ΞΕΚΙΝΗΣΑΜΕ..

Ξεκινήσαμε…

Αφού πήραμε όλοι τις απαραίτητες ανάσες, γυρίσαμε πίσω, εδώ, στο αγαπημένο μας σχολείο !!!
Και εκεί που ήταν άδειο, γέμισε σε μια στιγμή με τα παιδάκια μας!! Τους παλιούς μας μαθητές, που ήρθαν τώρα πιο μεγάλοι και πιο έμπειροι και τα μικρούλια, που διστακτικά κάνουν τα πρώτα τους μαθητικά  βήματα!!
Και εμείς, είμαστε εκεί, έτοιμες να κάνουμε ξανά μαζί αυτό το ταξίδι! Η κυρία Έφη, η κυρία Αναστασία και η κυρία Νατάσα…(κυρία Ευγενία σου ευχόμαστε μια όμορφη σχολική χρονιά !!).

Έγινε ο καθιερωμένος αγιασμός!!

Και ο Έντυ μας περίμενε με ένα μικρό δωράκι, ένα μπαλόνι έτοιμο να απογειώσει το ταξίδι μας!
ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ!!!

Με υπομονή, αγάπη και διάθεση ας ξεκινήσουμε μαζί ένα όμορφο ταξίδι!

Παρουσίαση του περιβαλλοντικού προγράμματος “Η αυλή των ονείρων μας”

Ετοιμάσαμε το δέντρο μας, κομμάτι-κομμάτι, για να να γίνει ο κεντρικός ήρωας της μουσικοθεατρικής παράστασής μας, “Το δέντρο που έδινε””.

 

 

Όλη τη χρονιά φτιάξαμε εικαστικές δημιουργίες σε σχέση με το θέμα μας. Ένα όμορφο μπλοκ που αποτυπώνει γνώσεις, φαντασία και δημιουργικότητα!

 

 

 

 

Ο χώρος μας ετοιμάστηκε, φιλόξενος, και περιμένει τους μικρούς μαθητές και τους γονείς τους να αλληλεπιδράσουν, να παίξουν, να  δείξουν την αγάπη τους για το περιβάλλον!

Το στοχόδεντρο περιμένει τη δέσμευση όλων και περισσότερο των μαθητών να κάνουν το σύνθημά τους, στόχο ζωής!! Να γίνουν ενεργοί πολίτες, να συμμετέχουν, να δρουν!!

Τα μπλουζάκια έτοιμα να ζωγραφιστούν!
Ο Η/Υ, καθημερινό, χρήσιμο                                                                                                                     εργαλείο, περιμένει να μας θυμίσει                                                                                                                             όλες τις δράσεις!

 

Και το παιχνίδι μας, δοκιμασμένη ευχαρίστηση!!
Και όλοι ήρθαν στην ώρα τους!! Και άρχισε η δράση!!

 

Ήρθαν και τα κορίτσια μας, η Μιχαέλα και η Νίνα, γιατί νιώθουν κομμάτι αυτής της ομάδας!!

Ιδέες και διάθεση για δημιουργία αποτυπώθηκαν πάνω στα μπλουζάκια των παιδιών, δίνοντας στους γονείς
 την ευκαιρία να περάσουν δημιουργικό χρόνο με τα παιδιά τους!!

Ενθουσιασμός, χαμόγελα από μικρούς και μεγάλους για ένα παιχνίδι, που για να κερδίσεις πρέπει να κάνεις πολλά σωστά πράγματα για το περιβάλλον!!

Τα παιδιά, σε ρόλο παρουσιαστή, αναλύουν μέσα από το φωτογραφικό υλικό όλες τις δράσεις που κάναμε κατά τη διάρκεια της χρονιάς!!
Σε ρόλο ζαχαροπλάστη, μικροί και μεγάλοι ετοιμάζουν τα μπισκοτόδεντρά μας!! Εξαιρετικά!!

 

Και ήρθε η ώρα της παράστασης!! Το δέντρο έδινε… και έδινε! Τα έδωσε όλα, φύλλα, μήλα, κλαδιά, τον κορμό, τα πάντα!!

 

 

 

Οι μικροί ηθοποιοί βάλανε τα δυνατά τους!! Και στο τέλος βάλανε και το στόχο τους!!

Κουραστήκαμε, ζεσταθήκαμε αλλά ευχαριστηθήκαμε πολύ!!

 

Πήραμε το μπλοκ με τις δημιουργίες και τα dvd μας για όμορφες αναμνήσεις!Και φυσικά φάγαμε τα μπισκοτόδεντρα!

 

 

Την επόμενη μέρα, χαρήκαμε για τελευταία φορά όλοι μαζί, Την αυλή των ονείρων μας!!Πικ-νικ και παιχνίδι με νερά !! Τι καλύτερο!!

 

 

 

Ευχαριστούμε μικρούς και μεγάλους για την συνεργασία!!Καλό καλοκαίρι!!!

“Η εκδρομή μας στο Λευκοχώρι”

Ξεκινήσαμε, χωρίς βροχή και με θετική διάθεση και όλα πήγαν καλά!!

 Φτάσαμε και γέμισε το μάτι μας πράσινο!

 

 Ήπιαμε το καφεδάκι μας!
Και παίξαμε πολύ!!
Κάναμε ιππασία!!

 

 

Μικροί και μεγάλοι!

 

Κάναμε και κανό!

 

Περάσαμε όμορφα!

 

 

UNICEF- ACTIONAID

Φέτος οι δράσεις μας για τις δύο οργανώσεις μοιράστηκαν στοιχεία η μία από την άλλη.
Επηρεασμένοι από το βιβλίο της Μαλάλα και το υλικό της actionaid αποφασίσαμε η λέξη με την οποία θα συμμετέχουμε στην δράση να είναι:

γιατί απλά η γνώση είναι ΔΥΝΑΜΗ,οι φίλοι που συνεργάζομαι είναι ΔΥΝΑΜΗ,το να έχω ταυτότητα είναι ΔΥΝΑΜΗ και όπως λέει η Μαλάλα
<<Ένα μολύβι,ένα βιβλίο ,ένα παιδί,μία δασκάλα μπορούν να αλλάξουν όλο τον κόσμο>>

 

 

 

 

 

και η αφίσα μας για τα δικαιώματα των παιδιών
αξίζει να αφιερώσετε μερικά λεπτά:

 

Η αυλή των ονείρων μας…

Τα δέντρα μας τα φυτέψαμε! Και αυτά μεγάλωσαν, άνθισαν, προόδευσαν!
 Ήρθε η ώρα για τα λουλούδια, να ομορφύνει η αυλή ακόμα περισσότερο, να μοσχομυρίζει!!
Έτοιμοι λοιπόν, εργαλεία, χώμα, λουλούδια, ξεκινάμε!Και έχουμε αποδείξει ότι είμαστε πρώτης τάξεως κηπουροί!!

 

 

 

 

Φυτέψαμε όπου μπορούσαμε, σε γλάστρες, σε παρτέρια,στο χώμα!

 

 

Και το αποτέλεσμα!!Υπέροχο,πολύχρωμο και μοσχομυριστό!!

 

Άρχισε αμέσως η φροντίδα, γιατί αυτό που αγαπάμε το φροντίζουμε πολύ!!

 

Και το δείχνουμε στους γονείς μας να το χαρούν μαζί μας!!

 

 

Μάθαμε όλα τα είδη των φυτών της αυλής και τοποθετήσαμε πινακίδες. Σαν τον Βοτανικό κήπο!

 

Και μάλιστα την τελευταία, την κάναμε παιχνίδι!! Που βρίσκεται το δέντρο που ονομάζεται σοφόρα;
Κανένας δεν ήξερε, εμείς βέβαια, ξέραμε!! Και τους το μάθαμε!

 

Κάθε μέρα τα παιδιά έχουν έννοια, να ποτίσουν, να ξεχορταριάσουν, να παρατηρήσουν τα δέντρα !

 

‘Οταν ήρθαν οι κηπουροί έδειξαν ότι είχαν καταφέρει με καμάρι! Κι όταν  η μικρή μας ελίτσα αρρώστησε, μιλήσαμε με τη γεωπόνο για να τη γιατρέψουμε.
Η αυλή μας, με τόσα δέντρα και φυτά έχει φυσικά  πολλούς επισκέπτες. Από παλιά, η μικρή μας χελωνίτσα, που εμφανίζεται όποτε εκείνη θέλει, μέλισσες, πεταλούδες, σαλιγκάρια, μυρμήγκια, σκουλήκια, πουλιά! Γι’αυτά, φροντίσαμε  βάζοντας ταΐστρες στα δέντρα για να μην φεύγουν από την αυλή μας!


