12o Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

we are equal- we have the same rights

Η ετήσια προγραμματισμένη επίσκεψη του οδοντίατρου

Δεκ 20167

Σήμερα επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας η οδοντίατρος κα Α. Αργύρη στα πλαίσια του προγράμματος  οδοντιατρικής πρόληψης στα σχολεία για τη σχολική χρονιά 2016-2017. Ενημέρωσε τα παιδιά για τους κανόνες της στοματικής υγιεινής, για τα ευεργετικά αποτελέσματα της υγιεινής διατροφής στα δόντια μας καθώς και για την αναγκαιότητα της επίσκεψης  μας στον οδοντίατρο σε τακτά χρονικά διαστήματα για τη διατήρηση του φωτεινότερου χαμόγελου μας!!!!!

Εξέτασε ένα ένα τα παιδιά και παρέδωσε στο καθένα σημείωμα με τις παρατηρήσεις και τις επισημάνσεις της  σε ποιο κομμάτι της οδοντιατρικής πρόληψης  πρέπει να δώσουν προσοχή οι γονείς του καθενός.

Εξετάστηκαν όσα παιδιά είχαν προσκομίσει το ανάλογο έντυπο αποδοχής της συμμετοχής τους στο πρόγραμμα.

Εικόνα7

Εικόνα1 Εικόνα2 Εικόνα3

 

από κάτω από: Ανακοινώσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η ετήσια προγραμματισμένη επίσκεψη του οδοντίατρου    

Το σώμα μου

Δεκ 20166

Την προηγούμενη βδομάδα στο ολοήμερο τμήμα ασχοληθήκαμε με τη θεματική ενότητα ”Το σώμα μου”. Μιλήσαμε για τα μέρη του προσώπου , τα μέρη του σώματος, κάναμε μαθηματικά ομαδοποιώντας ό, τι έχουμε 1 και ό,τι 2 στο σώμα μας, κάναμε μετρήσεις ύψους και βάρους όλων των παιδιών  με μέτρο και ζυγαριά, κάναμε συγκρίσεις, καταλάβαμε τις μονάδες μέτρησης για το ύψος και το βάρος( 1 κιλό είναι όσο 1 πακέτο ζάχαρη), είδαμε πίνακες του Picasso  με προσωπογραφίες και φτιάξαμε τις δικές μας , δημιουργήσαμε πρόσωπα με την τεχνική του κολάζ, σχεδιάσαμε σε χαρτί του μέτρου το σώμα ενός παιδιού, το βάψαμε και καταγράψαμε τα μέρη του σώματος με τη βοήθεια καρτών αναφοράς, μέσα από βιντεάκια και εποπτικό υλικό μιλήσαμε και για το εσωτερικό του σώματός μας, τα όργανά μας και τη λειτουργία τους, κατασκευάσαμε τις δικές μας ακτινογραφίες και τους σκελετούς μας με μπατονέτες!

IMG_20161124_155930

IMG_20161125_155136

IMG_20161125_155151

IMG_20161125_155205

IMG_20161128_155233

IMG_20161128_155242

IMG_20161128_155248

IMG_20161129_152726

IMG_20161201_152744

από κάτω από: Το σώμα μου | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το σώμα μου    

Χριστουγεννιάτικα σπίτια

Δεκ 20166

Η ομαδική κατασκευή που είχαν κάνει τα παιδιά ,δημιουργώντας την πόλη μας Γλυφάδα (εδώ) ,αξιοποιήθηκε και μεταμορφώθηκε χριστουγεννιάτικα.

Τα σπίτια στολίστηκαν με χριστουγεννιάτικο δέντρο , λαμπιόνια και χιόνι (επιθυμία γενικής αποδοχής λόγω των ημερών).

Τα γιορτινά σπίτια των παιδιών μας , από εδώ και πέρα, θα κοσμούν κάποιο σημείο του δικού τους σπιτιού!!!!

 

Εικόνα1 DSC02309 DSC02302 Εικόνα2 DSC02303 DSC02304 Εικόνα5 Εικόνα6 Εικόνα7 Εικόνα3 Εικόνα4 Εικόνα8 Εικόνα9 Εικόνα10

 

Τα φύλλα εργασίας:

Εικόνα11 Εικόνα12 Εικόνα13

 

από κάτω από: Χριστούγεννα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χριστουγεννιάτικα σπίτια    

