ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ 2022-23

Εγγραφές για σχολικό έτος 2022-23
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές στο σχολείο μας για την σχολική χρονιά 2022-23 θα πραγματοποιηθούν από 1-20 Μαρτίου 2022. Οι γονείς υποβάλλουν τις αιτήσεις κανονικά όπως περιγράφεται στις παρακάτω οδηγίες και έπειτα προσκομίζουν τα δικαιολογητικά καθημερινά 13:00 με 13:30. Παρακαλείστε όπως τηρείτε τις αποστάσεις και να ενημερώσετε τους οικείους σας για τις εγγραφές.

ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ – ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β 1767). Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

στ) επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός του χρονικού διαστήματος που ορίζει ο/η Προϊστάμενος/η-Διευθυντής/ρια του Νηπιαγωγείου.

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται τα:

ζ) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.) Κατεβάστε το έντυπο:https://blogs.sch.gr/12nipchi/files/2021/02/Ατομικό-Δελτίο-Υγείας-Μαθητή.pdf

η) Βιβλιάριο Εμβολίων, του/της μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α 25).

θ) Βεβαίωση από ΚΕΣΥ, ή Δημόσιο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β 1767) ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του
Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Οι Διευθυντές/ριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων
κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών
στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ.
πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):
1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι
εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.
3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται
στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Αίτηση έτερου γονέα/κηδεμόνα:

https://blogs.sch.gr/12nipchi/files/2021/02/Υπεύθυνη-δήλωση-έτερου_γονέα.doc

Αίτηση εγγραφής στο προαιρετικό ολοήμερο τμήμα (έως 16:00):

https://blogs.sch.gr/12nipchi/files/2021/02/Υπεύθυνη-δήλωση-ολοήμερο-1.doc

Αίτηση εγγραφής στην πρωινή υποδοχή (7:45-8:15):

https://blogs.sch.gr/12nipchi/files/2021/02/Υπεύθυνη-δήλωση-πρωινή_υποδοχή.doc

Υπεύθυνη δήλωση συνοδών:

https://blogs.sch.gr/12nipchi/files/2021/02/Υπεύθυνη_δήλωση_συνοδών.doc

Δείτε όλη την εγκύκλιο:


Λήψη αρχείου

ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΘΟΥΜΕ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ

Μπήκαν τα Χριστούγεννα και είπαμε να μυρίσει η τάξη μας!!!!! Ήρθε η μαμά-¨ζαχαροπλάστης¨ και μας έφτιαξε νόστιμα χριστουγεννιάτικα μπισκότα, ένα μεγάλο αχνισμένο, μπισκοτένιο δέντρο και ένα σοκολατένιο σπιτάκι!!!!!Οι βοηθοί έριχναν τα υλικά στο μπολ και έφτιαξαν τα δικά τους μπισκότα σε ότι σχέδιο ήθελαν! Ευχαριστούμε πολύ τη μαμά-¨ζαχαροπλάστη¨ και αναμένουμε την επόμενη συνταγή!!!

IMG 1596
σοκολατένιο σπιτάκι

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΥ Κ. ΚΕΛΥ ΜΕΛΙΤΖΑΝΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Αφού μελετήσαμε τις ομάδες των τροφών στη τάξη, τι πρέπει να τρώμε, σε τι ποσότητα και φτιάξαμε τη δική μας πυραμίδα, καλέσαμε έναν ειδικό για να μας μιλήσει και να μας συμβουλεύσει. Ήρθε η κ. Κέλυ Μελιτζάνη στο σχολείο μας και μας έδειξε τη πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής, μας έμαθε τη μέθοδο σταυρό του πιάτου, κατασκευάσαμε μαζί της μια χριστουγεννιάτικη πυραμίδα μεσογειακής διατροφής και για να γλυκαθούμε στο τέλος φτιάξαμε ένα υγιεινό δυναμωτικό πρωινό με ¨υγιεινή μερέντα¨ (φουντουκόκρεμα από το “kiss the earth” ) και φυσικά πήραμε και τα δωράκια μας από την εταιρία!!!!!! Ευχαριστούμε πάρα πολύ τη κυρία Κέλυ Μελιτζάνη, όπως και τον ιδιοκτήτη του ¨kiss the earth¨ , τον κύριο Κ. Πλακωτάρη.

 

IMG 1537
μέθοδος σταυρού στο πιάτο

IMG 1585

 

 

Οι κηπουροί του σχολείου…..εν δράση!

Αυτή την εβδομάδα αφού μάθαμε τα λαχανικά του Φθινοπώρου , τα αναγνωρίσαμε, τα ονοματίσαμε και είδαμε τα χρώματα που έχουν, αποφασίσαμε να μάθουμε να τα φυτεύουμε . Είδαμε και μάθαμε επίσης τα στάδια ανάπτυξης του φυτού.

IMG 1322
το μικρό μας χωράφι

 

IMG 1327
εν δράση!!
IMG 1363
διαδραστικά παιχνίδια
IMG 1366
διαδραστικά παιχνίδια
IMG 1364
ομαδικό κολάζ

Φθινοπωρινά φρούτα…..η δοκιμή!!

Αφού θυμηθήκαμε τα φρούτα που ξέρουμε, είδαμε ποια φρούτα βρίσκουμε τώρα το φθινόπωρο. Τα φέραμε στο σχολείο, τα παρατηρήσαμε, τα ομαδοποιήσαμε ανάλογα με το είδος αλλά και με τα χρώματα τους, τα απεικονίσαμε , τα επεξεργαστήκαμε ( ξεφλούδισμα και κόψιμο) και φυσικά τα δοκιμάσαμε, το κάθε φρούτο ξεχωριστά αλλά και μέσα από μια γευστική πλούσια σε βιταμίνες φρουτοσαλάτα. Η εμπειρία μας φανταστική και ανυπομονούμε για τον επόμενο σταθμό ……τα λαχανικά του Φθινοπώρου!!!!

απεικόνιση του τραπεζιού με τα φρούτα
φρουτοσαλάτα
ομαδοποίηση με βάση το χρώμα
φρουτοσαλάτα
ομαδοποίηση με βάση το είδος!
τραπέζι φρούτων
ατομικό καδράκι με αγαπημένο φρούτο

λωτός

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2021-2022

ΔΙΑΘΕΣΗ SELF TESTS ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ

Τη Δευτέρα 13/09/2021 και ώρα 09:00 π.μ. θα πραγματοποιηθεί ο αγιασμός στο 12ο  Νηπιαγωγείο Χίου στον αύλειο χώρο του 4ου Δημοτικού. Ο κάθε μαθητής θα συνοδεύεται ΜΟΝΟ από ένα κηδεμόνα και η χρήση της μάσκας θα είναι υποχρεωτική για όλους καθ΄ όλη τη διάρκεια παραμονής στον αύλειο χώρο του σχολείου, για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας, σύμφωνα με τις οδηγίες του Ε.Ο.Δ.Υ και του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Μπορείτε να παραλαμβάνετε από Τετάρτη 08/09/2021 έως Παρασκευή 17/09/2021  6 δωρεάν selftest ( για τις επόμενες 3 εβδομάδες λειτουργίας των σχολείων ) από τα φαρμακεία. Σας καλούμε να κάνετε το πρώτο selftest στους μαθητές για τη πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του σχολείου  ,την Κυριακή 12 /09/2021 ,να το περάσετε στο σύστημα και να το εκτυπώσετε ,ώστε να το έχετε μαζί σας όταν σας ζητηθεί.

Σας ευχαριστούμε!

Καλή σχολική χρονιά!

 

Επαναλειτουργία Σχολείου – Τεστ Covid για τα παιδιά!

Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά! Από την Δευτέρα 10/05/2021 το σχολείο μας θα λειτουργήσει πάλι κανονικά. Για να μπορέσει όμως να λειτουργήσει με ασφάλεια είναι απαραίτητο όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί να κάνουμε το τεστ για τον covid. Την Δευτέρα λοιπόν αφού προμηθευτείτε το τεστ και βγάλετε το αποτέλεσμα θα πρέπει να μας επιδείξετε την βεβαίωση. Παρακάτω σας αποστέλλονταιhttps://blogs.sch.gr/12nipchi/files/2021/05/Ενημέρωση-για-την-εφαρμογή-του-υποχρεωτικού-μέτρου-δωρεάν-αυτοδιαγνωστικού-ελέγχου-από-τον-covid.pdf οι οδηγίες και η σχετική εγκύκλιος. Ανυπομονούμε να σας δούμε!

