ΕΝΟΤΗΤΑ 9 ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ



 ΕΡΓΑΣΙΕΣ

1. Να γράψετε δίπλα από κάθε φράση (Ρ) αν είναι ρηματική και (Ο) αν είναι ονοματική και να τις μετατρέψετε στο αντίστροφο.

 

  • Ανακοίνωση των βαθμών τη Δευτέρα. __

         ……………………………………………………………………………………………….

  • Καταγραφή των μεταναστών από την Ασία.__

        ……………………………………………………………………………………………..…….

  • Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε το κυβερνητικό πρόγραμμα.__

        ……………………………………………………………………………………………………….

  • Διάσωση εγκλωβισμένου σκιέρ.__

        ………………………………………………………………………………………………….…….

  • Καλλιεργούνται βιολογικά προϊόντα στον τόπο μας.__

         ……………………………………………………………………………………………………….

  • Το φιλανθρωπικό παζάρι οργανώθηκε στο Δημαρχείο.__
    ……………………………………………………………………………………………………….

2.Να ενώσετε τις παρακάτω προτάσεις κάνοντας τη μία από τις δύο εξαρτημένη χρησιμοποιώντας τους κατάλληλους συνδέσμους:
( αν, όταν, επειδή, ώστε)

  • Έκλεισα ραντεβού στον οδοντίατρο. Είχα πονόδοντο.
    ……………………………………………………………………………………………………………………
  • Ντυνόμαστε ελαφρά. Κάνει ζέστη. ……………………………………………………………………………………………………………………
  • Πλημμύρισαν πολλά υπόγεια. Έβρεχε τόσο πολύ.
    ……………………………………………………………………………………………………………………
  • Μη γυρίζεις αργά στο σπίτι. Φοβάσαι.
    ……………………………………………………………………………………………………………………

 

3.Να υπογραμμίσετε τις δευτερεύουσες προτάσεις και να σημειώσετε το είδος τους.

  • Αν δε βρέχει, θα πάμε στο άλσος.
  • Ανάψαμε τη σόμπα, για να ζεσταθούμε.
  • Πριν αγοράσω αυτήν τη δερμάτινη τσάντα, χρησιμοποιούσα μία πάνινη.
  • Δεν ήρθε κανείς στο μάθημα, επειδή χιόνισε.
  • Αφού τακτοποίησα τα πράγματά μου, πήγα για ύπνο.
  • Αν και ο Βασίλης είχε χρόνο, δε μελέτησε αρκετά..
  • Όποτε έρχεται ο Ιούνης, θυμάμαι τα καλοκαίρια στο χωριό με τους παππούδες.

4.Να συμπληρώσετε τις παρακάτω φράσεις με το επίθετο πολύς ή το επίρρημα πολύ.

  • Για να φτιάξω κουλούρια, χρειάζομαι ……………………. αβγά, ………………….. αλεύρι και ………………….. ζάχαρη.
  • Ακούγονται φωνές ……………………. παιδιών.
  • Έπεσε ……………………… βροχή και ……………………… χαλάζι.
  • Είμαι ……………………… θυμωμένη μ’ αυτά που είπε.
  • Σε χαιρετώ με ……………………… αγάπη.
  • Σ’ αυτή τη γειτονιά δεν υπάρχουν …………………… μεγάλοι δρόμοι  και έτσι υπάρχει …………………. ησυχία.
  • ……………………. συχνά  βρέθηκε δίπλα μου σε ………………………  δύσκολες στιγμές και μου συμπαραστάθηκε.
  • Τα καινούρια τεχνολογικά  προϊόντα έχουν ………………………. υψηλή ποιότητα.
  • ………………………… συμμαθητές μου επέλεξαν το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής.

   Ο λογοτέχνης Αντώνης Σαμαράκης.

          Ο Αντώνης Σαμαράκης, ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες λογοτέχνες, γεννήθηκε στην Αθήνα το 1919 και πέθανε στην Πύλο το 2003. Σπούδασε νομικά και εργάστηκε στο Υπουργείο Εργασίας.

          Στη λογοτεχνία πρωτοεμφανίστηκε γράφοντας ποιήματα στα περιοδικά «Παιδικός κόσμος» και «Διάπλασις των Παίδων». Έγραψε διηγήματα και μυθιστορήματα, στα οποία εξετάζονται ζητήματα όπως η ειρήνη, η ελευθερία, η δημοκρατία, η κοινωνική δικαιοσύνη, και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από 30 γλώσσες. Έργα του είναι: «Ζητείται ελπίς», «Σήμα κινδύνου», «Αρνούμαι», «Το λάθος» κ.ά.

 Ο Αντώνης Σαμαράκης διακρίθηκε για την κοινωνική του δράση και υπήρξε ο πρώτος Έλληνας πρεσβευτής καλής θέλησης της UNICEF για τα παιδιά του κόσμου.

 


Να βρείτε πληροφορίες για την κοινωνική δράση του Αντώνη Σαμαράκη

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση