ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Στο πρόγραμμα “Η γη γυρίζει…” δουλέψαμε με πειράματα, εξοικειωθήκαμε με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά,
δημιουργήσαμε μηχανικές κατασκευές, καλλιεργήσαμε τη μαθηματική σκέψη και
εξοικειωθήκαμε με βασικές αρχές προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης .
Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη φιλοσοφία του STE(A)M η οποία βασίζεται στην επιστήμη
με βάση την έρευνα (IBSE) υιοθετώντας την αρχή του John Dewey ότι η εκπαίδευση
ξεκινά με περιέργεια (Savery, 2006) προτρέποντας τους μαθητές να περάσουν από
όλα τα στάδια της επιστημονικής έρευνας:
να θέσουν μια ερώτηση,
να αναπτύξουν μια υπόθεση,
να σχεδιάσουν πώς να δοκιμάσουν αυτήν την υπόθεση,
να συλλέξουν δεδομένα,
να αναλύσουν τα αποτελέσματα και
να τα μοιραστούν με τους συμμαθητές.
Ο εκπαιδευτικός λειτουργεί διευκολυντικά διαμεσολαβητικά.
Στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα χρησιμοποιήθηκε μια
προσέγγιση που συνδύασε την παραδοσιακή τάξη με τις διαδικτυακές
δραστηριότητες και την ανεστραμμένη τάξη με κύριο στόχο οι μαθητές με τη βοήθεια
των γονιών τους, να έχουν διαδικτυακή πρόσβαση, οπότε ο δάσκαλος να γίνεται
υποστηρικτής βοηθώντας τους πέρα από τις παραδοσιακές γνώσεις να αναπτύξουν
τις σύγχρονες δεξιότητες. Η συμμετοχή ήταν μεγάλη και ουσιαστική και η οικογένεια ανταποκρίθηκε σε αυτόν τον υποστηρικτικό ρόλο με επιτυχία.
Τα παιδιά μέσα από την επαφή με αρκετά λογισμικά
ανέπτυξαν δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού
Μέσα από την εισαγωγή της ρομποτικής με τρόπο παιγνιώδη
έκαναν τα πρώτα βήματα σε Κωδικοποίηση και Μαθηματικά δημιουργώντας ιστορίες.
Το εκπαιδευτικό παιχνίδι “Η ΓΗ ΓΥΡΙΖΕΙ” που δημιουργήθηκε από τα ίδια τα παιδιά, “απαίτησε “
την κριτική τους σκέψη και τη δημιουργικότητα και συγκέντρωσε πληροφορίες, γνώσεις,
μεταγνωστικές δεξιότητες αφού για να παιχτεί χρειάζονται όλα όσα έχουμε μάθει.
Το παιχνίδι επισκέπτεται κάθε μέρα μια οικογένεια και δημιουργεί καταστάσεις ευχαρίστησης,
επικοινωνίας αλλά και εμπέδωσης και αξιολόγησης.
Η αξιολόγηση του προγράμματος από τα παιδιά έγινε με πεντάβαθμη κλίμακα αστεριών, γέμισε ο τόπος αστέρια!!
Το κλείσιμο έγινε με την απονομή των αναμνηστικών διπλωμάτων μπροστά στους γονείς! Κάναμε την αναδρομή,
από την αφορμή, τις ερωτήσεις, τις υποθέσεις, τα πειράματα, τα αποτελέσματα. Ο πύραυλος εκτοξεύτηκε από το
διαστημικό σταθμό 11ΝΣΕ και βρίσκεται ήδη στο διάστημα!
Συγχαρητήρια στους μικρούς αστροναύτες και τις διαστημικές τους επιδόσεις!
Συγχαρητήρια στους γονείς για την πολύτιμη βοήθεια και τη συνεργασία.
Συγχαρητήρια στις άξιες συναδέρφισσες Σοφία Τραϊανού
και Βασιλείου Δήμητρα για τις καθημερινές αναζητήσεις σε αυτό το ταξίδι! Όβερ
Αξιοποιήθηκαν δράσεις και προτάσεις από το πρόγραμμα της κ. Παρασκευής Φώτη