Δουλεύω σε …ομάδα

Η ομαδοσυνεργατική μέθοδος είναι μια γοητευτική μέθοδος δουλειάς που προετοιμάζει τα παιδιά να δουλεύουν σε ομάδες. Από τη συνεργασία του ζευγαριού, περνάμε σε ομάδες τριών και τεσσάρων παιδιών που εκπαιδεύονται να ακούν τον συνομιλητή τους, να λένε την άποψή τους, να την υπερασπίζονται με επιχειρήματα, να υποχωρούν όταν πρέπει, να παρουσιάζουν τη δουλειά τους αλλά και να την αξιολογούν.

Στην αρχή της χρονιάς φαίνεται δύσκολο, όταν όμως τα παιδιά εξοικειωθούν μ’αυτό το παιδαγωγικό μοντέλο, αντιλαμβάνονται και τα ίδια τη χαρά να περνάς από το “εγώ” στο “εμείς”.

Μετά τις πρώτες ομάδες ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε καινούριους συνεργάτες. Ξαναθυμηθήκαμε μερικές επικοινωνιακές δεξιότητες και προχωρήσαμε στη σύσταση των καινούριων ομάδων αξιοποιώντας τις φιλίες, τις ηλικιακές ομάδες, το φύλο αλλά και παιδαγωγικούς στόχους!!

 

 

Μ’έναν τρόπο που στα παιδιά φαίνεται  παιχνίδι χωρίζονται οι ομάδες. Είναι μεγάλη η χαρά όλων όταν συναντιούνται και βλέπουν ότι έχουν κάτι κοινό!!

 

 

Η πρώτη δουλειά που αναλαμβάνει η ομάδα, μετά από τις αγκαλιές, είναι να βρει όνομα που να αρέσει σε όλους ή τουλάχιστον στην πλειοψηφία!! Χρειάζεται πολύ συζήτηση και διαπραγματευτικές ικανότητες!!

 

Αφού καταφέρουμε να βρούμε το όνομα, χρειαζόμαστε ένα σήμα, ένα σύμβολο που να δείχνει αμέσως την ομάδα μας. Τα ονόματα των ομάδων φυσικά επηρεάστηκαν από την ενασχόλησή μας με τον κήπο!! Βιολέτα, Λουλουδοομάδα, Παπαρούνα και Αρωματικά. Απ’ όλα έχει ο μπαξές!!

Η επιλογή του πιο αντιπροσωπευτικού “σήματος” χρειάζεται κριτική ικανότητα αλλά και αντίληψη !!

Τα παιδιά σαν ομάδα πια παρουσιάζουν στην ομάδα-τάξη την επιλογή τους! Όλοι περιμένουν να ακούσουν και να δουν τι αποφάσισαν οι άλλοι!!

 

Συμπληρώνονται όλα τα στοιχεία και πλαστικοποιούνται οι καρτέλες.

Σίγουρα ένα σύνθημα δένει περισσότερο τα μέλη της ομάδας και εμείς τα καταφέρνουμε πολύ καλά σ’αυτό!!

Είμαστε έτοιμοι να κάνουμε κάτι σαν ομάδα!! Ένα λουλουδένιο παζλ με τέσσερα κομμάτια, πρέπει ο καθένας να βάλει το “κομμάτι του, να υποστηρίξει το συνεργάτη του, να βοηθήσει την ομάδα !!

 

 Τα καταφέραμε!!

Και σαν μεγάλη ομάδα όμως παίρνουμε χαρά και ικανοποίηση όταν καταφέρνουμε κάτι. Μάθαμε να βοηθάμε άλλα παιδιά που το έχουν ανάγκη και ήρθε και το επίσημο μπράβο από τη unicef!! Μπράβο παιδιά!!

25η Μαρτίου

Ο εορτασμός της επανάστασης του 1821  μας βοηθά να έρθουμε σε επαφή με την ελληνική παράδοση! Έτσι φέτος αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τους παραδοσιακούς χορούς
και τα τραγούδια της πατρίδας μας! Και όταν σε βοηθάνε και τα παιδιά, το ταξίδι είναι μαγευτικό!
Τα “Ελληνάκια”, ένα βιβλίο γεμάτο παράδοση, έγινε ο οδηγός μας και το ταξίδι, ξεκίνησε!!!
Ζωγραφίσαμε, κεντήσαμε, πλέξαμε, κάναμε όμορφα παραδοσιακά πιάτα και καταπληκτικά τσολιαδάκια και ελληνοπούλες, που μας δίδαξαν και τους χορούς!!
Η επικοινωνία και συνεργασία με την οικογένεια καθώς και η ανάγκη των παιδιών να συμμετέχουν σε όλη αυτή την προσπάθεια, σ’ αυτό το ταξίδι στην ιστορία, γέμισε το σχολείο με αντικείμενα από παλιότερες εποχές. Παραδοσιακές στολές, υφαντά, κατσαρόλες, κόσκινα, σίδερα, κεντήματα και μικροαντικείμενα που έγιναν κομμάτι του βιωματικού μας παιχνιδιού, με πολύ αγάπη και φροντίδα!!

 

 

 

Παράλληλα, αρχίσαμε να μιλάμε για τα παραδοσιακά όργανα και την παραδοσιακή μουσική. Με καλεσμένους γονείς, τον μπαμπά του Χαράλαμπου και τη μαμά της Κυριακής, γνωρίσαμε από κοντά τον κεμεντζέ (ποντιακή λύρα), αλλά και το νταούλι. Ακόμα, παίξαμε παιχνίδια ώστε να μάθουμε περισσότερα πράγματα για τα παραδοσιακά όργανα, στα οποία κυριάρχησε το νταούλι τόσο με τον όγκο του όσο και με τον ήχο του!!

 

 

 

 

Το σκηνικό μας έτοιμο και οι πρόβες διασκεδαστικές, με ουσιαστικό στόχο, την γνωριμία με την ελληνική παράδοση  μέσα από τραγούδια, χορούς και θεατρικό παιχνίδι!!

 

 

Και βέβαια, έφτασε η ώρα της γιορτής!
Χαιρετήσαμε τους καλεσμένους μας, που ήταν πολλοί

                              και πήραμε της θέσεις μας μέσα στο παραμύθι της παράδοσης

 Η κυρα-Λένη νανούρισε τα δίδυμα!

 

 

 κι όταν τελείωναν οι δουλειές κερνούσε γλυκό του κουταλιού!
 Ακόμα και μέσα στην τουρκοκρατία οι Έλληνες κράτησαν τα ήθη και τα έθιμά τους!
Τραγούδια και χορός στο στόλισμα της νύφης!

 

 
Τσίπουρα και τσάμικος στο ξύρισμα του γαμπρού!!

 

 Και χορός, πολύς χορός!! Γερακίνα, καραγκούνα, τσάμικος, καρσιλαμάς, μπάλος, μήλο μου κόκκινο αλλά και  πυρρίχιος με λύρα και νταούλι ζωντανά!!

 

           “Καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή παρά σαράντα χρόνια σκλαβιά και φυλακή”

 

 Στο τέλος κεραστήκαμε λουκούμια και ποτό από κράνα κι εκμεταλλευτήκαμε το λυράρη για να χορέψουμε όλου μαζί!

 

 

 Θερμές ευχαριστίες σε όλους τους γονείς για την συμμετοχή τους με κάθε τρόπο, τις συναδέρφους και πιο πολύ τους μαθητές μας!!

 

Αρκούδα καφέ, αρκούδα καφέ

                               Η αφορμή δόθηκε από ένα παραμύθι που είδαμε στο internet.
Η χρυσομαλλούσα και τα αρκουδάκια!

Και έτσι γέμισε η τάξη μας αρκουδάκια! Μικρά, μεγάλα, μεσαία, ευκαιρία για μαθηματικά!

Η χρυσομαλλούσα έγινε παιχνίδι ρόλων και παίχτηκε σε πολλές σκηνές,μέσα στο σπίτι των αρκούδων, που τα έκανε όλα άνω κάτω αλλά και στο τσίρκο που κατάφερε να τις σώσει!

   

Και αφού το παιχνίδι έγινε βίωμα μπορούσε να αποτυπώσει τις γνώσεις μας στα μεγέθη αλλά και να ενισχύσει καλές πρακτικές για να κάνουμε μια εργασία! Κόβω, κολλάω, πετάω τα σκουπίδια μου, γράφω το όνομά μου, βάζω ημερομηνία, ελέγχω και παρουσιάζω τη δουλειά μου! Μπράβο παιδιά!

Μια ομάδα ανέλαβε να φτιάξει τη φωλιά της, γιατί κάθε καφέ αρκούδα πρέπει να κοιμάται το χειμώνα!

Εντάξει, αυτές βιάστηκαν λίγο!! Είναι πιο υπναρούδες από τις άλλες!
Τι θέλουν τα μικρά αρκουδάκια μόλις ξυπνήσουν;

Μα φυσικά θρεπτικό και υγιεινό γεύμα!

Οι μαμάδες φρόντισαν να το απολαύσουμε! Φάγαμε σαν αρκούδες!

Μετά από την ιδιαίτερη αγάπη που έδειξαν τα παιδιά στο εξαιρετικό λογισμικό με τη ζωή της καφέ αρκούδας και την προσπάθεια του Αρκτούρου να βοηθήσει στη διάσωσή της δραματοποιήσαμε πολλές σκηνές από το παιχνίδι!

Έτσι μάθαμε στα μικρά αρκουδάκια να περνάνε κάτω από τις γέφυρες για να γλιτώσουν από τα τροχαία ατυχήματα!

Ακόμα τα αρκουδάκια έμαθαν από τη μαμά τους να εντοπίζουν τις γραντζουνιές του αρκούδου στα δέντρα και να απομακρύνονται!

Μακριά!!! Ο μεγάλος αρκούδος δεν αστειεύεται!

Πάντα μας αρέσει να παρουσιάζουμε τη δουλειά μας στους γονείς και αυτοί χαίρονται να μας βλέπουν.

Έπρεπε λοιπόν οι γονείς να έχουν μάθει για τη ζωή της αρκούδας από τα παιδιά τους.
Αν  απαντούσαν σωστά στις ερωτήσεις, τότε μπορούσαν να πάρουν το “αρκουδάκι ” τους.
Ευτυχώς τα κατάφεραν όλοι. Αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά ήταν καταπληκτικοί δάσκαλοι!

Αρκούδα καφέ, αρκούδα καφέ τρέχει φορτωμένη μ΄ ένα ξύλινο μπουφέ!
Καλόν ύπνο καφέ αρκουδίτσα! Κοιμίσου, εμείς που σ’αγαπάμε θα φροντίσουμε για σένα!!

 

Ο κύκλος του νερού

Αγαπημένη θεματική προσέγγιση ο κύκλος του νερού, μέσα από πειράματα, θεατρικό παιχνίδι, εικαστικές δράσεις! Πιο πολύ από όλα όμως αγαπήσαμε αυτό το τραγούδι που μας βοήθησε να καταλάβουμε τις ιδιότητες του νερού, με μουσική και εικόνα!
Και ότι μας άρεσε σας το χαρίζουμε με ζωγραφιές!!

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ (ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙ)//www.youtube.com/watch?v=r7OIMpbtBE8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Xριστουγεννιάτικες αναμνήσεις

Χριστούγεννα, γιορτή αγάπης!

 Μια εποχή που στο σχολείο μας απολαύσαμε το θεατρικό παιχνίδι, τις κατασκευές αλλά και τις γεύσεις!

“Παιδιά, θα σας διηγηθώ μια ιστορία και ταυτόχρονα θα παίζουμε και θέατρο! Είναι η ιστορία ενός χιονάνθρωπου που δεν ήθελε να λιώσει!”

 

Και πριν καλά καλά τελειώσει η ιστορία, τα παιδιά αποφάσισαν ” Θα το παίξουμε στην χριστουγεννιάτικη γιορτή μας”. Δεν υπήρχαν περιθώρια άρνησης και ο μικρός χιονούλης μπήκε στη ζωή μας!

 

 

 

Και αφού η παράδοση λέει να στολίσουμε δέντρο, θα στολίσουμε ψεύτικο, γιατί τα αληθινά στολίζουν την αυλή μας!

 

 

Μικρές κατασκευές, με στόχο να εξοικειωθούν τα παιδιά με ποικίλα υλικά και τεχνικές!
Και η τεχνολογία έχει χριστουγεννιάτικη διάθεση!

 

Κι άλλο δέντρο, γεμάτο δικαιώματα, που πρέπει να έχουν όλου του κόσμου τα παιδιά!

 

 

 Φτιάξαμε τις κάρτες μας και μοιράσαμε απλόχερα ευχές!
                                 

 

 

Χριστούγεννα χωρίς Ρούντολφ, δεν γίνεται! Η μανούλα του Αλέξανδρου επιμελήθηκε και το μακιγιάζ αλλά και το μενού!!Εξαιρετικά!!
Και φυσικά όλη η προετοιμασία δεν έγινε τυχαία ! Οι γονείς πάντα κοντά, χαίρονται όλες τις δράσεις και συμμετέχουν με χαρά!
Και εμείς προσφέρουμε δωράκια με ένα μικρό αντάλλαγμα, για ένα μεγάλο σκοπό! Τα παιδιά της Unicef!

 

                                           Αλληλεγγύη και προσφορά, μεγάλες αρετές που διδάσκονται από τους μεγάλους στους μικρούς αλλά και αντίστροφα! Ευχαριστούμε θερμά!

 

 

 

Δεν πιστεύω να πιστέψατε ότι ξεχάσαμε το χιονούλη!! Εδώ είναι, μικρός, μεγάλος,  προσκαλώντας τους γονείς να έρθουν να βοηθήσουν! Το ταξίδι είναι μεγάλο!

 

 

 

Η αίθουσα έτοιμη λοιπόν, με λίγη από τη μαγεία του μαύρου θεάτρου!

Παίξαμε με χαρά, είχαμε τρακ, γελάσαμε πολύ αλλά και κλάψαμε …πολύ, χορέψαμε, πήραμε δώρα!

   Οι χιονονιφάδες, σύμμαχοι του χιονούλη στο μεγάλο ταξίδι!
Οι ηλιαχτίδες εχθροί!! Και η μάχη φοβερή!
Ο χιονάνθρωπος όμως τα κατάφερε και έτσι δε θα λιώσει ποτέ!

 

 Οι πρωταγωνιστές !!!

 

 

Την επόμενη και τελευταία μέρα στο σχολείο πριν τις διακοπές, τί έπαιζαν τα παιδιά;
Μα φυσικά τον χιονάνθρωπο που δεν ήθελε να λιώσει!!

Καλή χρονιά από όλο το διδακτικό προσωπικό την κυρία Ευγενία, την κυρία Αναστασία και την κυρία Έφη! Καλή χρονιά, με ελπίδα, αγάπη και όμορφες στιγμές με τα παιδιά μας!

Φυτεύουμε δέντρα στην … αυλή των ονείρων μας

Μετά τη δημιουργία του λαχανόκηπου από το ολοήμερο τμήμα, ήρθε η σειρά του κλασικού.
Η αυλή ετοιμάζεται ! Οι βοηθοί μας ..πολλοί! Παππούδες, γονείς, η γεωπόνος του βοτανικού κήπου με τις συμβουλές της!

