Σχέδιο δράσης 2022-23

 ΑΞΟΝΑΣ 3- ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ                                                                        IMG 6721 1

«ΠΕΡΝΑΜΕ ΠΙΟ ΩΡΑΙΑ ΟΤΑΝ ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΚΑΛΑ, ΠΑΡΕΑ»        ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ

Κάθε μαθητής μαθαίνει σε ένα ασφαλές και άνετο περιβάλλον χωρίς κάποιοι να διαταράσσουν την εκπαίδευση των υπολοίπων

Οι σχέσεις των μαθητών επηρεάζουν καθοριστικά την ποιότητα της σχολικής ζωής και την αποτελεσματικότητα της μαθησιακής διαδικασίας

ΣΚΟΠΟΣ

Η βελτίωση των σχέσεων των μαθητών μέσα από την ενίσχυση της επικοινωνίας και της συνεργασίας  ώστε να δημιουργηθεί ένα ασφαλές, ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον μάθησης

ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Πρόληψη ώστε να μειωθούν τα φαινόμενα της επιθετικότητας

  • Ευαισθητοποίηση και ενημέρωση για την ανάγκη κανόνων και ορίων ως παράγοντα συμβολής στη θετική συμπεριφορά των παιδιών και στις καλές σχέσεις
  • Εφοδιασμός των εκπαιδευτικών με γνώσεις και δεξιότητες για έγκαιρη διάγνωση- εντοπισμό παραβατικών συμπεριφορών

Τεχνικές επικοινωνίας και διαχείρισης προβλημάτων

  • Καλλιέργεια και ενίσχυση αυτοσεβασμού και σεβασμού των άλλων
  • Αποδοχή και συνεργασία με άλλους

Διαμόρφωση συναινετικού πλαισίου κανόνων καλής συμπεριφοράς των μαθητών

  • Σεβασμός στους κανόνες της τάξης και του σχολείου
  • Εκμάθηση, ανάπτυξη και χρήση κοινωνικά αποδεκτών τρόπων συμπεριφοράς
  • Απόκτηση βασικών δεξιοτήτων επικοινωνίας και επίλυσης συγκρουσιακών καταστάσεων

1.Ενημέρωση , ευαισθητοποίηση, δέσμευση όλων για τη διεκπεραίωση του σχεδίου δράσης

Μαθητές – εκπαιδευτικοί -γονείς δεσμεύονται να δουλέψουν πάνω στο σχέδιο δράσης.

Όλοι θέλουμε ένα σχολείο που να περνάμε καλά και να παίζουμε παρέα!!!!

Collage 1

2. Αξιοποίηση ατομικής συμβουλευτικής με γονείς

3.Δημιουργία ομάδων για την υποστήριξη των δράσεων

Μέσα από παιχνίδι δημιουργούνται ομάδες μικτών δυνατοτήτων.

Αποφασίζουν για το όνομά τους, το σύμβολό τους

Από το εγώ στο εμείς!

Blank 5 Grids Collage 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Αξιοποίηση ατομικής συμβουλευτικής με γονείς

5. Ο στόχος ταξιδεύει από το σχολείο στο σπίτι!

Είμαστε όλοι μαζί ! Σχολείο και οικογένεια!

collage 1

6. Αξιοποίηση ατομικής συμβουλευτικής με γονείς

7.Η μελισσούλα βοηθάει να πετύχουμε το στόχο!

Προγραμματισμός κινήσεων – Ρομποτική με Beebot

collage 1

 

 

 

 

 

 

 

8. Τα χέρια δεν χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε!

 

οθόνης 2022 11 11 193507

Παιδαγωγική αξιοποίηση του βιβλίου. Εργασία σε ομάδες. Τα παιδιά προτείνουν θετικές συμπεριφορές. Εικαστική παρέμβαση με εφαρμογή χρωμάτων. Παρουσίαση της δουλειάς των ομάδων

collageIMG 6916

 

9. Εργασία σε ομάδες

Η κάθε ομάδα είχε οδηγίες, έπρεπε να συνεργαστεί και να βρει τις κατάλληλες εικόνες – συμπεριφορές που ταιριάζουν στο σχολείο που όλοι θέλουμε να περνάμε καλά. Μέσα στο σχολείο οι αποδεκτές συμπεριφορές, έξω οι μη αποδεκτές!

