Παγκόσμια Ημέρα Μέλισσας – Δράση Ενεργού Πολίτη

Την Τετάρτη 20 Μαΐου 2026, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μέλισσας, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων του σχολείου μας, στο πλαίσιο της υλοποίησης και διάχυσης των δράσεων Ενεργού Πολίτη με θέμα «Σώστε τη μέλισσα, σώστε τον πλανήτη», πραγματοποίησαν μια σύντομη επίσκεψη στις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου.

Κατά τη διάρκεια της δράσης, οι μαθητές ενημέρωσαν τους συμμαθητές τους σχετικά με τη ζωή της μέλισσας, τη σπουδαιότητά της για το οικοσύστημα και τον άνθρωπο, καθώς και για τις απειλές που αντιμετωπίζει σήμερα. Παράλληλα, μοίρασαν ενημερωτικά φυλλάδια που δημιούργησαν οι ίδιοι, τα οποία περιλάμβαναν πληροφορίες για τη ζωή και τα προϊόντα της μέλισσας, τη σημασία της για τη ζωή στον πλανήτη, τις απειλές που δέχεται, αλλά και τρόπους με τους οποίους μπορεί ο καθένας μας να συμβάλει στην προστασία της.

Οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων υποδέχτηκαν με χαρά τους μικρούς συμμαθητές τους, άκουσαν με προσοχή όσα είχαν να τους πουν και έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ευαισθητοποίηση απέναντι στο σημαντικό μήνυμα της προστασίας της μέλισσας και του περιβάλλοντος.

Κατασκευάζοντας Καταπέλτες: η Ενέργεια γίνεται παιχνίδι

Μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ2 τάξης του σχολείου μας, μέσα από μια δημιουργική δραστηριότητα, γνώρισαν πώς η ενέργεια αλλάζει μορφές κατασκευάζοντας καταπέλτες με απλά υλικά.

Τα παιδιά συνεργάστηκαν σε ομάδες, συναρμολόγησαν τους δικούς τους μικρούς καταπέλτες και  διασκέδασαν προσπαθώντας να πετύχουν τους στόχους τους.

Ευχαριστούμε την Science United Project για την προσφορά του εκπαιδευτικού υλικού φυσικών επιστημών.

Εγγραφές στο Ολοήμερο για το σχολικό έτος 2026-27

Αγαπητοί γονείς

Όσοι γονείς θέλετε να κάνατε αίτηση εγγραφής του παιδιού σας στο ολοήμερο για το  σχ έτος 2026-2027 θα χρειαστεί να συμπληρώσετε  έντυπο αίτησης ολοήμερου, το οποίο είναι διαφοροποιημένο σε σχέση με το περσινό, ως προς ένα πεδίο στο τέλος του εντύπου, στο οποίο θα πρέπει να συμπληρώσετε αν εργάζεστε , αν υπάρχει κάρτα ανεργίας και αν ανήκετε σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.Θα χρειαστεί επίσης να υποβάλετε τα αντίστοιχα δικαιολογητικά.

Είναι απαραίτητο αυτό καθώς η νέα εγκύκλιος  αναφέρει τα παρακάτω:

Σε περίπτωση μη πλήρους ανάπτυξης του Ολοήμερου Προγράμματος και έως
την ολοκλήρωσή του, λαμβάνονται υπόψη κατά προτεραιότητα α) αν είναι και οι δύο γονείς/κηδεμόνες εργαζόμενοι ή αν είναι μονογονεϊκές οικογένειες β) αν είναι εργαζόμενος ο ένας εκ των δύο και ο έτερος άνεργος γ) αν ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, εάν υπάρξει ανάγκη αναμόρφωσης του Ολοήμερου Προγράμματος, εφαρμόζεται η ανωτέρω ρύθμιση. “

Κατά τα λοιπά, δεν υπάρχει διαφοροποίηση και εγγράφονται όλοι οι μαθητές για τους οποίους γίνεται αίτηση.Δηλαδή αν έχουμε πλήρη στελέχωση του ολοήμερου φοιτούν κανονικά όλοι.

Η συγκέντρωση των  αιτήσεων και των συνοδευτικών δικαιολογητικών θα πρέπει, σύμφωνα με τη νέα εγκύκλιο, να γίνει μέχρι τη Δευτέρα 25-5-2026.

