Το δέντρο των εποχών του νηπιαγωγείου μας και τα ταμπλό της τάξης μας στολίστηκαν με πεταλούδες διαφορετικών χρωμάτων και εξαιρετικής ομορφιάς !!!!!!!!!!
Τα παιδιά συμπλήρωσαν φύλλο δημιουργικής εργασίας και έγραψαν τη λέξη ”πεταλούδα” με κεφαλαία και πεζά γράμματα. Σε ελεύθερη απόδοση ζωγράφισαν τον κύκλο ζωής της πεταλούδας.
Συνδυάσαμε τις μέχρι τώρα γνώσεις μας για την εποχή της άνοιξης και τα στοιχεία της μέσω δημιουργίας πρωτότυπων ιστοριών που περιλάμβαναν όσες περισσότερες πληροφορίες μπορούσαμε. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες δημιουργικής παραγωγής λόγου και έφτιαξαν τρεις μοναδικές ιστορίες. Δεν υπήρξε καμία καθοδήγηση και επηρεασμός από την εκπαιδευτικό. Ζωγράφισαν τις αφίσες προώθησης και διαφήμισης της ιστορίας τους και μέσω αυθόρμητης γραφής έγραψαν τους τίτλους. Οι τίτλοι συμφωνήθηκαν μέσα από συζήτηση των μελών της κάθε ομάδας και γράφτηκαν χωρίς βοήθεια και αντιγραφή από τον πίνακα. Επιστρατεύτηκαν όλες οι γνώσεις και οι ικανότητες της γραφής και ανάγνωσης. Η δραστηριότητα ακολούθησε πιστά τους κανόνες της ομαδοσυνεργατικής εργασίας και δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στην ισοτιμία των μελών της ομάδας , στην έκφραση των ιδεών και των προτάσεων του κάθε μέλους, στη δημοκρατική λήψη αποφάσεων, στην έκφραση επιχειρηματολογίας και στη διαχείριση προβλημάτων επικοινωνίας. Η κάθε ομάδα εξέλεξε τον αφηγητή της ιστορίας της και το μέλος που θ’ ανακοίνωνε τα ονόματά τους.
Μάλιστα επειδή η ελεύθερη έκφραση επιλογών, δημιουργικότητας και φαντασίας των παιδιών είναι αστείρευτη και αξιοποιήσιμη , δύο ομάδες μας εξέπληξαν ευχάριστα με την πρόσθεση περισσότερων στοιχείων από τα κοινά στην αφήγηση των ιστοριών τους . Η μία από αυτές ,μετά την ανακοίνωση των ονομάτων των μελών της, παρουσίασε στίχους ποιήματος που είχε μελοποιήσει η ίδια. Στο άκουσμα του τραγουδιού ο χορός ξεπήδησε αυθόρμητα!!!!! Η δεύτερη ομάδα ολοκλήρωσε την αφήγησή της με αναντίρρητα γενικά συμπεράσματα!!!!!!
Η αφήγηση ηχογραφήθηκε με ανάλογο λογισμικό στον υπολογιστή της τάξης στα πλαίσια του μαθησιακού αντικειμένου των ΤΠΕ( Τεχνολογία της Πληροφορίας) που περιλαμβάνει την εξοικείωση των μαθητών με τα τεχνολογικά εργαλεία και επιτεύγματα ( υπολογιστές, εκτυπωτές, λογισμικά , κλπ)
Στο τέλος της βαθύτερης επεξεργασίας του μύθου της Περσεφόνης και των καιρικών αλλαγών τα παιδιά συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας με συνδυαστικούς μορφωτικούς στόχους.( μαθηματικά- αυθόρμητη γραφή των αριθμών από το 1-6, χρονική ακολουθία των εικόνων του μύθου, καλλιέργειας δεξιοτήτων κατανόησης περιεχομένου και διαχείρισης αυτού, ανάκλησης μνήμης, εικαστικής αποτύπωσης των κατεκτημένων γνώσεων)
Επειδή τα αρχεία ήχου υπερβαίνουν το επιτρεπτό όριο μεταφόρτωσης δεν μπορέσαμε να τα επισυνάψουμε. Θα προσπαθήσουμε να επιλύσουμε το πρόβλημα άμεσα. Αν κάποιος γονέας μπορεί να μας προτείνει τρόπους αντιμετώπισης θα μας βοηθούσε αρκετά.
ΟΜΟΡΦΑ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ.ΜΠΡΑΒΟ ΣΕ ΜΙΚΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥΣ❕