” Όρια και κανόνες στο σπίτι – συνεργασία με το νηπιαγωγείο”

Την Τετάρτη, 20 Απριλίου, στις 6:00μμ. το απόγευμα μαζευτήκαμε στο χώρο του σχολείου για να συζητήσουμε για τους κανόνες και τα όρια που πρέπει να υιοθετήσουν και οι γονείς ώστε να πετύχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών σε συνεργασία με το νηπιαγωγείο.

Ο χώρος μας φιλόξενος περίμενε τους γονείς, που από καιρό είχαν αναδείξει το θέμα των ορίων σαν ένα από τα σημαντικότερα θέματα που τους απασχολούσε!

 

Για το λόγο αυτό ήρθαμε σε επαφή με την ΚΙΝΗΤΗ ΜΟΝΑΔΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΙΔΙΩΝ-ΕΦΗΒΩΝ Ψ.Ν.Θ
και την κ. Ευστρατίου Σοφία, ψυχολόγο, η οποία συντόνισε τη συζήτηση και ανέπτυξε το θέμα σε όλες τις διαστάσεις του.

 

 

Οι γονείς ανταποκρίθηκαν σ’ αυτό το κάλεσμα και σε πρώτη φάση κλήθηκαν να απαντήσουν σένα ερωτηματολόγιο μέσα από το οποίο αναδείχθηκαν ξεκάθαρα οι πρώτες απαντήσεις.
“Για να οροθετήσω το παιδί μου πρέπει πρώτα εγώ σαν γονιός να έχω ξεκάθαρα όρια, να είμαι ειλικρινής και απόλυτα συνεπής!!”

 

Η συζήτηση οδήγησε σε αναζήτηση ευθυνών, σκέψεις, ερωτηματικά τέθηκαν στο τραπέζι και τις περισσότερες φορές οι απαντήσεις δίνονταν από τους ίδιους τους γονείς, αφού η ψυχολόγος έντεχνα τους οδηγούσε να δώσουν μόνοι τους τη λύση!

Η παρουσία αρκετών μπαμπάδων έκανε πιο εποικοδομητική τη συζήτηση και έφερε στην επιφάνεια διαφορές των δύο φύλων στο μεγάλωμα των παιδιών!!

Όλοι, στο τέλος, παραδεχτήκαμε πως όσο γοητευτικό και υπέροχο είναι να μεγαλώνεις παιδιά,
 είναι πραγματικά το πιο δύσκολο πράγμα στον κόσμο!!

 

“Στα χνάρια της παράδοσης”

Τα “Ελληνάκια” της Ευγενίας Φακίνου αλλά η έκδοση του Σκάι, “Γεννήθηκα το 1821, είναι δύο από τα βιβλία που στηριχθήκαμε για να προσεγγίσουμε τις ιδέες της επανάστασης του 1821 αλλά και να γνωρίσουμε την ελληνική παράδοση!

Τα εξαιρετικά έργα των παιδιών εμπνεύστηκαν από τα βιβλία αλλά και από το πλούσιο υλικό που υποστήριξε τη θεματική προσέγγιση “Στα χνάρια της παράδοσης”.

 

 

Ελευθερία ή θάνατος!!
Τρεις λέξεις, εννιά συλλαβές, μία για κάθε λωρίδα της γαλανόλευκης!!

” Καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή παρά σαράντα χρόνια, σκλαβιά και φυλακή”
Τα λόγια του Ρήγα Φεραίου υπογράψαμε με μελάνι!

 

Και ο τσολιάς, στοιχείο σύμβολο!! Μάθαμε για τη φορεσιά του, παίξαμε με τις λέξεις!
Κάναμε μαθηματικά αλλά και εικαστικές δημιουργίες με μεγάλες λεπτομέρειες,

 

Το βιωματικό παιχνίδι σφράγισε  την επαφή των παιδιών με τα αντικείμενα και τις καταστάσεις!!
Κόκκινη κλωστή δεμένη στην ανέμη τυλιγμένη!! Με το γκιούμι για νερό στην πηγή !!
Η ιδέα της δημιουργίας ενός χώρου, μέσα στο σχολείο, με τη μορφή ενός λαογραφικού μουσείου ήταν το αποτέλεσμα της συνεργασίας όλων των νηπιαγωγών, οι οποίες εμπνεύστηκαν, σχεδίασαν και υλοποίησαν μία προσέγγιση που θα ενέπλεκε όλη την οικογένεια!
Οι γονείς κλήθηκαν σε πρώτη φάση να ανοίξουν τα παλιά σεντούκια και να φέρουν στο σχολείο αντικείμενα από την εποχή των παππούδων μας!
Το καθένα βρήκε τη θέση του και εκτέθηκε στα μάτια μικρών και μεγάλων!!

Και έγινε κομμάτι ενός παιχνιδιού που σέβεται το χρόνο και την παράδοση!!

Σε δεύτερο επίπεδο, οι γονείς με τα παιδιά τους κλήθηκαν να αναζητήσουν και να καταγράψουν πληροφορίες για τα αντικείμενα που έφεραν στο “μουσείο” μας και μ’ αυτόν τον τρόπο να διατηρηθεί η συζήτηση για την παράδοση στο σπίτι ώστε να υπάρχει μία συνέχεια με τις δράσεις του σχολείου!!



 

 

Από τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν δημιουργήθηκαν καρτελάκια με το όνομα του κάθε αντικειμένου!!

 

 

Οι φορεσιές βρήκαν και αυτές τη θέση τους δίπλα στο χάρτη της Ελλάδας με τις τοπικές ενδυμασίες!!

Η μικρή μας γιορτή είχε απ’ όλα!!

Ξενάγηση, αφήγηση των ιστορικών γεγονότων όπως καταστάλαξαν στο μυαλό και την ψυχή των παιδιών, τραγούδια!

 

 

Αναφορά στον τόπο καταγωγής των παιδιών, με μεγάλη περηφάνια!!

 

Και φυσικά παραδοσιακούς χορούς!!
Από μικρούς!!
 Νησιώτικο Μπάλο!

Ποντιακό Πυρρίχιο!!                                                                    Μακεδονίτικο συρτό

 

Αλλά και μεγάλους!!

Η τελευταία μας δράση, η επίσκεψή μας στο Λαογραφικό μουσείο Θεσσαλονίκης, με κεντρικό στόχο να αποτελεί μια επίσκεψη σε ένα μουσείο, επιλογή δράσης μιας οικογένειας και ειδικότερους στόχους, τη συνεργασία σχολείου –  οικογένειας αλλά και τη επαφή των παιδιών με τη λαϊκή μας κληρονομιά!
Ο σχεδιασμός του διδακτικού προσωπικού των δύο τμημάτων περιελάμβανε:
διαδραστική ξενάγηση των μικρών μαθητών με τη βοήθεια του μουσειοπαιδαγωγού
και εικαστική δράση, ως αποτέλεσμα των εμπειριών  των παιδιών από όλη την προσέγγιση και την επίσκεψη!
Παράλληλα, ξενάγηση των γονιών και συμμετοχικές δράσεις με τη συμπλήρωση καρτελών με ερωτήσεις, παροιμίες αλλά και παιχνίδια παρατήρησης!!
Προηγήθηκε επίσκεψη στο μουσείο αλλά και συνεννόηση με τους υπεύθυνους των εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τη συνεργασία σχολείου- μουσείου!!
Το υλικό για τους μαθητές  και τους γονείς, έτοιμο!

 

Η μέρα της επίσκεψης έφτασε! Μικροί και μεγάλοι σε δράση!

 

Η ξενάγηση έγινε από τον μουσειοπαιδαγωγό- αρχαιολόγο κ. Γιώργο Αδαμίδη, με την υποστήριξη της υπεύθυνης εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Λαογραφικού μουσείου κ,Σπυριδούλας Μάρα.
Η διάθεσή του, οι ιδιαίτερες γνώσεις του αλλά και η επαφή του με τα παιδιά έκαναν την ξενάγηση ευχάριστη και απολαυστική!

 

 

 

Τα παιδιά ολοκλήρωσαν τις δράσεις τους με το στόλισμα μιας ποδιάς Σαρακατσάνας, ενός γιλέκου Θρακιώτη αλλά και με τη δημιουργία ενός ταγαριού και μιας κανάτας.

 

 

 

Το αποτέλεσμα μιλάει από μόνο του!!
Οι γονείς, που από αυτά που μας είπε ο κ. Γιώργος συμμετείχαν ενεργά και ουσιαστικά, χάρηκαν αυτήν την ιδιαίτερη ευκαιρία που είχαν.

 

Και φυσικά ολοκλήρωσαν και τις εργασίες τους, άλλοι μόνοι τους και άλλοι με σκονάκια!!!

 

Ευχαριστούμε θερμά όλουw τους υπεύθυνους του μουσείου, από τους φύλακες, την κ. Μάρα, τον κ. Αδαμίδη αλλά και τον διευθυντή του μουσείου, που μας πρόλαβε στην έξοδο και μας μίλησε με θέρμη για την αγάπη προς τα αντικείμενα!!

 

Η αξιολόγηση για την επιτυχία των στόχων της δράσης ήρθε πολύ γρήγορα από τους γονείς:
” Την άλλη εβδομάδα σε ποιο μουσείο θα πάμε;”

 

Τρέφομαι υγιεινά, φροντίζω το σώμα μου

Η υγιεινή διατροφή πρέπει να γίνεται συνήθεια από την παιδική ηλικία, γι’ αυτό στο νηπιαγωγείο βρίσκεται πάντα στις προτεραιότητές μας!!
Διαβάσαμε βιβλία, μιλήσαμε για τις τροφές, τις χωρίσαμε σε κατηγορίες, τις βάλαμε στα σπιτάκια τους, το πιο βασικό όμως ήταν να κατανοήσουμε πως υπάρχουν αρκετές που δεν τις χρειαζόμαστε και η θέση τους είναι στο αχρηστοπωλείο!!!

 

Πέντε είναι τα γεύματα που χρειαζόμαστε καθημερινά, με πολλά φρούτα και λαχανικά!!

 

ΦΡΟΥΤΑ!!!!!!
Φρούτα-μάσκες, φρουτα-σουβλάκια, φρούτα στο δεκατιανό μας!!

 

ΦΡΟΥΤΟΜΑΝΙΑ στην τάξη!!!

Και οι ομάδες κατάφεραν να υποστηρίξουν το φρούτο τους!!!
Επικοινώνησαν, συζήτησαν και συνεργάστηκαν!!

 

Τα λαχανικά βρίσκονται στη βάση της μεσογειακής διατροφής και με τη βοήθεια των μαμάδων μπαίνουν στο καθημερινό μας μενού!!!
ΣΑΛΑΤΟΤΡΕΛΑ!!

Ετοιμάσαμε μια υπέροχη  σαλάτα και την απολαύσαμε!!!!
Και τότε μπήκε στην τάξη ο κ. Καρότος!! Δεν αισθανόταν καλά!! Χρειάστηκε γιατρό για να του πει πως δεν τρώμε συνέχεια τις ίδιες τροφές γιατί χρειαζόμαστε πολλές και διαφορετικές βιταμίνες!!


Στο κουτί με τις λιχουδιές είχε ξηρούς καρπούς, αποξηραμένα φρούτα που μπορούν να εμπλουτίσουν το δεκατιανό μας και να μη χρειαζόμαστε γλυκά! Δοκιμάζουμε απ’ όλα!!
 
 
Ο Ιμάμ Μπαϊλντί έχασε το μέτρο. Έτρωγε πολύ αλλά η Ισμήνη κατάφερε να του μάθει να τρώει σωστά και λίγο!! Και να μην ξεχνάει να γυμνάζεται,!!Τα κατάφερε γιατί το ήθελε πολύ αλλά και γιατί τον στήριξε η Ισμήνη!
 

 



Η διατροφή μας επηρεάζει το σώμα μας, το ύψος και το βάρος μας!!

 

 

Επηρεάζει όμως και τα δόντια μας!
Η κ.Μάγδα ήρθε στο σχολείο να μας τα πει από κοντά.

Με πολύ υπομονή και διάθεση μας μίλησε για τη στοματική υγιεινή!!

 

Εξέτασε όλα τα παιδιά με προσοχή και βοήθησε να νιώσουν άνετα, έτσι ώστε η επίσκεψη στον οδοντίατρο να γίνεται χωρίς φόβο!!

 

Και εμείς δε χρειαζόμαστε και πολύ! Όταν μας αρέσει κάτι, το παίζουμε!!
Τί έφαγαν αυτά τα παιδιά και πονάνε τα δόντια τους;

 

Ευτυχώς που υπάρχει ο οδοντίατρος!! Κάτι όμως πρέπει να κάνουμε για να προλαβαίνουμε τα προβλήματα!

 


Μα φυσικά, το σωστό βούρτσιμα των δοντιών!!

 

Τα τερηδονάκια κολάνε πάνω στα δοντάκια!!
Ο οδοντίατρος και οι βοηθοί  του, τρέχουν να τα σώσουν!

Ευχαριστούμε πολύ κ. Μάγδα!!

 

Η Δόνα Τερηδόνα κοιτάζει στον καθρέφτη της!
Καθρέφτη. καθρεφτάκι μου, ποιος έχει το πιο όμορφο χαμόγελο;
Μα φυσικά, τα παιδιά του 11ου νηπιαγωγείου Σταυρούπολης!!

Χριστούγεννα, γιορτή αγάπης

Η περίοδος των Χριστουγέννων είναι πάντα γεμάτη χαρά, λάμψη και προσφορά! Και ξεκινάει πάντα με το στόλισμα του δέντρου!! Έτσι ξεκινήσαμε και φέτος!

Καθημερινά, αγαπημένες ιστορίες μας κράτησαν συντροφιά και ξεκινήσαμε να μετράμε αντίστροφα!

Καταπιαστήκαμε με πηλό, ένα όχι και τόσο εύκολο υλικό, αλλά το αποτέλεσμα μας δικαίωσε!

 

Τα παιδιά έφτιαξαν μικρές, εύκολες και απολαυστικές κατασκευές για να στολίσουν την τάξη αλλά και το δωμάτιό τους!

 

Ευχές ! Αστέρια! Αγγελούδια!

Και μαύρο-άσπρο! Κιμωλία-κάρβουνο!!
Καλλιτέχνες!

Και η ομάδα όμως έκανε βήματα! Συζήτησε, αποφάσισε, σχεδίασε και στόλισε το δέντρο της με δύο υλικά!! Μοναδικό αποτέλεσμα και γοητευτική η προσπάθεια!!

 

Χριστούγεννα χωρίς γλυκά δεν γίνονται!! Η καλεσμένη μας, η Μαρία, η μαμά του Κωνσταντίνου ήρθε με καταπληκτική συνταγή για κουραμπιέδες!! Πρώτα όμως γνωριστήκαμε, φτιάξαμε ένα ιδιαίτερο δέντρο! Το δέντρο των ευχών!

 

ΑΓΑΠΗ! Αγκαλιά! ΧΑΜΟΓΕΛΑ! Φροντίδα!
Αυτά χρειάζονται τα παιδιά!

Οι κουραμπιέδες !!                                                                                    Τα μπισκοτάκια!!

 

Και μέχρι να ψηθούν…..

γίναμε Ρούντολφ!!Μια κόκκινη μύτη, κερατάκια, έτοιμοι!!

Ευχαριστούμε Μαρία!!

 

Μας μένει η πρόσκληση και είμαστε έτοιμοι για το κέρασμα και το κάλεσμα!!

 

 

 

Μικροί και μεγάλοι απόλαυσαν τα γλυκά!
 Οι γονείς υποσχέθηκαν ότι θα είναι όλοι εκεί!!
Δεν χάνεις την ευκαιρία να ζήσεις μια μαγική νύχτα!

 

Παιδιά, κεράστε την κυρία Νατάσα από τους κουραμπιέδες μας!

 

Η μεγάλη βραδιά έφτασε!
Η τεχνική του μαύρου θεάτρου γοήτευσε μικρούς και μεγάλους!
 Η ιστορία βγαλμένη από τα ίδια τα παιδιά, με ήρωες που ξεπήδησαν μέσα από τα παραμύθια!

Χιονούλες και νεράιδες είχαν την τιμητική τους! Και έκαναν και πολύ δουλειά!

Σκόρπισαν παντού χιόνι και χρυσόσκονη!

 

Δεντράκια κι αστεράκια βάλαν τη δική τους πινελιά! Μέχρι να εμφανιστούν τα ζωηρά καλικαντζαράκια!
Όταν όμως αποφασίζεις να κάνεις μια νύχτα μαγική, δε σε σταματάει τίποτα!!

Γι’ αυτό κι ο Αϊ-Βασίλης μας τίμησε με την παρουσία του!!Και ο μεγάλος και ο μικρός!

Και με τα δώρα του!!

Μπράβο παιδιά!!Σε έναν-έναν ξεχωριστά!Μπράβο Γιάννη, Δημήτρη, Χρήστο, Νικόλα, Σάρα Α, Σάρα, Κωνσταντίνε, Αλέξανδρε, Αχιλλέα, Μίργκεν,Λάουρα, Μαρίλια, Αγγελική!!

 

Ειπππππππ!!! Τι κάνει ο Αϊ- Βασίλης την άλλη μέρα στο σχολείο μας!!
Νομίζω ότι μέσα στο σακούλι του έχει κρυμμένη πολύ αγάπη, φροντίδα, γνώσεις, παιχνίδι!!!
Μοίρασε τα σε όλου του κόσμου τα παιδιά, να είναι γερά κι ευτυχισμένα μέσα σε έναν ειρηνικό κόσμο!!
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!! ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ 2016!!!

Η πυροσβεστική




Μόλις ο Νικόλας έφερε από το σπίτι του το αγαπημένο του παιχνίδι, την πυροσβεστική, τράβηξε την προσοχή των παιδιών και μάλιστα των αγοριών!
Όταν το γνήσιο ενδιαφέρον των παιδιών για ένα θέμα κρατάει καιρό τότε σίγουρα έχεις ένα project που πρέπει να δουλευτεί!!!

 

 

Δημιουργήθηκε η περιοχή της πυροσβεστικής και συγκεντρώθηκε υλικό!! Ένας ολόκληρος πυροσβεστικός σταθμός στήθηκε μέσα στην τάξη!

Η φωτιά ήταν ένα δώρο του Προμηθέα στους ανθρώπους, έπρεπε όμως να μάθουν να το χρησιμοποιούν σωστά! Ο μύθος λειτούργησε καθοριστικά και επηρέασε τα παιδιά σε σχέση με την πρόληψη!
 ΠΡΟ-ληψη – ΠΡΟ-μηθέας!!

Μεγάλες κατασκευές, πολύ δουλειά! Με οδηγό σχέδια από το διαδίκτυο, μεγάλες κούτες μεταμορφώθηκαν σε πυροσβεστικά οχήματα με μεγάλες λεπτομέρειες!!

 

Πόσους πυροσβεστήρες έχει το σχολείο μας;
 Η ομάδα κλήθηκε να απαντήσει, ψάχνοντας, καταμετρώντας και αποτυπώνοντας το αποτέλεσμα σε φύλλο εργασίας! Παράλληλα ασκήθηκε σε συνεργατικές δεξιότητες και έδειξε μεγάλη πρόοδο!

 

Και έφτασε η μεγάλη μέρα!! Η μέρα που η πυροσβεστική υπηρεσία ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημα να επισκεφτεί το σχολείο μας!
Ο υπεύθυνος εκπαίδευσης κ. Νίκος μας μίλησε για τα μέτρα προστασίας από τη φωτιά και την σωστή συμπεριφορά και εξήγησε ποια είναι η δουλειά των πυροσβεστών!

 

Είδαμε τη στολή του πυροσβέστη, τον εξοπλισμό του και μας παρουσίασαν όλα τα μέρη του οχήματος, με πολύ υπομονή!!

 

Φτάσαμε μέχρι την οροφή και τη μεγάλη σκάλα και δεν παραλείψαμε να κάτσουμε στη θέση του οδηγού!!
Φυσικά, το πιο διασκεδαστικό ήταν η ώρα της κατάσβεσης!! Επαγγελματίες!!

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον κ. Μάγγα και την ομάδα του για την εκπαιδευτική επίσκεψη αλλά και τη διάθεσή τους να μας παρακολουθήσουν σε δράση. Εντυπωσιάστηκαν από  τις ικανότητες και τις γνώσεις των παιδιών. Το μικρό μας δωράκι θα τους θυμίζει πάντα αυτή την επίσκεψη!!

 

 

Μετά από λίγες μέρες εντυπωσιαστήκαμε εμείς με την κίνηση τους να φέρουν δώρα στα παιδιά , πυροσβεστικά κράνη, για να εμπλουτίσουν ακόμα περισσότερο το παιχνίδι τους!!

Το βιωματικό παιχνίδι ήταν το πιο σημαντικό στοιχείο αυτής της προσέγγισης, επιτρέποντας στα παιδιά να αξιοποιήσουν γνώσεις, πληροφορίες και συμπεριφορές!!

 

Φτάνοντας στο τέλος και θέλοντας να κρατήσουμε σημαντικά στοιχεία για την πρόληψη δώσαμε στους γονείς τις ακόλουθες οδηγίες!

