Το Παγκάκι
«Για να ξαναγίνουμε πάλι φίλοι»
Στο πλαίσιο της υλοποίησης των Σχεδίων Δράσης του σχολείου μας για το σχολικό έτος 2024–2025, πραγματοποιήθηκε μια γόνιμη και ουσιαστική συνεργασία ανάμεσα σε δύο επιμέρους ομάδες εκπαιδευτικών, με κοινό στόχο την ενίσχυση του παιδαγωγικού κλίματος και της κοινωνικής συνοχής στο σχολικό περιβάλλον.
1. Πρώτο Σχέδιο Δράσης
– Τίτλος: Mind your manners at school – Προσέξτε τους τρόπους σας στο σχολείο
– Άξονας: Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών
– Στόχος Βελτίωσης: Η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και η ενδυνάμωση των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών, με σκοπό την πρόληψη και διαχείριση συγκρούσεων μέσα από τον σεβασμό, τη συνεργασία και την κατανόηση των συναισθημάτων των άλλων.
2. Δεύτερο Σχέδιο Δράσης
– Τίτλος: Εξωραϊσμός εσωτερικών κοινόχρηστων χώρων
– Άξονας: Ηγεσία – Οργάνωση και Διοίκηση της Σχολικής Μονάδας
– Στόχος Βελτίωσης: Η αναβάθμιση των εσωτερικών χώρων του σχολείου, με δράσεις που περιλαμβάνουν την αρχειοθέτηση υλικών, την τακτοποίηση αποθήκης και τη δημιουργία νέων λειτουργικών και αισθητικά ευχάριστων γωνιών, οι οποίες εξυπηρετούν και ενισχύουν την καθημερινότητα των μαθητών και τις παιδαγωγικές ανάγκες της σχολικής ζωής.
Κοινή Δράση: Το Παγκάκι «Για να ξαναγίνουμε πάλι φίλοι»
Στο σημείο συνάντησης των παραπάνω δύο αξόνων – της συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών και της βελτίωσης του σχολικού περιβάλλοντος – σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε η δράση: Το Παγκάκι «Για να ξαναγίνουμε πάλι φίλοι».
Πρόκειται για μια παιδαγωγική και ταυτόχρονα συμβολική κατασκευή που τοποθετήθηκε σε κοινόχρηστο χώρο της σχολικής μονάδας. Το παγκάκι λειτουργεί ως χώρος συμφιλίωσης και επαναπροσέγγισης για μαθητές που έχουν διαφωνήσει, παρεξηγηθεί ή απλώς θέλουν να ξαναβρούν τη χαρά της φιλίας. Μέσα από αυτή τη δράση:
– Καλλιεργούνται στάσεις ενσυναίσθησης και αποδοχής, όπως προβλέπει το σχέδιο δράσης 1.
– Αναδεικνύεται η λειτουργικότητα των κοινόχρηστων χώρων, όπως στοχεύει το σχέδιο δράσης 2.
Η κοινή αυτή πρωτοβουλία αποτελεί παράδειγμα διεπιστημονικής συνεργασίας στο εσωτερικό της σχολικής μονάδας και ενισχύει τη σύνδεση ανάμεσα στην παιδαγωγική πράξη και τη σχολική οργάνωση, με απώτερο σκοπό ένα σχολείο πιο συμπεριληπτικό, λειτουργικό και ανθρώπινο.
👉 Το παγκάκι αυτό είναι ένα ειδικό μέρος. Αν δύο παιδιά είχαν μια παρεξήγηση, έναν καβγά ή απλώς νιώθουν ότι κάτι χάλασε στη φιλία τους, μπορούν να καθίσουν εκεί και να προσπαθήσουν να μιλήσουν, να ζητήσουν συγγνώμη και να ξαναγίνουν φίλοι.
Είναι ένα παγκάκι που μας βοηθά να δίνουμε δεύτερες ευκαιρίες, να ακούμε ο ένας τον άλλον, και να ξαναχτίζουμε τη φιλία μας, με καλοσύνη και αγάπη.
Έτσι, κάθε φορά που κάποιος κάθεται στο Παγκάκι «Για να ξαναγίνουμε πάλι φίλοι», μας θυμίζει πόσο σημαντικό είναι να συγχωρούμε, να συζητάμε και να νοιαζόμαστε.
Με τη βοήθεια όλων μας, αυτό το παγκάκι θα γίνει σύμβολο της ενότητας και της αγάπης στο σχολείο μας!