Μέντορας: Θωμάς Σιμόπουλος (ΠΕ70)
Εκπαιδευτικός: Βασιλική Αικατερίνη Γκουγκουλούλη (ΠΕ71)
Τμήμα: Γ2
Η συγκεκριμένη διδασκαλία βασίζεται στη γνωριμία των μαθητών με το ηλιακό μας σύστημα καθώς και με την ενημέρωση για τη Διεθνή Ημέρα της Πτήσης του Ανθρώπου στο Διάστημα (12 Απριλίου).
Για τη διδασκαλία πραγματοποιήθηκε δημιουργία παρουσίασης στο πρόγραμμα ‘’canva’’.
1η Δραστηριότητα «Καταιγισμός Ιδεών»
Η πρώτη διαφάνεια είχε μόνο τη λέξη ‘’πλανήτες’’.
Οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να διατυπώσουν την πρώτη τους σκέψη, όταν ακούν τη λέξη ‘’πλανήτες’’. Ένα ικανοποιητικό ποσοστό μαθητών/τριών είχε πρότερη γνώση σχετικά με αυτό το θέμα.
Διδασκαλία (συνέχεια)
Οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν τη συνέχεια της παρουσίασης. Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τους πλανήτες και τα βασικά χαρακτηριστικά τους. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης πραγματοποιούταν γόνιμος διάλογος μεταξύ μαθητών/τριών και της εκπαιδευτικού. Η παρουσίαση περιείχε και βίντεο με τις κινήσεις που κάνει ο κάθε πλανήτης.
Ενδεικτικά Στιγμιότυπα Παρουσίασης
Εν συνεχεία, έγινε μνεία για την 12η Απριλίου. Οι μαθητές/ τριες ενημερώθηκαν για τη Διεθνή Ημέρα της Πτήσης του Ανθρώπου στο διάστημα, όπως επίσης και για τον πρώτο άνθρωπο που ταξίδεψε με διαστημόπλοιο και μπήκε σε τροχιά γύρω από τη Γη.
Έπειτα παρακολούθησαν βίντεο για το σπουδαίο αυτό γεγονός και γνώρισαν στοιχεία από την προσωπικότητα του Γιούρι Γκαγκάριν.
2η Δραστηριότητα «Διάλογος»
Μετά την προβολή του βίντεο και την ολοκλήρωση της παρουσίασης τα παιδιά απάντησαν στο ακόλουθο ερώτημα «Αν συναντούσατε τον Γιούρι Γκαγκάριν τι θα τον ρωτούσατε;». Οι ερωτήσεις των μαθητών/τριών ήταν ενδιαφέρουσες και απολαυστικές. Ένα μεγάλο μέρος στάθηκε στα συναισθήματα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Κάποια αναρωτήθηκαν για αυτό που είδε και συνάντησε ο Γκαγκάριν.
3η Δραστηριότητα «Ήρθε η ώρα να γίνουμε δημιουργικοί»
Στη συγκεκριμένη δραστηριότητα τα παιδιά δημιούργησαν το δικό τους ηλιακό σύστημα, «Το ηλιακό σύστημα του Γ2». Έφτιαξαν ένα κολάζ με τους δικούς τους πλανήτες και τον εαυτό τους ως αστροναύτη. Ήταν μια πολύ ευχάριστη δραστηριότητα και τα παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον και έντονη δημιουργικότητα.