«ΠΕΡΝΑΜΕ ΠΙΟ ΩΡΑΙΑ ΟΤΑΝ ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΚΑΛΑ, ΠΑΡΕΑ» ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ
Κάθε μαθητής μαθαίνει σε ένα ασφαλές και άνετο περιβάλλον χωρίς κάποιοι να διαταράσσουν την εκπαίδευση των υπολοίπων
Οι σχέσεις των μαθητών επηρεάζουν καθοριστικά την ποιότητα της σχολικής ζωής και την αποτελεσματικότητα της μαθησιακής διαδικασίας
ΣΚΟΠΟΣ
Η βελτίωση των σχέσεων των μαθητών μέσα από την ενίσχυση της επικοινωνίας και της συνεργασίας ώστε να δημιουργηθεί ένα ασφαλές, ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον μάθησης
ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Πρόληψη ώστε να μειωθούν τα φαινόμενα της επιθετικότητας
- Ευαισθητοποίηση και ενημέρωση για την ανάγκη κανόνων και ορίων ως παράγοντα συμβολής στη θετική συμπεριφορά των παιδιών και στις καλές σχέσεις
- Εφοδιασμός των εκπαιδευτικών με γνώσεις και δεξιότητες για έγκαιρη διάγνωση- εντοπισμό παραβατικών συμπεριφορών
Τεχνικές επικοινωνίας και διαχείρισης προβλημάτων
- Καλλιέργεια και ενίσχυση αυτοσεβασμού και σεβασμού των άλλων
- Αποδοχή και συνεργασία με άλλους
Διαμόρφωση συναινετικού πλαισίου κανόνων καλής συμπεριφοράς των μαθητών
- Σεβασμός στους κανόνες της τάξης και του σχολείου
- Εκμάθηση, ανάπτυξη και χρήση κοινωνικά αποδεκτών τρόπων συμπεριφοράς
- Απόκτηση βασικών δεξιοτήτων επικοινωνίας και επίλυσης συγκρουσιακών καταστάσεων
1.Ενημέρωση , ευαισθητοποίηση, δέσμευση όλων για τη διεκπεραίωση του σχεδίου δράσης
Μαθητές – εκπαιδευτικοί -γονείς δεσμεύονται να δουλέψουν πάνω στο σχέδιο δράσης.
Όλοι θέλουμε ένα σχολείο που να περνάμε καλά και να παίζουμε παρέα!!!!
2. Αξιοποίηση ατομικής συμβουλευτικής με γονείς
3.Δημιουργία ομάδων για την υποστήριξη των δράσεων
Μέσα από παιχνίδι δημιουργούνται ομάδες μικτών δυνατοτήτων.
Αποφασίζουν για το όνομά τους, το σύμβολό τους
Από το εγώ στο εμείς!
4. Αξιοποίηση ατομικής συμβουλευτικής με γονείς
5. Ο στόχος ταξιδεύει από το σχολείο στο σπίτι!
Είμαστε όλοι μαζί ! Σχολείο και οικογένεια!
6. Αξιοποίηση ατομικής συμβουλευτικής με γονείς
7.Η μελισσούλα βοηθάει να πετύχουμε το στόχο!
Προγραμματισμός κινήσεων – Ρομποτική με Beebot
8. Τα χέρια δεν χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε!
Παιδαγωγική αξιοποίηση του βιβλίου. Εργασία σε ομάδες. Τα παιδιά προτείνουν θετικές συμπεριφορές. Εικαστική παρέμβαση με εφαρμογή χρωμάτων. Παρουσίαση της δουλειάς των ομάδων
9. Εργασία σε ομάδες
Η κάθε ομάδα είχε οδηγίες, έπρεπε να συνεργαστεί και να βρει τις κατάλληλες εικόνες – συμπεριφορές που ταιριάζουν στο σχολείο που όλοι θέλουμε να περνάμε καλά. Μέσα στο σχολείο οι αποδεκτές συμπεριφορές, έξω οι μη αποδεκτές!
Κριτική σκέψη, συνεργασία, επικοινωνία !
Οι ομάδες ολοκλήρωσαν την εργασία και την παρουσίασαν τόσο στην παρεούλα, όσο και στους γονείς!
Ξέρουμε πως θέλουμε να είναι το σχολείο μας, μπορούμε να το έχουμε;
10. EΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΣΕ ΓΟΝΕΙΣ
ΟΡΙΑ, ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfmfdLX8qdsgLvEzIHdeXEfwGrIi95zfU0cEgC-YlhwEoiQYw/viewform
11. Συνάντηση γονέων και εκπαιδευτικών, με την παρουσία ειδικής ψυχολόγου.
Ανάπτυξη συζήτησης σχετικά με το θέμα της οριοθέτησης και της επιβράβευσης των παιδιών
12. Διαμόρφωση πλαισίου ενδοσχολικής συμπεριφοράς.
Ας πούμε αυτή τη λέξη, της Μαρίας Κουτσανοπούλου-video
Το βιβλίο χρησιμοποιήθηκε για να δυναμώσει το στόχο και ο παπαγάλος είναι ο ήρωά μας!
Ο παπαγάλος θέλει να είναι χρωματιστός!!! Και είναι το κίνητρό μας!
Δεν θέλουμε να χάσει τα χρώματά του!
Ο παπαγάλος θα μας βοηθήσει να καλλιεργήσουμε δεξιότητες ειρηνικής διευθέτησης διαφορών, να συμπεριφερόμαστε με ευγένεια, να συνεργαζόμαστε με την ομάδα μας, να βάζουμε όρια!!!!
Θέλουμε ένα σχολείο γεμάτο αγάπη, φίλους, ευγένεια, συνεργασία, σεβασμό!
Η προσπάθεια ξεκινά!
Και όλοι θα βάλουμε τα δυνατά μας!
13. Βιωματικά εργαστήρια- Τεχνικές επίλυσης συγκρούσεων
Ενεργοποίηση
Συγκεντρώνομαι- σκέφτομαι-απαντώ
Πως επιλέγω να λύσω ένα πρόβλημα; Η γέφυρα
Επιλέγω να προβάλω το δυνατό μου χαρακτήρα με κάθε κόστος;
Ή επιλέγω να υποχωρήσω ώστε στο τέλος να είναι όλοι κερδισμένοι;
Πόσο εύκολο είναι;
14. Η τεχνική της χελώνας (σε ομάδες-ατομικά)
Διαχείριση θυμού: Η τεχνική της χελώνας- βιωματική δράση
Η μικρές χελωνίτσες βοηθούν τους μαθητές μας να διαχειριστούν το θυμό τους σε 4 βήματα
Σε κάθε ομάδα δόθηκαν εικόνες που αντιστοιχούν στις 4 φάσεις διαχείρισης του θυμού
Η ομάδα είχε ευκαιρία να θυμηθεί το βιωματικό παιχνίδι, να συζητήσει και να βάλει στη σειρά τις εικόνες!
Μετά από το χρόνο που δόθηκε οι ομάδες ανατροφοδοτήθηκαν βλέποντας τη σωστή σειρά!
Στη συνέχεια εργάστηκαν σε ατομικό επίπεδο, χειρίστηκαν το ψαλίδι, την κόλλα και δημιούργησαν την ιστορία!
και με ηλεκτρονικά μέσα!
15. Το ταξίδι των συναισθημάτων
Κάνουμε προσπάθεια , αλλά εκφράζουμε τα συναισθήματά μας με τρόπο που πληγώνει τους άλλους.
Ξεχνάμε να μιλήσουμε με ευγένεια!
Ξεχνάμε να συζητάμε για να λύσουμε τα προβλήματά μας και να ακούμε τους άλλους!
Ξεχνάμε ότι το σώμα μας είναι πολύ προσωπικό και δεν επιτρέπουμε σε κανέναν να το δει!
Και ο παπαγάλος χάνει τα χρώματά του και εμείς απομακρυνόμαστε από το στόχο μας!
Ένα ταξίδι στη χώρα των συναισθημάτων θα βοηθήσει να θυμηθούμε πως από τη μια πρέπει να τα εκφράζουμε αλλά από την άλλη είναι σημαντικό να τα διαχειριζόμαστε!
16. Από το βιωματικό παιχνίδι …στην καθημερινή ζωή
Διαχείριση συναισθημάτων: Λύπη
Ένας φίλος είναι λυπημένος!!!
- Θέλεις να σου κάνω μια αγκαλιά να νιώσεις καλύτερα!
- Θέλεις μήπως να παίξεις με ένα παιχνίδι για να νιώσεις καλύτερα;
M: Εγώ θα στρώσω δίπλα στον η. Φύγε!
Ε: Κι εγώ θέλω !!
κ. Έφη: Παιδιά μαλώνετε και δεν ακούτε ο ένας τον άλλον. Συζητήστε το πρόβλημα για να βρείτε τη λύση!
Η ΛΥΣΗ!!!!!!!!!!!!
17. Η ιστορία των δύο ανόητων γάτων!! ( Η ιστορία βρίσκεται στη σελίδα ΓΟΝΕΙΣ )
Οι ήρωές μας, δυο γάτοι!
Ο ένας πιο μεγάλος, ο άλλος πιο μικρός!
Βρήκαν δύο κέικ, το ένα μεγάλο και το άλλο μικρό!
Το παραμύθι το αφηγηθήκαμε με βιωματικό τρόπο, παίζοντας τους ρόλους!
Οι μαθητές μας ταυτίστηκαν με τους ήρωες και προσπάθησαν να τους βοηθήσουν!
Συνεργάστηκαν με τις ομάδες τους και πρότειναν λύσεις!
Πως θα μοιράσουμε τα δύο κέικ που βρήκαν οι γάτοι μας;
- Αφού ο μεγάλος γάτος βρήκε το μικρό κέικ και ο μικρός το μεγάλο θα φάνε ότι βρήκε ο καθένας!
- Ο μεγάλος πρέπει να φάει το μεγάλο και ο μικρός το μικρό!
- Αντίθετα ο μικρός να φάει το μεγάλο για να μεγαλώσει και ο μεγάλος το μικρό!
- Να τα θρυμματίσουν και να φάνε και οι δύο (όποιος προλάβει)
- Να κλείσουν τα μάτια και ότι τους τύχει!
- Να κόψουν και τα δύο και να πάρουν από ένα μικρό και ένα μεγάλο κομμάτι!
- Να φωνάξουν κάποιον να τους βρει μια λύση!
Το πιο σημαντικό αποδείχθηκε μέσα από τη διαδικασία της ομάδας.
Πολλές και διαφορετικές προτάσεις που δεν είναι καμία ΛΑΘΟΣ, απλά διαφορετικές!
Η συνεργασία μας επιτρέπει να σκεφτόμαστε, να δοκιμάζουμε, να προτείνουμε!
Και να δίνουμε λύσεις που να είναι αποδεκτές!
18. Tα μπαλόνια του θυμού
Τα μπαλόνια είναι ένα υλικό που αγαπούν τα παιδιά! Και εμείς είχαμε μεγάλα, μικρά.
χρωματιστά, στρογγυλά ή αβγουλωτά!
Όλα διαφορετικά , όπως τα παιδάκια μας! Και το καθένα έρχεται στο σχολείο με διαφορετικά συναισθήματα!
Και όταν είναι παραφουσκωμένα από θυμό και δεν μπορούν να τον διαχειριστούν,
ΣΚΑΝΕ!!! Και τρομάζουμε, χάνουμε την καλή μας διάθεση!
Τί είναι αυτό που προκαλεί τόσο θυμό;
Τα παιδιά ξέρουν γιατί το βιώνουν, δεν έχουν όμως τα κατάλληλα εργαλεία να το διαχειριστούν!
Δουλεύοντας σε ομάδες ανταλλάσσουμε ιδέες, διερευνούμε προτάσεις και προτείνουμε λύσεις!
Εξαιρετικές προτάσεις που αντανακλούν την προσπάθεια της οικογένειας και του σχολείου
να βοηθήσουν τα παιδιά να διαχειριστούν μια έκρηξη θυμού, δική τους ή του φίλου τους!
“Χρειάζομαι μια αγκαλιά γιατί είμαι έτοιμος να σκάσω ” Και σιγά σιγά ο θυμός ξεφουσκώνει και χάνεται!
Και έρχεται ένα μεταδοτικό γέλιο να γεμίσει το σχολείο, τους γονείς μας, την οικογένειά μας….
19. Ψάξε ψάξε και θα τη βρεις, είναι η λύση που σε κάνει να ηρεμείς!
Οι λύσεις που δουλέψαμε με τα παιδιά συγκεντρωμένες σε μια εικόνα!
Πατήστε εκεί που λέει View thiw image
20. Παίζουμε παιχνίδια συνεργασίας
Ο καλύτερος τρόπος για να λειτουργήσουν οι κανόνες αλλά και να ευχαριστιέσαι ταυτόχρονα!!!
Και με τους γονείς ως θετικά πρότυπα!
20. Με τον παπαγάλο συντροφιά τον στόχο πετυχαίνω!
Ο παπαγάλος, συνεργάτης και βοηθός μας, η έμπνευση και ο αξιολογητής μας πάει σπίτι για να βοηθήσει και τους γονείς στο έργο τους.
21. Παρουσίαση του σχεδίου δράσης!