Όλες αυτές τις καλές αλλά και τις κακές πρακτικές για το περιβάλλον τις βάλαμε σε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, που απολαμβάνουμε να παίζουμε!

                                                                      Ένα δέντρο, ένα παιδί! Ευκαιρία για δημιουργική γραφή!

Η αυλή μας !! Ένα δυναμικό πεδίο αγωγής και απόλαυσης!

 

 

 

Η αυλή των ονείρων μας και οι πρωταγωνιστές μας!!

 

 

“Φωτογραφία”

 

Όταν η Νίνα άρχισε να μιλάει για τη φωτογραφία στην τάξη μας αντιλήφθηκε πολύ γρήγορα ότι τα παιδιά ήταν πολύ εξοικειωμένα με τη φωτογράφιση! Η φωτογραφική μηχανή είναι ένα αγαπημένο εργαλείο για το οποίο ξέρουμε αρκετά αλλά υπάρχουν και πολλά ακόμα να μάθουμε!
Χρειάστηκε να βάλουμε τη φαντασία μας να δουλέψει, να βρούμε τη συνέχεια μιας φωτογραφίας!

Και το κάναμε με μεγάλη επιτυχία!
Συγκρίναμε τις ζωγραφιές με τις φωτογραφίες, βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές!
Στη γιορτή της μητέρας οι φωτογραφίες προσπάθησαν να αποτυπώσουν τα έντονα συναισθήματα ώστε να τα κρατήσουμε για πάντα!
Ετοιμάσαμε το δωράκι μας και περιμέναμε τις μανούλες!!
Όμως δεν θα το έπαιρναν εύκολα!! Ολόκληρη δοκιμασία, ζάρια, αριθμοί, χρώματα!!

Τα παιδιά έριχναν το ζάρι και κάθε ζαριά τα έφερνε πιο κοντά στη μανούλα που γιόρταζε!
Όταν έφταναν, η χαρά μεγάλη και από τα παιδιά και από τη μανούλα! Ένα μικρό δώρο για μια μεγάλη προσφορά!
Μανούλες περήφανες!

Συγκινημένες!
Χαρούμενες!
Ευτυχισμένες!
Όμορφες στιγμές!
Να μην ξεχνιόμαστε όμως, εμείς θέλουμε να μάθουμε τι είναι όλα αυτά τα κουμπιά που έχει μια φωτογραφική μηχανή και τι κάνει το καθένα από αυτά! Και φυσικά να φτιάξουμε μία δική μας!
Και άρχισαν οι φωτογραφίσεις! Από εδώ οι φωτογράφοι!
Από εκεί τα μοντέλα!
Ξέρει κανείς τι είναι το ζουμ, η οπτική γωνία, το φλας;
Οι ομάδες διάλεξαν θέμα και πειραματίστηκαν!

Στο διάλειμμα παίξαμε με τη σκιά μας! Τι άλλο, κυνηγητό!
Μετά δουλέψαμε με το φως και τη σκιά και κάναμε το προφίλ μας!

Όταν ξέρεις να τραβάς φωτογραφία διαλέγεις ένα ωραίο θέμα και τραβάς!
Όταν ξέρεις όμως να κάνεις και ζουμ, δείτε το αποτέλεσμα!
Η κάθε ομάδα αποφάσισε να δουλέψει ένα θέμα,να αποφασίσει για τον φωτογράφο, το φόντο!Εδώ το θέμα είναι…”μοντέλα”!
Το καταλάβατε μήπως; “πουλιά”
“Πεταλούδες”!
“Δέντρα” και”λουλούδια”!!
Μάθαμε πως  “κατεβάζουμε” τις φωτογραφίες από την μηχανή, τις ομαδοποιήσαμε και επιλέξαμε ποιες θα τυπωθούν! Και τότε έπεσε η ιδέα ! Να κάνουμε μία έκθεση φωτογραφίας και να καλέσουμε τους γονείς μας να δούνε τι μάθαμε!
Στολίσαμε τις φωτογραφίες και ετοιμάσαμε τις προσκλήσεις!