 

IMG 7065 1    IMG 7073

Κριτική σκέψη, συνεργασία, επικοινωνία !

IMG 7071     IMG 7068  IMG 7070

Οι ομάδες ολοκλήρωσαν την εργασία και την παρουσίασαν τόσο στην παρεούλα, όσο και στους γονείς!

IMG 7249  IMG 7248   IMG 7072

Ξέρουμε πως θέλουμε να είναι το σχολείο μας, μπορούμε να το έχουμε;

 

10. EΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΣΕ ΓΟΝΕΙΣ

ΟΡΙΑ, ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfmfdLX8qdsgLvEzIHdeXEfwGrIi95zfU0cEgC-YlhwEoiQYw/viewform 

 

11. Συνάντηση γονέων και εκπαιδευτικών, με την παρουσία ειδικής ψυχολόγου.

Ανάπτυξη συζήτησης σχετικά με το θέμα της οριοθέτησης και της επιβράβευσης των παιδιών

Viber 2022 12 05 18 51 53 610

12. Διαμόρφωση πλαισίου ενδοσχολικής συμπεριφοράς.

Ας πούμε αυτή τη λέξη, της Μαρίας Κουτσανοπούλου-video

Το βιβλίο χρησιμοποιήθηκε για να δυναμώσει το στόχο και ο παπαγάλος είναι ο ήρωά μας!

οθόνης 2023 01 21 200155    IMG 7273

Ο παπαγάλος θέλει να είναι χρωματιστός!!! Και είναι το κίνητρό μας!

Δεν θέλουμε να χάσει τα χρώματά του!

IMG 7275  IMG 7276  IMG 7274

Ο παπαγάλος θα μας βοηθήσει να καλλιεργήσουμε δεξιότητες ειρηνικής διευθέτησης διαφορών, να συμπεριφερόμαστε με ευγένεια, να συνεργαζόμαστε με την ομάδα μας, να βάζουμε όρια!!!!

Viber 2023 01 20 16 32 01 524   Viber 2023 01 20 16 31 59 612 Viber 2023 01 20 16 31 56 015 Viber 2023 01 20 16 31 31 034

Θέλουμε ένα σχολείο γεμάτο αγάπη, φίλους, ευγένεια, συνεργασία, σεβασμό!

Η προσπάθεια ξεκινά!

Viber 2023 01 20 16 30 57 453 Viber 2023 01 20 16 30 25 024

Και όλοι θα βάλουμε τα δυνατά μας!

Viber 2023 01 20 16 29 54 223

13. Βιωματικά εργαστήρια- Τεχνικές επίλυσης συγκρούσεων

Ενεργοποίηση

Συγκεντρώνομαι- σκέφτομαι-απαντώ

Viber 2023 01 27 13 27 24 457 1

Πως επιλέγω να λύσω ένα πρόβλημα; Η γέφυρα

Επιλέγω να προβάλω το δυνατό μου χαρακτήρα με κάθε κόστος;

οθόνης 2023 01 28 192241

Ή επιλέγω να υποχωρήσω ώστε στο τέλος να είναι όλοι κερδισμένοι;

Πόσο εύκολο είναι;

οθόνης 2023 01 28 192702  οθόνης 2023 01 28 192745

14. Η τεχνική της χελώνας (σε ομάδες-ατομικά)

Διαχείριση θυμού: Η τεχνική της χελώνας- βιωματική δράση

Η μικρές χελωνίτσες βοηθούν τους μαθητές μας να διαχειριστούν το θυμό τους σε 4 βήματα

Viber 2023 01 27 13 28 22 672     

IMG 7338 IMG 7339 

Σε κάθε ομάδα δόθηκαν εικόνες που αντιστοιχούν στις 4 φάσεις διαχείρισης του θυμού

Η ομάδα είχε ευκαιρία να θυμηθεί το  βιωματικό παιχνίδι, να συζητήσει και να βάλει στη σειρά τις εικόνες!

Μετά από το χρόνο που δόθηκε οι ομάδες ανατροφοδοτήθηκαν βλέποντας τη σωστή σειρά!

IMG 7333   IMG 7330  IMG 7334

Στη συνέχεια εργάστηκαν σε ατομικό επίπεδο, χειρίστηκαν το ψαλίδι, την κόλλα και δημιούργησαν την ιστορία!

και με ηλεκτρονικά μέσα!

IMG 7335  IMG 7331   IMG 7310

 

15. Το ταξίδι των συναισθημάτων

Κάνουμε προσπάθεια , αλλά εκφράζουμε τα συναισθήματά μας με τρόπο που πληγώνει τους άλλους.

Ξεχνάμε να μιλήσουμε με ευγένεια!

Ξεχνάμε να συζητάμε για να λύσουμε τα προβλήματά μας και να ακούμε τους άλλους!

Ξεχνάμε ότι το σώμα μας είναι πολύ προσωπικό και δεν επιτρέπουμε σε κανέναν να το δει!

Και ο παπαγάλος χάνει τα χρώματά του και εμείς απομακρυνόμαστε από το στόχο μας!

IMG 7337   IMG 6721 1

Ένα ταξίδι στη χώρα των συναισθημάτων θα βοηθήσει να θυμηθούμε πως από τη μια πρέπει να τα εκφράζουμε αλλά από την άλλη είναι σημαντικό να τα διαχειριζόμαστε!

IMG 7326 1   IMG 7327 IMG 7328  IMG 7341

IMG 7342  IMG 7322  IMG 7324

 

16. Από το βιωματικό παιχνίδι …στην καθημερινή ζωή

Διαχείριση συναισθημάτων:  Λύπη

Ένας φίλος είναι λυπημένος!!!

IMG 7351   

  1. Θέλεις να σου κάνω μια αγκαλιά να νιώσεις καλύτερα!
  2.  Θέλεις μήπως να παίξεις με ένα παιχνίδι για να νιώσεις καλύτερα;

IMG 7340  IMG 7352

M: Εγώ θα στρώσω δίπλα στον η. Φύγε!

Ε: Κι εγώ θέλω !!

κ. Έφη: Παιδιά μαλώνετε και δεν ακούτε ο ένας τον άλλον. Συζητήστε το πρόβλημα για να βρείτε τη λύση!

Η ΛΥΣΗ!!!!!!!!!!!!

IMG 7343 IMG 7344   IMG 7346

17. Η ιστορία των δύο ανόητων γάτων!! ( Η ιστορία βρίσκεται στη σελίδα ΓΟΝΕΙΣ )

Οι ήρωές μας, δυο γάτοι!

Ο ένας πιο μεγάλος, ο άλλος πιο μικρός!

Βρήκαν δύο κέικ, το ένα μεγάλο και το άλλο μικρό!

 

IMG 7450

Το παραμύθι το αφηγηθήκαμε με βιωματικό τρόπο, παίζοντας τους ρόλους!

Οι μαθητές μας ταυτίστηκαν με τους ήρωες και προσπάθησαν να τους βοηθήσουν!

IMG 7462 IMG 7461  IMG 7460 

Συνεργάστηκαν με τις ομάδες τους και πρότειναν λύσεις!

