Σαρακοστή

Η Μεγάλη Τεσσαρακοστή ή αλλιώς Σαρακοστή είναι η σημαντικότερη περίοδος νηστείας στο εκκλησιαστικό ημερολόγιο των Ορθόδοξων Χριστιανών και προετοιμάζει τους πιστούς για τη μεγαλύτερη χριστιανική εορτή, το Πάσχα. Καθιερώθηκε τον 4ο αιώνα και αποτελεί την αρχαιότερη από τις νηστείες. Αρχικά είχε διάρκεια 6 αντί 7 εβδομάδων.

Παλαιότερα, στην Ελλάδα, σε κάθε σπίτι κατασκευαζόταν ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο από ζύμη για την μέτρηση των εβδομάδων νηστείας από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι το Πάσχα. Αυτό το ημερολόγιο είχε τη μορφή γυναίκας με σταυρωμένα χέρια λόγω προσευχής, χωρίς στόμα λόγω νηστείας και 7 πόδια λόγω των 7 εβδομάδων νηστείας. Κάθε Σάββατο έκοβαν ένα πόδι. Το τελευταίο κοβόταν το Μεγάλο Σάββατο.

Επίσκεψη στη βιβλιοθήκη Χίου “Κοραής”

Στις 19 Μαρτίου επισκεφθήκαμε την βιβλιοθήκη της Χίου “Κοραής” στα πλαίσια του προγράμματος “Καν’ το όπως ο Έλμερ.” Κατά την επίσκεψή μας συμμετείχαμε σε δραστηριότητες που είχαν οργανώσει οι δύο εκπαιδευτικοί- υπεύθυνες σχολικών δραστηριοτήτων της βιβλιοθήκης. Πιο αναλυτικά:

  • Κινητικό παιχνίδι “Αλλάζει θέση όποιος…” (για ανάδειξη διαφορετικότητας κάθε ατόμου)
  • Αφήγηση & σχολιασμός παραμυθιού “ο Έλμερ”
  • Χωρισμός μαθητικής ομάδας σε 5 υποομάδες με μια αποστολή η καθεμία
    • σχηματισμός εικόνας Έλμερ τύπου τάνγκραμ
    • αντιστοίχιση τίτλων με βιβλία του Έλμερ
    • χρωμάτισμα Έλμερ
    • λαβύρινθος
    • δραματοποίηση
  • Χρωμάτισμα σκίτσου-αυτοκόλλητου Έλμερ για δημιουργία ομαδικού κολάζ
  • Αναπαράσταση χορού του πάρτυ των ελεφάντων με μίμηση κινήσεων και χρήση μασκών

eTwinning: το logo που κέρδισε

Σας ενημερώνουμε πως το logo που συγκέντρωσε τις περισσότερες ψήφους ήταν ένα από τα δικά μας!

Ευχαριστούμε για την κινητοποίηση!

Μπορείτε να δείτε τις ψήφους κάθε logo στο παρακάτω βιβλίο:

QR code gia biblio

ή

https://read.bookcreator.com/MHoFUVT8pSQ6FRiMHZ4rp475hxH2/Sxx5UV3lTA66zAMf_AiB4Q/gl9pol3aQluzhfGMxfA2Ig

 

6 Μαρτίου_Ημέρα Σχολικής Βίας & Εκφοβισμού

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Η επεξεργασία αυτού του θέματος πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια των παρακάτω:

  • βίντεο “Μήλα γύρω-γύρω, στη μέση πορτοκάλι”
    • παρακολούθηση στον διαδραστικό
    • σχολιασμός
  • κάρτες όπου εικονίζονταν διάφορες συμπεριφορές
    • περιγραφή εικόνων
    • διάκριση συμπεριφορών σε αποδεκτές και μη με χρήση χεριού “like / dislike” & αιτιολόγηση
  • χάρτινη καρδιά (αναπαράσταση της καρδιάς κάθε ανθρώπου)
    • εύρεση -από την ομάδα- συμπεριφορών που την κάνουν να ανοίγει ή να τσαλακώνεται
    • παρατήρηση του μόνιμου αντίκτυπου που έχουν στην χάρτινη καρδιά (άρα στην καρδιά κάθε ανθρώπου) τα αρνητικά σχόλια και οι αρνητικές συμπεριφορές
  • κινητικό παιχνίδι
    • Στην παύση της μουσικής τα παιδιά αγκαλιάζονται σε ομάδες των 2, 3, 4, ή 5 ατόμων ανάλογα με τον αριθμό που λέει η νηπιαγωγός
  • χειροτεχνία: παλαμοκολιέ “Όχι στη βία”

 

Ευχαριστήριο Μήνυμα

Ο Σύλλογος Διδασκόντων θα ήθελε να ευχαριστήσει θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την αγορά μεγάλου ασύρματου ηχείου, μικροφώνου & φούρνου με εστίες.

eTwinning: Ψηφίζοντας logo

Ήρθε η ώρα να ψηφίσουμε το Logo που θα εκπροσωπεί το πρόγραμμα!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScrlT-kPjLunfilX4euQ2orF_hVeH2Jr4aV_cu6KsArHP_vUQ/viewform

vote for logo

(Τα προτεινόμενα από το νηπιαγωγεία μας βρίσκονται στους αριθμούς 9, 10, 11.)

 

eTwinning: Προτείνοντας logo για το πρόγραμμα

Κάθε χώρα χρειάζεται να προτείνει 1 ή περισσότερα logos που θα έχουν σχέση με το θέμα του προγράμματος. Η ομάδα μας κατέληξε στα εξής:

Μπορείτε να δείτε τα logos όλων των χωρών στο παρακάτω padlet:

Μετάβαση στο padlet.com

eTwinning: Crews of spaceships

Έτοιμο και το πλήρωμα για το διαστημόπλοιό μας “Rainbow Rocket”!

eikona Viber 2025 03 12 22 59 45 682

και τα υπόλοιπα πληρώματα:

https://www.canva.com/design/DAGg-90rhb4/ed9HhUopdCWEwCAwvAnWqg/view?utm_content=DAGg-90rhb4&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=h1b95c60923#1

Εγγραφές νηπίων-προνηπίων για το 2025-26

Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές νηπίων-προνηπίων για το σχ. έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν

  • ηλεκτρονικά
  • από 5-24 Μαρτίου 2025

Φέτος εγγράφονται ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ τα παιδιά που είναι γεννημένα το 2021.

  • Οι εγγραφές θα γίνονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
    από τους Γονείς και Κηδεμόνες του παιδιού με τους κωδικούς του
    taxisnet, με βάση τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία
    τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή
    όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο
    έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας.
  • Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις
    στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της
    αίτησής του για την πορεία της.
  • Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις
    πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

 

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ (με αναλυτικές οδηγίες για τον τρόπο εγγραφής):



Λήψη αρχείου

 

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ:

Δικαιολογητικά για εγγραφή στο νηπιαγωγείο



Λήψη αρχείου

 

Αίτηση-Δήλωση Γονέα/Κηδεμόνα για εγγραφή (στο νηπιαγωγείο)



Λήψη αρχείου

 

Υπεύθυνη δήλωση έτερου γονέα για εγγραφή (στο νηπιαγωγείο)



Λήψη αρχείου

 

Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (συμπληρώνεται & υπογράφεται από παιδίατρο)



Λήψη αρχείου

 

Αίτηση- Δήλωση Γονέα για εγγραφή στο ολοήμερο ή αναβαθμισμένο πρόγραμμα



Λήψη αρχείου

Απόκριες

Εποπτικό υλικό (βιντεάκια, παρουσιάσεις & εικόνες) για ενημέρωση και σχολιασμό στην ολομέλεια

 

Δραστηριότητες στην ολομέλεια

Αναπαράσταση φανού (Στης ακρίβειας τον καιρό)

 

Παραμύθια

 

Τραγούδια

 

Φύλλα εργασίας, χειροτεχνίες & κατασκευές

 

Διαγωνισμός καπέλου (προετοιμασία καπέλων με τη βοήθεια των γονέων στο σπίτι)

 

 

Τσικνοπέμπτη

 

Πάρτυ

eTwinning: What did I learn about netiquette?

Μετά την ολοκλήρωση της παρουσίασης σειρά είχε το κουίζ για να δούμε τελικά τι θυμόμαστε από τους κανόνες διαδικτυακής αλληλεπίδρασης και συνεργασίας  στο eTwinning (netiquette rules).

Ακολουθεί το κουίζ:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf7qepHWUGq3B70T5n-9BywIXj9kZmacZFn4H8U6uBUStihKA/viewform

 

Αρκτούρος

Ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ είναι μία αστική, μη κυβερνητική και μη κερδοσκοπική, περιβαλλοντική οργάνωση που ιδρύθηκε το 1992 κι έχει ως στόχο την προστασία της άγριας πανίδας και του φυσικού περιβάλλοντος στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Αφορμή της ίδρυσής του ήταν η ανάγκη εύρεσης άμεσης λύσης στο τότε διαρκώς αυξανόμενο πρόβλημα της αιχμαλωσίας αρκούδων αλλά και λύκων. Μια αφορμή που οδήγησε σε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο δράσεων και ενεργειών.

Στα πλαίσια συμμετοχής της σχολικής μας μονάδας στο πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης “Ο Αρκτούρος προστατεύει τα άγρια ζώα” έχουν τεθεί ως κύριοι στόχοι η ενημέρωση των παιδιών για το έργο της οργάνωσης ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ, η ευαισθητοποίησή τους για ζητήματα προστασίας της βιοποικιλότητας και η καλλιέργεια φιλοπεριβαλλοντικής συμπεριφοράς.

Ακολουθούν δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν ενώ επισημαίνεται πως εκκρεμεί η εικονική ξενάγηση στο κέντρο προστασίας η οποία είχε προγραμματιστεί για τις 11 Φεβρουαρίου αλλά αναβλήθηκε λόγω ασθένειας της υπεύθυνης του προγράμματος.

  • βίντεο: Κέντρο Προστασίας Αρκούδας (Αρκτούρος)
    • παρακολούθηση στον διαδραστικό πίνακα
    • σχολιασμός προβαλλόμενων & συνοδευτικές ερωτήσεις
  • λέξη “ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ”
    • σημασία λέξης (άρκτος+ούρος = φύλακας της αρκούδας)
    • σχηματισμός λέξης με σειροθέτηση κεφαλαίων γραμμάτων
    • κατάτμηση λέξης σε συλλαβές (προφορικά)
    • εύρεση αρχικού φωνήματος (Α)
    • αναζήτηση λέξεων με ίδιο αρχικό φώνημα
  • τραγούδι: Αρκούδα ορεινή
  • φύλλο εργασίας: Ζωγραφίζω, όπως φαντάζομαι, τον φύλακα της αρκούδας
  • Μύθος Καλλιστώς_ Πώς πήρε το όνομά του ο Αρκτούρος
    • παρακολούθηση στον διαδραστικό πίνακα
    • σχολιασμός προβαλλόμενων & συνοδευτικές ερωτήσεις
  • βίντεο: Ο Γιωργάκης του Αρκτούρου

 

Πρόταση για γονείς:

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα https://www.arcturos.gr/

 

14 Φεβρουαρίου_Ημέρα αγάπης

Στα πλαίσια ενασχόλησης με τα συναισθήματα, η 14η Φεβρουαρίου έδωσε την αφορμή για ενασχόληση με το συναίσθημα της αγάπης.

  • Η αγάπη συνδέθηκε με αξίες όπως: σεβασμός, υπομονή, συγχώρεση, ειλικρίνεια, εμπιστοσύνη, ευγένεια
  • Αναδείχθηκαν τρόποι επίδειξης της αγάπης (αγκαλιά, φιλί, χάδι, παροχή βοήθειας, μοίρασμα, όμορφα λόγια)
  • Αναγνώστηκαν σχετικά παραμύθια
  • Σχηματίστηκε η λέξη ΑΓΑΠΗ με σειροθέτηση γραμμάτων (κεφαλαίων) βάσει φωνολογίας
  • Έγινε σύνδεση κεφαλαίων -πεζών της λέξης (τα καρτελάκια είχαν από τη μια μεριά το κεφαλαίο και από την άλλη το πεζό)
  • Έγινε αντιστοιχία των γραμμάτων της λέξης ΑΓΑΠΗ με τα σχετικά φωνήματα
  • Κατασκευάστηκε η γιρλάντα της αγάπης
  • Κατασκευάστηκε το δέντρο της αγάπης
  • Δημιουργήθηκε τρισδιάστατη χειροτεχνία βασισμένη στον Μικρό Πρίγκιπα

Χιόνι

Η ενασχόληση με το θέμα του χιονιού συμπεριέλαβε τα εξής:

  • παρουσίαση στον διαδραστικό με θέμα: Μπέντλεϊ, ο Χιονονιφάδας
    • η φωτογραφική μηχανή τότε και τώρα
    • τι είναι μικροσκόπιο
    • σχήμα & μοναδικότητα χιονονιφάδας
  • βίντεο: Η μαγεία του χιονιού στο μικροσκόπιο
  • προσέγγιση τρόπου λειτουργίας μικροσκόπιου με πειραματισμό με το ζουμ κινητού τηλεφώνου
  • σχεδιασμός χιονονιφάδας στον ασπροπίνακα
  • χειροτεχνία: χιονονιφάδα ανάγλυφη (με αλάτι)
  • παιχνίδι λεπτής κινητικότητας: βάζω μπατονέτες στις τρύπες της χιονονιφάδας
  • χειροτεχνία: γεμίζω με χαρτάκια τη χιονονιφάδα
  • επεξεργασία λέξης ΧΙΟΝΟΝΙΦΑΔΑ (προφορικά & γραπτά)
    • εύρεση αρχικού φωνήματος
    • εύρεση λέξεων με αρχικό φώνημα /Χ/
    • κατάτμηση λέξης σε συλλαβές
    • εύρεση αρχικής συλλαβής
    • σχηματισμός λέξης με σειροθέτηση πλαστικών γραμμάτων
    • αντιγραφή λέξης
  • παιχνίδι με τεχνητό χιόνι (σόδα & μαλακτική μαλλιών) στον δίσκο δραστηριοτήτων
  • σύνθεση συλλαβών από δύο φωνήματα (συλλαβές τύπου σύμφωνο-φωνήεν)
  • ομαδοποίηση εννοιών βάσει αρχικής συλλαβής (με δημιουργία χιονανθρώπων)
  • δημιουργία σύνθετων λέξεων με α’ συνθετικό “χιόνι”
  • παιχνίδι αντιστοίχισης καπέλου σε χιονάνθρωπο βάσει ομοιότητας χρώματος ή ανάγνωσης της ονομασίας του χρώματος (βάσει αρχικού γράμματος ή συλλαβής)

Ευχαριστήριο Μήνυμα

Ο Σύλλογος Διδασκόντων θα ήθελε να ευχαριστήσει θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την αγορά επιδαπέδιου παιχνιδιού, μεγάλου ζαριού και διάφανης πίστας για ρομποτική με beebot.

Η φυλή των Ινουίτ

Οι Ινουίτ ζουν στην Αλάσκα, στον βόρειο Καναδά και στη Γροιλανδία, κοντά και γύρω από τον Αρκτικό κύκλο. Έχουν προσαρμοστεί τέλεια στις παγωμένες περιοχές που ζουν εδώ και χιλιάδες χρόνια. Οι Ινουίτ κατάφεραν τα τελευταία χρόνια να αναβιώσουν τον πατροπαράδοτο τρόπο ζωής των προγόνων τους και να τον προσαρμόσουν στον μοντέρνο. Στις περιοχές που ζουν τα φυτά είναι λιγοστά. Έτσι οι Ινουίτ είναι αποκλειστικά κυνηγοί και ψαράδες. Κυνηγούν ταράνδους, φώκιες, θαλάσσιους ελέφαντες, πολικές αρκούδες, πουλιά κ.ά. Ψαρεύουν διάφορα ψάρια αλλά και φάλαινες. Οι πιο γνωστές επινοήσεις τους είναι τα ιγκλού και τα έλκηθρα που σέρνουν ομάδες σκύλων.

  • παραμύθι: Κρακ
    • εξάσκηση περιγραφικού λόγου (καθώς το παραμύθι δεν έχει λόγια)
    • τι θα συμβεί αν λιώσουν οι πάγοι
  • βίντεο και συζήτηση για Γροιλανδία και παγετώνες
    • συζήτηση για καιρικές συνθήκες Γροιλανδίας και επιρροή τους στον τρόπο ζωής των κατοίκων
    • τι σημαίνει παγόβουνο
  • σχηματισμός αριθμητικής ακολουθίας 1-6 (με ιγκλού)
  • αντιστοίχιση αριθμού με πλήθος ανθρώπων (σε κάθε ιγκλού βάζω τόσους Ινουίτ όσο λέει ο αριθμός)
  • παιχνίδι “Ο κάθε Ινουίτ πρέπει να ψαρέψει μόνο τα ψαράκια που έχουν εικόνα που αρχίζει από τη συλλαβή στο ρούχο του (ΠΑ, ΠΕ, ΠΟ, ΠΙ)
  • παιχνιδοτράγουδο: “Λούλι το παγόβουνο”
    • παρακολούθηση στον διαδραστικό πίνακα
    • online συνοδευτικές ερωτήσεις (πολλαπλής επιλογής)
    • μίμηση κινήσεων
    • διαδρομή από τον Βόρειο στον Νότιο Πόλο (στον παγκόσμιο χάρτη)
  • παραμύθι: “Πώς έγινε το Βόρειο Σέλας;”
  • χειροτεχνία: Γίνομαι μικρός Ινουίτ

Αλκυόνα (ή Αλκυόνη)

Η ενασχόληση με το θέμα της Αλκυόνας (ή Αλκυόνης) συμπεριέλαβε τα παρακάτω:

  • μύθος Αλκυόνας
    • παρακολούθηση στον διαδραστικό πίνακα & ερωτήσεις κατανόησης
    • δραματοποίηση από τα παιδιά
    • φύλλο εργασίας
  • πληροφορίες για Αλκυόνα (παρουσίαση στον διαδραστικό  & βιντεάκια):
    • τόπος διαβίωσης
    • σωματογνωσία
    • επώαση αυγών
    • κελάηδημα
  • αίνιγμα
  • λέξη ΑΛΚΥΟΝΑ (γραπτός λόγος)
    • εικονόλεξο
    • πάζλ
    • σύνθεση λέξης με κεφαλαία
    • καταμέτρηση γραμμάτων
    • αντιστοίχιση γράμματος με φώνημα
    • φύλλο εργασίας
  • αντιστοίχιση κεφαλαίων-πεζών Αλκυόνας
  • κατασκευή καπέλου Αλκυόνας
  • λέξη ΑΛΚΥΟΝΑ (παιχνίδια φωνολογικής επίγνωσης)
    • αρχικό φώνημα
    • κατάτμηση λέξης σε συλλαβές
    • σύνθεση συλλαβής από δύο φωνήματα
    • εύρεση λέξεων που αρχίζουν από το φώνημα /Α/
  • φωνολογικό παιχνίδι: καταλήξεις λέξεων
  • χειροτεχνία: Αλκυόνα με αποτύπωμα χεριού
  • ταΐστρες πουλιών

Αμυγδαλιά

Η ενασχόληση με το θέμα της αμυγδαλιάς συμπεριέλαβε τα παρακάτω:

  • ο μύθος της Αμυγδαλιάς
    • αφήγηση
    • ερωτήσεις κατανόησης
  • φύλλο εργασίας: Κόβω και κολλώ τα άνθη που λείπουν
  • παρατήρηση δέντρου αμυγδαλιάς στη σχολική αυλή
  • επεξεργασία κλαδιού αμυγδαλιάς (εντός της αίθουσας)  μέσω όρασης, όσφρησης, αφής
  • παρακολούθηση παρουσίασης στον διαδραστικό πίνακα σχετικά με τα χαρακτηριστικά και τους καρπούς της αμυγδαλιάς
  • φύλλο εργασίας: Διακρίνω τα αμύγδαλα από άλλους καρπούς
  • αμυγδαλιά & τέχνη
    • παρατήρηση και σχολιασμός πινάκων γνωστών ζωγράφων με θέμα την αμυγδαλιά
    • παιχνίδι οπτικής αντίληψης: Βρίσκω με ποιον πίνακα ταιριάζει κάθε κομμάτι (λεπτομέρεια πίνακα)
    • ατομική εικαστική δημιουργία: αμυγδαλιά
  • παραμύθι: Η αμυγδαλιά και το φεγγάρι
    • κουκλοθέατρο
    • αφήγηση από τα παιδιά
  • φύλλο εργασίας: Ζωγραφίζω σε κάθε κλαδί τόσα άνθη όσα λέει ο αριθμός