 

Παρουσιάσαμε τη δουλειά μας στους γονείς μας! Ένα μεγάλο κόκκινο  βραβείο σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στο project,  μαζί με το κράνος και τις οδηγίες που έφτιαξαν!

 

 

Έτοιμοι και πιστοί στη μεθοδολογία, κυκλώσαμε όλα αυτά που είχαμε αποφασίσει να υλοποιήσουμε! Τα κάναμε όλα!

Η παρουσίασή μας, φυσικά βιωματική!!

Σενάριο 1ο: Φωτιά σε διαμέρισμα. Η πυροσβεστική υπηρεσία, αφού παίρνει κλήση από την απελπισμένη μαμά, σχεδιάζει, οργανώνει και υλοποιεί μία επικίνδυνη διάσωση ενός παιδιού και ολοκληρώνει με την κατάσβεση. Τα αίτια της φωτιάς; Ένα ξεχασμένο τηγάνι!!

 

 

Οι πυροσβέστες σώζουν το μωρό και δίνουν οδηγίες στην απρόσεκτη μητέρα!!

Σενάριο 2ο: Φωτιά σε σχολείο. Η ενημερωμένη δασκάλα απομακρύνει χωρίς πανικό τα μικρά παιδιά και ο διευθυντής του σχολείου ενεργεί σύμφωνα με το σχέδιο! Όλα πήγαν καλά! Η πυροσβεστική άμεσα έφτασε στο σχολείο και έσβησε τη φωτιά!

 

 Μάθημα ζωής και ασφάλειας για μικρούς και μεγάλους!!

 

 Μπράβο παιδιά!!
 Μην εκπλαγείτε, αν σε καμιά δεκαπενταριά χρόνια, οι μικροί μας μαθητές θελήσουν να γίνουν πυροσβέστες!!

 

   ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΕΣ ΧΕΙΜΩΝΑ

Πέρασε κιόλας το πρώτο τρίμηνο της νέας σχολικής χρονιάς!!!!

  Μια ακόμη χρονιά γεμάτη με τις ίδιες αγωνίες και προσπάθειες να μη φύγει κανένα παιδί ανικανοποίητο,να γεμίσει η τάξη χαρούμενες φωνές και δημιουργικές ώρες.
Ξεκινήσαμε με πολλά παιχνίδια γνωριμίας και συνεργασίας,συστήνω τον εαυτό μου και ψάχνω να βρω ένα φιλαράκι,μαθαίνω να συνεργάζομαι και να συνυπάρχω,βάζω όρια και κανόνες στην ομάδα….

 

 

 

 

     Με τη  βοήθεια του βιβλίου <<Τα χέρια δε χτυπάνε ,τα χέρια αγαπάνε  >>,της Μ,Κουτσανοπούλου συμφωνήσαμε ότι:
<<Τα χέρια μιλάνε,τα χέρια αγαπάνε
     το φίλο τους χαιδεύουν και μια
     αγκαλιά γυρεύουν>>
    βάλαμε όλοι το δικό μας αποτύπωμα και ….έτοιμοι οι κανόνες της τάξης!!!

 

 

Παρατηρήσαμε τις αλλαγές της φύσης και κάναμε τα δικά μας έργα ζωγραφικής….

 

 

 

 

 

Καλέσαμε τη Ζωή,μαμά του Γιάννη,να μας βοηθήσει με το σκηνικό της γιορτής,βασισμένο στο παραμύθι<<Η πόλη που έδιωξε τον πόλεμο>>.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

το μπαμπά του Θοδωρή να μας διαβάσει το παραμύθι<<Ο μικρός στρατιώτης>>

 

 

 

 

Δεν έλειψαν και οι πρώτες επισκέψεις ,φέτος πειραματιστήκαμε με τη φωτογραφική μηχανή,ευχαριστούμε τη Χρύσα που εθελοντικά μας μύησε στην τέχνη της φωτογραφίας και τις μητέρες που μας συνόδευσαν στο μουσείο φωτογραφίας.
Η γλυκιά μελαγχολία του Φθινοπώρου δίνει την σκυτάλη στο Χειμώνα και τα παιδιά ανυπομονούν ήδη για την ωραιότερη γιορτή που αυτός μας φέρνει,
Παρασκευή στολίζουμε δέντρο!!!!!

Μουσείο Φωτογραφίας

Η πρώτη μας εξόρμηση έγινε στο μουσείο φωτογραφίας αξιοποιώντας όλα τα βιώματα που έχουν τα παιδιά από την καθημερινή τους επαφή με τη φωτογραφική μηχανή.
Ξεκινήσαμε με θετική διάθεση,  σε αντίθεση και σε πείσμα του βροχερού καιρού!

 

Βρεθήκαμε γρήγορα στο λιμάνι  και στην αποθήκη που φιλοξενεί το μουσείο.

 

Η πόλη μπροστά μας, πανέμορφη, φθινοπωρινή, μας προκαλούσε να τη φωτογραφίσουμε!
Και αυτό κάναμε. Τα παιδιά διάλεξαν το θέμα τους, σαν μικροί φωτογράφοι και το αποτέλεσμα, υπέροχο!

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο καιρός μας έκανε το χατήρι και απολαύσαμε τη βόλτα μας.
Διάλειμμα για δεκατιανό και καφέ λίγο πριν την ξενάγηση! Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στα πόδια μας!!

 

 

Ο χώρος της έκθεσης λιτός, κράτησε το ενδιαφέρον των παιδιών. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ταίριαζε στα ηλιακά  και αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της ομάδας μας.

 

 

 

 

Τα παιδιά απέκτησαν την πρώτη τους επαφή με χώρους τέχνης και έδειξαν ότι τους γοητεύουν!

Ολοκληρώσαμε με ζωγραφική, δημιουργώντας γύρω από μια φωτογραφία ένα ιδιαίτερο φόντο.

 

Τελευταία στιγμή “κλέψαμε” άλλη μια εικόνα! Έτσι για αντίο!!
Την επόμενη μέρα παρουσιάσαμε τα έργα μας στους γονείς!
Περήφανοι όλοι!
Ευχαριστούμε θερμά την Ειρήνη και τη Ρεζάρτα που μας συνόδευσαν!!

Τα ζώα του δάσους

Παίρνοντας στα χέρια της γαντόκουκλες και λούτρινα ζώα, η Ελίζα κατάφερε να τραβήξει το ενδιαφέρον  των παιδιών  στην περιοχή της βιβλιοθήκης και δημιούργησε τις προϋποθέσεις να αναδειχθεί το θέμα με τα ζώα του δάσους.


Η όμορφη φθινοπωρινή αυλή μας έγινε η φωλιά των ζώων που προετοιμάζονται για το χειμώνα!

“Λύκε, λύκε, είσαι εδώ; Παίρνω τη μαγκούρα μου και σας κυνηγώ”!!

 


 Το ενδιαφέρον των παιδιών μεταφέρεται στην οικογένεια και πλήθος από μικρά ζωάκια βρίσκουν καταφύγιο στο μικρό δάσος, που δημιουργείται στην τάξη μας.

Καταγραφές, σχέδια, ιδέες μπαίνουν στο χαρτί για να υλοποιηθούν!  Οι στόχοι, περιβαλλοντικοί!


Ψάχνουμε να βρούμε αν τα ζώα που ξέρουμε, είναι ζώα του δάσους,
Εκμεταλλευόμαστε το λάθος, σημειώνουμε το σωστό!

Παραμύθια, φύλλα εργασίας, ακουστικά ερεθίσματα και βιωματικά παιχνίδια πλαισιώνουν τη θεματική προσέγγιση, διατηρώντας το ενδιαφέρον αμείωτο!!

 


Η περιοχή εμπλουτίζεται και αποτελεί σημείο αναφοράς για δράσεις και παιχνίδι!
Ενεργοποιεί τους μικρούς μαθητές που δείχνουν την αγάπη τους για τα ζώα και το δάσος με πράξεις!
Αναδάσωση και ταμπέλες για να αποφύγουμε τις φωτιές!!

 

Πολλές ερωτήσεις απαντήθηκαν και αρκετοί στόχοι επιτεύχθηκαν!
 Ο πιο σημαντικός, το νοιάξιμο των παιδιών για ένα ισορροπημένο και υγιές περιβάλλον είναι σίγουρο πως ξεκινάει από το νηπιαγωγείο!!
Οι δράσεις σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν από την φοιτήτρια του ΑΠΘ, Ελίζα,

 

Η επέτειος του ΟΧΙ

Οι μέρες το απαιτούν και στο επίκεντρο η Ελλάδα μας, η ιστορία μας, οι ήρωες.
Οι θάλασσες, τα βουνά, τα όμορφα νησιά!!

Η σημαία μας, η γαλανόλευκη ανάμεσα στις σημαίες άλλων χωρών! Ο Χρήστος τα ήξερε καλύτερα και έκανε το μάθημα!
 Το ΟΧΙ κυριάρχησε σαν λέξη μέσα στην τάξη μας και το είπαμε δυνατά όπου έπρεπε!

 

Φτιάξαμε τις κονκάρδες μας με το περήφανο ΟΧΙ

Παίξαμε με το άσπρο-μπλε!

 

Μιλήσαμε για την Ειρήνη, της δώσαμε χρώμα, μυρωδιά! Και με τα περιστέρια της, στείλαμε μήνυμα σε όλο τον κόσμο, να έχουμε ειρήνη!!

Είδαμε βίντεο, διαβάσαμε παραμύθια, ακούσαμε τραγούδια!!
Και φυσικά δεν ξεχάσαμε και τη Θεσσαλονίκη μας με τον πολιούχο της, Άγιο Δημήτριο!

 

 Έτοιμοι πια, ανοίξαμε το σχολείο μας, καλέσαμε γονείς και παππούδες και τιμήσαμε τους ήρωες της Ελλάδας όπως μόνο στο νηπιαγωγείο ξέρουμε να κάνουμε!

Μουσική γεμάτη Ελλάδα πλημμύρισε το χώρο και το άσπρο-μπλε κυριάρχησε!

 

Η ομορφούλα η Ελλάδα πως τρελαινόταν για βαρκάδα…

 

 Όμως τον Οκτώβρη του ’40 μπήκε σ΄έναν άνισο πόλεμο! Εφημερίδες!!!
 Οι Έλληνες φαντάροι ντυμένοι στο χακί, πάνω στα βουνά της Πίνδου φώναξαν  ΑΕΡΑ!!

 

 Ευτυχώς η Ειρήνη δεν άργησε να ΄ρθεί!

 

 Ειρήνη, Ειρήνη, θέλουμε Ειρήνη!! Οι φωνές των παιδιών συγκίνησαν!!
 Στην αλήθεια, στη βοήθεια, στην Ελλάδα,                        ΟΧΙ λέμε στη βία, όχι λέμε στον πόλεμο!!
  λέμε ΝΑΙ!!

Τα κορίτσια μας χόρεψαν τον ρυθμικό χορό, Παλαμάκια, και τα πήγαν περίφημα!
 Τα παλληκάρια μας επίσης κατέπληξαν με τον Κοφτό!

 

 Στα χέρια μας οι σημαίες που φτιάξαμε μόνοι μας και έτοιμοι για παρέλαση!

 

 

 Χρόνια πολλά Ελλάδα!! Χρόνια καλά Ελλάδα!

 

Κάθε αρχή…και δύσκολη!

 Πως αρχίζεις όμορφα σ’ένα νηπιαγωγείο;
Μα …φυσικά με παιχνίδι, πολύ παιχνίδι!

 

Και εμείς παίξαμε πολύ, μέσα,  έξω στην αυλή, παντού!

 

Μάθαμε το όνομά μας, γιατί είναι σημαντικό,
μάθαμε το όνομα του φίλου μας,

το βάλαμε μέσα στην καρδιά μας

Αποκτήσαμε τον προσωπικό μας χώρο

Παίξαμε θέατρο, κουκλοθέατρο, διαβάσαμε παραμύθια!
Τακτοποιήσαμε την τάξη, βρίσκουμε τη θέση μας με δίκαιο τρόπο και υπογράψαμε το συμβόλαιό μας


Η δουλειά σε ζευγάρι ξεκίνησε από τις πρώτες μέρες και είναι το πρώτο βήμα για τη δουλειά στην ομάδα.

Δουλέψαμε με το ζευγάρι μας για τα 6 βήματα που χρειάζονται για να μπούμε στην τάξη μας, τα παρουσιάσαμε και τα ακολουθούμε καθημερινά!

 

Ο καθένας, διαφορετικός, ξεχωριστός,
έγινε κομμάτι της ομάδας!

 

 

Μιας χαρούμενης, ζωηρής και πολυτάλαντης ομάδας με το όνομα “Μικροί εξερευνητές”.

Αν η αρχή γίνει σωστά τότε τα δύσκολα…γίνονται όμορφα!!!