Και η μέρα έφτασε!! Μετά από πολλές βροχερές μέρες στις αρχές του χειμώνα, μια ηλιόλουστη κρύα μέρα τα δέντρα μας περίμεναν στην αυλή! Ελιά, ροδιά, καλλωπιστική δαμασκηνιά, μουριά, νερατζιά και μια κουτσουπιά περίμεναν υπομονετικά τη σειρά τους!

Οι ομάδες των παιδιών διάλεξαν το δέντρο τους και δημιούργησαν τις καρτέλες που θα καταγραφούν οι παρατηρήσεις τους.

Σκάφτηκαν οι λάκοι και άρχισε το φύτεμα. Όλοι βάλανε το χεράκι τους!

 

Ολόκληρες οικογένειες δώσανε το παρόν σε μια γιορτή του σχολείου αλλά και του περιβάλλοντος, που θα αφήσει παρακαταθήκη στις επόμενες γενιές των παιδιών που θα φοιτήσουν στο σχολείο μας!

 

Η επαφή των παιδιών με τη φύση και η λειτουργία της αυλής σαν  ένα δυναμικό πεδίο μάθησης είναι από τους κύριους στόχους του περιβαλλοντικού μας προγράμματος και αρχίζουν να υλοποιούνται!

 

Ενδοσχολική επιμόρφωση

 

Οι ανάγκες της φετινής σχολικής χρονιάς μας οδήγησαν στη συνεργασία με το Εργαστήρι Παιδαγωγικής Έρευνας και Εκπαιδευτικών Πρακτικών του ΤΕΕΠΗ του Δ.Π.Θ. 
Στο χώρο του νηπιαγωγείου μας φιλοξενήσαμε την συνάδερφο και διδάκτορα Έφη Πεντέρη, που σε συνεργασία με την κ.Ρεκαλίδου Γαλήνη (μέσω skype) μας ενημέρωσαν για τη χρήση του potfolio σαν εργαλείο αυθεντικής αξιολόγησης.
Η συνεργασία νηπιαγωγείων και εκπαιδευτικών, με την  επιστημονική εποπτεία του εργαστηρίου θα  δοκιμαστούν μέσα από την πιλοτική εφαρμογή του εργαλείου, προσδοκώντας να  αξιοποιηθεί με τον αποδοτικότερο τρόπο!

Δανειστική Βιβλιοθήκη

 

 

Την προηγούμενη Παρασκευή ξεκινήσαμε για άλλη μια φορά το δανεισμό βιβλίων που τόσο αγαπάνε και ζητάνε  παιδιά και γονείς.
Έχοντας πλέον ένα <<μαγικό χώρο>> μυηθήκαμε στη διαδικασία και αρχίσαμε τις πρώτες δράσεις φιλαναγνωσίας με τη συμμετοχή των γονέων.
Καλή αρχή και καλά αναγνώσματα….

 

17 Νοεμβρίου- Εορτασμός του Πολυτεχνείου

 

 

 

Τη Δευτέρα 17 Νοεμβρίου έγινε ο καθιερωμένος εορτασμός της επετείου του Πολυτεχνείου.
Μέσα από ιστορίες που διαβάσαμε και φυσικά την αγαπημένη σε όλους Ντενεκεδούπολη προσεγγίσαμε τις έννοιες της Δημοκρατίας και Δικτατορίας και απολαύσαμε την παράσταση από τις κυρίες ψάχνοντας να βρούμε τι θα απογίνει τελικά ο Λαδένιος και κάθε Λαδένιος όταν αποφασίζει χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των υπολοίπων…

 

 

 

 

Βοτανικός Κήπος

Η ανάγκη μας φέτος, περιβαλλοντική και οι στόχοι μας να πρασινίσουμε την αυλή μας,
να γνωρίσουμε το τοπικό οικοσύστημα αλλά και να καλλιεργήσουμε τα δικά μας λαχανικά, πάντα στο πλαίσιο μιας σωστής διατροφής.
Τι καλύτερο για ξεκίνημα από την επίσκεψή μας στον πιο όμορφο κήπο της Δυτικής Θεσσαλονίκης!