Το αστέρι της Βηθλεέμ

Δεκ 20165

Σήμερα μπήκαμε κανονικά στην εορταστική ατμόσφαιρα των ημερών.Συζητήσαμε τι γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα(τη γέννηση του Χριστού) και ποια γεγονότα διαδραματίστηκαν. Στην ιστορία της Γέννησης  σταθήκαμε: α) στην εμφάνιση του αρχάγγελου Γαβριήλ στην Παρθένο Μαρία δίνοντάς της τον κρίνο και ανακοινώνοντας της τον ερχομό του Ιησού Χριστού,β)στη γέννηση του Χριστού στο στάβλο έχοντας κρεβάτι τη φάτνη(σκάφη τροφής ζώων) και θέρμανση τα χνώτα των ζώων,γ) στο λαμπρό αστέρι που φώτιζε όλο τον ουρανό τη στιγμή της γέννησης του Χριστού και βρισκόταν πάνω από το στάβλο, δ) ποιοι ήταν οι  τρεις μάγοι και ε) ποια δώρα  πρόσφεραν στο νεογέννητο Χριστό(χρυσό, λιβάνι και σμύρνα).

Τα παιδιά έφτιαξαν το αστέρι της Βηθλεέμ  από χαρτόκουτο που διακοσμεί τις τάξεις μας:

DSC02274 DSC02275 DSC02291 DSC02292 DSC02293 DSC02294 DSC02287 DSC02286 DSC02295 Εικόνα1 Εικόνα3 Εικόνα2 Εικόνα4

Συμπλήρωσαν και ένα φύλλο εργασίας που σε τέσσερις εικόνες περιέκλειε την ιστορία της Γέννησης. Τις έκοψαν, τις τοποθέτησαν σε σωστή σειρά, τις κόλλησαν , τις αρίθμησαν και έγραψαν τη λέξη ” Χριστούγεννα”.

DSC02279 DSC02276 DSC02283 DSC02282 DSC02285 DSC02284 DSC02290

Τα φύλλα εργασίας τροποποιημένα:( Δεν θυμόμαστε από πού είναι λόγω της ύπαρξής  τους στο αρχείο μας  πολλών προηγούμενων χρόνων)

Εικόνα1 Εικόνα2

 

 

 

από κάτω από: Χριστούγεννα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το αστέρι της Βηθλεέμ    

Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες – Το γράμμα προς τον ΟΗΕ

Δεκ 20164

Συνεχίζοντας την εργασία μας με την ταχυδρόμηση του γράμματος προς τον ΟΗΕ για την επίλυση του κυπριακού προβλήματος (σχετικά εδώ) τα παιδιά διατύπωσαν τις προτάσεις  τους  και  κατέληξαν ομόφωνα  στις εξής:

1) Να ελευθερωθεί η Κύπρος

2) Να ενωθεί η Κύπρος

3)Να ζουν ειρηνικά (Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι)

Εικόνα1

Τα γράμματα ετοιμάστηκαν και τα παιδιά βίωσαν έντονα το ρόλο του συντάκτη μιας επιστολής!!!!!

DSC02261 DSC02263 DSC02262 DSC02265 DSC02264 DSC02266

 

Εικόνα2 Εικόνα3

Εικόνα5 Εικόνα4

από κάτω από: Κύπρος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες – Το γράμμα προς τον ΟΗΕ    

Ημερολόγια αντίστροφης μέτρησης

Δεκ 20161

Με τα παιδιά δημιουργήσαμε και στο νηπιαγωγείο ημερολόγια αντίστροφης μέτρησης μέχρι τις γιορτές των Χριστουγέννων. Ο Ρούντολφ στολίζει το παράθυρο του ενός τμήματος και ο Άγιος Βασίλης του άλλου.

Με τις αριθμημένες μπότες του ημερολογίου κάναμε τα μαθηματικά μας, ανεβαίνοντας και κατεβαίνοντας από το 1-25 και από το 25-1 .

DSC02219 DSC02221 DSC02220 DSC02223 DSC02224 DSC02225 DSC02226 DSC02227 DSC02233 DSC02228 DSC02229 DSC02232 DSC02230 DSC02231 Εικόνα7 Εικόνα13 Εικόνα5 Εικόνα14 Εικόνα4 Εικόνα3 Εικόνα9 Εικόνα8

 

Το φύλλο με τις μπότες: (Η μπότα από εδώ)

Εικόνα2

από κάτω από: Χριστούγεννα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ημερολόγια αντίστροφης μέτρησης    

Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες

Δεκ 20161

Το προσφυγόσημο συγκίνησε και δημιούργησε συναισθήματα λύπης, πόνου, στεναχώριας και θυμού στα παιδιά μας. Το παρατήρησαν, περιέγραψαν την εικόνα και στάθηκαν στα γυμνά πόδια του παιδιού , στα συρματοπλέγματα και στα δάκρυα που τρέχουν από τα μάτια του.Κατάλαβαν αμέσως το νόημά τους.

