Teacher-helps-pupil-with–006

Παράλληλη στήριξη

Η «Παράλληλη Στήριξη» είναι ένας θεσμός, ο οποίος προβλέπεται από τη Νομοθεσία της Ειδικής Αγωγής και σκοπός της είναι η ένταξη των μαθητών με ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ) στο γενικό σχολείο. Λειτουργεί ενισχυτικά στη μαθησιακή και κοινωνική πορεία του παιδιού και έχει ως απώτερο στόχο την αυτόνομη φοίτηση του μαθητή, στο βαθμό που είναι εφικτό για κάθε περίπτωση. Μπορεί να είναι Δημόσια ή Ιδιωτική.

Ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης είναι από πολλούς παρεξηγημένος και σε άλλους άγνωστος. Έχει από ορισμένους παρερμηνευθεί η συμβολή του θεωρώντας τον απλώς «φύλαξη» του ατόμου που συνοδεύεται. Άλλοι δεν είναι ενημερωμένοι, μιας και το δικό τους παιδί δεν χρήζει αυτής της υποστήριξης, ενώ κάποιοι άλλοι κάτι έχουν ακούσει αλλά δεν ξέρουν, τελικά, σε ποιους απευθύνεται, για πόσες ώρες και μέχρι πού φτάνουν οι αρμοδιότητές του.

Ωστόσο, ο εκπαιδευτικός της Παράλληλης Στήριξης, ο οποίος είναι σταλμένος από το κράτος, δεν απευθύνεται προσωποποιημένα σε ένα παιδί και μόνον, αλλά μπορεί να παράσχει τη βοήθειά του προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας. Για παράδειγμα, μπορεί να εναλλάσσεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού της τάξης και του εκπαιδευτικού της Παράλληλης Στήριξης και να αναλαμβάνει διδακτικό ρόλο ο δεύτερος, εφόσον παραστεί ανάγκη. Είναι ισότιμος, συνεπώς, με το λοιπό προσωπικό, και δεν θα ήταν φρόνιμο η αξία του να υποτιμάται ή να θεωρείται πως κάνει «φύλαξη».

Η Ιδιωτική Παράλληλη Στήριξη προσφέρεται από ειδικό βοηθό που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή της Σχολικής μονάδας και του Συλλόγου Διδασκόντων και εφόσον συντρέχουν όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την έγκριση της παράλληλης στήριξης από ειδικά βοηθό (ιδιώτη)

 

Πότε δίνεται έγκριση για Παράλληλη Στήριξη;

Η έγκριση για την Παράλληλη Στήριξη μπορεί να δίνεται σε έναν μαθητή μέχρι και την Γ’ Γυμνασίου, ενώ στις περιπτώσεις τυφλο-κωφών παρατείνεται μέχρι και την αποφοίτησή τους από το Λύκειο. Τη δικαιούται κάθε μαθητής με ΕΕΑ ή αναπηρία, που μπορεί, όμως, να ανταποκριθεί στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ). Μπορεί να χορηγηθεί για το σύνολο των ωρών ή για συγκεκριμένες ώρες ή και μαθήματα. Ωστόσο, μέσα σε μία σχολική τάξη δεν μπορούν να υπάρχουν περισσότεροι από ένας εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης εκτός εάν αυτό είναι απόλυτη ανάγκη.

Τι προσφέρει στον μαθητή του ο εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης;

  • τον οργανώνει σχετικά με το ποιο βιβλίο και τετράδιο πρέπει να ανοίξει
  • τον επαναφέρει, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του και να μπορεί να ακολουθεί κάποιες από τις οδηγίες της δασκάλας
  • του εξηγεί αργά και απλά την εκφώνηση μιας άσκησης, ενός διαγωνίσματος ή μιας δραστηριότητας.
  • Επίσης, βοηθά το παιδί να μην απομονώνεται κοινωνικά, αλλά να αποτελεί ενεργό μέλος της τάξης αυτής και της ομάδας των συμμαθητών με το να συμμετέχει σε ομαδικές δραστηριότητες, θεατρικές παραστάσεις, παιχνίδια στο διάλειμμα, αλλά και στις εκδρομές.

Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, στόχος είναι η αυτονόμηση του παιδιού. Γι’ αυτό το λόγο, αλλά και για την ενίσχυση του αυτό-συναισθήματος του μαθητή, θα ήταν καλό να μην κάθεται διαρκώς πλάι του αλλά να αποσύρει τη βοήθειά του, δίνοντας ευκαιρίες για προσωπικές επιτυχίες. Μια άλλη μεγάλη βοήθεια αποτελεί η συχνή επικοινωνία κι ενημέρωση των γονέων για την πορεία του παιδιού τους.

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση