Όλα ξεκίνησαν με ένα συγκλονιστικό βίντεο!! https://video.link/w/P3Pmd
Τα παιδιά κατέληξαν στο συμπέρασμα !Η ΖΩΝΗ ΣΩΖΕΙ ΖΩΕΣ!!!!!!
Κάναμε τη ζωή παιχνίδι. Φτιάξαμε δρόμους, σπίτια, πινακίδες, βάλαμε αυτοκίνητα.
‘Όλα λειτουργούσαν με κανόνες. Απλούς, κατανοητούς κανόνες που διέπουν την οδική κυκλοφορία.
Ο Κος ΚΟΚ δηλαδή.
Διαβάσαμε ενδιαφέρον υλικό, δημιουργήσαμε το δικό μας υλικό.
Παίξαμε βιωματικά παιχνίδια!!
Και αναρωτιόμαστε! Γιατί, αφού οι κανόνες είναι απλοί και όταν τους παραβαίνουμε χάνουμε τη ζωή μας,
εμείς τους παραβαίνουμε;
Απάντησαν τα παιδιά με αυθορμητισμό και αθωότητα!
Σε άλλες χώρες, αν ένα αυτοκίνητο συναντήσει πεζό, σταματάει αμέσως!
Τα παιδιά κάνουν ότι και οι γονείς τους!
Η μαμά μου λέει ότι θα κάνουμε μικρή διαδρομή, δεν χρειάζεται ζώνη!!
Αποφασίσαμε να δούμε τί φταίει και βγήκαμε έξω, στο δρόμο.
Κάναμε ομάδες παρατήρησης και καταγράψαμε τι συμβαίνει γύρω από το σχολείο μας!
Αξιολογήσαμε τα αποτελέσματα
Τι βρήκαμε;
Εκεί που υπήρχαν πινακίδες ότι απαγορεύεται το παρκάρισμα, είχε πέντε αυτοκίνητα παρκαρισμένα.
Οι πινακίδες ήταν ζωγραφισμένες
Οι πεζοί περνούσαν με το Σταμάτη, πάντα βιαστικοί!
Η διάβαση έξω από το σχολείο δεν φαινόταν και κανένας δεν την χρησιμοποιούσε!!!
Ευτυχώς που όταν σηκώσαμε το STOP για να περάσουμε απέναντι ,
τα μηχανάκια σταμάτησαν και μείναμε ζωντανοί!!!
ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ!!!
ΤΙ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ;
TI ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ;
ΑΡΚΕΤΑ, ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΔΡΑΣΟΥΝ. ΑΥΤΟ ΚΑΝΑΜΕ.
Καλέσαμε, ως ενεργοί πολίτες, τον αντιδήμαρχο Παιδείας και του μεταβιβάσαμε τα προβλήματα.
Τα στείλαμε και εγγράφως για να τα μάθουν ο δήμαρχος και η τεχνική υπηρεσία του δήμου μας.
Καλέσαμε τη σχολική τροχονόμο για να μας μιλήσει για την καθημερινή μετακίνηση
των παιδιών για να έχουμε άποψη για την καθημερινή οδική πραγματικότητα
Μας μίλησε για λάθος συνήθειες γονιών αλλά και για σωστές συμπεριφορές μαθητών.
Καλέσαμε εκπρόσωπο της Τροχαίας, μας εξήγησε πολλά για τη δουλειά της
και μας μοίρασε ένα βιβλίο δραστηριοτήτων για να κυκλοφορούμε με ασφάλεια!
Προσπαθήσαμε να “διαβάσουμε ” χάρτες και να βρούμε τη πιο ασφαλή
διαδρομή για τη μετακίνηση στο σχολείο
Οργανώσαμε το δικό μας πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής
και παίξαμε βιωματικά με τα ποδήλατά μας υιοθετώντας τους κανόνες οδικής ασφάλειας!
Στα πλαίσια διάχυσης του έργου μας με ευέλικτο και δημιουργικό τρόπο:
- Συγκεντρώσαμε όλες τις πληροφορίες από την παρατήρηση, τους επισκέπτες, τη βιωματική εκπαίδευση.
- Αξιοποιήσαμε συνεργατικές τεχνικές και πρακτικές που υιοθετήθηκαν από τα επιμορφωτικά σεμινάρια για την ομαδοσυνεργατική μέθοδο, που παρακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας.
- Οργανώσαμε ένα σχέδιο μαθήματος με την ενεργητική εμπλοκή των μαθητών
και την ενίσχυση της κριτικής τους σκέψης πάνω στη δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου
- Δουλέψαμε συστηματικά σε ομάδες και τα δύο τμήματα και αποφασίσαμε για τους κανόνες που έπρεπε να επιλεγούν για τη συγγραφή του βιβλίου
- Επιλέξαμε τη χρήση του συνεργατικού εργαλείου story jumper για την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων
Το βιβλίο στάλθηκε στα e-mail των γονιών και αποτέλεσε πρόκληση τόσο για τον τρόπο και τη μέθοδο εργασίας με τον οποίο δημιουργήθηκε,
για το θέμα που πραγματεύτηκε , για τη συμμετοχή των παιδιών.
ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΜΑΣ ΓΟΝΕΙΣ,
ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ…. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΣ
ΕΜΕΙΣ ΚΑΝΑΜΕ ΌΤΙ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΚΑΙ ΠΗΡΑΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΠΛΩΜΑ ΜΑΣ
ΤΩΡΑ ΕΣΕΙΣ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΑΣ!!!