Εικόνα16            από το site

Εικόνα18    από το site

Αφού συζητήσαμε τα βιώματα του προσφυγόπουλου θελήσαμε να του δώσουμε πίσω τη χαρά που στερήθηκε . Το κάθε παιδί φαντάστηκε και αποτύπωσε στο φύλλο εργασίας του πώς θα ένιωθε το προσφυγόπουλο επιστρέφοντας  στον τόπο του , πού θα βρισκόταν και με ποιους;

Όλα σχεδόν τα παιδιά επέστρεψαν το προσφυγόπουλο στο σπίτι του, χαμογελαστό ,παρέα με τους φίλους του!!!! Έβαλαν το παιδί στον κήπο του σπιτιού του ανάμεσα σε μυρωδάτα λουλούδια , πιθανόν επηρεασμένα από μια μαρτυρία Κύπριας Πανεπιστημιακού που επισκέφτηκε το πατρικό της στο οποίο έμεναν Τούρκοι.

FullSizeRender IMG_4575 DSC02187 DSC02186 DSC02188 DSC02189 DSC02190 DSC02195 DSC02194 DSC02193 DSC02192Εικόνα15

 

Το φύλλο εργασίας:

Εικόνα1

Επίσης  εξαιτίας της λειτουργίας του προσφυγόσημου( γραμματόσημο)μας δόθηκε η ευκαιρία ν’ ασχοληθούμε με τη λειτουργία των Ταχυδρομείων και με τ’ απαραίτητα στοιχεία που απαιτούνται για να στείλουμε και να παραλάβουμε ένα γράμμα, μια κάρτα κ.α.

1) Το γράμμα, 2) ο φάκελος, 3) το γραμματόσημο, 4) τα στοιχεία του αποστολέα, 5) τα στοιχεία του παραλήπτη

Έτσι λοιπόν φτιάξαμε κι εμείς το φάκελό μας, κολλήσαμε το γραμματόσημο ,γράψαμε τα στοιχεία του αποστολέα και του παραλήπτη.

Το γράμμα μας θ’ απευθύνεται στον ΟΗΕ( Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών) ζητώντας την επίλυση του κυπριακού προβλήματος!!! Θα γράψουμε το γράμμα αύριο!!!

DSC02242 DSC02244 DSC02243 DSC02247 DSC02246 DSC02249 DSC02248 DSC02250 DSC02251 DSC02252 DSC02253 DSC02254 DSC02257 DSC02256 DSC02255

Εικόνα10

από κάτω από: Κύπρος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες    

Καλώς ορίζοντας τα Χριστούγεννα!!!

Νοέ 201630

Τετάρτη 30 Ν0εμβρίου 2016.

Από αύριο ξεκινά ο Δεκέμβριος και  μας φέρνει πιο κοντά στις αγαπημένες μας γιορτές.Έτσι κι εμείς σήμερα κατασκευάσαμε ένα ημερολόγιο ,ταρανδάκι ,αντίστροφης μέτρησης  για να υπολογίσουμε το χρόνο μέχρι τα Χριστούγεννα.

Τα παιδιά το πήραν σπίτι για να κόβουν από αύριο ,κάθε βράδυ ,μία ημέρα(ένα σκαλοπάτι αριθμού).

Την ιδέα του ταράνδου την πήραμε από το διαδίκτυο.

Εικόνα1 DSC02198 DSC02199 DSC02200 DSC02201 DSC02204 DSC02211 DSC02205 DSC02206 DSC02207 DSC02208 DSC02209 DSC02210 Εικόνα2 Εικόνα3 Εικόνα4 Εικόνα5

Το πατρόν:

Εικόνα6

από κάτω από: Χριστούγεννα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καλώς ορίζοντας τα Χριστούγεννα!!!    

Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες

Νοέ 201628

Σήμερα με τα παιδιά δώσαμε βαρύτητα στη διχοτόμηση του νησιού. Ποιο κομμάτι είναι το ελεύθερο και ποιο είναι υπό την τουρκική κατοχή; Τι σημαίνει η πράσινη γραμμή στο χάρτη; Ποια συναισθήματα βιώνουν οι κάτοικοι  της Κύπρου για την ελεύθερη περιοχή  και ποια για την κατεχόμενη;

Εικόνα8   Εικόνα9    Εικόνα10

 

Τα παιδιά ετοίμασαν ατομική εργασία για τη διχοτόμηση και τα συναισθήματα. Στο χάρτη του νησιού έβαψαν τα κατεχόμενα εδάφη με μαύρο μαρκαδόρο ή ξυλομπογιά εκφράζοντας έτσι τη λύπη , το θυμό και τη μελαγχολία των κατοίκων της Κύπρου για την κατάσταση που επικρατεί. Την ελεύθερη περιοχή την έβαψαν με πράσινη κιμωλία κολλώντας λουλούδια,περιστέρια και σύμβολα ειρήνης εκφράζοντας έτσι την ηρεμία και την κανονικότητα της καθημερινής ζωής στη συγκεκριμένη περιοχή.Με πλαστελίνη σχεδίασαν και την πράσινη γραμμή.