Ο Διευθυντής του σχολείου


Λήψη αρχείου

Ξενάγηση στα ρωμαϊκά και βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης

Οι μαθητές της Ε΄ τάξης πραγματοποίησαν μια ενδιαφέρουσα ξενάγηση στα ρωμαϊκά και βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης. Επισκέφθηκαν σημαντικά αξιοθέατα, γνώρισαν την ιστορία τους και θαύμασαν την αρχιτεκτονική τους. Μέσα από αυτή την εμπειρία, ήρθαν σε επαφή με το παρελθόν της πόλης και εμπλούτισαν τις γνώσεις τους με βιωματικό τρόπο.

Ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων

Με αφορμή την ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων, οι μαθητές και οι μαθήτριες των τάξεων Ε1 και Ε2 του 12ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς συμμετείχαν σε μια βιωματική δράση αφιερωμένη στη μνήμη, την ιστορία και τον ξεριζωμό των Ποντίων.

Μέσα από συζήτηση, προβολή εκπαιδευτικών βίντεο και ανταλλαγή σκέψεων και συναισθημάτων, τα παιδιά γνώρισαν σημαντικές πτυχές της ιστορίας του Ποντιακού Ελληνισμού και κατανόησαν τις δύσκολες συνθήκες που βίωσαν χιλιάδες άνθρωποι κατά τον ξεριζωμό τους από τις πατρογονικές εστίες.

Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η δραστηριότητα με τις «βαλίτσες του ξεριζωμού». Οι μαθητές κλήθηκαν να σκεφτούν τι θα έπαιρναν μαζί τους αν αναγκάζονταν να αφήσουν το σπίτι και την πατρίδα τους. Μέσα από προσωπικά αντικείμενα, συμβολικές εικόνες και μικρά σημειώματα, αποτύπωσαν σκέψεις, φόβους, ελπίδες και αναμνήσεις, προσεγγίζοντας με ευαισθησία το βίωμα της προσφυγιάς.

Η δράση αποτέλεσε μια σημαντική ευκαιρία για ιστορική γνώση, ενσυναίσθηση και προβληματισμό, κρατώντας ζωντανή τη μνήμη και τιμώντας τις ψυχές των θυμάτων της Γενοκτονίας των Ποντίων.

 

Δράση εθελοντικού καθαρισμού

Οι μαθητές των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε μια δράση καθαρισμού του άλσους που βρίσκεται δίπλα στο σχολείο μας.
Η πρωτοβουλία πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια και την πολύτιμη υποστήριξη της εθελοντικής ομάδας Cleaningans.
Αρχικά, τα μέλη της ομάδας μάς ενημέρωσαν για τη δράση και το έργο τους στη Βόρεια Ελλάδα.
Μέσα από βίντεο, φωτογραφίες και συζητήσεις, γνωρίσαμε τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος και του εθελοντισμού.
Οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και συμμετείχαν ενεργά στον διάλογο.
Στη συνέχεια, εξοπλισμένοι με γάντια και σακούλες, προχωρήσαμε στον καθαρισμό του χώρου έξω από το σχολείο μας.
Παράλληλα, καθαρίσαμε και το άλσος που βρίσκεται δίπλα στο σχολικό συγκρότημα.
Η δράση αυτή βοήθησε όλους μας να κατανοήσουμε πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε το περιβάλλον στο οποίο ζούμε και κινούμαστε καθημερινά.
Οι μαθητές συνεργάστηκαν άψογα, δείχνοντας υπευθυνότητα και ομαδικό πνεύμα.
Ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία που μας γέμισε χαρά και μας ενέπνευσε να συνεχίσουμε παρόμοιες δράσεις και στο μέλλον.

Υλοποίηση Δράσης «Μεγαλώνοντας αλλάζω…Τι μου συμβαίνει;»

Στο πλαίσιο υλοποίησης δράσεων ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης του μαθητικού πληθυσμού σε θέματα αγωγής υγείας, υλοποιήθηκε την Πέμπτη 14/5/2026 Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα «Μεγαλώνοντας αλλάζω. Τι μου συμβαίνει; (για αγόρια) και «Μεγαλώνοντας αλλάζω. Τι μου συμβαίνει;(για κορίτσια)». Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων ΣΤ1 και ΣΤ2 ενημερώθηκαν από το εξειδικευμένο προσωπικό, γιατρό και νοσηλεύτρια του Κέντρου Υγείας 25ης Μαρτίου- Τ.Ι. Βότση, για θέματα που αφορούν την εφηβική ηλικία.

Διάκριση μαθητή του σχολείου μας 

Οι μαθητές του σχολείου μας :

  • ΓΑΣΠΑΡΑΤΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
  • ΓΑΣΠΑΡΑΤΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
  • ΓΚΙΟΥΛΕΚΑΣ ΠΑΥΛΟΣ
  • ΖΗΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
  • ΚΑΠΑΤΖΙΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
  • ΚΟΥΡΙΩΤΗ ΕΥΔΟΚΙΑ
  • ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ ΙΡΙΔΑ
  • ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
  • ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ του ΓΕΩΡΓΙΟΥ

διακρίθηκαν συμμετέχοντας με έργα ζωγραφικής στην 3η και τελευταία φάση του εκπαιδευτικού/καλλιτεχνικού προγράμματος για παιδιά και εφήβους «Η Μεγάλη του Γένους Σχολή», το οποίο διοργανώθηκε από την Παιδική Πινακοθήκη Ελλάδας, σε συνεργασία με την Πατριαρχική Μεγάλη του Γένους Σχολή, τον Σύνδεσμος Μεγαλοσχολιτών και τον Σύλλογος Φίλων της Πατριαρχικής Μεγάλης του Γένους Σχολής, τιμώντας την επέτειο των 570 χρόνων από την ίδρυση του ιστορικότερου ελληνικού σχολείου στον κόσμο.

Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές μας και στις οικογένειές τους!!!!

Η διάκρισή τους μας κάνει όλους υπερήφανους και μας διδάσκει ότι αξίζει να προσπαθούμε πάντα για το καλύτερο.

Ο Διευθυντής του σχολείου

Παπαθωμάς Ιωάννης

despoina

Επίσκεψη της ΣΤ΄ τάξης στο 3ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν την Τετάρτη 6/5/2026 το 3ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς στο πλαίσιο προγράμματος που υλοποιήθηκε για την ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο.

Η διευθύντρια κ. Κουσίδου και το εκπαιδευτικό προσωπικό υποδέχθηκαν εγκάρδια τα παιδιά και τα ενημέρωσαν για θέματα που αφορούν στη λειτουργία του Γυμνασίου, απαντώντας στις απορίες τους.

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν σε χώρους του σχολείου και στο τέλος έλαβαν αναμνηστικά δωράκια, ως μια ευγενική κίνηση καλωσορίσματος στη νέα σχολική βαθμίδα.

Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Bee Garden

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στον μελισσοκομικό χώρο Bee Garden, στο πλαίσιο των Δράσεων Ενεργού Πολίτη με θέμα: «Σώσε τη μέλισσα, σώσε τον πλανήτη».

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν ζωντανά την κοινωνία της μέλισσας μέσα από γυάλινες κυψέλες και να ανακαλύψουν τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της. Επίσης, γνώρισαν εργαλεία μελισσοκομίας παλαιότερων εποχών και έμαθαν για την εξέλιξη της μελισσοκομικής τέχνης μέσα στον χρόνο.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η γευστική δοκιμή διαφορετικών ειδών μελιού, καθώς και η γνωριμία με μελισσοκομικά φυτά και τα αρώματά τους. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και συζήτηση, οι μαθητές συνειδητοποίησαν τη σπουδαιότητα της μέλισσας για τη ζωή στον πλανήτη μας.

Το σημαντικότερο μήνυμα που πήραν τα παιδιά από αυτή την εμπειρία ήταν η ανεκτίμητη προσφορά της μέλισσας στην επικονίαση, μια διαδικασία απαραίτητη για την ανάπτυξη των φυτών, την παραγωγή τροφής και τη διατήρηση της βιοποικιλότητας.

Η εκπαιδευτική αυτή δράση αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία γνώσης, ευαισθητοποίησης και επαφής με τη φύση, ενισχύοντας την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των μαθητών και καλλιεργώντας στάσεις υπευθυνότητας και ενεργού πολιτειότητας.