 

Επιλέξαμε το μέρος που θα τις εκθέσουμε και το αποτέλεσμα, καταπληκτικό!
Όταν ήρθαν οι γονείς,
κατάλαβαν πόσα ταλέντα έχουν τα παιδιά τους και ένα από αυτά, πόσο καλοί φωτογράφοι έγιναν!
Ευχαριστούμε Νίνα για την υπομονή σου, την συνέπειά σου και την μεγάλη σου αγάπη για τα παιδιά! Να είσαι σίγουρη πως όλα θα θέλουν να έχουν μια τέτοια νηπιαγωγό!
( Οι δράσεις οργανώθηκαν από τη φοιτήτρια του ΑΠΘ, Νίνα και όλοι στηρίξαμε αυτήν την προσπάθεια).
Τα κορίτσια δρόσισαν το σχολείο με τη φρεσκάδα τους, μας ανανέωσαν, μας έκαναν να αισθανθούμε χρήσιμες! Δούλεψαν με πολύ διάθεση με τα παιδιά και συνεργάστηκαν άψογα με τις δασκάλες! Ήταν μια υπέροχη εμπειρία!
Κορίτσια!!  Μιχαέλα, Νίνα, Μαρία, Νικολέτα, καλό πτυχίο!
Ευχόμαστε να έχετε όμορφες αναμνήσεις από την πρακτική σας στο σχολείο μας και περιμένουμε να σας συναντήσουμε πια ως συναδέρφους!!

“Το ποδήλατό μου”

Από τη στιγμή που μπήκε η “τροχούλα” στην τάξη μας δεν σταμάτησαν οι ερωτήσεις!! Και αυτή έδινε συνέχεια πληροφορίες!!

 

Και όταν ήρθαν τα βιβλία σε ρόδες, τότε ήρθε και έδεσε!!

 

 

 Και το ποιηματάκι δεν άργησε να βρεθεί”ο τροχός είναι πάντα βοηθός”!
 Γέμισε το χαλί με τροχούς, πράγματα που κυλούσαν και προσπαθούσαμε να αντιληφθούμε τις ιδιότητές τους.

 

Αναζητήσαμε πληροφορίες σε βιβλία
 Κάναμε ομαδοποιήσεις ανάλογα με την εποχή που χρησιμοποιήθηκαν

 

 και φυσικά κυλούσαμε σα ρόδες με κάθε ευκαιρία!!
Η παρατήρηση έδωσε πολλά αποτελέσματα για τον τροχό και που τον συναντούμε
 όταν όμως το συναντήσαμε στην αυλή μεταμορφώθηκε σε τροχό της αγάπης και μας χάρισε όμορφα συναισθήματα!

 

 

 Η Μιχαέλα κατέγραψε όλα αυτά που ήξεραν τα παιδιά αλλά και όλα αυτά που ήθελαν να μάθουν
 Και φυσικά τι ήθελαν περισσότερο από το να παρατηρήσουν ένα ποδήλατο από κοντά, από τι είναι φτιαγμένο. ποια είναι τα μέρη του. Η Εύη προσφέρθηκε!!

 

 

 

 

 

 

Που πρέπει να κινούνται τα ποδήλατα, υπάρχουν κανόνες;

 

 

 Μέσα από τα βιωματικά παιχνίδια έμαθαν αυτοί που δεν ήξεραν και δίδαξαν όσοι ήξεραν! Αξιοποιήθηκαν τα ταλέντα και τα ενδιαφέροντα όλων!

 

 

 

 

 τι πρέπει να φοράμε;

 

 

 

 

 

 Οπωσδήποτε κράνος, γάντια,σωστά παπούτσια και φύγαμε!!Ο Ακίφ ετοιμάστηκε!
Η τελευταία μέρα δράσης, παραμονή πρωτομαγιάς! Ετοιμάσαμε τα λουλουδένια στεφάνια μας και παίξαμε στον Η/Υ.

 

 

Τι μας δίνει το ποδήλατο; Χαιρόμαστε, φροντίζουμε το περιβάλλον, γυμναζόμαστε, κάνουμε φίλους!! Ο Αλέξανδρος το κατάλαβε πολύ καλά όταν έμεινε μόνος με τον Η/Υ ενώ όλοι οι άλλοι έπαιζαν έξω με τα ποδήλατά τους.
 Η/Υ ή ποδήλατο;
Υποσχεθήκαμε στην τροχούλα ότι θα είμαστε προσεκτικοί, θα κυκλοφορούμε στον ποδηλατόδρομο, θα φοράμε κράνος και δεν θα αφήνουμε τον Η/Υ να μας κερδίσει γιατί θα βάλουμε χρονόμετρο!!

Η ποδηλατομέρα έφτασε και τα ποδήλατά μας περιμένουν. Η αυλή  και πάλι μας δίνει τη δυνατότητα να μεταμορφώσουμε το χώρο σε ένα κυκλοφοριακό πάρκο και να τον χαρούμε!!

 

 

 Αφού ευχαριστηθήκαμε το ποδήλατο με τους φίλους μας ήρθε η ώρα για το καθιερωμένο πικ-νικ. Στρώσαμε και στρωθήκαμε στο φαγητό! Οι γονείς μας τα ετοίμασαν όλα και το ευχαριστήθηκαν και οι ίδιοι βέβαια!!

 

 

 Μια τελευταία βόλτα!!!!!! 
 

Διαλέγουμε ποδήλατο βέβαια!!Και θέλουμε να μας βοηθήσουν όλοι σ’αυτό και οι γονείς και οι παππούδες και οι γιαγιάδες!! Ο Αλέξανδρος δεν ξέρει ποια να διαλέξει!!

Ευχαριστούμε Μιχαέλα για την όμορφη προσέγγισή σου, για τη διάθεση και την αγάπη σου ! Είμαστε σίγουροι όλοι ότι θα γίνεις μια υπέροχη νηπιαγωγός!
(Οι δράσεις οργανώθηκαν από τη φοιτήτρια του ΑΠΘ, Μιχαέλα και όλοι βοηθήσαμε ώστε η πρακτική αυτή να είναι μια αξέχαστη εμπειρία!)

Η εκδρομή μας στο δάσος του Σέιχ-σου (καρά τεπέ)

Σε είκοσι λεπτά από το σχολείο βρεθήκαμε στο περιαστικό δάσος του Σέιχ σου, στο ύψωμα “Καρά Τεπέ”. Σε τόσο λίγο χρόνο αφήσαμε πίσω μας το θόρυβο, τα καυσαέρια και βρεθήκαμε σ’ ένα υπέροχο μέρος!!


Από τα πρώτα κιόλας βήματα το τοπίο μας μας κέρδισε. Με κυρίαρχο το πράσινο που αναζητούμε για τις πόλεις μας, με τα ανθισμένα δέντρα να δίνουν το δικό τους χρώμα, δεν χορταίναμε να κοιτάμε τριγύρω.

 

 

Αφού πήραμε “καθαρές” ανάσες και ήπιαμε έναν ωραίο καφέ από τη φιλόξενη ομάδα
“Μικροί Ήρωες”,
 άρχισε η δράση!

 

 

Οι μικροί μας μαθητές περπάτησαν με τους οδηγούς τους στο ύψωμα και έμαθαν πως να προσανατολίζονται και με τον ήλιο αλλά και με τις πυξίδες!

Συγκεντρωθήκαμε σ’ ένα μεγάλο χώρο, όπου μπορούσαν να κινηθούν με άνεση και ασφάλεια. Η πρώτη πρόκληση ήταν να συγκεντρώσουν πέτρες για να περιχαρακώσουν μια εστία φωτιάς. Όλα γίνονται για να προστατευθεί το δάσος.

 

Έτρεχαν ασταμάτητα, κουβαλούσαν μικρές πέτρες και ξύλα, ήρθαν σε επαφή με φυσικά υλικά και κατάφεραν να δημιουργήσουν μια μεγάλη εστία φωτιάς.

 

 

 

Έπρεπε όμως να διασφαλίσουν να μην εξαπλωθεί η φωτιά και έφτιαξαν μια αντιπυρική ζώνη, σκάβοντας γύρω γύρω από τη φωτιά.

 

 

 

Σειρά είχε η κατασκευή μιας ξύλινης καλύβας για διαμονή στο δάσος. Και εδώ δούλεψε η συνεργασία και η υπομονή .

 

 

 

 

Λίγο χρόνο ακόμα να είχαμε η καλύβα μας θα μπορούσε να μας φιλοξενήσει!!

Όμορφο, ξένοιαστο παιχνίδι, μόνο με τα υλικά της φύσης!!

 

 

Σ’ένα τόσο όμορφο περιβάλλον φωλιάζουν τα πουλιά! Τα βοηθάμε και εμείς φτιάχνοντας όμορφες φωλιές (ωραία ιδέα για την αυλή μας)!

 

 

Τι πιο ταιριαστό μέρος για ένα παιχνίδι χαμένου θησαυρού!! Τον βρήκαμε εύκολα και γρήγορα και μας τον χάρισαν!

Κι όταν ήρθε η ώρα να φύγουμε, αποχαιρετήσαμε το λόφο παίρνοντας μια χορταστική ματιά από την πανέμορφη πόλη μας.

 

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Κώστα και την κ.Μαρία για την ευγένεια και τη φροντίδα που έδειξαν στα παιδιά μας αλλά και τις γνώσεις που πέρασαν μέσα από τα παιχνίδια τους!!

 

 

Φύγαμε με την υπόσχεση ότι θα πείσουμε τους γονείς μας να μας ξαναπάνε!
Μια όμορφη, κοντινή, περιβαλλοντική απόδραση που θα φέρει τα παιδιά κοντά στη φύση!!

Ανοιξιάτικες εργασίες

 Ο Μάρτης δεν μας βοήθησε με τον καιρό που έκανε, έτσι και εμείς, αφού αφήσαμε τα “μαρτάκια” μας στα κλαδιά των δέντρων για τις φωλιές των πουλιών, εκμεταλευτήκαμε τις πρώτες μέρες του Απρίλη για να κάνουμε τις κηπουρικές μας εργασίες!!

Τα δέντρα που φυτέψαμε το Δεκέμβρη μας αποζημιώνουν τώρα!! Άνθισαν, έβγαλαν φύλλα, μεγάλωσαν!!
Και εμείς είμασταν εκεί!! Σημειώσαμε στο σχέδιο της αυλής τα σημεία που φυτέψαμε τα δέντρα, καταγράψαμε σε καρτέλες την εξέλιξή τους,
εντοπίσαμε στο σχέδιο της αυλής που είναι ο λαχανόκηπος, που είναι το κιόσκι!

 

 

 

Ήρθε όμως η ώρα και για τον ανθόκηπο και τον αρωματόκηπο και πρέπει να ετοιμαστούμε!!
Ετοιμάσαμε τις πινακίδες για να τις βάλουμε σε κάθε είδος δέντρου που υπάρχει στην αυλή μας.
Έντονα, ζωηρά χρώματα για να ζωντανέψουμε την αυλή!!

Οι μικροί  κηπουροί, με πολύ διάθεση, έβαψαν παλέτες, που θα  χρησιμοποιηθούν σαν μεγάλες γλάστρες. Ευχαριστούμε τον κ. Βασίλη για την προθυμία του να μας φτιάξει όλες αυτές τις ξύλινες κατασκευές!!
Πολύ δουλειά!! Θα μπορούσαν να βάφουν όλη μέρα!!

Όταν όμως ήρθε η ώρα να σκαλίσουμε τον κήπο μας για να υποδεχτεί τα λουλούδια, είχαμε κι άλλη βοήθεια! Ο κ. Θόδωρος  ήξερε τι έπρεπε να κάνει αφού έχει και ο ίδιος δικό του κήπο, χρειάστηκε όμως λίγη βοήθεια. Πρώτα πρώτα βοήθησε η Κυριακή, είναι εγγονή  του βλέπετε!!

Σκάλισαν, αφράτεψαν το χώμα, εβγαλαν τις παλιές ρίζες.

 

Μετά ρίξαμε και λίγο φρέσκο χώμα. Εδώ βοηθήσαμε όλοι!!
Σιγά σιγά άρχισε να φαίνεται το όμορφο αποτέλεσμα !

 

 

 Η διάθεση για βάψιμο δεν άφησε καμιά από τις γλάστρες που είχαμε χωρίς χρώμα!

Όλα είναι έτοιμα! Περιμένουν τους μικρούς κηπουρούς για νέες λουλουδιαστές περιπέτειες!!Η επιστροφή από τις διακοπές του Πάσχα κρύβει ευωδιές και χρώματα!

 

Δουλεύω σε …ομάδα

Η ομαδοσυνεργατική μέθοδος είναι μια γοητευτική μέθοδος δουλειάς που προετοιμάζει τα παιδιά να δουλεύουν σε ομάδες. Από τη συνεργασία του ζευγαριού, περνάμε σε ομάδες τριών και τεσσάρων παιδιών που εκπαιδεύονται να ακούν τον συνομιλητή τους, να λένε την άποψή τους, να την υπερασπίζονται με επιχειρήματα, να υποχωρούν όταν πρέπει, να παρουσιάζουν τη δουλειά τους αλλά και να την αξιολογούν.

Στην αρχή της χρονιάς φαίνεται δύσκολο, όταν όμως τα παιδιά εξοικειωθούν μ’αυτό το παιδαγωγικό μοντέλο, αντιλαμβάνονται και τα ίδια τη χαρά να περνάς από το “εγώ” στο “εμείς”.

Μετά τις πρώτες ομάδες ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε καινούριους συνεργάτες. Ξαναθυμηθήκαμε μερικές επικοινωνιακές δεξιότητες και προχωρήσαμε στη σύσταση των καινούριων ομάδων αξιοποιώντας τις φιλίες, τις ηλικιακές ομάδες, το φύλο αλλά και παιδαγωγικούς στόχους!!

 

 

Μ’έναν τρόπο που στα παιδιά φαίνεται  παιχνίδι χωρίζονται οι ομάδες. Είναι μεγάλη η χαρά όλων όταν συναντιούνται και βλέπουν ότι έχουν κάτι κοινό!!

 

 

Η πρώτη δουλειά που αναλαμβάνει η ομάδα, μετά από τις αγκαλιές, είναι να βρει όνομα που να αρέσει σε όλους ή τουλάχιστον στην πλειοψηφία!! Χρειάζεται πολύ συζήτηση και διαπραγματευτικές ικανότητες!!

 

Αφού καταφέρουμε να βρούμε το όνομα, χρειαζόμαστε ένα σήμα, ένα σύμβολο που να δείχνει αμέσως την ομάδα μας. Τα ονόματα των ομάδων φυσικά επηρεάστηκαν από την ενασχόλησή μας με τον κήπο!! Βιολέτα, Λουλουδοομάδα, Παπαρούνα και Αρωματικά. Απ’ όλα έχει ο μπαξές!!

Η επιλογή του πιο αντιπροσωπευτικού “σήματος” χρειάζεται κριτική ικανότητα αλλά και αντίληψη !!

Τα παιδιά σαν ομάδα πια παρουσιάζουν στην ομάδα-τάξη την επιλογή τους! Όλοι περιμένουν να ακούσουν και να δουν τι αποφάσισαν οι άλλοι!!

 

Συμπληρώνονται όλα τα στοιχεία και πλαστικοποιούνται οι καρτέλες.

Σίγουρα ένα σύνθημα δένει περισσότερο τα μέλη της ομάδας και εμείς τα καταφέρνουμε πολύ καλά σ’αυτό!!

Είμαστε έτοιμοι να κάνουμε κάτι σαν ομάδα!! Ένα λουλουδένιο παζλ με τέσσερα κομμάτια, πρέπει ο καθένας να βάλει το “κομμάτι του, να υποστηρίξει το συνεργάτη του, να βοηθήσει την ομάδα !!

 

 Τα καταφέραμε!!

Και σαν μεγάλη ομάδα όμως παίρνουμε χαρά και ικανοποίηση όταν καταφέρνουμε κάτι. Μάθαμε να βοηθάμε άλλα παιδιά που το έχουν ανάγκη και ήρθε και το επίσημο μπράβο από τη unicef!! Μπράβο παιδιά!!