Η εκπαιδευτικός Ζιάρα Μαρία παρακολούθησε ενημερωτική εκδήλωση δράσης e-twinning η οποία πραγματοποιήθηκε 2 Απριλίου 2025 στο 3ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών.
Mission x- train like an astronaut
Το σχολείο μας συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα mission x – εκπαιδεύσου σαν αστροναύτης το οποίο απευθύνεται σε μαθητές και υλοποιείται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA) και το UK Space Agency (UKSA), το οποίο στηρίζεται σε εθνικό επίπεδο από τα European Space Education Resource Offices (ESEROs) και τους εθελοντές Εθνικούς Οργανωτές.
Οι μικροί μαθητές μας πραγματοποίησαν μια σειρά από τις δραστηριότητες του προγράμματος και ανταμείφθηκαν για την συμμετοχή μας με ένα πιστοποιητικό καλού αστροναύτη.
STEAM και η Γη γυρίζει!
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ- καινοτομώ, Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Υποθεματική: Steam, εκπαιδευτική ρομποτική
Τίτλος: «Steam και η Γη γυρίζει»
1ο Εργαστήριο: Γνωριζόμαστε από κάπου; Το παιχνίδι με τις ερωτήσεις;
Στο 1ο εργαστήριο πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες πρόκλησης ενδιαφέροντος για το θέμα, διερεύνηση των πρότερων γνώσεων των μαθητών σχετικά με το διάστημα, συζήτηση γύρω από ττι θα θέλαμε να μάθουμε για τους πλανήτες και το διάστημα.
Αρχικά δημιουργήσαμε μια γωνιά με το υλικό που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι ( βιβλία, παιχνίδια, προτζέκτορα, μικρό πλανητάριο, αφίσες, παζλ)
Εισαγωγή στο θέμα έγινε μέσα από ένα παιχνίδι γνωριμίας με τους πλανήτες. Δημιουργήσαμε ζευγάρια με κάρτες όπου απεικονίζονται οι πλανήτες, τις σκορπίσαμε σε όλη την τάξη, καλέσαμε τα παιδιά να τις βρουν και να γίνουν ζευγαράκια βάση του πλανήτη που απεικονιζόταν στην κάρτα που βρήκαν.
Διερεύνηση των πρότερων γνώσεων των παιδιών μέσω συζήτησης και καταγραφή αυτών σε ένα ιστόγραμμα.
Αποτύπωση των αρχικών ιδεών καθώς και τι θα ήθελαν να μάθουν για τους πλανήτες, σε ένα ατομικό φύλλο εργασίας.
Παρακολουθήσαμε βίντεο και παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια
2o Εργαστήριο: Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά…Υπάρχει ζωή εκεί έξω;
Είδαμε τους πλανήτες από κοντά μέσα από την ψηφιακή εφαρμογή της Νasa
και μέσω εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας και βιβλίων 3D. Διαπιστώσαμε το μέγεθος του πλανήτη μας σε σχέση με το σύστημα στο οποίο ανήκουμε!
Γνωρίσαμε το ηλιακό μας σύστημα μέσα από εικόνες, βίντεο, θέσαμε ερωτήματα προκειμένου να προάγουμε τη γνωστική δραστηριότητα και να εξασκήσουμε την προσοχή και την παρατηρητικότητά των παιδιών όπως: Πόσοι είναι οι πλανήτες; Τι σχήμα έχουν; Τι χρώμα έχουν; Σε τι μοιάζουν και σε τι διαφέρουν; Βλέπετε ή παρατηρείτε κάτι ιδιαίτερο σε κάποιους πλανήτες που να τους διαφοροποιεί; Πως κινούνται; Που βρίσκεται ο Ήλιος; Που είναι ο δικός μας πλανήτης, η ΓΗ; Ποιος είναι ο πιο κοντινός πλανήτης στο δικό μας; Ποιος είναι ο πιο μακρινός πλανήτης από τον δικό μας; Υπάρχει ζωή στους άλλους Πλανήτες;
Χωριστήκαμε σε ζευγάρια και φτιάξαμε τους πλανήτες με εφημερίδες και συνθέσαμε το ηλιακό σύστημα για να στολίζει την τάξη μας.
Παίξαμε με το ηλεκτρονικό πλανητάριο όπου τοποθετήσαμε τους πλανήτες με βάση την τροχιά στην οποία κινούνται σε ένα μοντέλο πλανητάριο.
Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια αναγνωρίζοντας τα αρχικά γράμματα των πλανητών και συνθέτοντας τα ονόματα τους.
Πήραμε στο σπίτι το ηλιακό σύστημα όμως το δημιουργήσαμε στην τάξη
Τέλος αναπαραστήσαμε την κυκλική τροχιά των πλανητών με βιωματικό τρόπο.
3ο Εργαστήριο: Ο Ήλιος μας πηγή ζωής…..
Είδαμε βίντεο προσομοίωσης για τον ήλιο, ακολούθησε συζήτηση με τα παιδιά μέσα από ερωτήματα διερεύνησης. Τι βλέπετε εδώ; Πώς κινείται ο Ήλιος; Πώς είναι η επιφάνεια του Ήλιου; Με τι μοιάζει ο Ήλιος;
https://www.solarsystemscope.com/
Μιλήσαμε για τα οφέλη και τις συνέπειες του και κάναμε ένα φύλλο εργασίας.
Διαβάσαμε το Μύθο του Φαέθωνα, τον ζωγραφίσαμε και κάναμε γλωσσικές ασκήσεις.
Κάναμε ένα πείραμα για να κατανοήσουν βιωματικά τα παιδιά την έννοια της θερμότητας ως προς την απόσταση από τον ήλιο. Κρατήσαν τους πλανήτες τους σε διάφορες αποστάσεις από ένα κερί για να βρουν την ιδανική θέση. Ο πλανήτης τους έπρεπε να ζεσταίνεται γλυκά και ευχάριστα και τα παιδιά πειραματίστηκαν αισθητηριακά με την ιδιότητα της θερμότητας για να καταλήξουν στην κατάλληλη θέση.
4ο Εργαστήριο: Ήλιε, Γη, Σελήνη…Μέρα ή νύχτα;
Στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου ήταν τα παιδιά να γνωρίσουν τις 2 ταυτόχρονες κινήσεις της γης, την περιστροφή της γύρω από τον εαυτό της και την περιφορά της γύρω από τον ήλιο. Να κατανοήσουν μέσω του πειραματισμού το φαινόμενο της εναλλαγής μέρα και νύχτας. Πειραματιστήκαμε με την υδρόγειο σφαίρα και ένα φακό που λειτούργησε σαν το φως του ήλιου πάνω στη γη.
Αναπαραστήσαμε και βιωματικά το φαινόμενο.
Μετά το πείραμα συζητήσαμε για τη μέρα και τη νύχτα. Πως περνάει η μέρα μου και πως η νύχτα μου; Τι κάνουμε τη μέρα και τι τη νύχτα;
Και μια κατασκευή με χάρτινο πιάτο
5ο Εργαστήριο: Όμορφες κόρες του Ήλιου
Ποιες είναι οι εποχές του Χρόνου; Παρακολούθηση σύντομου βίντεο προβολής πλανητάριου που δείχνει την κίνηση της Γης γύρω από τον ήλιο και τις εποχές
Μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά της κάθε εποχής, κάναμε μια ομαδική εργασία με το δέντρο των εποχών, τα παιδιά ζωγράφισαν την αγαπημένη τους εποχή.
6ο Εργαστήριο: Ταξίδι στη Σελήνη
Πόση απόσταση έχει η Γη από τη Σελήνη; Είναι τόσο κοντά; Πήραμε πληροφορίες από την ιστοσελίδα της Nasa.
Οι φάσεις της Σελήνης, είδαμε βίντεο προσομοίωσης και συζητήσαμε με τα παιδιά για τις σεληνιακές φάσεις.
Διαβάσαμε το παραμύθι «Ο Φεγγαροσκεπαστής» και ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε από το παραμύθι. Φτιάξαμε και μια ομαδική εργασία αποτυπώνοντας την ανθρώπινη σκάλα που οδήγησε τον Φεγγαροσκεπαστή στη Σελήνη.
Γνωρίσαμε επίσης και τον Μικρό Πρίγκιπα, τον τοποθετήσαμε στη Σελήνη, φτιάξαμε και μισοφέγγαρα με ανακυκλώσιμα υλικά
7ο Εργαστήριο: Τι γνωρίζαμε, τι μάθαμε;
Κλείσιμο του προγράμματος με συζήτηση γύρω από το τι μάθαμε για το διάστημα, τι μας άρεσε από όλα αυτά που κάναμε κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια εμπέδωσης
Μετά από τις γνώσεις που πήραμε είμαστε έτοιμοι να εξερευνήσουμε το διάστημα και γιατί όχι να ανακαλύψουμε και άλλους πλανήτες. Πλάσαμε με την φαντασία μας τον δικό μας φανταστικό πλανήτη και τον ζωγραφίσαμε.
Κατασκευή διαστημόπλοιου και στολή αστροναύτη, με ανακυκλώσιμα υλικά, και είμαστε έτοιμοι για εκτόξευση στο διάστημα.
Eπιπλέον δημιουργίες
Ιπτάμενοι δίσκοι:
Διαστοιμόπλοια:
Ηλιακό σύστημα:
Εκδήλωση για την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821
Την Δευτέρα 24 Μαρτίου τα δυο τμήματα του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκδήλωση για να τιμήσουν την επέτειο της ελληνικής επανάστασης του 1821 και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.
Οι τάξης μας έβαλαν τα γιορτινά τους. Στολίστηκαν τα παράθυρα και τα ταμπλό με δημιουργίες των παιδιών, ετοιμάστηκαν τα σκηνικά μας.
Η γιορτή μας έγινε με την παρουσία των γονέων και των κηδεμόνων των μαθητές μας, κατά τη διάρκεια αυτής τα παιδιά είπαν ποιήματα, τραγούδια, χόρεψαν και μέσα από όλα αυτά τίμησαν τις θυσίες των προγόνων τους για ελευθερία.
Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
Η 25η Μαρτίου είναι διπλή γιορτή για τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία. Γιορτάζουμε την απελευθέρωση του Έθνους από τον Οθωμανικό ζυγό και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, δηλαδή την καλή είδηση (Ευαγγέλιο) που πήρε η Παναγία από τον Άγγελο ότι θα φέρει στον κόσμο τον Σωτήρα Χριστό.
Βρήκαμε στο διαδίκτυο πίνακες διάσημων ζωγράφων. Βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές, τους παρατηρήσαμε και τους περιγράψαμε. Αναρωτηθήκαμε τι συναισθήματα μας προκαλούν…
Πώς απεικονίζεται η Παναγία στους πίνακες;
1.Σάντρο Μποτιτσέλλι: Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
2.Φρα Αντζέλικο
3. Δομήνικος Θεοτοκόπουλος
Φτιάξαμε και το δικό μας βιτρό με τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου
Κάναμε και την Παναγία με ανακυκλώσιμα υλικά για να την πάρουμε στο σπίτι
Παγκόσμια ημέρα Συνδρόμου Down
Η 21η Μαρτίου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα για το Σύνδρομο Down προκειμένου να ευαισθητοποιηθεί η διεθνής κοινότητα και δεν ορίστηκε τυχαία καθώς προέκυψε από τα αριθμητικά δεδομένα που συνθέτουν το σύνδρομο (3ο χρωμόσωμα στο 21ο ζεύγος=3.21).
Το σύνθημα είναι ένα: «Πολλές κάλτσες». Η καμπάνια είναι απλή και δυνατή και καλεί τους πολίτες όλου του κόσμου να φορέσουν διαφορετικές κάλτσες προκειμένου να γιορτάσουν την διαφορετικότητα. Οι άνθρωποι ενθαρρύνονται να φορούν περίεργες κάλτσες στην Ημέρα του Συνδρόμου Down, καθώς τα χρωμοσώματα μοιάζουν με κάλτσες και τα άτομα με Σύνδρομο Down έχουν ένα επιπλέον χρωμόσωμα. Η πρωτοβουλία αποσκοπεί στο να δημιουργήσει συζητήσεις σχετικά με την ποικιλομορφία, τη διαφορετικότητα και την αποδοχή όλων.
Έτσι λοιπόν και εμείς καλέσαμε τους μαθητές μας την Παρασκευή 21 Μαρτίου να έρθουν στο σχολείο φορώντας διαφορετικές κάλτσες.
Μιλήσαμε για το σύνδρομο και από τι αυτό προκαλείται, αναφερθήκαμε στα χαρακτηριστικά των ατόμων με σύνδρομο down, τις δυσκολίες που τυχόν αντιμετωπίζουν άλλοι σε μεγαλύτερο και άλλοι σε μικρότερο βαθμό. Είδαμε εικόνες και πήραμε πληροφορίες γύρω από το σύνδρομο Down.
Είδαμε και το παρακάτω βίντεο
Καλέσαμε τα παιδιά να ζωγραφίσουν κάτι για να δημιουργήσουμε μια αφίσα ευαισθητοποίησης για το σύνδρομο down και να την αναρτήσουμε στην είσοδο του σχολείου μας.
Η κυρά Σαρακοστή
Η Κυρά Σαρακοστή συμβολίζει τη νηστεία και την κατάνυξη των ημερών της Μεγάλης Σαρακοστής που ξεκινάει την Καθαρά Δευτέρα και τελειώνει το Μ. Σάββατο. Ήταν ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο για να μετράνε τις εβδομάδες της Σαρακοστής, το οποίο στις περισσότερες περιοχές ήταν μια χάρτινη ζωγραφιά μιας γυναίκας με μαντήλι και ένα σταυρό στο κεφάλι, επτά πόδια για τις 7 εβδομάδες της Σαρακοστής, σταυρωμένα χέρια επειδή προσευχόταν, χωρίς στόμα διότι νήστευε όλη αυτή την περίοδο και χωρίς αυτιά για να μην ακούει κουτσομπολιά και άσχημα λόγια. Κάθε Σάββατο έκοβαν και ένα πόδι. Το τελευταίο το έκοβαν το Μεγάλο Σάββατο. Σε πολλές περιοχές έφτιαχναν την Κυρά Σαρακοστή και με αλεύρι και νερό.
Είπαμε πότε τα φαγητά είναι νηστίσιμα, είδαμε εικόνες νηστίσιμων φαγητών και γλυκών
Παίξαμε με την μελισσούλα μας, την οδηγούσαμε σε τροφές και ανάλογα με το αν ήταν νηστίσιμες ή αρτύσιμες τις τοποθετούσαμε στο αντίστοιχο πιάτο.
Παίξαμε παιχνίδια στον υπολογιστή
Φτιάξαμε μια κυρά Σαρακοστή για να στολίσουμε την τάξη μας και να μετράμε τα ποδαράκια της.
Και ατομικές για να τις πάρουμε στο σπίτι
Συμμετοχή στη σχολική δράση “Μίλα τώρα”
Με αφορμή την 6η Μαρτίου Σχολική Ημέρα Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμό στο σχολείο μας μιλήσαμε για αυτές τις έννοιες και τις συνέπειες τους.
Ακούσαμε το παραμύθι ” Η μέρα που έγινα και εγώ λύκος”.
Ξεκίνησε μια συζήτηση γύρω απο αυτό:
- Ποιον φοβόταν το κοριτσάκι της ιστορίας;
- Γιατί αποκαλούσε λύκο μια συμμαθήτρια της;
- Τι ήταν αυτό που την έκανε να μοιάζει με λύκο;
- Πώς ένιωθε κάθε φορά που την πλησίαζε ο λύκος;
- Πως ένιωσε όταν και η ίδια έγινε για μια στιγμή λύκος;
Μέσα από τη συζήτηση καταλήξαμε πως αυτό που μας κάνει να φοβόμαστε τους άλλους δεν είναι η εμφάνιση τους αλλά η συμπεριφορά τους και τα λόγια τους που πληγώνουν την καρδιά μας.
Συνεχίσαμε δείχνοντας και σχολιάζοντας εικόνες που αναπαριστούν σκηνές βίας και εκφοβισμού στο σχολικό πλαίσιο απο το Blog Τάνιας Μάνεση
Προσπαθήσαμε να απαντήσουμε στα παρακάτω ερωτήματα;
1. Τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός
2. Με ποιους τρόπους τα παιδιά εκφοβίζονται
3. Για ποιους λόγους τα παιδιά εκφοβίζουν
4. Ποιες είναι οι συνέπειες του εκφοβισμού
5. Τι μπορείς να κάνεις για να μη σε εκφοβίζουν
6. Τι να κάνεις, αν εσύ εκφοβίζεις άλλα παιδιά
7. Πώς να σταματήσουμε τον εκφοβισμό στο σχολείο
Μάθαμε 5 τρόπους για να προστατευτούμε από τον σχολικό εκφοβισμό απο το blog https://thaliaskinderstories.blogspot.com
Στο σχολείο αυτ’o που πάμε καθόλου δεν φοβάμαι. 5 πράγματα κρατώ, να προστατευτώ.
Συμπληρώσαμε και ένα φύλλο εργασίας όπου τα παιδιά ζωγράφισαν μια σκηνή σχολικού εκφοβισμού και ανέφεραν ένα τρόπο αποφυγής από αυτόν
Τέλος μιλήσαμε για το έργο που επιτελεί το “Χαμόγελο του παιδιού” και πως αυτό μπορεί να βοηθήσει παιδιά που βιώνουν σχολικό εκφοβισμό. Με κεντρικό μήνυμα το ” Μίλα τώρα” φτιάξαμε μια αφίσα και με αυτή συμμετέχουμε και τα 2 τμήματα του σχολείου μας στη σχολική δράση που πραγματοποιεί το “Χαμόγελο του παιδιού” και το ” YoySmile” για την ευαισθητοποίηση των μαθητών όλων των βαθμίδων γύρω από την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό.

































































































