Αυτές τις ημέρες ,όπως έχουμε πει (εδώ), συνοδοιπόρος στις δραστηριότητές μας θα είναι το πρόσωπο του χειμώνα, ο Χιονάνθρωπος.
Η μέρα ήταν αφιερωμένη σε μαθηματικές σχέσεις. Φτιάξαμε τη δεκάδα με υλικό χιονάνθρωπους. Τα παιδιά τους έβαψαν, τους αρίθμησαν,έγραψαν στις κοιλιές τους τον αύξοντα αριθμό τους ( 1-10) , τους μέτρησαν . Εμείς οι εκπαιδευτικοί με μισό φύλλο Α4 χαρτί δημιουργήσαμε φακέλους αποθήκευσης των χιονάνθρωπων . Τα παιδιά διακόσμησαν τους φακέλους είτε με πρωταγωνιστή το χιονάνθρωπο και το περιβάλλον που προτιμά ( π.χ. χιονισμένο βουνό) είτε με σχέδια της επιλογής τους. Έγραψαν και τη λέξη “Μαθηματικά”.
Οι φάκελοι με τους χιονάνθρωπους:
Το φύλλο εργασίας:
Παίξαμε αρκετά μαθηματικά παιχνίδια.
1) Τοποθέτηση χιονάνθρωπων στη σωστή αύξουσα σειρά με βάση τον αριθμό που έχουν στις κοιλιές τους-από το 1-10.
2) Προσθέτοντας κάθε φορά 1-1 χιονάνθρωπο και λέγοντας το συνολικό νούμερο.Π.χ. 1 χιονάνθρωπος και άλλος 1 πόσοι είναι; 2 χιονάνθρωποι και άλλος 1 πόσοι είναι; κλπ
3) Τοποθετώντας και τους 10 χιονάνθρωπους στο χαλί και αφαιρώντας 1 -1 μέχρι να μην μείνει κανένας.
4) Απλές πράξεις πρόσθεσης και αφαίρεσης.Π.χ. Τοποθετήστε μπροστά σας 5 χιονάνθρωπους και βάλτε άλλους 3. Τοποθετήστε μπροστά σας 9 χιονάνθρωπους και πάρτε στα χέρια σας τους 6. Πόσοι έμειναν στο χαλί; κλπ
Στις πράξεις πρόσθεσης και αφαίρεσης δεν μας ενδιέφερε ο αύξοντας αριθμός των χιονάνθρωπων.
Αξιοποιήσαμε τα φύλλα εργασίας από το blog ΄΄ Στάση:Νηπιαγωγείο΄΄ (εδώ) που για λόγους οικονομίας χαρτιού τα μετατρέψαμε λιγάκι. Στο χαρτί Α4 βγάλαμε εργασία για δύο παιδιά. Σας την προτείνουμε.
Όλα τα παιδιά ανταποκρίθηκαν στους στόχους των δραστηριοτήτων της ημέρας και αξιολογήθηκαν με Α!!!!!
Πρόσφατα σχόλια