Σήμερα ασχοληθήκαμε για πρώτη φορά με την έννοια της αριθμογραμμής από το 1-10. Οι αριθμοί περιέχουν ποσότητες και σύνολα αντικειμένων. Η αρίθμηση δεν είναι ποιηματάκι που τα παιδιά απαγγέλλουν τα ονόματα των αριθμών στη σειρά χωρίς να κατανοούν τι σημαίνει ο κάθε αριθμός και γιατί είναι τόσο σημαντικός στη ζωή μας. Για να μπορέσουν τα νήπια να κατανοήσουν τη σημασία των ποσοτήτων που κρύβεται πίσω από την ονομασία του κάθε αριθμού χρειάζεται να δοθούν αφορμές βιωματικής συμμετοχής και ανακάλυψης με διάφορα και διαφορετικά υλικά.
Οι δικές μας αφορμές βιωματικής συμμετοχής και ανακάλυψης περιελάμβαναν καταμέτρηση των αγοριών και των κοριτσιών της τάξης μας.
Μετρήσαμε 6 αγόρια και 7 κορίτσια (είχαμε και απουσίες). Τι σημαίνει το 6 και το 7; Τα παιδιά απάντησαν ότι στην ομάδα του 6 έχουμε ένα αγόρι λιγότερο και στην ομάδα των κοριτσιών (7) έχουμε ένα κορίτσι περισσότερο από τ’ αγόρια. Αντιστοιχίσαμε μαρκαδόρους 1 προς 1 με τις αντίστοιχες ομάδες καθώς και φωτογραφίες αγοριών και κοριτσιών για να φτάσουμε στα συμπεράσματά μας.
Στη συνέχεια χρησιμοποιήσαμε και τους αριθμούς (από το 1-7) τους οποίους βάλαμε στη σωστή σειρά, Όταν δυσκολευόμασταν κοιτάζαμε την αριθμογραμμή για βοήθεια. Ανακαλύψαμε ότι για να πάμε από το 1 στο 2 προσθέτουμε 1 ανθρωπάκι ή μαρκαδόρο, από το 2 στο 3 προσθέτουμε άλλο ένα και ούτω καθεξής μέχρι το 7 ανεβαίνοντας ένα ένα. Πάντα μας περίσσευε μια μονάδα. Και στα ζευγαράκια που φτιάξαμε περίσσευε ένα κορίτσι επιβεβαιώνοντας τις σκέψεις μας.
Δημιουργία αριθμογραμμής:
Πρόσφατα σχόλια