Εν όψει της δια ζώσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων Α΄/θμιας Εκπ/σης, και σύμφωνα με τις εγκυκλίους 41224/ΓΔ/10.4.21 και 43275/ΓΔ4/14.4.21 που αφορούν την εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης ( self test ) από τον COVID – 19 και παροχής στοιχείων, επισημαίνουμε τα εξής :

1. Ο διαγνωστικός έλεγχος νόσησης από COVID-19, μέσω δωρεάν self test, είναι υποχρεωτικός για μαθητές, εκπαιδευτικούς, μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ), Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ), το διοικητικό και λοιπό προσωπικό των παραπάνω σχολικών μονάδων.

2. Το test διενεργείται δύο (2) φορές την εβδομάδα. Την προηγούμενη ημέρα της Δευτέρας και Πέμπτης, κάθε σχολικής εβδομάδας και πριν από την έναρξη των μαθημάτων. Ο έλεγχος συνιστάται να διενεργείται έως και είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν από την προσέλευση στην σχολική μονάδα.

3. Η προμήθεια του self test, γίνεται δωρεάν από το φαρμακείο με την επίδειξη του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ), του προσωρινού Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης του άρθρου 248 του ν. 4782/2021 (Α’ 36) (ΠΑΜΚΑ) ή του Προσωρινού Αριθμού Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (ΠΑΑΥΠΑ) και της αστυνομικής ταυτότητας ή οποιουδήποτε άλλου εγγράφου ταυτοποίησης.

4. Για τους μαθητές της Α’/θμιας, το δωρεάν self test, παραλαμβάνουν οι γονείς/κηδεμόνες τους, επιδεικνύοντας τον ΑΜΚΑ, ΠΑΜΚΑ ή ΠΑΑΥΠΑ του μαθητή και την αστυνομική ταυτότητα των ιδίων (γονέων/κηδεμόνων).

5. Μαζί με τα self test, παραλαμβάνονται και ενημερωτικά φυλλάδια. Ο έλεγχος διενεργείται κατ’ οίκον, σύμφωνα με τις οδηγίες του φυλλαδίου.

6. Μετά το αποτέλεσμα του self test : Οι γονείς/κηδεμόνες, επισκέπτονται την ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr και αφού αυθεντικοποιηθούν, επιλέγουν την κατηγορία «Σχολική κάρτα για COVID-19» και ακολουθούν τη διαδικασία υποβολής του αποτελέσματος.

Εάν το αποτέλεσμα είναι αρνητικό, εκτυπώνουν από την ηλεκτρονική πλατφόρμα την σχολική κάρτα αρνητικού αποτελέσματος.

Εάν το αποτέλεσμα είναι θετικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα σχολική κάρτα θετικού αποτελέσματος, την οποία εκτυπώνουν και στη συνέχεια μεταβαίνουν εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών σε μια από τις δημόσιες δομές, όπως αυτές είναι αναρτημένες στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr, για δωρεάν επαναληπτικό έλεγχο.

Μέχρι να μεταβούν στη δημόσια δομή και μέχρι την ολοκλήρωση της κλινικής εκτίμησης και της αξιολόγησης των ευρημάτων, οι διαγνωσθέντες θετικοί μαθητές και οι οικείοι τους παραμένουν σε κατ’ οίκον περιορισμό, ακολουθώντας τις οδηγίες του Πρωτοκόλλου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ).

Στην περίπτωση που, ο δωρεάν επαναληπτικός έλεγχος είναι θετικός, ακολουθείται το Πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Εάν ο δωρεάν επαναληπτικός έλεγχος είναι αρνητικός, εκδίδεται σχετική βεβαίωση από δημόσια δομή, με την οποία βεβαιώνεται το αρνητικό αποτέλεσμα. Στην περίπτωση αυτή, ο μαθητής/τρια επιστρέφει στον χώρο της σχολικής μονάδας, επιδεικνύοντας την παραπάνω βεβαίωση.

7. Οι εκπαιδευτικοί, το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) , το διοικητικό και λοιπό προσωπικό επισκέπτονται την ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr και αφού αυθεντικοποιηθούν, επιλέγουν την κατηγορία «Δήλωση αποτελέσματος self-test για COVID-19» και ακολουθούν τη διαδικασία υποβολής αποτελέσματος.

8. Σε περίπτωση αδυναμίας εκτύπωσης της σχολικής κάρτας COVID-19, οι ενδιαφερόμενοι, θα μπορούν να συντάσσουν και να υπογράφουν χειρόγραφη δήλωση, που θα περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα/δήλωση αποτελέσματος.

9. Ο μαθητής θα επιδεικνύει απλώς και δεν θα παραδίδει τη σχολική κάρτα εντός της τάξης, στον εκπαιδευτικό της πρώτης ώρας και θα τη φέρει μαζί του μέχρι τη διενέργεια του επόμενου διαγνωστικού ελέγχου.Στην περίπτωση που μαθητής δεν επιδείξει την σχολική κάρτα κατά την είσοδό του στην τάξη, δεν γίνεται δεκτός, λαμβάνει απουσία και απομακρύνεται από την σχολική μονάδα.

 



Λήψη αρχείου

Τηλεκπαίδευση 04/03/2021

Σας ενημερώνουμε ότι λόγω της πανδημίας covid-19 τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά από την Πέμπτη 04/03/2021 μέχρι και την Δευτέρα 29/03/2021. Τα μαθήματα θα διεξαχθούν κανονικά μέσω τηλεκπαίδευσης στις ομάδες και στις διαδικτυακές τάξεις που γνωρίζετε ήδη μεταξύ των ωρών 14:10-16:20.

Εγγραφές για σχολικό έτος 2021-2022

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές στο σχολείο μας για την σχολική χρονιά 2021-2022 θα πραγματοποιηθούν από 1-20 Μαρτίου 2021. Οι γονείς υποβάλλουν  τις αιτήσεις κανονικά όπως περιγράφεται στις παρακάτω οδηγίες και έπειτα προσκομίζουν τα δικαιολογητικά καθημερινά 12:00 με 12:30. Παρακαλείστε όπως τηρείτε τις αποστάσεις και να ενημερώσετε τους οικείους σας για τις εγγραφές.

ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ – ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

 Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:

 α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β 1767). Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

 β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

 ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

στ) επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

 Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός του χρονικού διαστήματος που ορίζει ο/η Προϊστάμενος/η-Διευθυντής/ρια του Νηπιαγωγείου.

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται τα:

ζ) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.)  Κατεβάστε το έντυπο:https://blogs.sch.gr/12nipchi/files/2021/02/Ατομικό-Δελτίο-Υγείας-Μαθητή.pdf

 η) Βιβλιάριο Εμβολίων, του/της μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α 25).

 θ) Βεβαίωση από ΚΕΣΥ, ή Δημόσιο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

 Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β 1767) ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του
Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Οι Διευθυντές/ριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων
κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών
στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ.
πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):
1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι
εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.
3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται
στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Αίτηση έτερου γονέα/κηδεμόνα:

https://blogs.sch.gr/12nipchi/files/2021/02/Υπεύθυνη-δήλωση-έτερου_γονέα.doc

Αίτηση εγγραφής στο προαιρετικό ολοήμερο τμήμα (έως 16:00):

https://blogs.sch.gr/12nipchi/files/2021/02/Υπεύθυνη-δήλωση-ολοήμερο-1.doc

Αίτηση εγγραφής στην πρωινή υποδοχή (7:45-8:15):

https://blogs.sch.gr/12nipchi/files/2021/02/Υπεύθυνη-δήλωση-πρωινή_υποδοχή.doc

Υπεύθυνη δήλωση συνοδών:

https://blogs.sch.gr/12nipchi/files/2021/02/Υπεύθυνη_δήλωση_συνοδών.doc

Δείτε όλη την εγκύκλιο:



Λήψη αρχείου

Όρια Σχολείου:



Λήψη αρχείου

Πληροφορίες στο τηλέφωνο: 2271028740

 

Ο Κύκλος του νερού

Το νερό είναι πολύ σημαντικό στην ζωή μας και αυτή την εβδομάδα του δώσαμε την αξία που έπρεπε. Μάθαμε τον κύκλο του νερό και τον κατασκευάσαμε όλοι μαζί παρέα. Παρακολουθήσαμε με το βίντεο του Σταγονούλη και το ταξίδι της σταγόνας και ακολουθήσαμε τον κύκλο του νερού με την βοήθεια του Bee-Bot έπειτα γίναμε και εμείς σταγόνες και μιμηθήκαμε το ταξίδι τους. Ο Σταγονούλης και τα παιχνίδια του μας έκαναν παρέα και το μεσημέρι όπου με την βοήθεια του διαδραστικού πίνακα παίξαμε παιχνίδια με λέξεις και βάλαμε τις εικόνες στην σειρά. Επίσης, διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε τα παραμύθια ¨Η Κρυσταλλούλα¨ και ” Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει”. Με ένα σεντόνι και μία μπάλα παίξαμε ομαδικά την σταγόνα και αφού διαβάσαμε με εικονόλεξο το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου ” Το ποταμάκι¨ το χορέψαμε. Ακόμα, με τα παιδιά κάναμε το πείραμα ” Υγρό-στερεό-αέριο¨ και είδαμε πως αλλάζει μορφές το νερό. Παίξαμε με τις γνωστές φράσεις που χρησιμοποιούμε με το νερό όπως μια τρύπα στο νερό, σταγόνα στον ωκεανό και είδαμε βίντεο για την μόλυνση των υδάτων. Γράψαμε την λέξη νερό και παίξαμε παιχνίδι με τα γράμματά της όπου όταν σταματά η μουσική πρέπει τα γράμματα να μπουν στη σειρά. Ακόμα, μάθαμε το γράμμα Θ και κάναμε επανάληψη το γράμμα Ο και τους αριθμούς μέχρι το 4 μέσα από φύλλα εργασίας με σταγόνες. Τέλος, αφηγηθήκαμε τις δικές μας ιστορίες για την βροχή.

Επιτέλους τα σχολεία άνοιξαν και εμείς γεμίσαμε χαρά και παιχνίδια πάλι! Μιας και το χιόνι επιστέφτηκε την Χίο δεν υπήρχε καλύτερη θεματική από τον χειμώνα. Με τους μικρούς μας συζητήσαμε για το τι σημαίνει για αυτά χειμώνας και τραγουδήσαμε και χορέψαμε το τραγούδι “Ααα Αρχίζει η Παγωνιά” . Γράψαμε και μάθαμε τις φωνούλες Ι, Χ και Τ και δημιουργήσαμε χειμωνιάτικα τοπία και χιονονιφάδες και μάλιστα ταξινομήσαμε τις χιονονιφάδες σε μικρές- μεσαίες και μεγάλες. Ακόμα, βάλαμε σε σειρά τα γραμματάκια από την λέξη χειμώνας και διαβάσαμε με εικονόλεξο το τραγούδι του Σαββόπουλου «Το τραγούδι του χειμώνα». Παίξαμε με τα φρούτα του χειμώνα και μάλιστα γίναμε ζωγράφοι ζωγραφίζοντας και εμείς τον πίνακα “Νεκρή φύση με πορτοκάλια”. Ένα ακόμα τραγούδι που μας κέρδισε είναι το ” 12 μήνες αθλητές¨ για να μάθουμε τους μήνες και το “Άσπρες χιονονιφάδες¨. Ήρθε η σειρά να μάθουμε και τον αριθμό 3 και 4 και να σειροθετήσουμε εικόνες τώρα που τους ξέρουμε καλά. Το ουκρανικό παραμύθι “Το γάντι”  και τα ζώα του μας κράτησε συντροφιά στο ολοήμερο. Μιμηθήκαμε τα ζώα και δραματοποιήσαμε την ιστορία, συνδέσαμε τα ζώα με το όνομά τους και βρήκαμε σύνθετες λέξεις από την λέξη χιόνι. Το bee bot το μελισσάκι έγινε το αγαπημένο μας παιχνίδι και ο διαδραστικός πίνακας με παιχνίδια μνήμης και σειροθέτησης είχε την τιμητική του μιας και μας έλειψε η τεχνολογία. Τέλος, με την χορηγία του συλλόγου γονέων και κηδεμονών κόψαμε την βασιλόπιτά μας και φυσικά ήταν μια τέλεια αφορμή για να κάνουμε πράξεις με τα φλουρία.

 

 

 

Οι παρακάτω τέσσερις αφίσες εστάλησαν από το Υπουργείο Παιδείας με σκοπό την ενημέρωση γονέων και εκπαιδευτικών για την προστασία από τους κινδύνους του διαδικτύου, την προστασία από την σεξουαλική κακοποίηση ανηλίκων καθώς και την ενδοοικογενειακή βία. Είναι πολύ σημαντικό να είμαστε δίπλα στα παιδιά και να ξέρουμε τι συμβαίνει στην ζωή τους αλλά ακόμα πιο σημαντικό να τα μάθουμε να προστατεύουν τον εαυτό τους ενώ ταυτόχρονα να καλλιεργούμε κλίμα εμπιστοσύνης ώστε να μας εκμυστηρεύονται ακόμα και τα πιο ένοχα μυστικά τους. Τέτοιου είδους σχέσεις χτίζονται από μικρή ηλικία γι’ αυτό μην χάνουμε χρόνο.

 

Ο Μπόνο πάει στο Webex

Ο Μπόνο πάει στο Webex… Παραμύθι για τους κανόνες της διαδικτυακής τάξης.

https://docs.google.com/presentation/d/1kxoJPpbgAZl08vJMdwTdF5BmNqzX92H_tCiCQ0cumRU/edit?usp=sharing

Παιχνίδι με τον Μπόνο

https://learningapps.org/watch?v=pb0svq0pa20

 

Οδηγίες Webex για παιδιά

 

 

 

Οδηγός εγκατάστασης webex για την τηλεκπαίδευση

Εδώ θα βρείτε τις οδηγίες για την εγκατάσταση του Webex



Λήψη αρχείου

Ο εαυτός μου – Το σώμα μου

Μία θεματική που δουλέψαμε από την αρχή της χρονιάς και την αγκάλιασαν οι μικροί μαθητές μας είναι ” Ο εαυτός μου – Το σώμα μου¨. Αρχικά, σταθήκαμε μπροστά σε ένα καθρέπτη και παρατηρήσαμε τα μάτια μας, τη μύτη μας, τα μαλλιά μας και εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές με τα άλλα παιδιά. Στη συνέχεια, μιλήσαμε για τον εαυτό μας, τι μας αρέσει και τι θέλουμε μέσα από συνεντεύξεις που ηχογραφήσαμε ενώ ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας και φτιάξαμε ταυτότητες. Μετρήσαμε το ύψος μας με διάφορους τρόπους, φτιάξαμε πίνακα γενεθλίων με λουλούδια που ζωγράφισαν τα παιδιά και μάθαμε τον αριθμό 1. Αναφερθήκαμε ακόμα στις διαφορές των δύο φύλων και διαβάσαμε βιβλία για το σώμα μας αλλά και για τα συναισθήματά μας όπως “Ο ανίκητος μάγος¨ . Έπειτα, ζωγραφίσαμε έναν άνθρωπο, τον Τάκη, γράψαμε τα μέλη του ενώ παίξαμε στην αυλή παιχνίδι με την μπάλα και τα ανθρώπινα μέλη και εξοικειωθήκαμε με χωρικές έννοιες όπως πάνω – κάτω -δεξιά -αριστερά. Επιπροσθέτως, ανακαλύψαμε και κάναμε παντομίμα διάφορες λαϊκές εκφράσεις με το ανθρώπινο σώμα όπως “μου κόπηκαν τα πόδια”, “στήνω αυτί”, “μου βγήκε η γλώσσα” και στη συνέχεια διαβάσαμε το ποίημα του Μαρίνου “Αν είχα”, το ζωγραφίσαμε στον πίνακα και φτιάξαμε τα δικά μας παράξενα ανθρωπάκια. Επιπλέον, φτιάξαμε με τις πατούσες μας και τις παλάμες μας παιχνίδι τύπου twister ενώ παίξαμε και το παιχνίδι “Περπάτα ενωμένος” όπου τα παιδιά καλούνταν να περπατήσουν με διαφορετικό ενωμένο σημείο του σώματός τους κάθε φορά με το ζευγάρι τους.  Μία ακόμα θεματική που αναπτύχθηκε αφορούσε τις 5 αισθήσεις μας. Μιλήσαμε για αυτές, φτιάξαμε τον τροχό των αισθήσεων και αναφερθήκαμε στην Ελληνική νοηματική γλώσσα όπου μάθαμε διάφορες λέξεις ενώ παίξαμε και τυφλόμυγα. Από το εξωτερικό του ανθρώπινου σώματος προχωρήσαμε στο εσωτερικό και μιλήσαμε για το ταξίδι της μπανάνας στο σώμα και το πεπτικό μας σύστημα. Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο όπως το “Μια φορά κι έναν καιρό ήταν η ζωή – Πέψη”. Τέλος, αναφερθήκαμε στον σκελετό και την λειτουργία του, παίξαμε παιχνίδια στον διαδραστικό και χορέψαμε το τραγούδι Sceleton dance.

 

Απελευθέρωση της Χίου

Γιορτάζοντας το ωραίο μας νησί μιλήσαμε γι’ αυτό και τους αγώνες που έδωσε για την ελευθερία, αλλά και για τους αγωνιστές του Κανάρη και Μιαούλη. Ζωγραφίσαμε την Χίο και φτιάξαμε κάρτες γράφοντας το “Ζήτω η Χίος¨. Μάθαμε να γράφουμε έτσι την λέξη Χίος και την γράψαμε στον διαδραστικό ενώ σχηματίσαμε τα γράμματα και με το σώμα μας. Τέλος, ετοιμάσαμε την γιορτή μας μαθαίνοντας να τραγουδάμε το “Ωραίο νησί” και να χορεύουμε το ¨Ελεύθερη σε χαιρετώ”.

Εγκέλαδος

Εκτάκτως λόγω του σεισμού που μας επισκέφτηκε στο νησί και μάλιστα την ώρα του σχολείου, δεν θα μπορούσαμε παρά να ασχοληθούμε αυτή την εβδομάδα με το σεισμό. Έτσι αφού μιλήσαμε για το πως δημιουργούνται οι σεισμοί και παρακολουθήσαμε βίντεο για να καταλάβουμε τις τεκτονικές πλάκες στην συνέχεια αναφερθήκαμε στους τρόπους προστασίας. Κάναμε άσκηση σεισμού στην τάξη και μιλήσαμε για τα σημεία που πρέπει να πάμε σε περίπτωση σεισμού σε διάφορους χώρους. Ακόμα, δημιουργήσαμε το βαλιτσάκι του σεισμού με τα απαραίτητα πράγματα που μπορεί να χρειαστούμε σε περίπτωση σεισμού και μάλιστα παίξαμε και παιχνίδι σκοποβολής στον διαδραστικό πίνακα με τα αντικείμενα αυτά. Επιπροσθέτως, διαβάσαμε, ζωγραφίσαμε και δραματοποιήσαμε τον μύθο του Εγκέλαδου αλλά και μύθους από άλλες χώρες για το σεισμό ενώ στο τέλος δημιουργήσαμε τα δικά μας σεισμό-σπιτάκια…

Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης

Την Παρασκευή στις 30 Οκτωβρίου αφιερώσαμε το μάθημα στην παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης. Διαβάσαμε το παραμύθι “Αν κάθε μέρα…” και στην συνέχεια αποκωδικοποιήσαμε την έννοια της αποταμίευσης και τα οφέλη της. Παράλληλα κάναμε υποθετικές προτάσεις με το αν… Για να μπορούμε όμως και εμείς να αποταμιεύουμε δημιουργήσαμε αυτοσχέδιους κουμπαράδες με μορφή αγελάδας. Στο τέλος, παρακολουθήσαμε το μύθο του Αισώπου “Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας¨ και τον δραματοποιήσαμε ενώ τον συγκρίναμε – παραλληλίσαμε και με το παραμύθι “Αν κάθε μέρα¨.

28η Οκτωβρίου

Τις τελευταίες μέρες στο σχολείο μας τα παιδιά μας είχαν μία πολύ δύσκολη εργασία… Να πάρουν μέρος στην οργάνωση της πρώτης γιορτής του σχολείου. Για να συμβεί όμως αυτό έπρεπε να μιλήσουμε και να κατανοήσουμε τι γιορτάζουμε την 28η  Οκτωβρίου. Μέσα από το παραμύθι “Tο έπος του 40”, διάφορα βίντεο, τραγούδια αλλά και πολύ συζήτηση τα καταφέραμε. Στη συνέχεια λοιπόν μάθαμε τα ποιήματα μας και τα τραγούδια μας ώστε να στήσουμε την γιορτή. Έμενε ακόμα μια λεπτομέρεια όμως… να φτιάξουμε το σκηνικό μας, έτσι τα παιδιά έκαναν κατασκευές για την επέτειο του όχι. Αφού επεξεργαστήκαμε την Ελληνική σημαία, μετρήσαμε τις γραμμές της και τα χώματά της, την συγκρίναμε με άλλες, την ζωγραφίσαμε και την στολίσαμε στην τάξη. Εξ’ αφορμής της επετείου μιλήσαμε για τον πόλεμο και την ειρήνη και τις συνέπειες τους. Ενώ τέλος, η γιορτή ήταν μία καλή ευκαιρία για να μάθουμε την φωνούλα “Ο” από το όχι.

Η οικογένειά μου…

Σε συνέχεια της παγκόσμιας ημέρας ηλικιωμένων αυτήν την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με την οικογένειά μας. Με αφόρμηση το ποίημα της Μαρίας Γουμενοπούλου μιλήσαμε και ζωγραφίσαμε την οικογένειά μας στο σπίτι. Ακόμα, ζωγραφίσαμε τα μέλη της οικογένειά μας κάνοντας αναφορά στις έννοιες μεγαλύτερο και μικρότερο μιας και τα παιδιά έπρεπε να διαλέξουν τα σωστά κεφάλια για το κάθε μέλος της οικογένειάς τους ανάλογα με το μέγεθός του. Μιλήσαμε επίσης για τους λόγους που είναι σημαντική η οικογένειά μας μέσω των εικόνων από το blog kindykids. Επιπροσθέτως, είδαμε οικογένειες από άλλες χώρες σε μια προσπάθεια συνειδητοποίησης της πανανθρώπινης έννοιας της οικογένειας και βρήκαμε τις χώρες αυτές στην υδρόγειο σφαίρα. Μέσω αυτής της δραστηριότητας αναφερθήκαμε στο σχήμα της γης και στο ότι οι άνθρωποι είμαστε διαφορετικοί αλλά ίσοι. Τέλος, ο πρίγκιπας Λεμόνης και η όμορφη Κρεμμύδω ήταν το τελευταίο παραμύθι που διαβάσαμε και ακολούθησε δραματοποίηση του γάμου τους αλλά και ο απαραίτητος χορός.

Πάνω στ’ άσπρο το χαρτί

ζωγραφίζω ένα σπιτάκι,

καναπέ, χαλί και τζάκι.

Καθιστούς στον καναπέ

σχεδιάζω έναν πατέρα,

δυο παιδιά και μια μητέρα.

Κι επειδή θέλω πολύ

 να φανεί στη ζωγραφιά μου

η χαρά που ‘χει η καρδιά μου,

 των χειλιών τις άκρες κάνω

 προς τα πάνω να κοιτάνε,

 κι έτσι όλοι τους γελάνε.

ΜΑΡΙΑ ΓΟΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΥ

 

Πηγή: https://www.kindykids.gr/teachers-material/various-topics/384-oikogeneia.html

 

Εργασίες των Παιδιών