Πως θα μοιράσουμε τα δύο κέικ που βρήκαν οι γάτοι μας;

IMG 7457  IMG 7459

  1. Αφού ο μεγάλος γάτος βρήκε το μικρό κέικ και ο μικρός το μεγάλο θα φάνε ότι βρήκε ο καθένας!
  2.  Ο μεγάλος πρέπει να φάει το μεγάλο και ο μικρός το μικρό!
  3.  Αντίθετα ο μικρός να φάει το μεγάλο για να μεγαλώσει και ο μεγάλος το μικρό!
  4. Να τα θρυμματίσουν και να φάνε και οι δύο (όποιος προλάβει)
  5.  Να κλείσουν τα μάτια και ότι τους τύχει!
  6. Να κόψουν και τα δύο και να πάρουν  από ένα μικρό και ένα μεγάλο κομμάτι!
  7. Να φωνάξουν κάποιον να τους βρει μια λύση!

Το πιο σημαντικό αποδείχθηκε μέσα από τη διαδικασία της ομάδας.

Πολλές και διαφορετικές προτάσεις που δεν είναι καμία ΛΑΘΟΣ, απλά διαφορετικές!

Η συνεργασία μας επιτρέπει να σκεφτόμαστε, να δοκιμάζουμε, να προτείνουμε!

Και να δίνουμε λύσεις που να είναι αποδεκτές!

IMG 7446 1  IMG 7444 IMG 7445 IMG 7452 1 IMG 7454

18. Tα μπαλόνια του θυμού



Λήψη αρχείου

Τα μπαλόνια είναι ένα υλικό που αγαπούν τα παιδιά! Και εμείς είχαμε μεγάλα, μικρά.

χρωματιστά, στρογγυλά ή αβγουλωτά!

Όλα διαφορετικά , όπως τα παιδάκια μας! Και το καθένα έρχεται στο σχολείο με διαφορετικά συναισθήματα!

Και όταν είναι παραφουσκωμένα από θυμό και δεν μπορούν να τον διαχειριστούν,

ΣΚΑΝΕ!!! Και τρομάζουμε, χάνουμε την καλή μας διάθεση!

IMG 7517   IMG 7515  

Τί είναι αυτό που προκαλεί τόσο θυμό;

Τα παιδιά ξέρουν γιατί το βιώνουν, δεν έχουν όμως τα κατάλληλα εργαλεία να το διαχειριστούν!

IMG 7508 IMG 7510

Δουλεύοντας σε ομάδες ανταλλάσσουμε ιδέες, διερευνούμε προτάσεις και προτείνουμε λύσεις!

IMG 7513     IMG 7509

Εξαιρετικές προτάσεις που αντανακλούν την προσπάθεια της οικογένειας και του σχολείου

να βοηθήσουν τα παιδιά να διαχειριστούν μια έκρηξη θυμού, δική τους ή του φίλου τους!

    IMG 7518  IMG 7519  IMG 7520

IMG 7514 

“Χρειάζομαι μια αγκαλιά γιατί είμαι έτοιμος να σκάσω ” Και σιγά σιγά ο θυμός ξεφουσκώνει και χάνεται!

Και έρχεται ένα μεταδοτικό γέλιο να γεμίσει το σχολείο, τους γονείς μας, την οικογένειά μας….

IMG 7516         IMG 7512

19. Ψάξε ψάξε και θα τη βρεις, είναι η λύση που σε κάνει να ηρεμείς!

IMG 7840                 IMG 7841

Οι λύσεις που δουλέψαμε με τα παιδιά συγκεντρωμένες σε μια εικόνα!

Πατήστε εκεί που λέει View thiw image

 

20. Παίζουμε παιχνίδια συνεργασίας

Ο καλύτερος τρόπος για να λειτουργήσουν οι κανόνες αλλά και να ευχαριστιέσαι ταυτόχρονα!!!

IMG 7946     IMG 7947

Και με τους γονείς ως θετικά πρότυπα!

IMG 8005 IMG 8001

IMG 8012

20. Με τον παπαγάλο συντροφιά τον στόχο πετυχαίνω!

Ο παπαγάλος, συνεργάτης και βοηθός μας, η έμπνευση και ο αξιολογητής μας πάει σπίτι για να βοηθήσει και τους γονείς στο έργο τους.

IMG 7957   IMG 7962

21. Παρουσίαση του σχεδίου δράσης!

IMG 8021 IMG 8027

 

 

 

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση