Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Φροντίζω κι ενεργώ για το πάρκο της γειτονιάς», της 3ης θεματικής «Ενδιαφέρομαι κι Ενεργώ» οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β τάξης και των δύο τμημάτων επισκέφτηκαν το πάρκο της γειτονιάς, έτοιμοι/ες να παρατηρήσουν, να ερευνήσουν και να αποτυπώσουν προβλήματα, θετικές ενέργειες και λύσεις!!!
Μέσα στην τάξη τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την έννοια του εθελοντισμού, την εκμάθηση μέσω επίλυσης προβλήματος, μέσω του οποίου εξασκήθηκαν σε στρατηγικές διερεύνησης, υποθέσεων, δοκιμών και σχεδιασμού δράσεων. Στρατηγικές που οδηγούν στην καλλιέργεια δεξιοτήτων Zωής και του Νου για παιδιά, με στόχο τη δ ημιουργία ενεργών μελλοντικών πολιτών, κριτικά και δημιουργικά σκεπτόμενων.
Επί χάρτου, λοιπόν, πλαισιώθηκε και σχεδιάστηκε το εργαστήριο στην τάξη με ποικίλες δραστηριότητες τόσο δημιουργικές όσο και ερευνητικές με αφορμή διάφορες πηγές προβλημάτων που υπάρχουν στη ζωή και στο καθημερινό μας βίωμα και στις 9 Απριλίου δόθηκε η αφορμή να διερευνηθούν οι υποθέσεις μας σε ενεργό πεδίο, εστιάζοντας στα προβλήματα ενός πάρκου. Έτσι, επισκεφτήκαμε το πάρκο της γειτονιάς μας. Τα παιδιά δούλεψαν σε ομάδες των 2 – 4 ατόμων, κατέγραψαν τα προβλήματα, παρατήρησαν τη συχνότητα αυτών και σε επόμενο στάδιο απάντησαν σε ερωτήσεις, όπως «Τι μπορεί να συμβαίνει;», «Πώς θα μπορούσε να λυθεί;».
Ο ενθουσιασμός τους ήταν μεγάλος!!! Το πάρκο γέμισε ομάδες παιδιών που μιλούσαν, συζητούσαν, συνεργάζονταν, καταγράφοντας τις παρατηρήσεις τους και τις σκέψεις τους, ζωγραφίζοντας τις εικόνες που έβλεπαν και εντοπίζοντας μέσω του πραγματικού βιώματος όσα είχαν συζητηθεί μέσα στην τάξη!!!
Φυσικά, δεν έλειψε και το παιχνίδι που υπάρχει πάντα στις καρδιές μας!!!
Ήταν μια υπέροχα δυνατή δράση και την απολαύσαμε!!!