την προσοχή μας στα αγαθά της ομόνοιας, της ειρήνης , της αδελφοσύνης, της φιλίας, της ελευθερίας , του σεβασμού στον συνάνθρωπο.

Είδαμε φωτογραφικό υλικό καθώς και υλικό από το διαδίκτυο μέσα από το οποίο εξιστορίσαμε τα γεγονότα. Τα παιδιά το επεξεργάστηκαν, το παρατήρησαν , το αναδιηγήθηκαν και στάθηκαν στο σύνθημα που έμεινε αναλλοίωτο στο πέρασμα των χρόνων  “Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία”. Εξηγήσαμε τι σήμαιναν οι λέξεις για τους φοιτητές : Ψωμί=Να έχουν όλοι εργασία, Παιδεία=Να έχουν όλοι άμεση πρόσβαση στη γνώση , να λαμβάνουν και να διαβάζουν ότι επιλέγουν χωρίς φόβο και ν’ αποκτήσουν δημιουργική,κριτική σκέψη, Ελευθερία= Να έχουν όλοι την ευκαιρία των επιλογών, να κάνουν χωρίς περιορισμούς και καταπίεση τη ζωή που θέλουν, ακούγοντας τα τραγούδια που τους αρέσουν, καταθέτοντας χωρίς τρομοκρατία τα πιστεύω τους , να συζητούν έχοντας το δικαίωμα του διαφωνείν και να ζουν με ομόνοια και σεβασμό.

Εικόνα1  DSC01847

Διαβάσαμε το παραμύθι ” Η κυρά Δημοκρατία” από τις εκδόσεις Κέδρος  και είδαμε  βίντεο από το Youtube που προσεγγίζει με πάρα πολύ όμορφο τρόπο τις αρετές της δημοκρατίας σε αντιπαράθεση με τις αρνητικές συνέπειες της δικτατορίας. 

 Εικόνα12   

Δημοκρατία είναι……

Ακούσαμε τα τραγούδια που σηματοδότησαν με το περιεχόμενό τους ολόκληρες γενιές και μας προτρέπουν να οραματιζόμαστε τη  δικαιοσύνη, τη συμπόνοια, την ειρήνη, την ελευθερία,τη δημοκρατία, τον πολιτισμό. (Ένα το χελιδόνι, Ο δρόμος, Όταν σφίγγουν το χέρι, Το γελαστό παιδί, Καλημέρα ήλιε καλημέρα, Αυτό το χώμα είναι δικό τους και δικό μας).

Μάθαμε το καταπληκτικό τραγούδι του Γιάννη Πετρόπουλου ” Το παλιό κανόνι”, ωδή στην ελευθερία, τη ζωή, την ομόνοια.

Τα παιδιά στο άκουσμα των τραγουδιών πήραν το ρόλο των φοιτητών του Πολυτεχνείου και έκαναν διαδήλωση.

Εικόνα2 Εικόνα3

Τέλος τα παιδιά συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας ελεύθερης εικαστικής δημιουργίας που αντιπαρέβαλλαν εικόνες που ανταποκρίνονται στο κλίμα της δημοκρατίας  με εικόνες στο κλίμα της δικτατορίας. 

DSC01860 DSC01859 DSC01857 DSC01856 DSC01861 DSC01862 DSC01863 Εικόνα7 Εικόνα9 Εικόνα8 Εικόνα10

Εικόνα6  Εικόνα5

Μετά το τέλος της δραστηριότητας τα παιδιά παρουσίασαν τη δουλειά τους , δίνοντας μας πληροφορίες γι’αυτήν.

Εικόνα13 Εικόνα14

Το φύλλο εργασίας:

Εικόνα4

από κάτω από: 17 Νοεμβρίου 1973 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 17 Νοεμβρίου 1973 – Πολυτεχνείο    

Μαθηματικές έννοιες: ψηλό-κοντό(χαμηλό)

Νοέ 20167

Σήμερα ξεκινήσαμε να επεξεργαζόμαστε τις μαθηματικές έννοιες  που προηγούνται της αρίθμησης και της κατανόησης της πληθικότητας των αριθμών. Αποτελούν χωροχρονικές έννοιες π.χ. κοντά- μακριά, μέσα-έξω, ψηλά-χαμηλά, πριν-μετά κ.α.) , έννοιες σειραθέτησης(π.χ.  κοντό, πιο ψηλό, ψηλότερο, πρώτο, δεύτερο, τρίτο κ.α.) , αντιστοίχισης( π.χ. λίγα-πολλά, λιγότερα, περισσότερα, ίσες ποσότητες κ.α.) και ταξινόμησης( π.χ. φτιάχνω σύνολα-ομάδες).

Είναι γνωστό ότι, η συγκρότηση βασικών μαθηματικών εννοιών, η εκτέλεση πράξεων και η επίλυση προβλημάτων, εξαρτώνται σε σημαντικό βαθμό από ορισμένες θεμελιώδεις δεξιότητες, που συνήθως ονομάζουμε προμαθηματικές.
Μια από τις δεξιότητες αυτές είναι η μέτρηση / απαρίθμηση διαφόρων υλικών και ποσοτήτων, που, όπως είναι γνωστό, αποτελεί τη βασική μέθοδο εύρεσης αποτελεσμάτων στα στάδια εισαγωγής των παιδιών στις διάφορες αριθμητικές πράξεις, αλλά και την κύρια διαδικασία επαλήθευσης αποτελεσμάτων σε μεταγενέστερες φάσεις της μαθηματικής εκπαίδευσης.

Έτσι λοιπόν ασχοληθήκαμε με την έννοια ψηλό-κοντό(χαμηλό), χαμηλό, λίγο ψηλό, ακόμη πιο ψηλό, ψηλό) και αντίστροφα( ψηλό, λίγο πιο χαμηλό, ακόμη πιο χαμηλό, χαμηλό).

Παίξαμε τις έννοιες βιωματικά. Σηκώνονταν παιδιά , παρατηρούσαν τα υπόλοιπα τα ύψη τους και ονομάτιζαν  κατάλληλα( π.χ. Η Ελένη είναι ψηλή και ο Δημήτρης κοντός σε σχέση με την Ελένη).Μπήκαμε και στη σωστή σειρά, από τον κοντό στον ψηλό με τα ενδιάμεσα ύψη και ανάποδα από τον ψηλό στον κοντό. Π.χ πρώτη στη σειρά η Αναστασία, μετά λίγο πιο ψηλός ο Αναστάσης , κατόπιν  πιο ψηλή η Ελένη και στο τέλος η κυρία( Ανεβαίναμε την κλίμακα, από τα χαμηλά στα ψηλά). Σειραθετηθήκαμε και με την ανάποδη φορά π.χ. πρώτη η κυρία, μετά η Ελένη, κατόπιν ο Αναστάσης και τέλος η Αναστασία( Κατεβαίναμε την κλίμακα , από τα ψηλά στα χαμηλά).

Επίσης τα παιδιά χρησιμοποιώντας υλικό της τάξης έφτιαξαν κατασκευές με εμφανή διαφορετικά ύψη( 3 ύψη), τα συνέκριναν και έβγαζαν τα συμπεράσματά τους.

DSC01831  Εικόνα1

Εικόνα2 Εικόνα3

 

DSC01834

Τα παιδιά, εμπεδωτικά, συμπλήρωσαν και ένα φύλλο εργασίας  βάζοντας στη σωστή σειρά ,από το κοντό στο ψηλό ,τα δέντρα του φοίνικα.

DSC01823 DSC01821 DSC01824 DSC01825 DSC01826 DSC01829 DSC01830 DSC01837 DSC01836

 

Τα φύλλα εργασίας από :

Εικόνα4   Εικόνα5 Εικόνα6

 

από κάτω από: Μαθηματικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μαθηματικές έννοιες: ψηλό-κοντό(χαμηλό)    

Ποια εικόνα με εντυπωσίασε στην τηλεόραση;;;

Νοέ 20167

Σήμερα κάναμε μια ανασκόπηση των γνώσεων μας και μια ανατροφοδότηση όλων όσων γνωρίσαμε γύρω από τη θεματική ενότητα ” Η πόλη μου” στα πλαίσια του Etwinning. Θυμηθήκαμε τη διαμάχη της θεάς Αθηνάς με τον Ποσειδώνα για την προστασία και την ονομασία της Αθήνας , τον Παρθενώνα, την Ακρόπολη, το Σούνιο( ναό του Ποσειδώνα),τον Αιγέα με το γιο του Θησέα και τις περιπέτειες αυτού  στην Κρήτη με το Μινώταυρο, την ήπειρο Ευρώπη και  το μύθο της αρπαγής της Ευρώπης από το Δία.

Τα παιδιά συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας ,όπου ξεχωρίζοντας μια εικόνα από τις προαναφερθείσες γνώσεις, την αποτύπωσαν στην οθόνη της τηλεόρασης.

DSC01839 DSC01838 DSC01845 DSC01844 DSC01843 DSC01842 DSC01841

Όλα τα παιδιά τελειώνοντας την εικαστική τους δημιουργία αντέγραψαν τον τίτλο της πάνω  στο φύλλο εργασίας.

Το φύλλο εργασίας:

Εικόνα7

 

από κάτω από: Ε-Twinning ΄΄ Η πόλη μας΄΄ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ποια εικόνα με εντυπωσίασε στην τηλεόραση;;;    

Σχημάτων συνέχεια

Νοέ 20167

Την προηγούμενη βδομάδα στο ολοήμερο τμήμα κατασκευάσαμε την πόλη μας τη νύχτα με σχήματα από γλασέ χαρτί πάνω σε χαρτόκουτο που βάψαμε με μαύρη τέμπερα.IMG_20161101_153953

από κάτω από: Σχήματα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σχημάτων συνέχεια    

Η πόλη μας , η Γλυφάδα

Νοέ 20164

Σήμερα τελειώσαμε τη δουλειά που είχαμε ξεκινήσει στην αρχή της εβδομάδας για την κατασκευή της μακέτας της πόλης μας.

Οι αρχιτέκτονες του 12ου Νηπιαγωγείου Γλυφάδας αφού ετοίμασαν τις πολυκατοικίες τους , έφτιαξαν και τις ταμπέλες ,το δημαρχείο της πόλης, τον ιερό ναό ,σήμα κατατεθέν της Γλυφάδας( Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης), την παραλία και την πλάζ ,φύτεψαν  τα δέντρα στην πόλη και σας την παρουσιάζουν με καμάρι!!!!!!!!

Εικόνα4 DSC01794

Εικόνα1  Εικόνα3

DSC01800

Η Γλυφάδα μας!!!!!!!!

Εικόνα12   Εικόνα2

 

 

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Πρόσφατα σχόλια



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων