Εορτή των 3 Ιεραρχών

Η αιτία για την εισαγωγή της εορτής των Τριών Ιεραρχών στην Εκκλησία είναι το εξής γεγονός:

Κατά τους βυζαντινούς χρόνους υπήρξε στην Κωνσταντινούπολη φιλονικία ανάμεσα σε λόγιους και ενάρετους άνδρες. Άλλοι θεωρούσαν ανώτερο τον Μέγα Βασίλειο, άλλοι τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο και άλλοι τον Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό ή Θεολόγο. Η φιλονικία αυτή είχε σαν αποτέλεσμα να διαιρεθούν οι Χριστιανοί και άλλοι ονομάζονταν «Ιωαννίτες», άλλοι «Βασιλείτες» και άλλοι «Γρηγορίτες».

Στην έριδα αυτή έθεσε τέλος ο Μητροπολίτης Ευχαΐτων, Ιωάννης ο Μαυρόπους. Εκείνος είδε σε οπτασία τους 3 Ιεράρχες, πρώτα καθένα χωριστά και στη συνέχεια και τους τρεις μαζί. Αυτοί του είπαν: «Εμείς, όπως βλέπεις, είμαστε ένα κοντά στον Θεό και τίποτε δεν υπάρχει που να μας χωρίζει ή να μας κάνει να αντιδικούμε. Όμως, κάτω από τις ιδιαίτερες χρονικές συγκυρίες και περιστάσεις που βρέθηκε ο καθένας μας, καθοδηγούμενοι από το Άγιο Πνεύμα, γράψαμε σε συγγράμματα και με τον τρόπο του ο καθένας, διδασκαλίες που βοηθούν τους ανθρώπους να βρουν τον δρόμο της σωτηρίας. Επίσης, χάρη στον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος καταφέραμε να διεισδύσουμε στις βαθύτερες θείες αλήθειες, τις οποίες συμπεριλάβαμε σε συγγράμματα που εκδώσαμε. Και ανάμεσά μας δεν υπάρχει ούτε πρώτος, ούτε δεύτερος, αλλά, αν πεις τον ένα, συμπορεύονται δίπλα του και οι δύο άλλοι. Σήκω, λοιπόν, και δώσε εντολή στους φιλονικούντες να σταματήσουν τις έριδες και να πάψουν να χωρίζονται για εμάς. Γιατί εμείς, και στην επίγεια ζωή που ήμασταν και στην ουράνια που μεταβήκαμε, φροντίζαμε και φροντίζουμε να ειρηνεύουμε τον κόσμο. Και όρισε μία ημέρα να εορτάζεται από κοινού η μνήμη μας και να ενεργήσεις να εισαχθεί η εορτή στην Εκκλησία και να συνταχθεί η ιερή ακολουθία. Ακόμη, να παραδόσεις στις μελλοντικές γενιές ότι εμείς είμαστε ένα για τον Θεό.

Την Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου, ημέρα εορτασμού των Τριών Ιεραρχών (Μέγα Βασίλειο, Γρηγόριο τον Θεολόγο, Ιωάννη τον Χρυσόστομο), οι οποίοι θεωρούνται προστάτες της εκπαίδευσης, πραγματοποιήθηκαν:

  • εκκλησιασμός
  • γνωριμία με τη ζωή και το έργο καθενός από αυτούς του αγίους
  • ενημέρωση για τον λόγο που τιμούνται μαζί πέραν της ξεχωριστής ημέρας εορτασμού τους
  • ενημέρωση για τη σχέση τους με το σχολείο και τα γράμματα

Χειμώνας: ελεύθερες δραστηριότητες

Ακολουθούν μερικές χειμωνιάτικες δραστηριότητες σε πλαστικοποιημένο υλικό, τις οποίες έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τα παιδιά κατά τις ελεύθερες δραστηριότητες:

 

Θεατρική παράσταση: “1000 λόγοι για να τσακωθείς”

Την Τρίτη, 28 Ιανουαρίου, επισκεφθήκαμε το Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο όπου παρακολουθήσαμε από τη θεατρική ομάδα “Τικ Τακ Ντο” την παράσταση “1000 λόγοι για να τσακωθείς”, με αφορμή τη διεθνή ημέρα εκπαίδευσης (24 Ιανουαρίου).

Το «Χίλιοι λόγοι για να τσακωθείς» είναι μια μουσικοθεατρική παράσταση με θεματική την αναγνώριση των συναισθημάτων αλλά και την αναγκαιότητα της συνολικής τους ύπαρξης.

Ο Μάρκος, ένας νεαρός, είναι συνεχώς θυμωμένος και βρίσκει χίλιους λόγους για να τσακώνεται. Με το θυμό του αντιμετωπίζει ό,τι συμβαίνει γύρω του. Κρατά πάντα την ασπίδα και το ξύλινο σπαθί του κοντά. Όταν θα χάσει τα αντικείμενα αυτά, αναγκάζεται να παραγγείλει καινούρια…

«Κύριε Μάρκο,
η εταιρία Σπαθί και Ασπίδα σας ευχαριστεί πολύ για την παραγγελία.
Με αυτό το γράμμα σας ανακοινώνουμε ότι από φέτος άλλαξε η διαδικασία
παράδοσης ασπίδων και σπαθιών. Ζητάμε προκαταβολικά συγγνώμη για την ταλαιπωρία.
Στο χάρτη, που στο κουτί θα βρείτε, είναι σημειωμένα τέσσερα σημεία, χρειάζεται τα κάστρα αυτά τη σφραγίδα τους να δώσουν για να σας αποσταλεί η παραγγελία.

Παρακαλώ μην παραβλέπετε καμία οδηγία.

Σας χαιρετούμε φιλικά,
Σπαθί και Ασπίδα, ΑΜΕ
(Ανώνυμη Μονοπωλιακή Εταιρία)»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τσάντες δανειστικής βιβλιοθήκης

Έτοιμες και οι τσάντες για την ασφαλή μεταφορά των βιβλίων της δανειστικής βιβλιοθήκης… Κάθε παιδί έβαλε κυριολεκτικά την πινελιά του στην τσάντα του!

Χειμερία νάρκη

Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε κυρίως με τη χειμερία νάρκη, ένα από τα βασικά κομμάτια της θεματικής του χειμώνα:

  • παραμύθι “Ο βάτραχος τον χειμώνα” (συνέχεια)
    • παιχνίδι με ζάρι (εξοικείωση με χρήση ζαριού για βήματα σε επιτραπέζιο)
    • φύλλο εργασίας: αντιστοίχιση αριθμού με πλήθος μυγών που θα φάει το βατραχάκι
  • Γγ (γράμμα & φώνημα)
    • βαλίτσα μυστηρίου (ένα ζευγάρι γάντια, καρτέλες (γάντια) με έννοιες που ξεκινούν από το φώνημα /Γ/, τα γράμματα Γ, γ)
      • παρατήρηση γραμμάτων Γ, γ
      • σχηματισμός Γ, γ με τον δείκτη (στον αέρα και στο πάτωμα)
      • σύνδεση γραμμάτων Γ,γ με το αντίστοιχο φώνημα
      • διάκριση φωνήματος /Γ/ ως αρχικό στο άκουσμα της λέξης “γάντι” και στη συνέχεια σε άλλες έννοιες που εικονίζονταν σε καρτέλες(γάντια)
      • σύνθεση λέξης ΓΑΝΤΙ με σειροθέτηση των 5 καρτελών (κεφαλαία)
      • εμφάνιση λέξης γάντι (πεζά) με αναποδογύρισμα των προηγούμενων 5 καρτελών
      • γραφοφωνημικές αντιστοιχίες: γράμματα Γγ, Αα, Νν, Ττ, Ιι με τα αντίστοιχα φωνήματα
    • φύλλο εργασίας: εύρεση εννοιών που αρχίζουν από το φώνημα /Γ/
    • χειροτεχνία: γάντια και σκούφος
  • παραμύθι “Το μαγικό γάντι”
    • αφήγηση
    • τοποθέτηση εικόνων ζώων σε χάρτινο γάντι με ανάκληση σωστής σειράς
    • αντιστοίχιση λέξεων-εικόνων (ζώα παραμυθιού) με διάκριση αρχικού φωνήματος & γράμματος
    • σειροθέτηση εικόνων ζώων βάσει μεγέθους
    • σύνθεση λέξης “ΓΑΝΤΙ” με παρατήρηση καρτέλας
    • σύνθεση λέξης “γαντι” με αντιστοίχιση κεφαλαίων-πεζών γραμμάτων
    • παζλ ζώων παραμυθιού
    • δραματοποίηση
    • φύλλο εργασίας: σειροθέτηση γαντιών βάσει μεγέθους
    • φύλλο εργασίας: σειροθέτηση ζώων βάσει χρονικής ακολουθίας
    • χειροτεχνία
  • παραμύθι “ο Φρόγκι ντύνεται”
    • αφήγηση & ερωτήσεις κατανόησης
    • παιχνίδι με κάρτες: αντιστοίχιση εικόνων – λέξεων (χειμωνιάτικα ρούχα & αξεσουάρ) βάσει αρχικού γράμματος (αρχικά διάκριση αρχικού φωνήματος και στη συνέχεια εύρεση σχετικού γράμματος)
  • εκπαιδευτικό βίντεο: Μαθαίνω για τη χειμερία νάρκη & σχετική συζήτηση
  • παρατήρηση εικόνων ζώων που πέφτουν σε χειμερία νάρκη
  • διάκριση ζώων που πέφτουν σε χειμερία νάρκη/χειμέριο ύπνο από ζώα που δεν πέφτουν (τοποθέτηση σχετικών εικόνων σε 2 στεφάνια)
  • παρατήρηση κουτιού όπου τα ζώα βρίσκονταν στις φωλιές τους
    • φύλλο εργασίας: αντιστοίχιση ζώου-φωλιάς
    • φύλλο εργασίας: περιβάλλον όπου τα παιδιά κλήθηκαν να σχεδιάσουν ζώα στις κενές φωλιές
  • ακουστική διάκριση φωνής ζώων που πέφτουν σε χειμερία νάρκη
  • παζλ στο διαδραστικό πίνακα με εικόνες ζώων που πέφτουν σε χειμερία νάρκη
  • παιχνίδι ερωτήσεων για χειμερία νάρκη
  • παραμύθι “Η αρκούδα ροχαλίζει”
    • αφήγηση
    • ερωτήσεις κατανόησης στον διαδραστικό πίνακα
    • δραματοποίηση
    • χειροτεχνία
  • παραμύθι «Αφήστε με να κοιμηθώ»
    • αφήγηση
    • ερωτήσεις κατανόησης
    • χειροτεχνία
  • παραμύθι “Λιγουλάκι Χειμώνας”
    • παρακολούθηση στον διαδραστικό πίνακα
    • ερωτήσεις κατανόησης
    • ζωγραφική
  • παραμύθι “Το αρκουδάκι που νοιάζεται”
    • παρακολούθηση στον διαδραστικό πίνακα
    • επανάληψη ζώων που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και σύνδεση ζώου-φωλιάς
    • quiz στον διαδραστικό: Θυμήσου τι έδωσε το αρκουδάκι σε κάθε ζώο
  • παραμύθι “Ξενοδοχείο Η Χειμερία Νάρκη”
    • παρακολούθηση στον διαδραστικό πίνακα
    • παιχνίδια “Υποδοχή ξενοδοχείου”
      • αναγνώριση αριθμών 1-6
      • γραφοφωνημικές αντιστοιχίες: Α, Σ, Λ, Ν
      • εύρεση ίδιας λέξης με ολιστική ανάγνωση
  • χειμερία νάρκη και στις ώρες των αγγλικών
    • τραγούδι: animals hibernate
    • δραματοποίηση
    • ονόματα ζώων που πέφτουν σε χειμερία νάρκη/χειμέριο ύπνο

Χειμώνας

Το θέμα “Χειμώνας” είναι ένα θέμα που απλώνεται σ’ όλο το β’ τρίμηνο και βρίσκεται υπό επεξεργασία τόσο κατά τη διάρκεια των οργανωμένων δραστηριοτήτων όσο κατά τις ελεύθερες δραστηριότητες αλλά και κατά την πρωινή ρουτίνα με σχετικά τραγούδια!

Ακολουθούν μερικές από τις οργανωμένες δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν αυτή την εβδομάδα:

  • παρακολούθηση βίντεο “Picou Picou: Μαθαίνω για τον χειμώνα” & συνοδευτικές ερωτήσεις
  • λέξη “χειμώνας”
    • χωρισμός λέξης  σε συλλαβές (με παλαμάκια)
    • εντοπισμός αρχικού φωνήματος (Χ)
    • σύνδεση γράμματος και φωνήματος Χ
    • παρακολούθηση βίντεο “Μάθε παιδί μου γράμματα: γράμμα Χ”
    • εύρεση λέξεων που ξεκινούν από το φώνημα Χ (με καθοδήγηση εικόνων σε ευρετήριο αλλά και χωρίς καθοδήγηση)
    • παρατήρηση γραπτής απόδοσης λέξης “χειμώνας”
    • διάκριση πρώτου γράμματος λέξης
    • διάκριση γράμματος Χ από άλλα γράμματα (σε πλήθος γραμμάτων, εντός λέξεων)
    • σειροθέτηση γραμμάτων λέξης “χειμώνας” με καρτελάκια
    • αξιοποίηση ρομποτικής (Η μέλισσα Beebot δημιουργεί τη λέξη “Χειμώνας” φέρνοντας με τη σωστή σειρά τα γράμματα)
    • εξάσκηση στο σχηματισμό του γράμματος Χχ (με τα δάχτυλα, με ξυλάκια, στον ασπροπίνακα, σε φύλλο εργασίας)
  • γνωριμία με τους 3 μήνες του χειμώνα
    • παρατήρηση γραπτής απόδοσης λέξεων “ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ”, “ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ”, “ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ”
    • διάκριση αρχικού φωνήματος & γράμματος 3 μηνών
    • σειροθέτηση καρτελών & ονομάτων 3 μηνών
    • εξάσκηση στις έννοιες: προηγούμενος, επόμενος
    • εξάσκηση στις έννοιες: πριν, τώρα, μετά
    • σύνδεση κάθε μήνα με χαρακτηριστική εικόνα
    • σχεδιασμός χαρακτηριστικής εικόνας για κάθε μήνα (φύλλο εργασίας)
  • 1 χρόνος = 12 μήνες
    • παραμύθι “Ο παππούς χρόνος”
    • τραγούδι “12 μήνες έχει ο χρόνος”
    • δημιουργία τροχού -ατομικού ημερολογίου- με τους 12 μήνες του χρόνου
    • “σειροθέτηση ονομάτων μηνών με παρατήρηση του σχετικού τροχού της παρεούλας
    • εξάσκηση στα τακτικά αριθμητικά: 1ος-12ος
  • 1 χρόνος = 4 εποχές
    • παραμύθι “Το δέντρο”
    • τρισδιάστατη κατασκευή: εμφάνιση (φυλλοβόλου) δέντρου κατά τις 4 εποχές (season tree)
    • τραγούδι “4 εποχές”
    • αντιστοίχιση χαρακτηριστικής εικόνας εποχής με ονομασία εποχής (στην παρεούλα)
    • σειροθέτηση εποχών με δοσμένη την αρχική
    • εξάσκηση στις έννοιες: προηγούμενη, επόμενη
    • εξάσκηση στις έννοιες: πριν, τώρα, μετά
    • εξάσκηση στα τακτικά αριθμητικά: 1η-4η
    • χρωμάτισμα δέντρου & γραφή ονόματος εποχής (με παρατήρηση καρτελών) (φύλλο εργασίας)
  • τραγούδι χειμώνα “Α,α,α αρχίζει παγωνιά”
    • εκμάθηση στίχων τραγουδιού
    • δημιουργία βιβλίου 6 σελίδων
      • αποτύπωση με ζωγραφιά του νοήματος του εξωφύλλου και κάθε στροφής του τραγουδιού
      • εξάσκηση στη γραφή των: Αα, Εε, Ιι, Οο, Ου (αρχή κάθε στροφής)
    • μουσικοκινητικό παιχνίδι με καρτέλες: Α, Ε, Ι, Ο, ΟΥ (Κατά την παύση του τραγουδιού τα παιδιά καλούνταν να πλησιάσουν την κοντινότερη καρτέλα και να σκεφτούν μία λέξη που ξεκινά με το εικονιζόμενο γράμμα ή δίψηφο φωνήεν.
    • “κυνήγι” λέξεων [Τα παιδιά, χωρισμένα σε 5 ομάδες (Α, Ε, Ι, Ο, ΟΥ), καλούνταν να μαζέψουν από τα τραπεζάκια καρτελάκια όπου εικονίζονταν έννοιες συνοδευόμενες με την ονομασία τους και οι οποίες ξεκινούσαν από Α, Ε, Ι, Ο, ΟΥ. Μετά τη συγκέντρωση όλων των καρτελών, η κάθε ομάδα τοποθέτησε στο χαλί της παρεούλας τις καρτέλες που είχε συγκεντρώσει κάτω από την καρτέλα τουσχετικού αρχικού γράμματος ή δίψηφου φωνήεντος.]
  • τα ρούχα του χειμώνα
    • τραγούδι “Τα ρούχα του χειμώνα”
    • τραγούδι “Τα χειμωνιάτικα” & αναπαράστασή του με κινήσεις
    • παιχνίδι στον διαδραστικό πίνακα για διάκριση ρούχων χειμώνα από ρούχα άλλων εποχών
    • χρωμοσελίδα με χειμωνιάτικο ρούχο ή αξεσουάρ (χρωμάτισμα, κόψιμο)
    • διάκριση και χρωμάτισμα μόνο των χειμωνιάτικων (φύλλο εργασίας)
    • “ντύσιμο” Λάκη Χειμωνάκη με χειμωνιάτικα (αξιοποίηση χρωμοσελίδων προηγούμενης δραστηριότητας) χρησιμοποιώντας ζάρι και τοποθετώντας τόσα ρούχα/αξεσουάρ όσα και οι κουκίδες της πλευράς του ζαριού
    • αντιστοίχιση πλήθους στοιχείων με αριθμό
  • παραμύθι “Ο μαγικός χιονάνθρωπος”
    • αφήγηση & συνοδευτικές ερωτήσεις
    • σύνθεση λέξης “ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ”
    • εύρεση λέξεων με α’ συνθετικό “χιόνι”
    • εικαστική δημιουργία με τέμπερες
    • παιχνίδια οπτικοκινητικού συντονισμού
      • Ρίχνω όσα περισσότερα ποτηράκια μπορώ πετώντας μπάλα στη στοίβα τους.
      • Βάζω καπέλο στο χιονάνθρωπο μαζεύοντας σαν πετονιά το κορδόνι όπου είναι στερεωμένο το καπέλο.
  • παραμύθι “Ένας βάτραχος τον χειμώνα”
    • παρακολούθηση στον διαδραστικό πίνακα & συνοδευτικές ερωτήσεις
    • σειροθέτηση ιστορίας με χρήση πλαστικοποιημένων εικόνων
    • αναδιήγηση παραμυθιού από τα παιδιά με χρήση πλαστικοποιημένων εικόνων των πρωταγωνιστών
    • σύνθεση ονομασιών ζώων-πρωταγωνιστών με σειροθέτηση γραμμάτων
    • παιχνίδι με ζάρι: Κύκλωσε τόσες μύγες όσες δείχνει το ζάρι
    • εμφάνιση βατράχου με χρωμάτισμα βάσει κώδικα
    • μέτρησε το άλμα του βατράχου με τα κουμπωτά κυβάκια

 

Βασιλοπιτάκια στην τάξη μας

Σύμφωνα με τη χριστιανική παράδοση, όταν ο Μέγας Βασίλειος ήταν επίσκοπος Καισάρειας, ο αυτοκράτορας διέταξε να φορολογηθεί όλη εκείνη η περιοχή. Λόγω αδυναμίας πληρωμής του φόρου με νομίσματα πολλοί κάτοικοι έδωσαν πολύτιμα αντικείμενα. Ωστόσο, ο φόρος δεν εισπράχθηκε ποτέ καθώς ο αυτοκράτορας σκοτώθηκε σε εκστρατεία. Τότε, με εντολή του Αγίου Βασιλείου τα μισά από τα πολύτιμα αντικείμενα δόθηκαν σε φτωχούς, κάποια δόθηκαν σε ιδρύματα που είχε δημιουργήσει ο Άγιος και τα υπόλοιπα μοιράστηκαν στους κατοίκους μέσα σε μικρά ψωμιά. Έτσι, γεννήθηκε το έθιμο της πίτας που ονομάσθηκε βασιλόπιτα.

Το έθιμο της βασιλόπιτας είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον ερχομό του νέου έτους. Αυτή την εβδομάδα ο σύλλογος γονέων αγόρασε βασιλοπιτάκια, τα οποία μοιράστηκαν στα παιδιά και στις εκπαιδευτικούς. Λόγω του μεγάλου αριθμού μαθητών είχε προβλέψει για την ύπαρξη 2 φλουριών-ένα για νήπιο και ένα για προνήπιο- και 2 δώρων. Οι τυχεροί ήταν ο Βαλάντης (νήπιο) και ο Ίων (προνήπιο).

Θα θέλαμε, λοιπόν, να ευχαριστήσουμε για άλλη μία φορά τον σύλλογο γονέων για την πολύτιμη στήριξή του!

 

 

Νέο έτος

Την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας μετά τις διακοπές πραγματοποιήθηκαν τα παρακάτω:

  • ενθάρρυνση γονέων για ανάρτηση ευχής στον πίνακα ανακοινώσεων
  • μοίρασμα εμπειριών από τις διακοπές
    • στα πλαίσια παιχνιδιού με ζάρι κάθε παιδί απαντούσε σε μια από τις ερωτήσεις: “Πώς πέρασα στις διακοπές;”, “Τι δώρο πήρα;”, “Ποιος έτυχε το φλουρί;”
    • αποτύπωση αναμνήσεων, ευχών, δώρων σε σχετικά φύλλα εργασίας
    • δημιουργία “βαλίτσας αναμνήσεων”
  • γνωριμία με το 2025
    • παρατήρηση καρτέλας “2025” και εύρεση διαφοράς από “2024”
    • σύνθεση “2025” με σωστή σειροθέτηση των τεσσάρων ψηφίων
    • αντιστοίχιση αριθμών (ψηφία 2025) με πλήθος μαρκαδόρων
    • εντοπισμός καρτελών “2025” σε πλήθος καρτελών τετραψήφιων αριθμών με κάποια ομοιότητα
    • εντοπισμός και χρωμάτισμα των τεσσάρων ψηφίων του “2025” σε πλήθος
    • αντιγραφή “2025”
    • αποτύπωση “2025” με χρωμάτισμα βάσει κώδικα
    • δημιουργία χειροτεχνίας (κορώνα 2025)
    • δημιουργία χειροτεχνίας (γούρι)
  • εξάσκηση στις έννοιες: προηγούμενος, επόμενος
    • σειροθέτηση 2024, 2025, 2026
    • σειροθέτηση 4 εποχών
    • σειροθέτηση μηνών χειμώνα
  • παρακολούθηση παραμυθιού “Ο στόχος του σκίουρου για τη νέα χρονιά”
    • απάντηση σε ερωτήσεις κατανόησης
    • σειροθέτηση εικόνων ζώων που συνάντησε ο σκίουρος (βάσει ανάκλησης)
    • αντιστοίχιση εικόνων ζώων (ήρωες παραμυθιού) με το αρχικό φώνημα και γράμμα τους
    • εξάσκηση στα τακτικά αριθμητικά (1ο-6ο) αξιοποιώντας τις 6 συναντήσεις του σκίουρου
  • χωρισμός βασιλόπιτας σε ίσα κομμάτια
    • χωρισμός βασιλόπιτας από χαρτόνι σε 2, 4, 6, 8 κομμάτια – με χρήση χάρακα (στην ολομέλεια)
    • σχεδίαση ευθειών για χωρισμό βασιλόπιτας σε 2, 4, 6, 8 κομμάτια -στον ασπροπίνακα (στην ολομέλεια)
    • χωρισμός βασιλόπιτας σε 8 κομμάτια σε σχετικό φύλλο εργασίας (ουσιαστικά μεταφορά όσων παρατήρησαν στην ολομέλεια σε ατομικό φύλλο) & στολισμός βάσει αρεσκείας
    • αναπαράσταση βασιλόπιτας 8 κομματιών με τα σώματα 8 παιδιών
    • παιχνίδι με εύρεση φλουριού στη βασιλόπιτα που σχημάτισαν τα σώματα 8 παιδιών
    • ακρόαση τραγουδιού “το φλουρί” (Λάχανα & Χάχανα)
  • 1 έτος=12 μήνες
    • καταμέτρηση μηνών στην “πίτα” του ημερολογίου της παρεούλας
    • σχηματισμός του αριθμού “12” με πλαστελίνη
    • αντιγραφή του αριθμού “12”
    • παρακολούθηση παραμυθιού “Η κυρά Καλή και οι 12 μήνες”
    • ακρόαση τραγουδιού με τους 12 μήνες
    • καταμέτρηση μηνών κάθε εποχής
  • Ιανουάριος, ο πρώτος μήνας του έτους
    • χωρισμός Ιανουαρίου σε συλλαβές (με παλαμάκια)
    • σειροθέτηση γραμμάτων Ιανουαρίου για σχηματισμό χιονάνθρωπου (κολλάζ)
    • εύρεση αρχικού φωνήματος Ι
    • παρακολούθηση βίντεο “Ένα γράμμα, μια ιστορία – Ιι”
    • παιχνίδι μυστηρίου με βαλίτσα: γνωριμία με το γράμμα Ιι και εύρεση λέξεων που ξεκινούν με εκείνο
    • εξάσκηση στη γραφή του Ιι

Ασφάλεια στο διαδίκτυο

Την Πέμπτη, 9 Ιανουαρίου, οι μαθητές του νηπιαγωγείου συμμετείχαν σε διαδικτυακό ενημερωτικό σεμινάριο με θέμα “Ασφάλεια στο Διαδίκτυο”, το οποίο διοργάνωσε το ελληνικό κέντρο ασφαλούς διαδικτύου.

Η παρακολούθησή του πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα υπολογιστών του συστεγαζόμενου δημοτικού σχολείου με ταυτόχρονη παρουσία της ομάδας της Α΄ τάξης (ως κοινή δράση με το δημοτικό, στα πλαίσια του σχεδίου δράσης “ομαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό”).

Κατά την έναρξη του σεμιναρίου, τα παιδιά παρακολούθησαν σχετικό με το θέμα παραμύθι, το οποίο έδωσε την ευκαιρία για ανάδειξη κινδύνων που σχετίζονται με τη χρήση του διαδικτύου. Στα πλαίσια διαδικτυακής συζήτησης, τα παιδιά προβληματίστηκαν, εξέφρασαν απόψεις και αναζήτησαν λύσεις, καθοδηγούμενα και από πληροφορίες του παραμυθιού καθώς και άλλου πολυμεσικού υλικού (εικόνες, βίντεο) που παρουσιάστηκε στο σεμινάριο.

Τελευταία ημέρα πριν τις διακοπές…

Το 2024 έκλεισε για την ομάδα με πιτζαμοπάρτυ! Τα παιδιά αφού αντάλλαξαν δώρα, παρακολούθησαν χριστουγεννιάτικη ταινία στον διαδραστικό πίνακα τρώγοντας ποπ κορν, χριστουγεννιάτικα τρουφάκια και πίνοντας ζεστή σοκολάτα που ετοίμασαν και σέρβιραν μητέρες 3 μαθητών.

Για άλλη μια φορά θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τις μητέρες που συμμετείχαν στη δράση!

 

Στιγμιότυπα από τη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας

Ακολουθούν φωτογραφίες από τη χριστουγεννιάτικη γιορτή του 12ου νηπιαγωγείου με θέμα “Ο Αϊ-Βασίλης βρίσκεται σε κρίση” η οποία πραγματοποιήθηκε στις 16 Δεκεμβρίου.

Χριστουγεννιάτικες δράσεις: μπισκότα

Μπισκότα σε χριστουγεννιάτικα σχέδια, με ζαχαρόπαστα!

Ευχαριστήριο Μήνυμα

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τις μητέρες τεσσάρων μαθητών μας που συμμετείχαν στην παρασκευή χριστουγεννιάτικων μπισκότων καθώς και το σύνολο των γονέων για την υλική συμβολή τους (σκεύη ή υλικά συνταγής).

Χριστουγεννιάτικες δράσεις: επισκέψεις στο δημοτικό

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την κα Καστανά Όλγα, δασκάλα της β΄τάξης  του 4ου δημοτικού σχολείου, για την πρόσκληση που λάβαμε για παρακολούθηση της χριστουγεννιάτικης γιορτής που διοργάνωσε το τμήμα της. Θα θέλαμε, επίσης,  να ευχαριστήσουμε για τη θερμή υποδοχή τις εκπαιδευτικούς και τους μαθητές των τμημάτων του συστεγαζόμενου δημοτικού που επισκεφθήκαμε για τα καθιερωμένα κάλαντα.

 

 

 

Χριστούγεννα (οργανωμένες δραστηριότητες)

Όπως αναφέρθηκε σε προηγούμενο άρθρο, το θέμα “Χριστούγεννα” δουλεύεται καθ’ όλη τη διάρκεια του Δεκεμβρίου, σε όλες τις χρονικές περιόδους του ημερήσιου προγράμματος (πρωινή ρουτίνα, οργανωμένες δραστηριότητες, ελεύθερες δραστηριότητες).

Την 1η ημέρα του Δεκεμβρίου, η ομάδα παρακολούθησε βίντεο που έστειλε ο Αϊ-Βασίλης. Μέσω εκείνου, η ομάδα ενημερώθηκε πως κάθε ημέρα θα έχει μία αποστολή, την οποία θα μαθαίνει μέσω σημειώματος τοποθετημένου στο πουγκί της ημέρας στο ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης.

Ακολουθούν μερικές από τις οργανωμένες δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν:

  • προετοιμασία ατομικής μπάλας με το αρχικό του ονόματος κάθε  παιδιού
  • παρουσίαση της ιστορίας της Γέννησης του Ιησού, συνοδευτικές ερωτήσεις και σειροθέτηση των γεγονότων με χρήση πλαστικοποιημένων εικόνων
  • δημιουργία χειροτεχνιών & στολιδιών με διάφορα υλικά
  • δημιουργία ευχετήριων καρτών
  • εξάσκηση στη ρομποτική (Ο Αϊ-Βασίλης πηγαίνει στο εργαστήρι με τα δώρα)
  • παρακολούθηση παραμυθιών σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή (μέσω διαδραστικού πίνακα)
  • συμμετοχή σε παιχνίδια στον διαδραστικό πίνακα
  • γνωριμία με έθιμα Χριστουγέννων & Πρωτοχρονιάς
  • σύνδεση 5 αισθήσεων με έθιμα ή συνήθειες Χριστουγέννων-Πρωτοχρονιάς
  • παραμύθι: “Η μπουγάδα του Αϊ-Βασίλη” (αφήγηση, “άπλωμα” μπουγάδας με ανάκληση της σειράς που αναφέρθηκε στο παραμύθι, ντύσιμο Αϊ-Βασίλη βάσει σειράς που δείχνουν σχετικές κάρτες)
  • παραμύθι “Φρικαντέλα” (αφήγηση, εξάσκηση στην αντικατάσταση συλλαβής λέξεων για δημιουργία νέων, δραστηριότητα διάκρισης ρούχων Φρικαντέλας από ρούχα Αϊ-Βασίλη)
  • παραμύθι: “Το μικρότερο χριστουγεννιάτικο δώρο” (αφήγηση, συζήτηση για τα δώρα που έχουν αξία αλλά και για την πιθανότητα το καλύτερο δώρο να το έχουμε ήδη)
  • διάκριση επιθυμιών & αναγκών (Τι θέλω -Τι χρειάζομαι) –> περιορισμός υπερκαταναλωτισμού & ανάδειξη σημασίας εννοιών όπως οικογένεια, φιλία, αγάπη, ασφάλεια)
  • τοποθέτηση μύτης στον Ρούντολφ με κλειστά μάτια

 

Ευχαριστήριο Μήνυμα

Ο Σύλλογος Διδασκόντων θα ήθελε να ευχαριστήσει θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την αγορά δίσκου δραστηριοτήτων, ενός εργαλείου που μπορεί να συνδυαστεί με διάφορα υλικά για ποικίλες δραστηριότητες.

Συγχαρητήριο μήνυμα προς το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων

Εκφράζουμε τα θερμά μας συγχαρητήρια στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 12ου Νηπιαγωγείου Χίου για την άψογη διοργάνωση και πραγματοποίηση της Χριστουγεννιάτικης εκδήλωσης! Μικροί και μεγάλοι απολαύσαμε όλα όσα ετοιμάσατε με φαντασία και δημιουργικότητα.

Ευχαριστούμε θερμά το 4ο Δημοτικό σχολείο και τη διευθύντριά του Μαρία Κέρογλου για την παραχώρηση της αίθουσας εκδηλώσεων. Συγχαρητήρια στο Δ.Σ. του Συλλόγου, αλλά και σε όλους όσοι βοήθησαν και συνέβαλαν στην επιτυχία της εκδήλωσης.

Με εκτίμηση

Η  Προϊσταμένη και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 12ου Νηπιαγωγείου Χίου

Χριστούγεννα (ελεύθερες δραστηριότητες)

Το θέμα “Χριστούγεννα” είναι ένα θέμα που επεξεργαζόμαστε καθ’ όλη τη διάρκεια του Δεκεμβρίου, τόσο κατά τη διάρκεια των οργανωμένων δραστηριοτήτων όσο και κατά τις ελεύθερες δραστηριότητες  και την πρωινή ρουτίνα!

Κατά τις ελεύθερες δραστηριότητες τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να ασχοληθούν με το παρακάτω χριστουγεννιάτικο υλικό (πέραν του μόνιμου εκπαιδευτικού υλικού):