20161128_104808 20161128_104846 20161128_105610 20161128_110755 20161128_111513 20161128_112043 20161128_112240 20161128_112243 20161128_113031 20161128_113048 20161128_114439 20161128_114451 Εικόνα4

Έφτιαξαν τη θάλασσα με την τεχνική του ταμποναρίσματος . Χρησιμοποίησαν σφουγγάρι και τέμπερα. Δουλεύοντας το σφουγγάρι με το χρώμα  σαν σφραγίδα ετοίμασαν τη θάλασσα γύρω από το νησί.

20161128_121633 20161128_123003 Εικόνα2 Εικόνα3 Εικόνα6 Εικόνα1 Εικόνα7

από κάτω από: Κύπρος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες    

Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες

Νοέ 201625

Τα παιδιά στις ελεύθερες δραστηριότητές τους ασχολήθηκαν με το παζλ-κυπριακή σημαία (σχετική ανάρτηση εδώ).

Στη συνέχεια τους δόθηκε ένα φύλλο εργασίας που λειτούργησε σαν αξιολόγηση των γνώσεών τους σχετικά με την γεωγραφική θέση της Ελλάδας , της Κύπρου και της Μεσογείου θάλασσας. Τα παιδιά, στο χάρτη της Ευρώπης που τους δόθηκε έπρεπε να βρουν την Ελλάδα , την Κύπρο και τη Μεσόγειο θάλασσα και να χρωματίσουν τις αντίστοιχες περιοχές με τ’ ανάλογα χρώματα( δηλαδή: Ελλάδα- γαλάζιο ή μπλε, Κύπρος-πορτοκαλοκίτρινο, Μεσόγειος θάλασσα-μπλε ή γαλάζιο. Αφού ολοκλήρωσαν τη δουλειά τους , μας ζήτησαν εάν μπορούσαν να χρωματίσουν και τις ΄΄άλλες΄΄ θάλασσες.

Η επιθυμία τους ήταν μεγάλη, επιχειρηματολογώντας ,(για να είναι πιο όμορφη η εργασία μας) που τους δώσαμε τη δυνατότητα να χρωματίσουν και τις ΄΄άλλες ΄΄ θάλασσες!!!!!

Πάνω στο φύλλο εργασίας το κάθε παιδί έγραψε και τη φράση: ” Κύπρος- Ελλάδα-Δεν ξεχνώ”

DSC02174 DSC02172 DSC02177 DSC02175 DSC02176 DSC02178 DSC02181 DSC02182 DSC02183 DSC02179 DSC02180 Εικόνα1 Εικόνα2

Το φύλλο εργασίας:

Εικόνα3

Ακούσαμε το καταπληκτικό τραγούδι σε μουσική του Μίκη Θεοδωράκη και στίχους του Λεωνίδα Μαλένη  “Το χρυσοπράσινο φύλλο” που αναφέρεται στην Κύπρο και  την χαρακτηρίζει.

 

ΧΡΥΣΟΠΡΑΣΙΝΟ ΦΥΛΛΟ

Γη της λεμονιάς, της ελιάς
Γη της αγκαλιάς, της χαράς
Γη του πεύκου, του κυπαρισσιού
Των παλικαριών και της αγάπης
Χρυσοπράσινο φύλλο ριγμένο στο πέλαγος.

Γη του ξεραμένου λιβαδιού
Γη της πικραμένης Παναγιάς
Γη του Λίβα, του άδικου χαμού
Τ’ άγριου καιρού των ηφαιστείων
Χρυσοπράσινο φύλλο ριγμένο στο πέλαγος.

Γη των κοριτσιών που γελούν
Γη των αγοριών που μεθούν
Γη του μύρου, του χαιρετισμού
Κύπρος της αγάπης και του ονείρου
Χρυσοπράσινο φύλλο ριγμένο στο πέλαγος.

από κάτω από: Κύπρος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες    
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Πρόσφατα σχόλια



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων